Εκπαιδευτικοί για νομοσχέδιο: Εκτός ΑΕΙ οι υποψήφιοι εσπερινών Λυκείων
Το νομοσχέδιο, «ενώ αναγνωρίζει την ιδιαιτερότητα της κατάστασης των εργαζομένων φοιτητών και τους διευκολύνει στην ολοκλήρωση των σπουδών τους, παρεμποδίζει την είσοδο των εργαζομένων μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση», σημειώνουν οι εκπαιδευτικοί για τους υποψηφίους των εσπερινών Λυκείων

Απαγορευτικούς φραγμούς στην εισαγωγή των υποψηφίων εσπερινών Λυκείων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θέτει το νέο νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ που βρίσκεται ήδη προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή, σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς του Εσπερινού ΓΕΛ Αγίων Αναργύρων.

Όπως τονίζουν η Διευθύντρια και ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου, έως τώρα ίσχυαν ευνοϊκές διατάξεις για τους υποψηφίους των εσπερινών Λυκείων, η πλειοψηφία των οποίων είναι εργαζόμενοι.

Όμως με το νέο νομοσχέδιο ισχύει κοινή ελάχιστη βάση εισαγωγής για όλους, με αποτέλεσμα οι υποψήφιοι των εσπερινών Λυκείων να μην μπορούν να ανταγωνιστούν επί ίσοις όροις στις πανελλαδικές τους απόφοιτους των ημερησίων.

Ουσιαστικά, κατά τους εκπαιδευτικούς, η εν λόγω κατηγορία των υποψηφίων καταδικάζεται στον αποκλεισμό από την τριτοβάθμια.

Το νομοσχέδιο, «ενώ αναγνωρίζει την ιδιαιτερότητα της κατάστασης των εργαζομένων φοιτητών και τους διευκολύνει στην ολοκλήρωση των σπουδών τους, παρεμποδίζει την είσοδο των εργαζομένων μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση», σημειώνεται σχετικά.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Διευθύντριας και του Συλλόγου Διδασκόντων του Εσπερινού ΓΕΛ Αγίων Αναργύρων:

Στο πλαίσιο της επερχόμενης συζήτησης στη Βουλή του σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, με τίτλο «Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις», θα θέλαμε να σας επισημάνουμε τους απαγορευτικούς φραγμούς που θέτει το παραπάνω νομοσχέδιο για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των εργαζόμενων μαθητών, ανήλικων και ενήλικων, οι οποίοι φοιτούν στα εσπερινά λύκεια (σύμφωνα με το Ν.4547/18 άρθρο 105, ΦΕΚ 102, τ.Α, στα εσπερινά λύκεια φοιτούν εργαζόμενοι ανήλικοι και ενήλικοι μαθητές).

Έως σήμερα, η Πολιτεία, λαμβάνοντας υπ’ όψη την ιδιαιτερότητα της κατάστασης των μαθητών αυτών, είχε θεσπίσει ευνοϊκές διατάξεις, προκειμένου να διευκολύνει την πρόσβασή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Σύμφωνα με αυτές, οι μαθητές των εσπερινών λυκείων διαγωνίζονταν μεταξύ τους για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και σε κάθε σχολή εισαγόταν και ένα μικρό ποσοστό μαθητών των εσπερινών λυκείων, επιπλέον των εισαγομένων από τα ημερήσια λύκεια. Η πρακτική αυτή είχε ως αποτέλεσμα αρκετοί μαθητές των Εσπερινών Λυκείων - οι οποίοι, να επαναλάβουμε, φοιτούσαν στο σχολείο, ενώ εργάζονταν - να εισάγονται στα ΑΕΙ (και στα ΤΕΙ παλαιότερα) και να αποφοιτούν από αυτά. Οι διατάξεις αυτές εφαρμόστηκαν μέχρι και τη σχολική χρονιά 2019 – 2020. Στο πνεύμα αυτό, μάλιστα, ψηφίστηκε και δημοσιεύθηκε στις 21/12/2020, ο Ν. 4763 (ΦΕΚ 254Α), ο οποίος στο άρθρο 102 προβλέπει ότι «από το σχολικό έτος 2019 – 2020 δικαίωμα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω ειδικών διατάξεων για τα εσπερινά λύκεια έχουν όσοι φοίτησαν τρία πλήρη σχολικά έτη στο τριετές εσπερινό λύκειο κλπ».

