Thumbnail
KENTΡΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΕΞΑΡΤΗΣΙΟΓΟΝΩΝ ΟΥΣΙΩΝ «ΠΡΟΝΟΗ»

KENTΡΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΧΡΗΣΗΣ

ΕΞΑΡΤΗΣΙΟΓΟΝΩΝ ΟΥΣΙΩΝ  

Κηφισιά: 07/10/2013

ΔΗΜΟΥ ΚΗΦΙΣΙΑΣ –ΟΚΑΝΑ                                             

          «ΠΡΟΝΟΗ»

διεύθυνση: Πάρου 2 κ Χρήστου Λαδά

τηλ: 210-8082673 φαξ: 210-8082775

ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ  :

 ΄΄ΞΕΡΩ ΤΙ ΖΗΤΑΩ¨

Αξιότιμες κυρίες και αξιότιμοι κύριοι,

σε συνέχεια της συνεργασίας μας θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για την πρόθεσή  μας να πραγματοποιήσουμε  τη σχολική χρονια  2013-14 ,το  επιμορφωτικό σεμινάριο εκπαιδευτικών  δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο πρωτοποριακό πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με τίτλο : «Ξέρω τι Ζητάω».

Στην προηγουμενη σχολική περίοδο , το πρόγραμμα υλοποιήθηκε με επιτυχία και είχαν την δυνατότητα να το παρακολουθήσουν 20 εκπαιδευτικοί  και στη συνέχεια να το εφαρμόσουν στις σχολικές τους μονάδες .

Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε , με την αμέριστη συμπαράσταση και υποστήριξη  του Γραφείου Αγωγής Υγείας  , της Β΄ Διεύθυνσης Αθηνών . Οπου το ευχαριστούμε θερμα, για την εμπιστοσύνη που μας δείχνει όλα τα χρονιά λειτουργίας του Κέντρου μας.

Στο πλαίσιο αυτό ,θα θέλαμε να σας υπενθυμίσουμε ποιοι είναι ακριβώς οι στόχοι και η μεθοδολογία του προγράμματος και παράλληλα , να σας ζητήσουμε και τη  σχολική περίοδο 2013-14 , τη συνεργασία και έγκριση σας.

Τι είναι το «Ξέρω τι ζητάω»


Το «Ξέρω τι ζητάω» (Unplugged στα αγγλικά) δημιουργήθηκε το 2003 από την επιστημονική ομάδα του Eu- Dap στην οποία πρωταγωνιστικό ρόλο είχε το Κέντρο Πρόληψης Χρήσης Εξαρτησιογόνων Ουσιών « ΠΥΞΙΔΑ» , στη Θεσσαλονίκη , στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Μελέτης που χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή-Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίου. Αποδείχθηκε ότι το πρόγραμμα αυτό έχει εξαιρετικά αποτελέσματα στην πρόληψη της χρήσης εξαρτησιογόνων ουσιών στους νέους. Συγκεκριμένα, οι μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα ¨Ξέρω τι ζητάω¨ έχουν κατά 30% λιγότερες πιθανότητες να καπνίσουν τσιγάρο, να κάνουν κατάχρηση αλκοόλ ή να δοκιμάσουν κάνναβη. Το πρόγραμμα ήδη εφαρμόστηκε σε εννέα ευρωπαϊκές χώρες και σε σύνολο 7000 μαθητών, ενώ ήταν η πρώτη φορά που σε ευρωπαϊκό επίπεδο διενεργήθηκε μελέτη αποτελεσματικότητας με αυστηρές ερευνητικές προδιαγραφές.

Το έργο EU-DAP (European Drug Abuse Prevention trial) «Ευρωπαϊκή μελέτη για την πρόληψη της εξάρτησης» αποτελεί μια έρευνα για την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των σχολικών προγραμμάτων πρόληψης και υλοποιήθηκε στην πρώτη φάση λειτουργίας της από εννέα συνεργαζόμενους φορείς, έξι διαφορετικών κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Κοινότητας. Το πρόγραμμα χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος για την πρόληψη της τοξικοεξάρτησης το 2002, ενώ εγκρίθηκε η συνέχιση του προγράμματος ως EU-DAP 2 στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος για τη Δημόσια Υγεία 2003-2008.

Το πρόγραμμα αποσκοπεί τόσο στη δημιουργία ενός επιστημονικά τεκμηριωμένου σχολικού προγράμματος πρόληψης της χρήσης καπνού, ναρκωτικών και αλκοόλ, όσο και στην αξιολόγησή του με αυστηρές ερευνητικές προδιαγραφές. Στη δεύτερη φάση του προγράμματος προβλέπεται η διάχυση των καλών πρακτικών για την εφαρμογή αποτελεσματικών προγραμμάτων πρόληψης στα σχολεία.


