ΟΛΜΕ για συνάντηση με Κεραμέως: Τα 8 «όχι» μιας αδιάλλακτης υπουργού
Κεραμέως: Οι εκπαιδευτικοί που δε θέλουν τη συγκεκριμένη αξιολόγηση δεν δείχνουν αγάπη προς τους μαθητές τους, αφού δεν επιθυμούν τη βελτίωση του δημόσιου σχολείου - Ανακοίνωσε 5250 διορισμούς πριν από την έναρξη του νέου σχολικού έτους

"Όχι σε όλα" είπε η Νίκη Κεραμέως απαντώντας στα αιτήματα των εκπαιδευτικών. Επιπλέον δήλωσε ότι "οι εκπαιδευτικοί που δε θέλουν τη συγκεκριμένη αξιολόγηση δεν δείχνουν αγάπη προς τους μαθητές τους, αφού δεν επιθυμούν τη βελτίωση του δημόσιου σχολείου"!

Με μια εκτενή ανακοίνωση στην οποία παραθέτει τα αιτήματα που έθεσε και τις απαντήσεις που πήρε γι αυτά από την κ.Κεραμέως κατά τη χθεσινή συνάντησή τους, η ΟΛΜΕ δηλώνει ότι καμία βούληση για ουσιαστικό διάλογο δεν υπάρχει από πλευράς ΥΠΑΙΘ. Το κάλεσμα της ΟΛΜΕ σε αυτήν την προσχηματική συζήτηση είχε μόνο επικοινωνιακή στόχευση.

Όλη η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ, αφού επισήμανε για μία ακόμη φορά ότι οι δημοκρατικές διαδικασίες απαιτούν να γίνεται διάλογος εγκαίρως ώστε να κατατίθενται προτάσεις και να γίνεται ουσιαστική συζήτηση και όχι μετά την ψήφιση και εφαρμογή των νόμων, έθεσε τα εξής ζητήματα:

Σχετικά με την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ δήλωσε στην πολιτική ηγεσία ότι τόσο ο νόμος 4692/20, που προβλέπει την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, όσο και η σχετική εφαρμοστική ΥΑ 6603, είναι σε πλήρη αντίθεση με τις αποφάσεις της Ομοσπονδίας, γεγονός που αποδεικνύεται και από τα συντριπτικά ποσοστά συμμετοχής των εκπαιδευτικών στην απεργία αποχή που προκηρύχθηκε από την ΟΛΜΕ, παρά τις επανειλημμένες προσπάθειες εκφοβισμού τους. Τα νομοθετήματα αυτά αποσκοπούν στη μεταβίβαση της ευθύνης για όλα τα προβλήματα στους ίδιους τους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, στην κατηγοριοποίηση και τον ταξικό διαχωρισμό της εκπαίδευσης, στην περαιτέρω  υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου. Η εφαρμογή μιας τέτοιας διαδικασίας εν μέσω πανδημίας με τα σχολεία κλειστά και τα προβλήματα της εκπαίδευσης να είναι τεράστια, είναι όχι μόνο άκαιρη αλλά και ανεφάρμοστη. Ούτως ή άλλως, αυτό που προέχει, αν πραγματικά το ΥΠΑΙΘ ενδιαφέρεται για τη βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, είναι η επίλυση των σοβαρότατων προβλημάτων της δημόσιας εκπαίδευσης (ασφαλές άνοιγμα σχολείων, ουσιαστική κάλυψη της ύλης με δια ζώσης διδασκαλία, αντιμετώπιση των ψυχοπαιδαγωγικών συνεπειών στους μαθητές, διορισμούς στα χιλιάδες κενά κλπ) και όχι η εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολείων.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ ξεκαθάρισε ότι το ΥΠΑΙΘ οφείλει να σεβαστεί τη βούληση του κλάδου, όπως αυτή εκφράστηκε στις ειδικές συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων, και να προχωρήσει άμεσα στην απόσυρση της ΥΑ 6603 και την κατάργηση των άρθρων 33-36 του ν.4692/20, ώστε στη συνέχεια να υπάρξει ο γόνιμος διάλογος στον οποίο υποτίθεται ότι κλήθηκαν οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες. Κανένας ουσιαστικός διάλογος δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί όταν υπάρχουν προειλημμένες αποφάσεις από πλευράς ΥΠΑΙΘ.

Η κ. Κεραμέως, παρότι μας δήλωσε ότι γνωρίζει την ακριβή θέση της ΟΛΜΕ, επισήμανε ότι η αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών ήταν στην προμετωπίδα του προεκλογικού προγράμματος της ΝΔ, σύμφωνα με το οποίο εξελέγη κυβέρνηση. Ως εκ τούτου, θεωρεί απόλυτα δημοκρατικό να προχωρήσει τις διαδικασίες αυτές, παρά τη μαζική αντίδραση 150.000 εκπαιδευτικών. Αρνήθηκε να αποσύρει την ΥΑ και να καταργήσει τα σχετικά άρθρα του ν.4692/20.

Δυστυχώς, η υπουργός έδειξε για άλλη μία φορά αδιαλλαξία.

Έφτασε μάλιστα να αμφισβητήσει την νομιμότητα της απεργίας αποχής, παρά τις σχετικές προηγούμενες δικαστικές αποφάσεις, λέγοντας ότι θα μπορούσε να προσφύγει στα δικαστήρια ενώ δήλωσε ότι οι εκπαιδευτικοί που δε θέλουν τη συγκεκριμένη αξιολόγηση δεν δείχνουν αγάπη προς τους μαθητές τους, αφού δεν επιθυμούν τη βελτίωση του δημόσιου σχολείου! Οι εκπαιδευτικοί που, χωρίς καμία στήριξη από το ΥΠΑΙΘ, κράτησαν όρθιο το δημόσιο σχολείο όλο αυτό το διάστημα της πανδημίας, δουλεύοντας ατελείωτες ώρες πέραν του ωραρίου τους και αγοράζοντας οι ίδιοι τον απαραίτητο εξοπλισμό για την τηλεκπαίδευση, δεν αγαπούν τους μαθητές τους επειδή δεν υποκύπτουν στους εκφοβισμούς και τις ιδεοληπτικές εμμονές της υπουργού! Αν δεν αγαπούσαν το σχολείο ή αν είχαν τις ίδιες εμμονές και μικροκομματικές στοχεύσεις με την υπουργό, οι εκπαιδευτικοί θα μπορούσαν πολύ εύκολα να μην κάνουν εξ αποστάσεως διδασκαλία, όσο το ΥΠΑΙΘ δεν τους χορηγεί τον απαραίτητο εξοπλισμό. Εδώ και έναν χρόνο όμως, δεν το έκαναν, παρά τις συνεχείς προκλήσεις της υπουργού, αποδεικνύοντας στην πράξη πόσο νοιάζονται για τους μαθητές και το δημόσιο σχολείο.

Σχετικά με την «εγκύκλιο» Μακρή

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ ζήτησε την άμεση ανάκληση της εγκυκλίου Μακρή, που ζητά ονόματα εκπαιδευτικών που δεν κατέθεσαν βαθμολογία και ονόματα μαθητών που δεν βαθμολογήθηκαν, επισημαίνοντας για μία ακόμα φορά την κείμενη νομοθεσία, που προβλέπει τη δυνατότητα αυτή των εκπαιδευτικών, αλλά και το γεγονός ότι όλα αυτά υπάρχουν στην πλατφόρμα του myschool. Επιπλέον, ανέφερε ότι τα αιτιολογικά σημειώματα περιέχουν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα των μαθητών και των οικογενειών τους, τα οποία δεν μπορούν να κοινοποιούνται. Η κ. Μακρή αρνήθηκε να απαντήσει και κρύφτηκε πίσω από την υπουργό, η οποία έδειξε είτε να αγνοεί είτε να αποκρύπτει σκοπίμως την κείμενη νομοθεσία, λέγοντας ότι οι εκπαιδευτικοί υποχρεούνται να καταθέσουν βαθμολογία, εκτός αν δεν έχουν κάνει 10 ώρες μάθημα. Στην ερώτηση γιατί ζητούνται τα ονόματα, αφού υπάρχουν στο myschool, δεν έδωσαν καμία απάντηση. Αρκέστηκαν στην άρνηση τους να αποσύρουν την εγκύκλιο.

