Μαθητές: Αντιδημοκρατικά τα νέα νομοσχέδια εν μέσω πανδημίας
Ανοικτή επιστολή των μαθητών του 1ου Γενικού Λυκείου Βύρωνα προς την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως

Οι μαθητές του 1ου Γενικού Λυκείου Βύρωνα στέλνουν ανοικτή επιστολή προς την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, αναφέροντας τα χρόνια προβλήματα τα οποία παραμένουν ανεπίλυτα στην πλάτη των μαθητών.

Μέσα στην περίοδο της πανδημίας και σε περιόδους κρίσης που έχουν ανασταλεί βασικές αρχές του συντάγματος και η δυνατότητα διαμαρτυρίας των πολιτών είναι περιορισμένη, οι μαθητές θεωρούν πως δεν είναι θεμιτό να προωθούνται νομοσχέδια που επιφέρουν ριζικές αλλαγές στον χώρο της παιδείας (διαφοροποίηση στον τρόπο εισαγωγής στα πανεπιστήμια, εξομοίωση επαγγελματικών δικαιωμάτων αποφοίτων ΑΕΙ και κολλεγίων), πρακτική που δεν συνάδει με τις δημοκρατικές αξίες του πολιτεύματός μας.

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,

Με αφορμή τις πρόσφατες μεταρρυθμίσεις στον κλάδο της εκπαίδευσης και λαμβάνοντας υπόψιν το γενικότερο κλίμα αστάθειας που επικρατεί λόγω της υγειονομικής κρίσης, κρίνουμε αναγκαίο να παραθέσουμε τους προβληματισμούς μας εκπροσωπώντας τον μέσο μαθητή. Αναμφίβολα η εκπαίδευση αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο κάθε κοινωνίας που συντείνει στην πολυεπίπεδη ανάπτυξή της. Είναι συνεπώς υποχρέωσή μας να κινητοποιηθούμε σήμερα για να εξασφαλίσουμε ένα καλύτερο για όλους αύριο.

Αναντίλεκτα λόγω των δυσμενών συνθηκών που επικρατούν, η τηλεκπαίδευση αποτελεί αναγκαιότητα. Ωστόσο όπως έχουμε διαπιστώσει έχει επικουρικό και όχι επιμορφωτικό χαρακτήρα. Η εμπειρία μαθητών και καθηγητών στην ψηφιακή εκπαίδευση έρχεται να επιβεβαιώσει τη θέση ότι η δια ζώσης διδασκαλία είναι αναντικατάστατη. Έτσι ο επαναπροσδιορισμός της ύλης και η επαναδιδασκαλία του μέρους της που παραδόθηκε στην περίοδο της καραντίνας αποτελεί μονόδρομο αν θέλουμε να μιλάμε για ίσες ευκαιρίες στην παρεχόμενη γνώση. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις μαθητών σε επαρχιακές περιοχές που αδυνατούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα λόγω της σύνδεσης που παρουσιάζει προβλήματα και γονέων που δεν μπορούν να διασφαλίσουν στα παιδιά τους τα αναγκαία για την διεκπεραίωση των μαθημάτων διαδικτυακά. Η λύση που έχετε προτείνει δημόσια για την παρακολούθηση μέσω σταθερού τηλεφώνου είναι από ανεπαρκής μέχρι ουτοπική αφού το σταθερό τηλέφωνο δεν βρίσκεται σε όλα τα ελληνικά σπίτια.

Θεωρούμε πως σε περιόδους κρίσης που έχουν ανασταλεί βασικές αρχές του συντάγματος και η δυνατότητα διαμαρτυρίας των πολιτών είναι περιορισμένη, δεν είναι θεμιτό να προωθούνται νομοσχέδια που επιφέρουν ριζικές αλλαγές στον χώρο της παιδείας (διαφοροποίηση στον τρόπο εισαγωγής στα πανεπιστήμια, εξομοίωση επαγγελματικών δικαιωμάτων αποφοίτων ΑΕΙ και κολλεγίων), πρακτική που δεν συνάδει με τις δημοκρατικές αξίες του πολιτεύματός μας. Προσδοκούμε λοιπόν στο πάγωμα των σχεδιαζόμενων μεταρρυθμίσεων μέχρι την επιστροφή στην κανονικότητα. Εξάλλου οι συνεχώς εναλλασσόμενες ρυθμίσεις στο εκπαιδευτικό σύστημα βυθίζουν τους μαθητές όλο και περισσότερο στην ανασφάλεια και την αβεβαιότητα, εμποδίζουν την εκπόνηση μακροπρόθεσμης πολιτικής για την παιδεία και συσκοτίζουν το ζήτημα της αποτελεσματικότητας της δημόσιας εκπαίδευσης.

Θα ήταν σημαντική παράληψη να μην αναφέρουμε ότι χρόνια προβλήματα παραμένουν ανεπίλυτα στην πλάτη των μαθητών. Για παράδειγμα, ο βαθμός δυσκολίας των πανελλαδικών εξετάσεων δεν συμπλέει με το επίπεδο που παρέχει η δημόσια εκπαίδευση. Τα δημόσια σχολεία απαξιώνονται και οι νέοι στρέφονται στην παραπαιδεία, ώστε να έχουν πιθανότητες επιτυχίας. Επίσης, η τεχνική εκπαίδευση υποβαθμίζεται, η υλικοτεχνική υποδομή είναι απαρχαιωμένη και ο εκπαιδευτικός προσανατολισμός λαμβάνει συντηρητική κατεύθυνση, καθώς συρρικνώνονται τα μαθήματα  ανθρωπιστικού-κοινωνικού περιεχομένου. Σε αυτό το σημείο να τονίσουμε ότι η νύξη μας δεν απευθύνεται στο πρόσωπο των καθηγητών, αρκετοί από τους οποίους καταβάλλουν αξιόλογες προσπάθειες για να ανταποκριθούν στις νέες αλλαγές.

Πόσο εύκολο είναι λοιπόν για ένα μαθητή να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις που θέτετε ενώ απουσιάζει ήδη μήνες απο τις σχολικές αίθουσες; Πώς η εκπαίδευση μπορεί να επιτελέσει το ρόλο για τον οποίο υπάρχει; Σε αυτές τις δυσχερείς καταστάσεις πρέπει να σταθούμε σύμμαχοι και όχι αντίπαλοι στη μάχη εναντίον του ιού. Ο χρόνος φαίνεται να έχει σταματήσει αλλά κανείς μας δεν έχει την δυνατότητα να αφήσει πίσω τις υποχρεώσεις του. Βοηθήστε μας αυτή η χρονιά να περάσει όσο πιο αναίμακτα γίνεται, με λιγότερο άγχος και αγωνία, περισσότερη πίστη και ελπίδα.

Με σεβασμό,

Μαθητές του 1ου Γενικού Λυκείου Βύρωνα

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 8/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μπατσελ
Ξεκίνησε η δεύτερη φάση επιμόρφωσης για τους εκπαιδευτικούς του International Baccalaureate στην Ελλάδα
Κατά τη διάρκεια της ημέρας, η Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κ. Σοφία Ζαχαράκη, απηύθυνε διαδικτυακό χαιρετισμό στους συμμετέχοντες
Ξεκίνησε η δεύτερη φάση επιμόρφωσης για τους εκπαιδευτικούς του International Baccalaureate στην Ελλάδα
πανεπ
Νέος νόμος για τις Επαγγελματικές Ακαδημίες: Αντιδράσεις και ανησυχίες για ιδιωτικοποίηση
Οι εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν ότι αυτή η πρακτική αποδεικνύει τη δυσανεξία της πολιτικής ηγεσίας στον διάλογο με θεσμικούς φορείς και Ομοσπονδίες
Νέος νόμος για τις Επαγγελματικές Ακαδημίες: Αντιδράσεις και ανησυχίες για ιδιωτικοποίηση
πριζα
Τρεις οικιακές συσκευές που ποτέ δεν πρέπει να συνδέετε σε πολύπριζο
«Η υπερφόρτωση των πολύπριζων είναι η κύρια αιτία των ατυχημάτων. Οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν ποιες συσκευές τραβούν πολύ ρεύμα»
Τρεις οικιακές συσκευές που ποτέ δεν πρέπει να συνδέετε σε πολύπριζο
δασκαλα
Εκπαιδευτικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τα κενά στα σχολεία - Ζητούν άμεσες προσλήψεις αναπληρωτών για να μην χαθούν μαθήματα
Οι καθυστερήσεις στην κάλυψη θέσεων έχουν οδηγήσει σε σοβαρές ελλείψεις μαθημάτων, με αποτέλεσμα χιλιάδες μαθητές να στερούνται βασικής εκπαιδευτικής...
Εκπαιδευτικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τα κενά στα σχολεία - Ζητούν άμεσες προσλήψεις αναπληρωτών για να μην χαθούν μαθήματα