Σήμερα, το πρόγραμμα «Ξέρω τι ζητάω» αναγνωρίζεται διεθνώς ως ένα εξαιρετικά πετυχημένο πρόγραμμα και έχει γίνει περιζήτητο σε πάρα πολλές χώρες, οι οποίες ζητούν αφενός να μεταφράσουν και να προσαρμόσουν το υλικό πρόληψης στα πολιτιστικά τους δεδομένα και αφετέρου να εκπαιδευτούν στην εφαρμογή του. Ήδη έχει εκφραστεί και το ενδιαφέρον το πρόγραμμα αυτό να διαδοθεί και σε αραβικές χώρες (Σαουδική Αραβία, Αίγυπτος κ.α) το οποίο επιδιώκει το τμήμα πρόληψης των ναρκωτικών των Ηνωμένων Εθνών (United Office on Drugs and Crime).

Συνεργαζόμενοι φορείς του έργου:
Κέντρο Πρόληψης ΠΥΞΙΔΑ (Ελλάδα),
Hogent University College Ghent, Faculty for Social Work and Social Welfare Studies SOAG, Hogeschool Gent (Βέλγιο),
De Sleutel (Βέλγιο),
EDEX (Ισπανία),
Poznan University of Medical Science (Πολωνία),
Stockholm Centre Of Public Health (Σουηδία),
ISG Institut fur Sozial- und Gesundheitspsychologie (Αυστρία),
IFT Nord (Γερμανία), Universita degli Studi dell'Aquila (Ιταλία),
OED Osservatorio Epidemiologico delle Dipendenze (Ιταλία),
Mentor UK (Μεγάλη Βρετανία),
Adiktologie (Δημοκρατία της Τσεχίας),
Τμήμα Πρόληψης του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών,
Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο για τα Ναρκωτικά (EMCDDA).

Στα πλαίσια λοιπόν όλων αυτών των διεργασιών , το Κέντρο μας είχε την τιμή να συμμετέχει στην  1η ομάδα εκπαίδευσης  εκπαιδευτών για την διάχυση του προγραμματος στον ελληνικό χώρο ,πριν τρία  χρονια.  

Αξίζει να επισημανθεί, ότι το πρόγραμμα έχει την έγκριση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και υλοποιείται  ήδη, σε συνεργασία με τα Γραφεία Αγωγής Υγείας της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του  Ν. Θεσσαλονίκης. Απευθύνεται σε έφηβους μαθητές 12-14 ετών. Περιλαμβάνει 12 ενότητες, που μπορούν να εφαρμοστούν εύκολα, αποτελεσματικά και ολοκληρωμένα.

Ενότητες Προγράμματος: 

ΕΝΟΤΗΤΑ/ΤΙΤΛΟΣ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

ΣΤΟΧΟΙ

1. Έναρξη του ΞΕΡΩ ΤΙ ΖΗΤΑΩ

Παρουσίαση , ομαδική δουλειά, συμβόλαιο

Εισαγωγή στο πρόγραμμα , κανόνες για τα μαθήματα

2. Να είναι κανείς μέλος ομάδας ή να μην είναι;

Παιχνίδι καταστάσεων. Ομαδική συζήτηση

Αποσαφήνιση της επιρροής της ομάδα

3.Οινοπνευματωδη

Ομαδική δουλειά , κολάζ

Ενημέρωση για τους διάφορους παράγοντες που επιδρούν στη χρήση

4. Έλεγχος αληθείας

Παρουσίαση , ομαδική δουλειά, παιχνίδι

Καλλιέργεια κριτικής προσέγγισης της πληροφορίας

5. Μάθε για το κάπνισμα

Κουίζ, ομαδική συζήτηση, ανατροφοδότηση, παιχνίδι

Πληροφορίες για τις επιπτώσεις του καπνίσματος , διάκριση μεταξύ αναμενόμενων και πραγματικών επιδράσεων

6.Αυτοέκφραση

Παιχνίδι, ομαδική συζήτηση

Ικανοποιητική έκφραση συναισθημάτων , διάκριση μεταξύ λεκτικής και μη λεκτικής επικοινωνίας 

7.Δυναμισμός

Ομαδική συζήτηση , παιχνίδι ρόλων

Καλλιέργεια αυτοπεποίθησης και σεβασμού προς τον άλλον

8. Η ψυχή της παρέας

Παιχνίδι ρόλων , παιχνίδι, ομαδική συζήτηση

Αναγνώριση και εκτίμηση των προτερημάτων , εξάσκηση και προβληματισμός για την επαφή με τους άλλους

9. Μάθε για τα ναρκωτικά

Ομαδική δουλειά,  κουίζ

Πληροφορίες για τις θετικές και αρνητικές επιδράσεις της χρήσης ουσιών

10.Τα δύσκολα

Παρουσίαση , ομαδική δουλειά

Έκφραση αρνητικών συναισθημάτων , διαχείριση μειονεκτημάτων

11. Επίλυση προβλημάτων και λήψη αποφάσεων

Παρουσίαση , ομαδική συζήτηση

Δομημένη επίλυση προβλημάτων , καλλιέργεια δημιουργικής σκέψης και αυτοελέγχου

12. Στοχοθεσία και κλείσιμο

Παιχνίδι , ομαδική δουλειά

Διάκριση μεταξύ μακροπρόθεσμων και βραχυπρόθεσμων στόχων

Στόχος  του Προγράμματος :

 

Στόχος του Προγράμματος είναι να μειώσει την έναρξη της χρήσης εξαρτησιογόνων ουσιών από τους εφήβους και να καθυστερήσει τη μετάβαση από την πειραματική στη συστηματική χρήση ουσιών .

Επιμόρφωση στο Πρόγραμμα :

Το ¨Ξέρω τι ζητάω¨, μπορεί να εφαρμοστεί μόνον από καθηγητές που έχουν εκπαιδευτεί στην εφαρμογή του προγράμματος , στο πλαίσιο της προαπαιτούμενης τριήμερης εξειδικευμένης εκπαίδευσης, που στη περιοχή ευθύνης μας , έχει αναλάβει το Κέντρο μας ( Κέντρο Πρόληψης Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Δήμου Κηφισιάς –ΟΚΑΝΑ ¨ΠΡΟΝΟΗ¨¨) .

Προαπαιτούμενα  συμμετοχής εκπαιδευτικών στην  επιμόρφωση : 

-να είναι καθηγητής Γυμνασίου

Θεματολογία  Επιμόρφωσης :

1η ημέρα : 5 ώρες ( 45 λεπτών ) εκπαίδευσης :

·         παρουσίαση εκπαιδευτών 

·         παρουσίαση δομής και περιεχομένου εκπαιδευτικού σεμιναρίου

·         οργανωτικά ζητήματα

·         γνωριμία και δημιουργία ομαδικού κλίματος

·         τεκμηρίωση της αποτελεσματικότητας του ¨Ξέρω τι ζητάω¨

·         ενημέρωση για το μοντέλο των ολοκληρωμένων  προγραμμάτων

·         κατανόηση των βασικών αρχών του ¨Ξέρω τι ζητάω¨

·         βιωματική εκπαίδευση στη σύναψη ¨συμβολαίου¨ με την ομάδα εκπαίδευσης

·         εξοικείωση των μελών της ομάδας με τη διαδικασία του βιβλίου εργασιών των μαθητών

·         εκπαίδευση στην τεχνική ¨καταιγισμός ιδεών¨

·         παρουσίαση των 12 ενοτήτων του ¨Ξέρω τι ζητάω¨

2η ημέρα : 6,5  ώρες ( 45 λεπτών ) και  εκπαίδευσης   :

·         ενθάρρυνση των συμμετεχόντων  να μπουν στη θέση των μαθητών

·         μελέτη των μαθημάτων του οδηγού εκπαίδευσης  και εντοπισμός πιθανών δυσκολιών κατά την εφαρμογή

·         εξοικείωση με τις ομαδικές διαδικασίες και την πίεση των συνομήλικων

·         συζήτηση για το πόσο δύσκολο είναι να αναγνωρίζει κανείς τα συναισθήματά του και να τα εκφράσει στους άλλους

·         ενημέρωση συμμετεχόντων σχετικά με το Μοντέλο των ¨Δεξιοτήτων Ζωής ¨και τη συσχέτιση του μοντέλου με την πρόληψη της χρήσης ψυχοδραστικών ουσιών

·         κατανόηση από τους συμμετέχοντες , ότι η εφαρμογή ενός προγράμματος  , όπως το ¨Ξέρω τι ζητάω¨, χρειάζεται να αποτελεί μέρος μιας συνολικότερης πολιτικής του σχολείου για την πρόληψη της χρήσης ψυχοδραστικών ουσιών

·         εκπαίδευση συμμετεχόντων στο ρόλο του συντονιστή του προγραμματος  ¨Ξέρω τι ζητάω¨

 

 

3η ημέρα : 6,5 ώρες ( 45 λεπτών ) εκπαίδευσης :

 

·         αναγνώριση συμμετεχόντων πως οι απόψεις των μαθητών επηρεάζονται από τις λανθασμένα αντιλαμβανόμενες ¨νόρμες¨ και από την παραπληροφόρηση από τα ΜΜ.Ε

·         αναγνώριση των ευκαιριών και των πλεονεκτημάτων από την εφαρμογή του ¨Ξέρω τι ζητάω¨

·         συνειδητοποίηση των ενδεχόμενων δυσκολιών και των περιορισμών

·         εντοπισμός υποστηρικτικών δικτύων

·         θετικό κλείσιμο της εμπειρίας της βιωματικής μάθησης

  Για την  διασφάλιση της ποιότητας του σεμιναρίου :

·         Ο αριθμός των μελών της επιμορφωτικής ομάδας δεν  ξεπερνά τα 20 άτομα.

·         Ο χώρος διεξαγωγής της επιμόρφωσης  είναι το Κέντρο Πρόληψης «ΠΡΟΝΟΗ», Πάρου 2 και Χρήστου Λαδά, Κηφισιά , τηλ:210-8082673.

·         Χρόνος υλοποίησης είναι : 15/11/2013 ( 17.00-21.30), 16/11/2013 (10.00-16.30) και 17/11/2013 (10.00-16.30)

·         Χρονικό διάστημα υποβολής αιτήσεων  συμμετοχής:  από 08/10/2013 έως 8/11/2013

·         Οι ενδιαφερόμενοι  μπορούν  υποβάλλουν την αίτησή  τους για τη συμμετοχή τους στο Κέντρο Πρόληψης «ΠΡΟΝΟΗ»

·         Θα τηρηθεί αυστηρή σειρά προτεραιότητας

Παράλληλα το πρόγραμμα έχει την έγκριση για το σχολικό έτος 2013-14 του Ενιαίου Διοικητικού Τομέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης –Διεύθυνση Επαγγελματικού Προσανατολισμού & Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων –Τμήμα Β΄ Αγωγής Υγείας  & Περιβαλλοντικής Αγωγής. (Επισυνάπτεται στο τέλος της παρούσας ενημέρωσης).

Οι τεχνικές που θα χρησιμοποιηθούν στο Επιμορφωτικό  Σεμινάριο είναι :

·        Παιχνίδι ρόλων

·        Ελεύθερος συνειρμός 

·        Προβολή Βίντεο

·        Εικαστικά μέσα

·        Διεργασία σε μικρές ομάδες

·        Συζήτηση σε κύκλο

·        Ημερολόγιο - σημειωματάριο

Σας ευχαριστούμε  εκ των προτέρων για τη συνεργασία , η οποία  έχει απόδειξη έμπρακτα την αποτελεσματικότητα και την σημαντικότητά της στη πρόληψης της χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών και την προαγωγή της ψυχικής υγείας  . Παραμένουμε πάντα στη  διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση και περαιτέρω διεργασία.

Ευελπιστούμε οι προθέσεις μας για την υλοποίηση του πρωτοπόρου προγράμματος να ευοδωθούν.

 

       Για οποιαδήποτε διευκρίνηση, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την υπεύθυνη υλοποίησης του προγράμματος , κ. Αλεξάκη Βασιλική , Κοινωνική Λειτουργός –Στέλεχος Πρόληψης .

Με ιδιαίτερη εκτίμηση,

Αγγελική Τριαντάφυλλου-Πιτίδη                                                                  Γιαννοπούλου Διονυσία

Πρόεδρος του ΔΣ του Κ.Π. «Προνόη»     

  Επιστημονικά Υπεύθυνη

Αν. Καθηγήτρια Ιατρικής Πανεπιστημίου Αθηνών

     του Κ.Π. «Προνόη»

 

Δείτε εδω την εγκριση του Υπ. Παιδείας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τα 5 ιδιωτικά σχολεία που εξαγοράστηκαν από funds και τα 2 που επίκειται

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 16/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Έρωτας στην Αρχαία Ελλάδα
Αρχαία Ελλάδα: Πώς αντιμετωπιζόταν το έγκλημα σεξουαλικής κακοποίησης ανηλίκων
Η ιστορία των αρχαίων Αθηναίων λειτουργεί ως υπενθύμιση για τη σημασία μιας αυστηρής, αλλά και δίκαιης, προσέγγισης στην προστασία των ευάλωτων...
Αρχαία Ελλάδα: Πώς αντιμετωπιζόταν το έγκλημα σεξουαλικής κακοποίησης ανηλίκων
παιδάκια
Γρήγορη και λαχταριστή συνταγή για χοιρινά παϊδάκια με κρούστα από καρύδια και σύκα
Η κρούστα από κανέλα και καρύδια προσθέτει μια αρωματική πινελιά, ενώ η σάλτσα με σύκα συμπληρώνει τέλεια το πιάτο. Ιδανική επιλογή για γιορτινά...
Γρήγορη και λαχταριστή συνταγή για χοιρινά παϊδάκια με κρούστα από καρύδια και σύκα