Η Βουλευτής Β’ Πειραιά ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Νίνα Κασιμάτη κατέθεσε Αναφορά προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα την κοινή δήλωση 16 ασκούντων χρέη Διευθυντών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης για την υπ’ αρ. πρωτ. 102027/ΓΔ5/30-7-2020 εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ, σύμφωνα με την οποία, μετά την ψήφιση του Ν. 4713/2020 και έως την άμεση αντικατάστασή τους από τους «προσωρινούς» Διευθυντές, οι Διευθύνσεις καλούνται αιφνιδίως να πραγματοποιήσουν όλες τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών (υπεραριθμίες, τοποθετήσεις αποσπασμένων, αποσπάσεις εντός ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ, συμπλήρωση ωραρίου, κλπ) μέχρι την Παρασκευή 14 Αυγούστου 2020. Δηλαδή, να καταστρατηγήσουν θεσμοθετημένες διαδικασίες μέσα σε ένα παράτυπο και ασφυκτικό πλαίσιο παραμονές του Δεκαπενταύγουστου, με κλειστά τα σχολεία και απόντες τους εκπαιδευτικούς
Συγκεκριμένα, οι Διευθυντές Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης δηλώνουν πως η εγκύκλιος αυτή δεν μπορεί να εφαρμοστεί, καθώς:
1. Τόσο οι Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων, όσο και οι εκπαιδευτικοί με οργανική θέση στα σχολεία βρίσκονται εκτός υπηρεσίας και η επικοινωνία μαζί τους είναι εξαιρετικά δύσκολη έως αδύνατη.
2. Όπως προβλέπεται στο άρθρο 3 παρ. 3 περ. (ε) του Π.Δ. 50/96, όπως αντικαταστάθηκε με τη διάταξη του άρθρου 3 του Π.Δ. 100/97, οι τοποθετήσεις των νεοδιοριζομένων και των μετατασσομένων γίνονται μετά την έναρξη του σχολικού έτους κι ακολουθούν όλες οι άλλες τοποθετήσεις των υπεραρίθμων και των αποσπασμένων (βλ. εγκύκλιο ΥΠΟΠΑΙΘ 137644/Ε1/3-9-2015 με υπογραφή Υπουργού).
3. Σύμφωνα με το άρθρο 14 παρ. 9 του ίδιου Π.Δ. 50/96, όπως αυτό τροποποιήθηκε και ισχύει, οι εν λόγω διαδικασίες λαμβάνουν χώρα κατά την έναρξη του σχολικού έτους, ήτοι την 1η Σεπτεμβρίου.
4. Αντιτίθεται στο άρθρο 33 παρ. 5 του Ν. 4386/16, όπου ορίζεται υποχρεωτικά στο πρώτο δεκαήμερο του Σεπτέμβρη η κοινή συνεδρίαση των ΠΥΣΠΕ - ΠΥΣΔΕ για τη συμπλήρωση ωραρίου των κοινών ειδικοτήτων από βαθμίδα σε βαθμίδα.
5. Χωρίς ανάληψη υπηρεσίας των υπηρετούντων εκπαιδευτικών για το νέο σχολικό έτος, χωρίς την ολοκλήρωση των γενικών υπηρεσιακών μεταβολών (κινητικότητα μέσω ΕΣΚ, μετατάξεις από βαθμίδα σε βαθμίδα και από κλάδο σε κλάδο, κλπ), χωρίς τις αναθέσεις ωρών (β΄και γ΄ανάθεση), είναι αδύνατο να προσδιοριστούν οι λειτουργικές ανάγκες και οι λειτουργικές υπεραριθμίες.
6. Χωρίς την υποβολή και χορήγηση των αδειών ανατροφής τέκνου, άνευ αποδοχών, επαπειλούμενων κυήσεων, μακροχρόνιων αναρρωτικών, κλπ είναι αδύνατο, επίσης, να προσδιοριστούν οι λειτουργικές ανάγκες και οι λειτουργικές υπεραριθμίες.
7. Χωρίς τους εκπαιδευτικούς στα σχολεία δεν μπορούν να συνεδριάσουν οι Σύλλογοι Διδασκόντων, ώστε να προβούν στο σύνολο των αναθέσεων κι από εκεί να προκύψουν οι ανάγκες συμπλήρωσης ωραρίου σε άλλες σχολικές μονάδες.
8. Η υποστελέχωση των υπηρεσιών και η λειτουργία τους με το 50% της δύναμής τους, λόγω των καλοκαιρινών αδειών, δε δίνει τη δυνατότητα της συλλογής και επεξεργασίας των χιλιάδων υπηρεσιακών δεδομένων που πρέπει να ληφθούν υπόψη.
9. Τέλος, η εγκύκλιος είναι αντίθετη με την εκπεφρασμένη θέση των δύο Ομοσπονδιών (ΔΟΕ-ΟΛΜΕ) για την έναρξη των διαδικασιών παρουσία των αιρετών εκπροσώπων και με όλους τους εκπαιδευτικούς εν υπηρεσία, ώστε να διαφυλαχτούν τα εργασιακά και τα επαγγελματικά τους δικαιώματα, θέσεις τις οποίες η Διοίκηση δεν μπορεί να αγνοεί.
Επειδή από τα παραπάνω προκύπτει ότι η εγκύκλιος κινείται εκτός των ορίων του θεσμικού πλαισίου.
Επειδή ανατρέπει αιφνιδίως τον υπηρεσιακό προγραμματισμό, που εφαρμόζεται από το 1996 βάσει του ΠΔ 50 και ΠΔ 100/97.
Επειδή θέτει υπό αμφισβήτηση τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
Επειδή δημιουργεί όλες τις προϋποθέσεις για ευρεία αμφισβήτηση του κράτους δικαίου
Επειδή θέτει εν αμφιβόλω την ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.
Επειδή οι αντιρρήσεις και τα ειδικότερα προβλήματα που δημιουργούνται ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης έχουν εγκαίρως κατατεθεί στις αντίστοιχες Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
Επειδή το ίδιο το Υπουργείο συνεχίζει να αποσπά εν μέσω Αυγούστου εκπαιδευτικούς στο ΙΕΠ, στις αθλητικές ομοσπονδίες κι αλλού, αλλάζοντας από μέρα σε μέρα τους διαθέσιμους εκπαιδευτικούς ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης.
Η Νίνα Κασιμάτη ζητά από την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως να απαντήσει στην κοινή δήλωση-αιτιάσεις των Διευθυντών Εκπαίδευσης για την καταστρατήγηση των ΠΔ 50/96, ΠΔ100/97, Ν. 4386/16 από την επίμαχη εγκύκλιο και να ενημερωθεί η Βουλή.
Δείτε επίσης:
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη