Thumbnail
Οι απόψεις των μαθητών και των φοιτητών για το επαγγελματικό τους μέλλον!

Διαβατήριο για δουλειά… το μέσον και οι γνωριμίες!

Μόνο το 4,5% των μαθητών πιστεύει πλέον ότι το «πτυχίο» μπορεί να εξασφαλίσει επιτυχημένη επαγγελματική πορεία. Αντίθετα, οι «διασυνδέσεις» της οικογένειας, το «πολιτικό μέσο» και η «δυνατότητα μετανάστευσης στο εξωτερικό» θεωρείται ότι αποτελούν πλεονέκτημα για επαγγελματική αποκατάσταση.

ΕΡΕΥΝΑ  Του Χρήστου Κάτσικα

Τι αξίζει ένα πτυχίο σήμερα; Ο ένας στους δύο νέους δηλώνει: Αξίζει όσο ο κάτοχός του! Τι εννοεί; Οτι οι γνωριμίες, οι διασυνδέσεις και τα πολιτικά μέσα μπορούν να «χρυσώσουν» ένα πτυχίο, ενώ αντίθετα η έλλειψή τους μπορεί να το τοποθετήσει για μεγάλο χρονικό διάστημα στο ράφι!

Σε δεύτερο στάδιο εκτιμούν ότι μόνο το πτυχίο που… μεταναστεύει εκτός Ελλάδας έχει πιθανότητες να ανοίξει δρόμους στην επαγγελματική δραστηριότητα. Η πεποίθηση αυτή συνδέεται με ένα νήμα με την πρόσφατη έρευνα του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, σύμφωνα με την οποία, 140.000 Ελληνες επιστήμονες έχουν μεταναστεύσει και εργάζονται εκτός συνόρων.

Βεβαίως, οφείλουμε να επισημάνουμε ότι αυτή η δυσάρεστη και πικρή πεποίθηση των νέων «κατασκευάζεται» στο έδαφος της μνημονιακής ερημιάς στον τομέα της επαγγελματικών προοπτικών στη χώρα μας, σε μια περίοδο πρωτοφανούς ανεργίας, όπου, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, το ποσοστό ανεργίας των πτυχιούχων ΑΕΙ έχει εκτιναχθεί στο 60%!

Αν, μάλιστα, αφαιρούσε κανείς τους απασχολήσιμους και τους «ωφελούμενους» στα γνωστά προγράμματα προσωρινής απασχόλησης των 450 ευρώ, που χρησιμοποιούνται για την παγίωση των χειρότερων εργασιακών συνθηκών, τότε θα μπορούσε να μιλήσει κανείς για ανεργία που έχει ανεβεί στα σύννεφα!

Στο σημείο αυτό οφείλουμε να κάνουμε μια επισήμανση για να μην έχουμε αχρείαστες παρεξηγήσεις: Οι πτυχιούχοι που μεταναστεύουν εκτός Ελλάδος δεν είναι πλεονάζοντες, αλλά άνεργοι, καθώς δεν υπάρχουν θέσεις εργασίας στην πατρίδα τους. Από την άλλη, το γεγονός ότι βρίσκουν εργασία στο εξωτερικό διαψεύδει όσους επιχειρούν να συνδέσουν την ανεργία με την «ανεπάρκεια των ελληνικών Πανεπιστημίων», με τν «μη προσαρμοστικότητά τους στις ανάγκες της αγοράς εργασίας» ή, ακόμη περισσότερο, με τη δήθεν «ανάγκη ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων για να ανέβει το επίπεδο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης».

Διαβάστε τη συνέχεια της Έρευνας ΕΔΩ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 3/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

dimotiko
Υπουργείο Παιδείας: Νέα εγκύκλιος για τα Δημοτικά - Αναλυτικά οι νέες οδηγίες
Όλες οι αλλαγές, οι διαδικασίες εγγραφής και τα ψηφιακά εργαλεία που φέρνει το Υπουργείο Παιδείας
Υπουργείο Παιδείας: Νέα εγκύκλιος για τα Δημοτικά - Αναλυτικά οι νέες οδηγίες
σοφία ζαχαράκη
Υπουργείο Παιδείας: Ανακοινώθηκαν οι προσλήψεις 18.566 αναπληρωτών εκπαιδευτικών για το 2025-2026 - Όλα τα ονόματα
18.566 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί για το σχολικό έτος 2025-2026
Υπουργείο Παιδείας: Ανακοινώθηκαν οι προσλήψεις 18.566 αναπληρωτών εκπαιδευτικών για το 2025-2026 - Όλα τα ονόματα
ΠΑΠΑΔΟΜΑΡΚΑΚΗΣ
Υπουργείο Παιδείας: Προσλήψεις ανααπληρωτών - Οδηγίες για δήλωση σχολείων -Aνάληψη υπηρεσίας από 10 έως και 11.09
Γενικές οδηγίες για κάθε κατηγορία πρόσληψης αναπληρωτών
Υπουργείο Παιδείας: Προσλήψεις ανααπληρωτών - Οδηγίες για δήλωση σχολείων -Aνάληψη υπηρεσίας από 10 έως και 11.09
Δημόσια εκπαίδευση
Προσλήψεις αναπληρωτών: Βήμα-βήμα η δήλωση σχολείων - Πώς γίνεται η ανάληψη υπηρεσίας
Προσλήψεις αναπληρωτών: Οδηγίες για δήλωση σχολείων - Aνάληψη υπηρεσίας από 10 έως και 11.09
Προσλήψεις αναπληρωτών: Βήμα-βήμα η δήλωση σχολείων - Πώς γίνεται η ανάληψη υπηρεσίας