Στον προαναφερθέν, όμως, σχέδιο νόμου προβλέπεται (άρθρο 2) ότι η ελάχιστη βάση εισαγωγής (ΕΒΕ) στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι κοινή και για τους μαθητές των εσπερινών λυκείων και για τους μαθητές των ημερησίων λυκείων. Η θέσπιση κοινής ΕΒΕ και για τους μαθητές των εσπερινών λυκείων και για τους μαθητές των ημερησίων λυκείων θα αποτελέσει ανυπέρβλητο εμπόδιο στην εισαγωγή των μαθητών των εσπερινών λυκείων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς θα είναι αδύνατον οι μαθητές αυτοί να ανταγωνιστούν επί ίσοις όροις στις πανελλαδικές εξετάσεις τους απόφοιτους των ημερησίων λυκείων, για τον απλούστατο λόγο ότι, λόγω της εργασίας τους, δεν έχουν τη δυνατότητα να διαθέσουν τον ίδιο χρόνο με τους μαθητές των ημερησίων λυκείων για μελέτη και ούτε βέβαια να παρακολουθήσουν φροντιστηριακά μαθήματα.

Να επισημάνουμε, μάλιστα, ότι το ίδιο το προαναφερθέν σχέδιο νόμου που εξισώνει τις απαιτήσεις για την εισαγωγή  των εργαζόμενων μαθητών (μαθητών των εσπερινών λυκείων) με τους μη εργαζόμενους μαθητές (μαθητές ημερησίων λυκείων) στην τριτοβάθμια εκπαίδευση περιλαμβάνει διευκολυντικές διατάξεις για την αποφοίτηση των εργαζόμενων φοιτητών από το Πανεπιστήμιο.

Με άλλα λόγια, ενώ αναγνωρίζει την ιδιαιτερότητα της κατάστασης των εργαζομένων φοιτητών και τους διευκολύνει στην ολοκλήρωση των σπουδών τους, παρεμποδίζει την είσοδο των εργαζομένων μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Κατά συνέπεια, λαμβάνοντας υπ’ όψη σας τα παραπάνω, και προκειμένου οι μαθητές των εσπερινών λυκείων να μην στερηθούν τη δυνατότητα εισαγωγής τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, θα ήταν σκόπιμο να μην διαφοροποιηθούν οι όροι εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των μαθητών των εσπερινών λυκείων, σε σχέση με τους όρους εισαγωγής των μαθητών των ημερησίων λυκείων, διατηρώντας το υπάρχον καθεστώς ή εναλλακτικά θα μπορούσε να οριστεί για τους μαθητές των εσπερινών λυκείων ως ΕΒΕ ένα μειωμένο ποσοστό (πχ το 70%) της ΕΒΕ των μαθητών των ημερησίων λυκείων. 

Η Διευθύντρια και ο Σύλλογος Διδασκόντων του Εσπερινού ΓΕΛ Αγ. Αναργύρων

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

zorbas
Αχ. Ζορμπάς για σύλληψη εκπαιδευτικών: «Αντιμετωπίζονται εκπαιδευτικοί σαν κοινοί εγκληματίες»
Η τοποθέτηση του Αχ. Ζορμπά για τη σύλληψη εκπαιδευτικών στη Ρόδο
Αχ. Ζορμπάς για σύλληψη εκπαιδευτικών: «Αντιμετωπίζονται εκπαιδευτικοί σαν κοινοί εγκληματίες»