Την Παρασκευή 7 Νοεμβρίου, μαθητές και γονείς του 1ου Γυμνασίου Λαγκαδά προχώρησαν σε κινητοποίηση, διεκδικώντας την άμεση κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών στα σχολεία της περιοχής. Η Ε’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης χαιρέτισε την πρωτοβουλία, τονίζοντας πως τα προβλήματα αυτά αποτελούν αποτέλεσμα διαχρονικής υποχρηματοδότησης της δημόσιας παιδείας και καλεί σε κοινό αγώνα όλων των εμπλεκομένων.
Στην ανακοίνωσή της, η ΕΛΜΕ καταγγέλλει τη συνεχιζόμενη ύπαρξη χιλιάδων κενών θέσεων εκπαιδευτικών σε όλη τη χώρα, χαρακτηρίζοντάς την ως «τεχνητή έλλειψη» και αποτέλεσμα της μακροχρόνιας υποχρηματοδότησης της δημόσιας εκπαίδευσης.
Μάλιστα, ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στα σοβαρά προβλήματα υποδομών στα σχολεία του Λαγκαδά, όπως τα παλαιά και ακατάλληλα κτίρια, οι ελλείψεις σε εργαστήρια και αίθουσες, και η απουσία σχεδίου ανέγερσης νέων σχολικών μονάδων.
Η Ε’ ΕΛΜΕ υπογραμμίζει ότι μόνο η κοινή δράση εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών μπορεί να υπερασπιστεί αποτελεσματικά το δικαίωμα στη Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία. Τέλος, ανακοινώνει ότι το επόμενο διάστημα θα αναλάβει πρωτοβουλίες συντονισμού αγώνων με αιτήματα την άμεση κάλυψη όλων των κενών, μόνιμους διορισμούς, μείωση των μαθητών ανά τάξη, κατάργηση των υποχρεωτικών υπερωριών και ενίσχυση του δημόσιου σχολείου.
Ολόκληρη η ανακοίνωση:
Χαιρετίζουμε την κινητοποίηση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και των μαθητών του 1ου Γυμνασίου Λαγκαδά για την κάλυψη των κενών στα σχολεία της περιοχής, που έγινε την Παρασκευή 7 Νοέμβρη.
Η διατήρηση κενών στα σχολεία της χώρας για μήνες μετά την έναρξη της χρονιάς, δηλαδή η τεχνητή έλλειψη εκπαιδευτικών, αποτελεί συνειδητή επιλογή όλων των κυβερνήσεων και χρόνιο πρόβλημα, αποτέλεσμα της υποχρηματοδότησης της παιδείας. Ιδιαίτερα επιβαρυμένη η φετινή χρονιά με το ΥΠΑΙΘΑ να μην έχει ακόμη εξασφαλίσει τις απαραίτητες πιστώσεις για την κάλυψη όλων των κενών, ενώ προωθούν μαζικά τις υποχρεωτικές υπερωρίες που αποτελούν υπερεντατικοποίηση της εργασίας των εκπαιδευτικών και λειτουργούν σε βάρος των μορφωτικών αναγκών των μαθητών.
Στόχευση της κυβέρνησης είναι η οικονόμηση πόρων στα πλαίσια της πολιτικής λιτότητας και περικοπών που ακολουθεί στην παιδεία και την υγεία, ενώ με υπέρογκες δαπάνες πριμοδοτεί την «πολεμική οικονομία», τους εξοπλισμούς και γενικότερα τις επιδοτήσεις, τις «ανακεφαλαιοποιήσεις» και τα δανεικά κι αγύριστα προς το μεγάλο κεφάλαιο. Αποτέλεσμα των περικοπών αποτελούν και οι μειωμένες χρονικά συμβάσεις εργασίας των αναπληρωτών, καθώς και η μη κάλυψη των κενών από μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, αφού οι περισσότεροι αναπληρωτές στην πραγματικότητα καλύπτουν πάγια κενά σχολείων!
