Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Τι μπορούν να κάνουν οι εκπαιδευτικοί
Σε επισημάνσεις σχετικές με απορίες των εκπαιδευτικών για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων προχωρά ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Αμαρουσίου

Σε διευκρινίσεις για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων προχώρησε ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Αμαρουσίου, υποστηρίζοντας ότι δεν προκύπτει από πουθενά η «υποχρέωση να ακολουθήσουμε τα υποδείγματα του ΙΕΠ ή να κάνουμε αναρτήσεις εργασιών, σχεδίων σε ιστοσελίδες σχολείων, αποθετήρια του ΙΕΠ κ.λπ.».

Ο Σύλλογος καλεί τους εκπαιδευτικούς «να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τις διδακτικές μεθόδους και πρακτικές που έως τώρα χρησιμοποιούν δίνοντας έμφαση στις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών τους και την κάλυψη των γνωστικών κενών, των ψυχο-συναισθηματικών και κοινωνικών επιπτώσεων από το πολύμηνο κλείσιμο των σχολείων και την άθλια "τηλεκπαίδευση"».

Για το περιβόητο portfolio, ο σύλλογος υποστηρίζει ότι «καλό θα ήταν σε έναν φάκελο του μαθητή να συγκεντρωθεί το υλικό και η εργασία που έχει κάνει ώστε να του παραδοθεί στο τέλος της σχολικής χρονιάς».

Τέλος, καλεί τους εκπαιδευτικούς να μην εμπλέξουν φορείς άσχετους και εχθρικούς με την εκπαίδευση όπως ιδιωτικές εταιρείες, Μ.Κ.Ο, δήμους, αστυνομία κ.λπ.

Για τα παραπάνω ο Σύλλογος παρέχει πλήρη συνδικαλιστική και νομική κάλυψη και καλεί το Δ. Σ. της Δ. Ο. Ε. και τους άλλους Συλλόγους Εκπ/κών Π. Ε. της χώρας να προχωρήσουν στη λήψη και εφαρμογή αντίστοιχων αποφάσεων. 

Η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών

Αναλυτικά, η ανακοίνωση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Αμαρουσίου για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και τη σύγχυση που επικρατεί:

Το Δ. Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Αμαρουσίου αναφορικά με τα εργαστήρια δεξιοτήτων (Ε.Δ.) τα οποία εισήχθησαν στα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία της χώρας ως «νέο μάθημα» από το ΥΠΑΙΘ, τη σύγχυση και τις απορίες των συναδέλφων σημειώνει τα εξής:

- Την εισαγωγή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση καθορίζει η Υπουργική Απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας κας Μακρή: ΦΕΚ 3791, τ. Β΄, 13/8/2021. Την επισυνάπτουμε για να τη μελετήσουν οι συνάδελφοι/-ισσες. Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π. Ε. Αμαρουσίου για άλλη μια φορά καλεί τις/τους συναδέλφους:

- να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τις διδακτικές μεθόδους και πρακτικές που έως τώρα χρησιμοποιούν δίνοντας έμφαση στις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών τους και την κάλυψη των γνωστικών κενών, των ψυχο-συναισθηματικών και κοινωνικών επιπτώσεων από το πολύμηνο κλείσιμο των σχολείων και την άθλια «τηλεκπαίδευση». Όλο το υλικό του ΙΕΠ δηλαδή όσα περιγράφονται στον Οδηγό για τα σχέδια δράσης, τα σεμινάρια, τα σενάρια μαθημάτων, τα υποδείγματα ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΑΦΟΡΟΥΝ καθώς ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΥΘΕΝΑ στην Υπουργική Απόφαση. Το ΙΕΠ δημιούργησε αυτό το υλικό προκειμένου να «απορροφήσει» κονδύλια και να «προετοιμάσει» τους εκπαιδευτικούς για τα σχέδια δράσης της αξιολόγησης. Τα καλοκαιρινά σεμινάρια έφεραν στους συναδέλφους τη σύγχυση, το φόβο και τον πανικό.

- Από πουθενά ΔΕΝ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ υποχρέωση να ακολουθήσουμε τα υποδείγματα του ΙΕΠ ή να κάνουμε αναρτήσεις εργασιών, σχεδίων σε ιστοσελίδες σχολείων, αποθετήρια του ΙΕΠ κ.λπ. Η μόνη μας υποχρέωση είναι να καταγράψουμε σε ένα απλό πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων τους τίτλους των θεμάτων που θα μας απασχολήσουν, ανά τάξη, το οποίο το στέλνουμε στη Δ/νση της Β΄ Αθήνας.

- Όσον αφορά  το περιβόητο portfolio καλό θα ήταν σε έναν φάκελο του μαθητή να συγκεντρωθεί το υλικό και η εργασία που έχει κάνει ώστε να του παραδοθεί στο τέλος της σχολικής χρονιάς γιατί είναι ο κόπος μιας ολόκληρης χρονιάς. Εννοείται ότι ο εκπαιδευτικός μπορεί να χρησιμοποιήσει το υλικό, όπως το υλικό των εργασιών όλων των μαθημάτων, για να ενημερώσει τους γονείς για την πορεία του μαθητή στο τρίμηνο. ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.

Τέλος καλούμε τους συναδέλφους/-ισσες, να μην εμπλέξουν φορείς άσχετους και εχθρικούς με την εκπαίδευση όπως ιδιωτικές εταιρείες, Μ.Κ.Ο, δήμους, αστυνομία κ.λπ. Δουλεύουμε βιωματικά και ανακαλυπτικά με τα παιδιά μας απλά προγράμματα σύμφωνα με τις μορφωτικές τους ανάγκες για να τα βοηθήσουμε και να τα στηρίξουμε σε αυτή τη δύσκολη πανδημία. Δεν δουλεύουμε υπερφίαλα προγράμματα, ασύνδετα για να γεμίσουμε τους δικούς μας φακέλους με προγράμματα εντυπωσιακά αλλά άχρηστα. Σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να επιτρέψουμε να συνδεθεί η δουλειά μας με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και την κατηγοριοποίηση των σχολείων σε σχολεία που κάνουν πολλά, μέτρια ή λίγα προγράμματα.

Για τα παραπάνω ο Σύλλογος μας παρέχει πλήρη συνδικαλιστική και νομική κάλυψη και καλούμε το Δ. Σ. της Δ. Ο. Ε. και τους άλλους Συλλόγους Εκπ/κών Π. Ε. της χώρας να προχωρήσουν στη λήψη και εφαρμογή αντίστοιχων αποφάσεων. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες 2024: 12 μυστικά για την επιτυχία στις εξετάσεις

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

limani.jpg
Πάτρα: Σε πλειστηριασμό το σπίτι της γυναίκας που αυτοκτόνησε πέφτοντας με το αυτοκίνητο στη θάλασσα
Μεγαλώνοντας δύο παιδιά η γυναίκα δεν μπορούσε να αποπληρώσει το δάνειο και αυτό την έριξε ψυχολογικά τα τελευταία χρόνια
Πάτρα: Σε πλειστηριασμό το σπίτι της γυναίκας που αυτοκτόνησε πέφτοντας με το αυτοκίνητο στη θάλασσα