Φολογικό «θησαυρό» αποκάλυψε το σαφάρι της ΑΑΔΕ στα αυτοκίνητα με πινακίδες Βουλγαρίας, αλλά και στις εταιρείες που εμφανίζονται να ανήκουν φορολογικά στη γειτονική χώρα, αλλά να δραστηριοποιούνται κανονικά στην Ελλάδα.
Αυτό αποκαλύπτει η έκθεση της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, στην οποία σημειώνεται, ότι, οι συγκεκριμένες υποθέσεις έχουν προωθηθεί προς έλεγχο και για την επιβολή των ανάλογων κυρώσεων.
Αναλυτικότερα, από το σύνολο των αυτοκινήτων με πινακίδες Βουλγαρίας, εντοπίστηκαν, ούτε λίγο ούτε πολύ, 9.500 αυτοκίνητα τα οποία θεωρούνται ύποπτα, για φορολογικές παραβάσεις των ιδιοκτητών τους.
Η συνήθης παράβαση είναι η αποφυγή των τεκμηρίων διαβίωσης, αλλά και η αποφυγή πληρωμής των τελών κυκλοφορίας και του φόρου πολυτελείας, καθώς τα περισσότερα είναι μεγάλου κυβισμού, ενώ φυσικά τα περισσότερα κυκλοφορούν στη Βόρεια Ελλάδα.
Πιο συγκεκριμένα η έκθεση της ΑΑΔΕ αναφέρει ότι το 2018 «πραγματοποιήθηκε λήψη και επεξεργασία στοιχείων αναφορικά με οχήματα που αποταξινομήθηκαν στην Ελλάδα και επαναταξινομήθηκαν στη Βουλγαρία, από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Από την επεξεργασία αυτή προέκυψαν περίπου 9.500 υποθέσεις οχημάτων, οι οποίες προωθήθηκαν αρμοδίως, προκειμένου να ταυτοποιηθούν οι κάτοχοί τους».
Σε ότι αφορά στα αυτοκίνητα, όπως έχει αποκαλύψει το Σin στις 11 Φεβρουαρίου, με απόφαση της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών, πλέον θα συνυπολογίζονται στην ετήσια τεκμαρτή δαπάνη του ιδιοκτήτη και τα αυτοκίνητα, με ξένες πινακίδες, τα οποία κυκλοφορούν στην Ελλάδα από Έλληνες φορολογούμενους, ενώ θα τους επιβάλλεται και φόρος πολυτελείας.
Μπαίνει έτσι φρένο στην καταστρατήγηση της νομοθεσίας, που είχε ως αποτέλεσμα χιλιάδες πολυτελή και μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα να κυκλοφορούν στην Ελληνική Επικράτεια, χωρίς οι κάτοχοί τους να πληρώνουν φόρο πολυτελείας και να ξεφεύγουν από τα τεκμήρια, ενώ αντίθετα επιβαρύνονται με όλα αυτά, οι κάτοχοι των αντίστοιχων αυτοκινήτων που έχουν ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας.
Η υπόθεση έφτασε στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών, μετά από έλεγχο που διενεργήθηκε σε φυσικό πρόσωπο, στο οποίο καταλογίστηκαν από τη ΔΟΥ Καβάλας επιπλέον φόρος εισοδήματος λόγω τεκμηρίου και φόρου πολυτελείας για αυτοκίνητα που είχε στην κατοχή του και τα οποία είχαν ξένες πινακίδες κυκλοφορίας και συγκεκριμένα της Βουλγαρίας.
Ο φορολογούμενος προσέφυγε στη ΔΕΔ, μετά από το πρόστιμο που του επιβλήθηκε από τον έλεγχο, αλλά φυσικά όχι μόνο δεν δικαιώθηκε, αλλά επιπλέον η απόφαση της ΔΕΔ, αποτελεί δεδικασμένο και για ανάλογες περιπτώσεις.
Κέρδη στην Ελλάδα, φόρος στη Βουλγαρία!
Αναφορικά με τις επιχειρήσεις που έχουν έδρα τη Βουλγαρία αλλά δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, η έκθεση της ΑΑΔΕ επιβεβαιώνει το σχετικό δημοσίευμα του Σin.
Συγκεκριμένα αναφέρει ότι «εκπονήθηκε Σχέδιο Δράσης και πραγματοποιήθηκε στόχευση επιχειρήσεων που έχουν μεταφέρει την έδρα τους στη Βουλγαρία».
Επιπλέον, τονίζει, παρασχέθηκαν οδηγίες και πληροφορίες, κατόπιν αιτήματος, στις ΔΟΥ, σχετικά με τον έλεγχο επιχειρήσεων ελληνικών συμφερόντων που δραστηριοποιούνται στη Βουλγαρία και παρουσιάζουν ασυνήθιστη επιχειρηματική συμπεριφορά, κατόπιν εφαρμογής κριτηρίων ανάλυσης κινδύνου».
Η συγκεκριμένη κατηγορία των επιχειρήσεων, έχει τεθεί στο στόχαστρο των ελεγκτικών υπηρεσιών της ΑΑΔΕ, καθώς οι περισσότερες «μεταναστεύσεις» είναι εικονικές και όχι πραγματικές. Δηλαδή ασκούν κανονικά τη δραστηριότητά τους στην Ελλάδα, αλλά πληρώνουν φόρο εισοδήματος στην Βουλγαρία όπου μετέφεραν τις έδρες τους.
Ωστόσο οι έλεγχοι της ΑΑΔΕ αποκάλυψαν την εικονικότητα της μεταφοράς, μέσω διασταυρώσεων τραπεζικών λογαριασμών, τιμολογίων και το κατά πόσο εφαρμόζουν το πλαίσιο που ισχύει για τη δραστηριότητα εταιρειών με έδρα σε τρίτη χώρα, η οποία θεωρείται ότι διαθέτει προνομιακό φορολογικό καθεστώς.
Η Βουλγαρία, παρότι είναι χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, χαρακτηρίζεται ως χώρα με «προνομιακό φορολογικό καθεστώς». Τέτοιες χώρες είναι εκείνες που ο φορολογικός τους συντελεστής είναι ίσος ή μικρότερος του 50% του ελληνικού φορολογικού συντελεστή.
Στη Βουλγαρία ο φορολογικός συντελεστής είναι στο 10%, ενώ στην Ελλάδα ο φόρος επί των κερδών ανέρχεται στο 29%.
Ακόμη, η εικονική μεταφορά μπορεί να κοστίσει πολύ ακριβότερα, καθώς, εάν ο έλεγχος διαπιστώσει ότι υπάρχουν διανεμηθέντα κέρδη (μερίσματα), τα συγκεκριμένα ποσά θα φορολογηθούν ως κέρδη από επιχειρηματική δραστηριότητα με συντελεστές από 22% από το πρώτο ευρώ και έως 45% (για πάνω από 40.000 ευρώ).
Πηγή: sofokleousin
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη