Όχι στα πειράματα για την "ανοσία της αγέλης" με μαθητές, εκπαιδευτικούς και τις οικογένειές τους
Την ώρα που η Κυβέρνηση φέρνει εν μέσω πανδημίας σαν τον κλέφτη το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο που συντρίβει τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών δεν πείθει κανέναν ότι ανοίγει τα σχολεία για τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών.

     Δείτε την Ανακοίνωση του Συλλόγου ΠΕ η Αθηνά 

   Στο άνοιγμα των σχολείων προχωρά σταδιακά ή κυβέρνηση όπως ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός στο διάγγελμά του. Είχαν προηγηθεί δηλώσεις της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας σύμφωνα με τις οποίες προτεραιότητα αποτελούν «τα μεγαλύτερα παιδιά», προσθέτοντας ότι «η άρση των μέτρων θα είναι σταδιακή».  Ο Πρωθυπουργός διευκρίνισε ότι ενδέχεται τα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία να ανοίξουν την 1η Ιουνίου. Είναι φανερό ότι η κυβέρνηση, ζυγίζοντας τα ενδεχόμενα στην ζυγαριά του πολιτικού κόστους, ετοιμάζει βεβιασμένο άνοιγμα σχολείων (Καραντίνα Αγέλης, Ανοσία Αγέλης)  παρά τις σοβαρές διαφωνίες που υπάρχουν στην Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων και σε όλη την επιστημονική κοινότητα, για να δημιουργήσει εικόνα επιστροφής στην κανονικότητα, με την πανδημία να μην έχει τελειώσει και το «δεύτερο κύμα» να είναι μπροστά μας.

        Καθόλου τυχαίο λοιπόν δεν ήταν που το τελευταίο διάστημα οι “ειδικοί” που προωθούν τα κυβερνητικά μέτρα με το μανδύα της αμεροληψίας της επιστήμης τους προσπαθούν να πείσουν “περί μη νοσηρότητας των νεαρών ατόμων” και να προετοιμάσουν για το άνοιγμα των σχολείων. Είναι οι ίδιοι “ειδικοί” που μέχρι χθες έλεγαν τα αντίθετα και μας έκαναν επικοινωνιακό κήρυγμα με τη βοήθεια των ΜΜΕ για τη γενίκευση της καραντίνας.

       Φαίνεται πως μετά το νοσηλευτικό προσωπικό ήρθε η ώρα για τη δεύτερη εφεδρεία αναλώσιμων να σταλεί στην πρώτη γραμμή, τους εκπαιδευτικούς!

       Είναι φανερό ότι που ανοίγουν τα σχολεία  ο λόγος δεν θα είναι για να βγει παραπάνω σχολική ύλη.  Η επαναλειτουργία των σχολείων για τις τάξεις των  Γυμνασίων  καθώς και  για την Α και Β τάξη των Λυκείων, πέρα από τους περιορισμούς και τις αντικειμενικές δυσκολίες που επιβάλλει η ανάγκη αυστηρής τήρησης των κανόνων ασφαλείας, δεν είναι παιδαγωγικά και λειτουργικά αποτελεσματική. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι ακόμη και με παράταση του διδακτικού έτους που εξήγγειλε η υπουργός Παιδείας, οι συνολικές ώρες δια ζώσης διδασκαλίας τόσο για τα Γυμνάσια όσο και για την Α  και Β Λυκείου θα είναι ελάχιστες.

       Αλλά και για τα Δημοτικά Σχολεία και τα Νηπιαγωγεία  δεν υπάρχει κανένας λόγος να ανοίξουν μέσα στον Ιούνιο. Δεν μπορεί οι οικονομικές σκοπιμότητες της μείωσης των αδειών ειδικού σκοπού σε εργαζόμενους γονείς ή οι ανάγκες των ιδιοκτητών των ιδιωτικών σχολείων να απαιτήσουν από τους γονείς τα δίδακτρα στο ακέραιο, να βάζουν σε διακινδύνευση τόσο κόσμο.  Όλα όμως δείχνουν, όπως και οι επαμφοτερίζουσες δηλώσεις των ειδικών, ότι  η απόφαση για άνοιγμα των σχολείων είναι πολιτική και  γίνεται για να αποκτήσει η χώρα εκατοντάδες χιλιάδες κατοίκους (παιδιά) με ανοσία στον ιό. Γιατί δεδομένης της μεγάλης μεταδοτικότητας του ιού, το πιο πιθανό είναι να κολλήσουν τα περισσότερα παιδιά και μάλιστα χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα αφού με βάση τα διεθνή στατιστικά δεδομένα οι νεαρότερες ηλικίες διατρέχουν μηδενικό κίνδυνο από τον ιό.

        Υπάρχουν όμως  και οι παράπλευρες απώλειες σε αυτό το εγχείρημα που αναγκάζουν τον κ. Τσιόδρα να «μασάει» τα λόγια του: πρόκειται για τους εκπαιδευτικούς και το συγγενικό περιβάλλον των μαθητών. Και αυτούς είναι που θέλει να καθησυχάσει ο κος Τσιόδρας με τη δήλωση «ο ρόλος των παιδιών στη διασπορά δε φαίνεται να είναι πολύ μεγάλος». Βέβαια σε παλαιότερη δήλωσή του χαρακτήριζε τα παιδιά ως «ασυμπτωματικές κινούμενες εστίες μόλυνσης των ενηλίκων».

       Ο λόγος που τα σχολεία, δεν θα ανοίξουν ταυτόχρονα αλλά τμηματικά είναι για να μπορούν να συμβούν τμηματικά και οι παράπλευρες απώλειες. Οπότε, υπάρχει νέος στόχος: απόκτηση ανοσίας αγέλης τμηματικά για να μην κρασάρει το Δημόσιο σύστημα Υγείας, αντί οι κυβερνώντες να πάρουν δραστικά μέτρα, όπως απαιτούν οι υγειονομικοί, για να θωρακιστούν πλήρως τα νοσοκομεία με επαρκή μέσα, υποδομές  και μαζικές μόνιμες προσλήψεις γιατρών και νοσηλευτών ενόψει και του δεύτερου κύματος της πανδημίας.

       Το άνοιγμα των σχολείων, όμως, είναι προδήλως επικίνδυνο για μαθητές και εκπαιδευτικούς, αφού:

  • Οι περισσότερες σχολικές τάξεις είναι πολυάριθμες και οι αίθουσες μικρού εμβαδού
  • Δεν υπάρχουν διαθέσιμοι χώροι για να χωριστούν τα τμήματα.
  • Δεν υπάρχει το απαιτούμενο εκπαιδευτικό προσωπικό για να χωριστούν τα τμήματα ή να λειτουργήσουν σε βάρδιες.
  • Αρκετοί εκπαιδευτικοί είναι μεγάλης ηλικίας ή ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Στο Δημοτικό και το Νηπιαγωγείο τα παιδιά βρίσκονται σε στενή φυσική επαφή με τους δασκάλους τους.
  • Είναι ανέφικτο να αποτραπεί ο συγχρωτισμός παιδιών κατά τα διαλείμματα.
  • Δεν υπάρχουν καθαριστές και καθαρίστριες διαθέσιμοι στις σχολικές μονάδες καθ’  όλη τη διάρκεια λειτουργίας τους. Δεν υπάρχουν τραπεζοκόμοι ούτε σχολικοί νοσηλευτές.
  • Πολλά παιδιά διαμένουν με παππούδες και γιαγιάδες κατά τις ώρες εργασίας των γονέων και προσέρχονται ή αποχωρούν συνοδευόμενα από αυτούς.
  • Σε πολλά σχολεία οι υποδομές υγιεινής (τουαλέτες, βρύσες) είναι ανεπαρκείς σε σχέση με τον αριθμό των παιδιών, πολλές δε είναι πεπαλαιωμένες
  • Οι κανόνες υγιεινής δύσκολα τηρούνται από παιδιά σχολικής ηλικίας, τη στιγμή μάλιστα που από την εμπειρία του Η1Ν1, αλλά και πρόσφατα με τον covid-19 πριν κλείσουν τα σχολεία, δεν διατίθενται στις σχολικές μονάδες επαρκείς ποσότητες αντισηπτικών και λοιπών καθαριστικών.
  • Στα νηπιαγωγεία λόγω της διαμόρφωσης των χώρων, της δομής του προγράμματος, αλλά και της φύσης της νηπιακής ηλικίας είναι αδύνατον να αποφευχθεί ο συγχρωτισμός.

     Το εκπαιδευτικό προσωπικό στην Ελληνική εκπαίδευση είναι ήδη γερασμένο καθώς οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί έχουν μέσο όρο ηλικίας περί τα 50 έτη. Και αυτό καθώς με τα αντιασφαλιστικά – αντισυνταξιοδοτικά μέτρα της τελευταία δεκαετίας η συντριπτική πλειονότητα των εκπαιδευτικών είναι αναγκασμένη να μένει μέσα στις σχολικές αίθουσες σε ηλικίες 62 – 67 ετών ενώ για μια δεκαετία τώρα, ουσιαστικά, δεν έγιναν μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών. Ανάμεσά τους υπάρχουν χιλιάδες με σοβαρά νοσήματα (καρκίνοι, καρδιοπάθειες, αναπνευστικά, σκλήρυνση) οι οποίοι σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο είναι υποχρεωμένοι να διδάσκουν στις σχολικές τάξεις. Δεκάδες χιλιάδες είναι οι εκπαιδευτικοί στη χώρα μας που έχουν 40–50 χρόνια διαφορά ηλικίας με τους μαθητές τους!

      Ε, λοιπόν, την ώρα που η Κυβέρνηση φέρνει εν μέσω πανδημίας σαν τον κλέφτη το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο που συντρίβει τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών-και ταυτόχρονα τα στοιβάζει σε όλο και πιο πολυπληθή τμήματα, δεν πείθει κανέναν ότι ανοίγει τα σχολεία για τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών.

      Δηλώνουμε πως δε θα επιτρέψουμε να χρησιμοποιηθούν μαθητές και εκπαιδευτικοί ως γέφυρα για τη σταδιακή μετάδοση του ιού στον πληθυσμό. Το εκπαιδευτικό κίνημα, οι σύλλογοι ΠΕ και η ΔΟΕ πρέπει να αναδείξουν το ζήτημα τώρα, ώστε να μη διακινδυνεύσει η ζωή και η υγεία κανενός και καμιάς συναδέλφου, των μαθητών και μαθητριών μας αλλά και των οικογενειών τους.

Όλες οι ειδήσεις σήμερα

Επιστολή μαθητή: Σχολεία ανοικτά είπαμε;

ΑΣΕΠ - ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ: Πιστοποίηση Αγγλικών έως και C2 με ΤΗΛΕΞΕΤΑΣΗ μόνο σε Reading - Listening

ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΟ σεμινάριο στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Σχολική Ψυχολογία, Διαπολιτισμική με ΜΕΓΑΛΗ ΕΚΠΤΩΣΗ

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Η/Υ για τον ΑΣΕΠ σε 10 ημέρες εξ αποστάσεως με ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

ΈΚΠΤΩΣΗ  σε σεμινάρια μοριοδοτούμενα του Παν.Αιγαίου έως 25 Ιανουαρίου - 385 ευρώ 

σχετικά άρθρα

Εκπαιδευτικοί: Παράλλογες αποφάσεις για την καλλιτεχνική εκπαίδευση
Εκπαιδευτικοί: Παράλλογες αποφάσεις για την καλλιτεχνική εκπαίδευση
Οι καλλιτεχνικές σχολές (χορού, θεάτρου, κινηματογράφου) μένουν κλειστές, ενώ τα αντίστοιχα μαθήματα στο σχολείο θα διδάσκονται κανονικά
Εκπαιδευτικοί: Παράλλογες αποφάσεις για την καλλιτεχνική εκπαίδευση