Φέτος όμως, για μια ακόμη χρονιά, το πρόβλημα έχει επιδεινωθεί. Αρχές Νοέμβρη διατηρούνται πάνω από 15.000 κενά στις δυο βαθμίδες της εκπαίδευσης πανελλαδικά με τα περισσότερα από αυτά στη γενική παιδεία. Τα κενά δεν θα καλυφθούν ούτε και με τη Γ φάση των προσλήψεων των αναπληρωτών γιατί οι προσλήψεις που εξήγγειλαν ότι θα γίνουν στη Γενική Παιδεία είναι μόνο 2.800. Στα λύκεια και γυμνάσια της Δ. Θεσ/νικης εξακολουθούν να υπάρχουν στη Γενική Παιδεία πάνω από 200 κενά! Στην περιοχή του Λαγκαδά, με βάση τα στοιχεία από την ιστοσελίδα της Διεύθυνσης, 350 είναι οι χαμένες ώρες τη βδομάδα και αντιστοιχούν σε 17 κενές θέσεις καθηγητών. Στο 1ο Γυμνάσιο λείπουν 85 ώρες (4 καθηγητές), στο 2ο 66 (3 καθηγητές) ώρες και ίδια είναι η κατάσταση στα άλλα δύο Γυμνάσια, το ΓΕΛ και το ΕΠΑΛ στην περιοχή του Λαγκαδά.
Η Δημόσια Παιδεία στην περιοχή του Λαγκαδά υπονομεύεται και με άλλους τρόπους. Χρόνια τώρα είναι παγιωμένο το πρόβλημα σχολικής στέγης, με ευθύνες του Δήμου και του Υπουργείου. Με ακατάλληλα, παμπάλαια και διαβρωμένα κτίρια, ακατάλληλες τουαλέτες, λυόμενες αίθουσες kibo, λιμνάζοντα ύδατα, ανεπάρκεια ή ανυπαρξία εργαστηρίων και αιθουσών πολλαπλών χρήσεων, ανυπαρξία χρονοδιαγράμματος για την άμεση κατασκευή νέων σχολείων, καθώς και μέτρα άμεσης επίλυσης των προβλημάτων που καταγράφουν τα σχολεία και απευθύνονται στο Δήμο για λύση.
Έχει αποδειχτεί ότι η κοινή κινητοποίηση γονέων και εκπαιδευτικών μπορεί πραγματικά να υπερασπιστεί το δικαίωμα στη Δωρεάν Δημόσια Παιδεία. Από την αποτροπή συγχωνεύσεων-καταργήσεων τμημάτων πέρσι μέχρι την αποτροπή συγχωνεύσεων ολόκληρων σχολείων τα χρόνια των Μνημονίων, μέχρι την –προσωρινή και μερική- υποχώρηση της κυβέρνησης για τα μισά σχολεία που ήθελε να παραδώσει στο «Ωνάσειο». Ενιαίος πρέπει να είναι ο αγώνας όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας για τη λύση στα προβλήματα στα σχολεία και στην εκπαίδευση!
Το επόμενο διάστημα η Ε΄ ΕΛΜΕ θα πάρει πρωτοβουλίες συντονισμού αυτού του αγώνα με τους γονείς και κηδεμόνες. Για να διεκδικήσουμε όλοι μαζί:
• Να καλυφθούν τώρα όλα τα κενά σε γενική παιδεία και ειδική αγωγή.
• Να μην εφαρμοστεί η ρύθμιση αποδόμησης των Τμημάτων Ένταξης.
• Ένας εκπαιδευτικός για κάθε μαθητή στην παράλληλη, για όλες τις δικαιούμενες ώρες.
• Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί! 20.000 χιλιάδες μόνιμους διορισμούς τώρα στη Β/θμια.
• Όχι στις υποχρεωτικές υπερωρίες. Ανάθεση υπερωριών μόνο από τους Συλλόγους Διδασκόντων
• Κανείς αναπληρωτής σε περισσότερα από δύο σχολεία.
• Ριζική μείωση των μαθητών ανά τμήμα. 15 μαθητές στο τμήμα.
• Δημόσιο δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 12/11
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ
Μαρίλη Ματαφτσή