κινα αμερικη
Το Πεκίνο τραβάει χειρόφρενο στους δασμούς, ενώ ο Τραμπ περιμένει ένα τηλεφώνημα που ίσως δεν έρθει ποτέ

Σε κλίμα αυξανόμενης έντασης, η Κίνα απάντησε με σκληρά αντίμετρα στους νέους αμερικανικούς δασμούς, εκτοξεύοντάς τους στο 125% για όλα τα προϊόντα από τις Ηνωμένες Πολιτείες. Ωστόσο, το Πεκίνο έσπευσε να ξεκαθαρίσει πως δεν προτίθεται να συνεχίσει την κλιμάκωση, χαρακτηρίζοντας τις κινήσεις της Ουάσιγκτον «αστείες» και ανάξιες περαιτέρω ανταπόδοσης.

Την ίδια ώρα, ο πρώην πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ φέρεται να περιμένει τηλεφώνημα από τον Σι Τζινπίνγκ — μια κίνηση που οι αναλυτές θεωρούν εξαιρετικά απίθανη, με το Πεκίνο να κρατά αποστάσεις και να διαμηνύει πως δεν εκβιάζεται.

Το υπουργείο Οικονομικών της Κίνας, σε σπάνια αιχμηρή δήλωση, υποβάθμισε την αξία των νέων αμερικανικών μέτρων, λέγοντας πως «δεν αξίζουν καν απάντηση». Παράλληλα, κατηγόρησε τις ΗΠΑ ότι χρησιμοποιούν τους δασμούς ως εργαλείο εκφοβισμού χωρίς πραγματική οικονομική βάση.

Οικονομική και γεωπολιτική ρήξη

Με τους δασμούς πλέον σε επίπεδα που σχεδόν νεκρώνουν το διμερές εμπόριο, ειδικοί προειδοποιούν για κίνδυνο μετάδοσης της κρίσης και σε άλλους τομείς των σινο-αμερικανικών σχέσεων. Ήδη, η Κίνα ανακοίνωσε περιορισμούς στην προβολή αμερικανικών ταινιών και εξέδωσε ταξιδιωτικές οδηγίες προς πολίτες και φοιτητές που σχεδιάζουν να μεταβούν στις ΗΠΑ.

Παρά την εντεινόμενη πίεση, το Πεκίνο διαμηνύει ότι δεν θα υποχωρήσει. Σε δηλώσεις του, ο Σι Τζινπίνγκ εμφανίστηκε ανυποχώρητος, υπογραμμίζοντας ότι «όποιος πάει κόντρα στον κόσμο, κινδυνεύει να απομονωθεί». Σημείωσε δε πως η Κίνα δεν βασίζεται στην καλή θέληση τρίτων για την ανάπτυξή της.

Η απειλή πλήρους αποσύνδεσης (decoupling) των δύο μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου είναι πλέον πιο ορατή από ποτέ. Αναλυτές όπως η Chang Shu της Bloomberg τονίζουν ότι η Κίνα ενδέχεται να επισπεύσει εσωτερικές μεταρρυθμίσεις για να αντισταθμίσει το εμπορικό σοκ.

Οι δασμοί δεν έχουν νικητές

Παρά τη σφοδρότητα των μέτρων, τα οποία έχουν οδηγήσει τους δασμούς σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, η Κίνα αρνείται να υποκύψει. Η Goldman Sachs αναθεώρησε ήδη προς τα κάτω την πρόβλεψη για την ανάπτυξη της Κίνας το 2025, από 4,5% σε 4%, γεγονός που δείχνει τις οικονομικές επιπτώσεις της σύγκρουσης.

Ωστόσο, το μήνυμα από το Πεκίνο είναι σαφές: η Κίνα προτιμά να «παγώσει» τη σύγκρουση παρά να παγιδευτεί σε μια ατέρμονη ανταλλαγή δασμών που αποσταθεροποιεί τις αγορές και εντείνει τους γεωπολιτικούς κινδύνους.

Όπως σχολίασε ο καθηγητής Josef Gregory Mahoney, η τελευταία ανακοίνωση της Κίνας «δεν είναι έξοδος διαφυγής, αλλά ένδειξη ότι η δασμολογική επίθεση έφτασε στο τέλος της διαδρομής της».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Έκτακτο επίδομα έως 1.700 ευρώ σε εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 10/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Παιδί με τάμπλετ στο κρεβάτι
Όταν το βλέμμα πέφτει στην οθόνη: Πώς η ψηφιακή καθημερινότητα αλλάζει τη σχέση γονιών και παιδιών
Πώς η τεχνολογία αναδιαμορφώνει την ανάπτυξη των παιδιών – Tα καλά, τα κακά και τα άγνωστα
Όταν το βλέμμα πέφτει στην οθόνη: Πώς η ψηφιακή καθημερινότητα αλλάζει τη σχέση γονιών και παιδιών
αεροπλάνο
Η πτήση-μαραθώνιος των 20.000 χλμ: Το νέο δρομολόγιο που ενώνει Ασία, Ωκεανία και Λατινική Αμερική
Η China Eastern εγκαινιάζει τη μεγαλύτερη απευθείας διαδρομή στον κόσμο, μειώνοντας σημαντικά τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ Κίνας και Νότιας Αμερικής.
Η πτήση-μαραθώνιος των 20.000 χλμ: Το νέο δρομολόγιο που ενώνει Ασία, Ωκεανία και Λατινική Αμερική
αυτοκίνητα στη λεωφόρο Συγγρού
Η μεγαλύτερη ευθεία της Αθήνας: Ποιος δρόμος κρατά το ρεκόρ και πόσα χιλιόμετρα «τρέχει»
Οδηγικός «διάδρομος» 4,4 χιλιομέτρων που ενώνει το κέντρο με το Φάληρο και ξεχωρίζει για τις πέντε λωρίδες ανά ρεύμα
Η μεγαλύτερη ευθεία της Αθήνας: Ποιος δρόμος κρατά το ρεκόρ και πόσα χιλιόμετρα «τρέχει»