Σχετικά με την επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ δήλωσε ότι επιθυμεί να ανοίξουν τα σχολεία, εφόσον ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα και με τη σύμφωνη γνώμη των ειδικών. Επανέφερε όλες τις προτάσεις για τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν (15 μαθητές ανά τμήμα, πρόσληψη προσωπικού καθαριότητας, ιχνηλάτηση κρουσμάτων στα σχολεία, μαζικά τεστ, προτεραιότητα εκπαιδευτικών στους εμβολιασμούς κλπ), προκειμένου να υπάρχει απόλυτη ασφάλεια για εκπαιδευτικούς και μαθητές. Έγινε ερώτηση σχετικά με τον εμβολιασμό των εκπαιδευτικών ΣΜΕΑΕ, για τους οποίους ενώ η προθεσμία αιτήσεων έληγε στις 22 Φεβρουαρίου δεν έχει προχωρήσει η διαδικασία.

Η κ. Κεραμέως απάντησε ότι η διαδικασία δεν προχώρησε γιατί έρχονται συνεχώς νέες αιτήσεις. Ταυτόχρονα βέβαια κατηγόρησε τους εκπαιδευτικούς ότι δεν κάνουν μαζικά αίτηση… Για τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς δήλωσε ότι θα συμπεριληφθούν στις κατά προτεραιότητα κατηγορίες στην 2η τάξη εμβολιασμού. Για τα τεστ επανέλαβε ότι υπάρχει η σχετική πλατφόρμα. Καμία δέσμευση δεν υπήρξε για τα μέτρα που προτείνει η ΟΛΜΕ.

Σχετικά με τους «αιρετούς» των ΥΣ

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ έθεσε εκ νέου τα αιτήματά του σχετικά με τα ΥΣ, επικαλούμενο την τεράστια αποχή των εκπαιδευτικών από τις εκλογές παρωδία. Δήλωσε ότι δεν αναγνωρίζει τους «αιρετούς» που προέκυψαν από αυτές τις αντιδημοκρατικές διαδικασίες και καταδίκασε την απαράδεκτη τακτική της υπουργού να μην κάνει αποδεκτές ούτε τις αποσύρσεις των ψηφοδελτίων αλλά ούτε και τις παραιτήσεις όσων φερομένων ως αιρετών συντάχθηκαν με τον κλάδο και υπέβαλαν τις παραιτήσεις τους από τα ΥΣ.

Η κ. Κεραμέως δήλωσε μόνο ότι οι εκλογές έγιναν καθόλα νόμιμα…

Σχετικά με διορισμούς-κατανομή-παράβολο

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ έθεσε και πάλι τα αιτήματά του σχετικά με τους διορισμούς, με την δικαίωση των συναδέλφων που αποκλείστηκαν από τους πίνακες λόγω παραβόλου και με την κατανομή των θέσεων διορισμών ενώ έθεσε και ερωτήματα για τις αλλαγές που θα νομοθετηθούν στο σύστημα διορισμών.

Η κ. Κεραμέως δήλωσε ότι οι πρώτοι 5250 διορισμοί θα έχουν ολοκληρωθεί πριν την έναρξη του νέου σχολικού έτους. Για το ζήτημα του παραβόλου δήλωσε αναρμόδια, καθώς αυτό αποτελεί αρμοδιότητα του υπουργείου Εσωτερικών και ότι το μελετά ο κ. Βορίδης. Για την κατανομή των θέσεων δήλωσε ότι δεν υπάρχει ακόμα καμία απόφαση και ότι θα κληθούμε σε νέα συνάντηση για το θέμα. Σχετικά με τις πιθανές αλλαγές στο σύστημα διορισμών δήλωσε ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κανένα σχετικό νομοσχέδιο.

