Με ομόφωνη απόφαση των παρατάξεων της, η ΕΛΜΕ Νέας Σμύρνης, Καλλιθέας και Μοσχάτου εκφράζει ανοιχτά την πλήρη αντίθεσή της στα σχέδια ίδρυσης Ωνάσειου Πρότυπου Σχολείου στην Καλλιθέα.
Οι εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν ότι η δημιουργία ενός αυτόνομου σχολείου, υπαγόμενου σε ιδιωτικό φορέα, υπονομεύει τον δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης, εντείνει τις ανισότητες και απειλεί να αποδυναμώσει τα σχολεία της περιοχής τόσο σε μαθητικό δυναμικό όσο και σε προσωπικό.
Δηλώνουν πως η λύση για μια ποιοτική παιδεία δεν βρίσκεται στα «νησιά αριστείας», αλλά στην ενίσχυση του δημόσιου σχολείου της γειτονιάς.
Ολόκληρη η ανακοίνωση:
Με ομόφωνη απόφαση και των τριών παρατάξεων που εκπροσωπούνται στο ΔΣ (Αγωνιστική Παρέμβαση, ΠΕΚ, ΔΑΚΕ) η ΕΛΜΕ Νέας Σμύρνης, Καλλιθέας και Μοσχάτου εκφράζει την έντονη αντίθεσή της στις πληροφορίες που διαρρέουν τις τελευταίες ημέρες για ίδρυση Ωνάσειου Πρότυπου Σχολείου στην Καλλιθέα, στο πλαίσιο της σύμβασης που υπεγράφη μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του Ιδρύματος Ωνάση για τη δημιουργία 22 Ωνάσειων Γυμνασίων και Λυκείων και καταδικάζει απερίφραστα κάθε τέτοιου είδους σκέψη. Η εξέλιξη αυτή σηματοδοτεί την εκχώρηση τμήματος της δημόσιας, δωρεάν δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε ιδιώτες αναδόχους και την εγκαθίδρυση ενός παράλληλου συστήματος λειτουργίας, έξω από τον κορμό της δημόσιας παιδείας.
Η θεσμοθέτηση μιας υπερεξουσιοδοτημένης Διοικούσας Επιτροπής και η πλήρης αυτονομία των Ωνάσειων Σχολείων σε πρόγραμμα σπουδών, επιλογή μαθητών και εκπαιδευτικών, δημιουργεί ένα επικίνδυνο προηγούμενο: ένα σχολείο αποκομμένο από τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας, υπό τη διοίκηση ενός ιδρύματος που αποκτά λόγο για το τι θα διδάσκονται τα παιδιά μας. Η εισαγωγή των μαθητών με εξετάσεις και τεστ δεξιοτήτων διαμορφώνει ένα πλαίσιο σκληρού ανταγωνισμού, όπου η οικονομική δυνατότητα της οικογένειας καθορίζει ποιος θα έχει πρόσβαση στη «νέα αριστεία». Με αυτόν τον τρόπο ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία νέων «νησίδων αριστείας» εκπαιδευτικών και μαθητών και όχι φυσικά ποιοτικών δημόσιων σχολείων.
Η ίδρυση ενός Ωνάσειου Σχολείου στην Καλλιθέα θα αποδυναμώσει τα σχολεία της περιοχής μας, απορροφώντας τους μαθητές με τις υψηλότερες επιδόσεις και αφήνοντας τα υπόλοιπα σχολεία να παλεύουν με τις χρόνιες ελλείψεις προσωπικού, τις ανεπαρκείς υποδομές και την υποχρηματοδότηση. Επιπλέον, αφού σε αυτό θα εισάγονται και μαθητές από άλλες περιοχές, θα μεταφέρει το βάρος των αποκλεισμένων παιδιών στα ήδη υπερφορτωμένα όμορα σχολεία, τα οποία θα βρεθούν αντιμέτωπα με ακόμα μεγαλύτερες δυσκολίες, ελλείψεις και υπερσυγκέντρωση μαθητών. Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί θα βρεθούν αντιμέτωποι με απώλεια οργανικών θέσεων και εργασιακή ανασφάλεια, ενώ η επιλογή προσωπικού με αποκλίνουσες διαδικασίες, συνεντεύξεις και ειδική αξιολόγηση εισάγει ένα σύστημα πολλαπλών ταχυτήτων μέσα στη δημόσια εκπαίδευση.
Ως εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε ότι η πραγματική αναβάθμιση της παιδείας δεν προκύπτει από τα σχολεία λίγων προνομιούχων, αλλά από ένα ισχυρό δημόσιο σχολείο για όλα τα παιδιά. Διεκδικούμε αύξηση της χρηματοδότησης της Δημόσιας Εκπαίδευσης, σύγχρονες και ασφαλείς σχολικές υποδομές, επαρκές προσωπικό και ουσιαστική υποστήριξη των μαθητών.
Δηλώνουμε ξεκάθαρα:
Δεν θα επιτρέψουμε να καταργηθεί το σχολείο της γειτονιάς.
Δεν θα δεχθούμε κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών.
Η δημόσια παιδεία ανήκει σε όλους – όχι στους ιδιώτες.
- Όχι στην εκχώρηση της δημόσιας εκπαίδευσης στους ιδιώτες
- Όχι στην κατηγοριοποίηση των σχολείων
- Όχι στο Ωνάσειο Σχολείο στην Καλλιθέα
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ChatGpt για όλους: Παρέχεται σε 100.000 υποψήφιους πανελλαδικά ως 20/11
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/11
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ
Λεωνίδας Βουρλιώτης