Ντροπή για τον χώρο της εκπαίδευσης αποκαλεί την κατάσταση στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία η ΟΙΕΛΕ και καλεί τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν στην απεργία την Τετάρτη 9 Νοεμβρίου.
«Τα τελευταία 3 χρόνια η κατάσταση έχει επιδεινωθεί ραγδαία, καθώς οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών νηπιαγωγείων θεωρούν σύμμαχό τους το Υπουργείο Παιδείας και κάνουν κυριολεκτικά ό, τι θέλουν» επισημαίνει σε ανακοίνωσή της.
Τέλος, η ΟΙΕΛΕ ζητά άμεσα εντατικούς επιτόπιους ελέγχους σε όλα τα ιδιωτικά νηπιαγωγεία, έλεγχο μισθοδοτικών καταστάσεων και διοριστηρίων, έλεγχο κατάστασης προσωπικού για να διαπιστωθεί ποιοι κάνουν εργασίες που δεν σχετίζονται με το εκπαιδευτικό επάγγελμα (συνοδείες, μαγείρεμα, καθάρισμα).
Η ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ
Στις 9 Νοεμβρίου: «Απεργώ, γιατί η κατάσταση στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία αποτελεί ντροπή για το χώρο της εκπαίδευσης»
Στις 9 Νοεμβρίου απεργούμε, διότι η κατάσταση στην συντριπτική πλειονότητα των ιδιωτικών νηπιαγωγείων αποτελεί ντροπή για το χώρο της εκπαίδευσης. Είναι δε, μαζί με το χώρο των Φροντιστηρίων, των Κέντρων Ξένων Γλωσσών και των απολύτως αδήλωτων Κέντρων Μελέτης, μια τεράστια μαύρη τρύπα ανομίας, ίσως η μεγαλύτερη στο χώρο του ιδιωτικού τομέα.
Έχουμε πολλάκις επισημάνει με ανακοινώσεις μας την εργασιακή κόλαση των ιδιωτικών νηπιαγωγείων. Η αλήθεια είναι ότι η εποπτεία τους δεν είναι εύκολη υπόθεση. Οι περισσότερες από τις περίπου 1.200 μονάδες είναι νηπιαγωγεία γειτονιάς με 1-2 εκπαιδευτικούς, όπου σπάνια φθάνει η (ούτως ή άλλως προβληματική) εποπτική «ματιά» του Υπουργείου. Βέβαια, όποιος θέλει, ερευνά. Δεν θα ξεχάσουμε, επί παραδείγματι, τον μέχρι το 2019 Διευθυντή Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του λεκανοπεδίου, ο οποίος μόνος έπαιρνε το αυτοκίνητό του και πραγματοποιούσε ελέγχους ακόμη και στα πιο απομακρυσμένα ιδιωτικά νηπιαγωγεία, εφαρμόζοντας το νόμο και τιμώντας το λειτούργημά του. Αντιθέτως, σε άλλες Διευθύνσεις, όπως για παράδειγμα σε μεγάλη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Αθήνας, έχουμε τα τελευταία χρόνια πολλές καταγγελίες από εκπαιδευτικούς για προειδοποιημένους ελέγχους, για εσκεμμένα λανθασμένη πληροφόρηση των εκπαιδευτικών («το ωράριό σας είναι 40 ώρες την εβδομάδα»), για κάλυψη εργοδοτικών παρανομιών και για προσπάθειες αποτροπής των εκπαιδευτικών από το καταγγείλουν τους εργοδότες τους…
Τι συμβαίνει λοιπόν στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία; Το κακό ξεκινά με το καλημέρα, από τη συνέντευξη για πρόσληψη. Εκεί, όπως έχουμε γράψει σε παλαιότερες ανακοινώσεις μας, οι υποψήφιοι νηπιαγωγοί ακούνε τα ακόλουθα ευτράπελα (όπως ακριβώς μας έχουν καταγγελθεί εγγράφως και τηλεφωνικά):
«700 ευρώ το μήνα και 8ωρο, όπως στον ιδιωτικό τομέα»,
«Ιδιωτικά και δημόσια νηπιαγωγεία έχουν τελείως διαφορετικό νομοθετικό καθεστώς»,
«Θα παίρνεις τα λεφτά του δημοσίου, αλλά θα μας γυρίζεις 300 ευρώ στο χέρι».
