Thumbnail
Χρυσές δουλειές μέσα στην κρίση

Είναι φανερό ότι η κρίση δεν αφορά όλους και σίγουρα δεν αφορά τους Ελληνες εφοπλιστές. Μπορεί πολλοί ναυτικοί μας να είναι άνεργοι, μπορεί όσοι εργάζονται να κακοπληρώνονται, μπορεί κάποιοι να μένουν και απλήρωτοι, μπορεί το ΝΑΤ να βολοδέρνει, μπορεί να πληρώνουμε χρυσό το ναύλο για τα νησιά, μπορεί οι νησιώτες να μένουν αποκλεισμένοι, αλλά αυτά μάλλον δεν αφορούν τους Έλληνες εφοπλιστές. Αυτοί έσπασαν όλα τα ρεκόρ στη διάρκεια του 2013 επενδύοντας περισσότερα από 18,1 δισ. δολ. για αγορές ή ναυπηγήσεις πλοίων έναντι μόλις 12,5 δισ. δολ. στη διάρκεια του 2012.

 
Η ελληνική πλοιοκτησία στη διάρκεια του 2013 αγόρασε, σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε ο ναυλομεσιτικός οίκος Golden Destiny, 371 πλοία second hand έναντι 216 ένα χρόνο πριν (αύξηση 71,75%), ενώ προχώρησε σε παραγγελίες 319 νεότευκτων πλοίων έναντι μόλις 114 πέρυσι (αύξηση 179,82%).
 
Και τα ρεκόρ δεν σταματούν εδώ: Στην αγορά των second hand πλοίων οι Ελληνες εφοπλιστές απέκτησαν το 24,89% των πλοίων που άλλαξαν χέρια στη διάρκεια του 2013 έναντι του 17,58% το 2012.
 
Επίσης, όσον αφορά τα νεότευκτα, ενώ στη διάρκεια του 2012 οι ελληνικές παραγγελίες με βάση τον αριθμό των πλοίων αποτελούσαν το 7,97% του συνόλου της παγκόσμιας ναυτιλίας, στη διάρκεια του 2013 το ποσοστό αυτό ανέβηκε στο 11,31%.
 
Τα προαναφερόμενα μεγέθη πιστοποιούν ότι οι Ελληνες εφοπλιστές επέδειξαν μία αυξημένη κινητικότητα έναντι των ανταγωνιστών, Ευρωπαίων και Ασιατών, στην κούρσα της κατάκτησης νέων μεριδίων αγοράς.
 
 
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με εμπεριστατωμένα στοιχεία που παρουσιάζει η Ναυτεμπορική, στη διάρκεια του 2013, παρατηρήθηκε μία αυξημένη δραστηριότητα παγκοσμίως σε σχέση με προηγούμενα χρόνια τόσο στις αγοραπωλησίες πλοίων (second hand αγορά) όσο και στις νέες ναυπηγήσεις. Πολλές είναι οι ναυτιλιακές εταιρείες, εν όψει θετικών προσδοκιών για την πορεία των ναυλαγορών τα επόμενα χρόνια, που έσπευσαν να αξιοποιήσουν τις χαμηλές αξίες των πλοίων και να μεγεθύνουν το στόλο τους ή να τον ανανεώσουν.
 
Αποτέλεσμα της τάσης αυτής είναι ο αριθμός των πλοίων που παραγγέλθηκαν το 2013 να φτάσει τα 2.819 έναντι μόλις 1.429 το 2012 (αύξηση 97,27%). Η μεταφορική ικανότητα των υπό παραγγελία πλοίων ανήλθε στους 171,1 εκατ. dwt έναντι 60,9 εκατ. dwt το 2012, ενώ υπολογίζεται ότι η αξία των νέων ναυπηγήσεων ξεπερνά τα 128 δισ. δολ. χωρίς να υπολογίζεται ότι για 1.130 πλοία δεν έγινε γνωστό το ύψος επένδυσης. Το 2012 η συνολική επένδυση πλησίαζε τα 61 δισ. δολ., ενώ για 682 πλοία δεν έχει γίνει γνωστό το κόστος ναυπήγησης.
 
 
 
Συνολική μεταφορική ικανότητα
 
Στη διάρκεια του 2013 οι Ελληνες εφοπλιστές προχώρησαν, όπως προαναφέρθηκε, σε τοποθετήσεις νέων παραγγελιών για 319 πλοία, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 28,6 εκατ. dwt έναντι 114 πλοίων το 2012 συνολικής μεταφορικής ικανότητας 7,73 εκατ. dwt. Επισημαίνεται ότι οι νέες παραγγελίες των Ελλήνων εφοπλιστών, με όρους dwt, αποτελούν το 16,71% του συνόλου των παγκόσμιων παραγγελιών, ενώ το 2012 αποτελούσαν το 14,33%.
 
Οι επενδύσεις σε νέες παραγγελίες ανέρχονται σε 11,3 δισ. δολ., αλλά δεν περιλαμβάνουν 95 πλοία των οποίων οι όροι κατασκευής δεν έγιναν γνωστοί. Συνεπώς το συνολικό ποσό που επενδύθηκε σε νέες παραγγελίες θα προσεγγίζει τα 15 δισ. δολ.
 
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πατινια
Σοβαρό επεισόδιο στη Θεσσαλονίκη: Μοτοσικλετιστής εμβόλισε πατίνι και επιτέθηκε στον οδηγό του
Στο νοσοκομείο ο 28χρονος, κατηγορείται για επικίνδυνη σωματική βλάβη ο οδηγός της μηχανής.
Σοβαρό επεισόδιο στη Θεσσαλονίκη: Μοτοσικλετιστής εμβόλισε πατίνι και επιτέθηκε στον οδηγό του
plakias
Πλακιάς για Καρυστιανού: «Αν μπει στην πολιτική, αλλάζει ο τρόπος που θα τη βλέπουμε»
Προβληματισμός στους συγγενείς των θυμάτων των Τεμπών για το ενδεχόμενο πολιτικής εμπλοκής – Τι λέει ο Νίκος Πλακιάς για τις δίκες, τους...
Πλακιάς για Καρυστιανού: «Αν μπει στην πολιτική, αλλάζει ο τρόπος που θα τη βλέπουμε»
Πανεπιστημίου Πειραιώς
Πανεπιστήμιο Πειραιά: Το βραβείο «Θεμιστοκλής» στον Επίτροπο Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού Α. Τζιτζικώστα
Α. Τζιτζικώστας: «Η συμμετοχή μας στην ΕΕ ήταν και παραμένει το μεγαλύτερο στρατηγικό κεκτημένο της Ελλάδας»
Πανεπιστήμιο Πειραιά: Το βραβείο «Θεμιστοκλής» στον Επίτροπο Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού Α. Τζιτζικώστα