Για τις πρόσφατες αλλαγές στο σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμιας εκπαίδευση

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ έθεσε εκ νέου τις ενστάσεις του σχετικά με τις αλλαγές που νομοθετήθηκαν (ΕΒΕ, διπλό μηχανογραφικό κλπ). Η κ. Κεραμέως δήλωσε ότι δε μπορεί να περνά σε ΑΕΙ μαθητής που έχει γράψει 1/20. Στην ερώτηση γιατί μπορεί ο ίδιος μαθητής να φοιτήσει σε κολέγιο και να έχει ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με τους αποφοίτους ΑΕΙ, δεν απάντησε…

Για την τράπεζα θεμάτων και τις προαγωγικές εξετάσεις

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ εξέφρασε την αντίθεση του με την εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων και ζήτησε την κατάργησή της. Επιπλέον, πρότεινε για τη φετινή σχολική χρονιά να μην διεξαχθούν οι προαγωγικές εξετάσεις, για παιδαγωγικούς λόγους, όπως έγινε και το προηγούμενο σχολικό έτος. Δεν δόθηκε απάντηση.

Σχετικά με τα ωρολόγια προγράμματα

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ έθεσε το ζήτημα των ωρολογίων προγραμμάτων, από τα οποία εξοβελίστηκαν μαθήματα που αφορούν σε ολόκληρα επιστημονικά πεδία των κοινωνικών επιστημών, της καλλιτεχνικής παιδείας αλλά και άλλων ειδικοτήτων, απαίτησε την επαναφορά τους επ’ ωφελεία των μαθητών και ρώτησε τι θα γίνουν όσοι με τα νέα προγράμματα δεν μπορούν να συμπληρώσουν το ωράριό τους. Καμία απάντηση δε δόθηκε, αλλά ζητήθηκε να αποσταλεί συγκεκριμένη πρόταση της ΟΛΜΕ.

Αποδεικνύεται δυστυχώς για μία ακόμα φορά ότι καμία βούληση για ουσιαστικό διάλογο δεν υπάρχει από πλευράς ΥΠΑΙΘ. Το κάλεσμα της ΟΛΜΕ σε αυτήν την προσχηματική συζήτηση είχε μόνο επικοινωνιακή στόχευση.

Είναι πρωτοφανές το ΥΠΑΙΘ να αδιαφορεί πλήρως για την σύσσωμη αντίδραση της εκπαιδευτικής κοινότητας στην πολιτική του, που ισοπεδώνει το δημόσιο σχολείο.

Συνεχίζουμε ενωμένοι/ες τον αγώνα για ποιοτική δημόσια δωρεάν Παιδεία για όλους/ες!

Ούτε βήμα πίσω!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mourtzoukou
Συγκλονιστική κατάθεση της νονάς του παιδιού της Μουρτζούκου για τη νύχτα του θανάτου
Συγκλονιστικές αποκαλύψεις από τη νονά του δεύτερου παιδιού της Ειρήνης Μουρτζούκου
Συγκλονιστική κατάθεση της νονάς του παιδιού της Μουρτζούκου για τη νύχτα του θανάτου
άρωμα
Αρώματα και υγεία: Έρευνα προειδοποιεί για τους κρυφούς κινδύνους των χημικών ουσιών
Συνδέονται με προβλήματα όπως η αντίσταση στην ινσουλίνη, καρδιοπάθειες και ακόμη και μείωση της νευροανάπτυξης
Αρώματα και υγεία: Έρευνα προειδοποιεί για τους κρυφούς κινδύνους των χημικών ουσιών
iep_1.jpg
ΙΕΠ: Παρατάσεις και νέα χρονοδιαγράμματα για τα διδακτικά πακέτα - Οδηγίες προς συγγραφείς και αξιολογητές
Αναθεώρηση προθεσμιών υποβολής και επανελέγχου διδακτικών πακέτων από το ΙΕΠ
ΙΕΠ: Παρατάσεις και νέα χρονοδιαγράμματα για τα διδακτικά πακέτα - Οδηγίες προς συγγραφείς και αξιολογητές
αλτσ
Αλτσχάιμερ: Το σπλαχνικό λίπος ως πρώιμος δείκτης κινδύνου για τη νόσο
Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι η συσσώρευση σπλαχνικού λίπους στο σώμα μπορεί να συσχετίζεται με την παρουσία παθολογικών πρωτεϊνών στον εγκέφαλο,...
Αλτσχάιμερ: Το σπλαχνικό λίπος ως πρώιμος δείκτης κινδύνου για τη νόσο