«Η σύμβασή σου μέχρι τον Ιούνιο, ωράριο μέχρι τις 4-5 το απόγευμα (και βλέπουμε)»
«Φυσικά οι δράσεις μας δεν δηλώνονται, τα 700 ευρώ είναι για οχτάωρο»
«Θα κάνεις και συνοδεία σχολικού λεωφορείου, επίσης θα κάνεις και φύλαξη μέχρι τέλη Ιουλίου χωρίς να πληρώνεσαι. Κι αν σου αρέσει, γιατί υπάρχουν εκατοντάδες κοριτσάκια εκεί έξω που παρακαλάνε για ένα μισθό».
Φυσικά, όλα αυτά δημιουργούν ένα τρισάθλιο εργασιακό καθεστώς, με τις/τους συναδέλφους:
Να εργάζονται συχνά μέχρι και 12 ώρες την ημέρα, παρέχοντας πλήθος υπηρεσιών που δεν έχουν καμιά σχέση με τα καθήκοντά τους και για τις οποίες φυσικά δεν πληρώνονται (συνοδείες σχολικών, μαγείρεμα, καθάρισμα, γραμματειακή υποστήριξη κ.λπ.)
Να απασχολούνται παράνομα σε διακοπές και αργίες
Να υποχρεώνονται να επιστρέφουν στο χέρι του εργοδότη τμήμα του μισθού τους (συχνά ακόμη και τα μισά)
Να εργάζονται ως νηπιαγωγοί αδήλωτοι, ενώ το διοριστήριο είναι στο όνομα του ιδιοκτήτη/της ιδιοκτήτριας, με αποτέλεσμα να παίρνουν μισθό ανειδίκευτου εργάτη και επιπλέον, αν κλείσει η μονάδα, οι «πονηροί επιχειρηματίες» να διοριστούν στο δημόσιο!
Η δραματική αυτή εικόνα ντροπιάζει το χώρο της εκπαίδευσης, ενώ ταυτόχρονα εγκυμονεί σοβαρότατους κινδύνους για τα παιδιά. Όταν οι περισσότεροι ιδιωτικοί ξεκινούν την ημέρα τους γύρω στις 5:30 με 6 το πρωί ως συνοδοί στα σχολικά λεωφορεία (φυσικά παράνομα), επιστρέφουν στο σχολείο για να διδάξουν, κάνουν συνοδεία το μεσημεριανό δρομολόγιο (φυσικά παράνομα), συχνά μαγειρεύουν, καθαρίζουν και σφουγγαρίζουν (φυσικά παράνομα) και στη συνέχεια κάνουν και την απογευματινή συνοδεία ή μένουν μέχρι τις 6 ή 7 στο χώρο του σχολείου για να παραλάβουν τα παιδιά οι τελευταίοι γονείς, είναι φυσιολογικό να μην έχουν την ίδια δυνατότητα προσοχής και συγκέντρωσης λόγω της υπερεξάντλησης.
Τα τελευταία 3 χρόνια η κατάσταση έχει επιδεινωθεί ραγδαία, καθώς οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών νηπιαγωγείων θεωρούν σύμμαχό τους το Υπουργείο Παιδείας και κάνουν κυριολεκτικά ό, τι θέλουν. Ωστόσο, δεκάδες συνάδελφοι έχουν προσφύγει στην ΟΙΕΛΕ, στη δικαιοσύνη και στις Επιθεωρήσεις Εργασίας, πετυχαίνοντας κρίσιμες νίκες.
Ζητούμε άμεσα εντατικούς επιτόπιους ελέγχους σε όλα τα ιδιωτικά νηπιαγωγεία, έλεγχο μισθοδοτικών καταστάσεων και διοριστηρίων, έλεγχο κατάστασης προσωπικού για να διαπιστωθεί ποιοι κάνουν εργασίες που δεν σχετίζονται με το εκπαιδευτικό επάγγελμα (συνοδείες, μαγείρεμα, καθάρισμα).
Οι ιδιωτικοί νηπιαγωγοί είναι επιστήμονες, είναι παιδαγωγοί, είναι εργαζόμενοι με δικαιώματα, είναι άνθρωποι!
Απεργούμε, για να μπορούμε να ζήσουμε με αξιοπρέπεια.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ | Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ |
ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ | ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΖΑΓΛΗΣ |
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη