Πρόσφυγες, μετανάστες και μακροχρόνια άνεργοι εκπαιδεύονται στον προγραμματισμό και το web development
Social Hackers Academy

Το αντίδοτο στο εργασιακό αδιέξοδο των προσφύγων και των μεταναστών που μένουν στην Ελλάδα αλλά και των μακροχρόνια ανέργων επιχειρεί να δώσει η Social Hackers Academy, δηλαδή η ακαδημία των κοινωνικών χάκερ, που λειτουργεί στην Ελλάδα εδώ και κάποιους μήνες.

Εθελοντές και ιδρυτές είδαν ότι πιο σημαντικό από την υλική ή οικονομική βοήθεια που μπορεί να χορηγηθεί σε αυτούς τους ανθρώπους είναι να τους δοθεί το μέσο για να πάρουν οι ίδιοι τη ζωή στα χέρια τους και να σταθούν στα πόδια τους.

Για το λόγο αυτό προσφέρουν ολοκληρωμένα μαθήματα προγραμματισμού και web development και μόλις αυτά ολοκληρωθούν δεν σταματούν εκεί αλλά τους βρίσκουν και εργασία. Το εντυπωσιακό είναι ότι στην Ελλάδα της κρίσης και της υψηλής ανεργίας, η ζήτηση για αυτή την ειδικότητα είναι μεγάλη με αποτέλεσμα η εύρεση εργασίας να είναι το ευκολότερο κομμάτι, όπως λέει μιλώντας στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Δαμιανός Βαβάνος ένας εκ των συνιδρυτών της ΜΚΟ.

Η διαφορετικότητα αυτής της πρωτοβουλίας ξεκίνησε από τη γέννησή της. Δύο από τους συνιδρυτές είχαν ακριβώς την ίδια ιδέα και για τον ίδιο λόγο. Να δημιουργήσουν δηλαδή ένα coding school κυρίως για πρόσφυγες. Αντί όμως να παραμείνουν απέναντι και να ανταγωνίζονται, αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους και να δημιουργήσουν την Social Hackers Academy.

Σκοπός της πρωτοβουλίας εκτός από την εκπαίδευση και την εύρεση εργασίας είναι η κοινωνική ένταξη των προσφύγων και άλλων ευάλωτων ομάδων.

«Στην αρχή ήταν δύσκολο να μας εμπιστευτούν. Πηγαίναμε όπου υπήρχε πρόσφυγας, από την πλατεία Εξαρχείων, στις καταλήψεις, στις κατασκηνώσεις και προσπαθούσαμε να τους ενημερώσουμε για αυτό που κάνουμε. Τώρα επειδή έχουμε προχωρήσει έχουμε φτάσει στο σημείο να έρχονται μόνοι τους», λέει ο κ. Βαβάνος και προσθέτει ότι το κομμάτι της εύρεσης εργασίας είναι το πιο εύκολο κομμάτι για αυτούς.

«Η Ελλάδα είναι δύσκολη εργασιακά γενικά αλλά για την τεχνολογία και ιδιαίτερα για τους developers είναι πάρα πολύ εύκολη. Κανείς δηλαδή από αυτούς αυτή τη στιγμή δεν είναι άνεργος. Και μας έχουν προσεγγίσει εταιρείες οι οποίες περιμένουν με ανυπομονησία τους μαθητές μας για να τους εντάξουν στο εργατικό δυναμικό τους. Το πρόβλημα με εμάς είναι ότι επειδή είναι πολύ δύσκολο το μάθημά μας έχουμε χαμηλό ρυθμό αποφοίτησης. Μακάρι να είχαμε περισσότερους. Το μοναδικό πράγμα που απαιτούμε για να γίνει κάποιος δεκτός είναι η γνώση των αγγλικών. Όλα τα άλλα τα βρίσκουμε στην πορεία», εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Δαμιανός Βαβάνος.

Η διάρκεια των μαθημάτων είναι περίπου έξι μήνες και το μάθημα είναι 4-5 ώρες την εβδομάδα αλλά στο σπίτι ασχολούνται περίπου 20-25 ώρες. «Αλλά ακριβώς επειδή οι καθηγητές είναι developers οι μαθητές δεν μαθαίνουν ούτε ένα πράγμα που να θεωρείται άχρηστο», λέει ο κ. Βαβάνος.

Οι πρώτοι μαθητές της σχολής αναμένεται να αποφοιτήσουν το αμέσως επόμενο διάστημα και να ενσωματωθούν άμεσα στο εργατικό δυναμικό εταιρειών.

Ο Δαμιανός Βαβάνος δηλώνει ιδιαίτερα περήφανος για την πρωτοβουλία αλλά και για τους εθελοντές και τους μαθητές της σχολής για την προσπάθεια και για την αγάπη, όπως λέει, που προσφέρουν.

Φ. Δουλγκέρη

 ΑΠΕ ΜΠΕ

 

best of network

σχετικά άρθρα

Κατάληψη Αναπληρωτών και στην Περ. Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Αττικής (Εικόνες)
Κατάληψη Αναπληρωτών και στην Περ. Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Αττικής (Εικόνες)
Από το Συντονιστικό Αναπληρωτών-Αδιόριστων Εκπαιδευτικών και πρωτοβάθμια εκπαιδευτικά σωματεία
Κατάληψη Αναπληρωτών και στην Περ. Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Αττικής (Εικόνες)
Παρεμβάσεις για Σύστημα Διορισμών: Θεσπίζεται προσοντολόγιο-Υλοποιούνται όλοι οι αντιεκπαιδευτικοί νόμοι
Παρεμβάσεις για Σύστημα Διορισμών: Θεσπίζεται προσοντολόγιο-Υλοποιούνται όλοι οι αντιεκπαιδευτικοί νόμοι
Αντιδράσεις των εκπροσώπων σε ΔΟΕ-ΟΛΜΕ για τις αποφάσεις του Υπουργικού Συμβουλίου
Παρεμβάσεις για Σύστημα Διορισμών: Θεσπίζεται προσοντολόγιο-Υλοποιούνται όλοι οι αντιεκπαιδευτικοί νόμοι