Σχετικά με τις νέες εγκυκλίους της 20/3 για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Ανακοίνωση του Συλλόγου ΠΕ "η Αθηνά "

Σε συνέχεια της από 18/3 ανακοίνωσης του συλλόγου Αθηνά για την εκπαίδευση εξ αποστάσεως, την οποία επανακοινοποιούμε και επικαιροποιούμε στο τέλος αυτού του έκτακτου σημειώματος, και με αφορμή εγκυκλίους-έγγραφα του Υπουργείου Παιδείας της 20/3/2020, επισημαίνουμε τα εξής: 

H εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τόσο από την ίδια την πραγματικότητα, την παραδοχή του Υπουργείου αλλά και τις σχετικές εγκυκλίους, δεν μπορεί σε καμιά περίπτωση να αντικαταστήσει τη ζωντανή διδασκαλία ούτε να χρησιμοποιηθεί για την κάλυψη της διδακτέας ύλης.

Ως εκ τούτου, αλλά και για όλους τους λόγους που έχουν αναπτυχθεί στην ανακοίνωση του συλλόγου, η ασύγχρονη εκπαίδευση και οι διαδικασίες που περιγράφονται στα: Φ.15/4670 και 39676/Δ2 - με ημερομηνία 20/3/2020, δεν αποτελούν καθολικό διδακτικό μοντέλο και σε καμιά περίπτωση δεν είναι υποχρεωτικό!

Επιπρόσθετα, οι προθεσμίες που προβλέπονται για την εγγραφή-επανεγγραφή στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο εκπαιδευτικών-μαθητών καθώς και την εκκίνηση και ολοκλήρωση της διαδικασίας για τη  δημιουργία ψηφιακών τάξεων, είναι εξόφθαλμα εξωπραγματικές, πράγμα που το Υπουργείο το γνωρίζει! Με Δίκτυο που "σέρνεται" και απουσία ενημέρωσης, μέσων και υποδομών, οι προθεσμίες αυτές κινούνται στοχευμένα στη μετάθεση  των ευθυνών του Υπουργείου και στη χρέωση συλλογικής και ατομικής ευθύνης στους εκπαιδευτικούς για όλες τις ανεπάρκειες που αναδεικνύονται από την πανδημία.

Με βάση τη μη υποχρεωτικότητα των μοντέλων της εξ αποστάσεων διδασκαλίας, δεν μπορεί να είναι δεσμευτικές και οι προθεσμίες που προβλέπονται. Σε συνθήκες καθολικής απαγόρευσης της κυκλοφορίας των πολιτών και με ένα δυστοπικό τοπίο να προβάλλει μπροστά σε κάθε οικογένεια, Διευθυντές σχολείων, εκπαιδευτικοί Πληροφορικής, εκπαιδευτικοί και γονείς καλούνται να ξεπεράσουν τους άθλους του Ηρακλή, για να υπηρετηθούν οι επικοινωνιακές σκοπιμότητες του Υπουργείου!

Σας καλούμε να αγνοήσετε αυτές τις σκοπιμότητες και να σταθούμε όλοι όρθιοι, δημιουργικοί και αλληλέγγυοι στις πραγματικές ανάγκες όλων των μαθητών και των οικογενειών τους.


Παρακάτω θα βρείτε την ανακοίνωση για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση

 Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας, μετά την αναγκαστική απόφαση για το κλείσιμο όλων των εκπαιδευτικών δομών, ανακοίνωσαν την έναρξη της εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Την Παρασκευή 13/3 το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι είναι έτοιμο να ξεκινήσει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, χρησιμοποιώντας τις υφιστάμενες ψηφιακές δομές του υπουργείου, με μία καταρχάς πιλοτική εφαρμογή για την Γ’ Λυκείου.

Την Τρίτη 17/3, ήρθαν στα σχολεία της πρωτοβάθμιας οδηγίες για εξ αποστάσεως ασύγχρονη εκπαίδευση, χωρίς ωστόσο να υπάρχουν περαιτέρω πιο συγκεκριμένες οδηγίες. («Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να έχουν όλοι οι μαθητές και εκπαιδευτικοί κωδικούς Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου» και «χωρίς να αποσκοπεί στο να υποκαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση, ούτε να καλύψει τη διδακτέα ύλη»),

Ωστόσο, για μια φορά ακόμη, το υπουργείο φαίνεται να αγνοεί ότι η εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης απαιτεί και άλλες σημαντικές προϋποθέσεις εκτός από επικοινωνιακού χαρακτήρα εξαγγελίες.

Με τα μέσα που διαθέτουμε, ως εκπαιδευτικοί, που συνεχίζουμε να υπερασπιζόμαστε τον παιδαγωγικό μας ρόλο, καλούμαστε να τον υπερασπιστούμε και σήμερα.

Τι αγνοούν και πάλι οι μαθητευόμενοι μάγοι της κυβέρνησης;

Α. Δεν είναι δεδομένο ότι όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες διαθέτουν στα σπίτια τους τον απαραίτητο εξοπλισμό ή πρόσβαση στο διαδίκτυο για να παρακολουθήσουν οποιαδήποτε μορφή τηλεκπαίδευσης. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το ποσοστό του πληθυσμού που βρίσκεται σε κίνδυνο φτώχειας ή σε κοινωνικό αποκλεισμό το 2018 είναι 31,8%. Όσον αφορά δε στις ηλικίες 0-17 ετών το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 33%. Ανάλογα είναι και τα ποσοστά της ευρυζωνικότητας, καθώς κατά μέσο όρο μόλις το 78,5% των νοικοκυριών έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο από την κατοικία, ποσοστό που διαφέρει ανάλογα με τη γεωγραφική κατανομή (π.χ. στα νησιά του Αιγαίου και την Κρήτη είναι 68,8%).

Β. Θεωρείται δεδομένο ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές γνωρίζουν τη χρήση αυτών των εργαλείων. Όμως, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στον συγκεκριμένο τομέα, όπως και σε πολλούς άλλους, είναι από ελάχιστη έως ανύπαρκτη. Η γνώση και η χρήση των νέων τεχνολογιών εναπόκειται στην προσωπική ενασχόληση και φροντίδα του κάθε εκπαιδευτικού και συνήθως γίνεται χωρίς τεχνική και εκπαιδευτική υποστήριξη από την υπηρεσία. Αντίστοιχα, για τους μαθητές, η όποια εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες δεν μπορεί να θεωρείται ικανή συνθήκη για τη χρήση των παιδαγωγικών εργαλείων.

Γ. Οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν και δεν οφείλουν να έχουν επαφή με τα σχολεία προκειμένου να χρησιμοποιήσουν τον τεχνολογικό τους εξοπλισμό για το εν λόγω εγχείρημα, όχι μόνο λόγω της ΚΥΑ και για λόγους δημόσιας υγείας, αλλά και επειδή πολλοί εκπαιδευτικοί έχουν τα ίδια προβλήματα που έχουν όλοι οι εργαζόμενοι: παιδιά και ηλικιωμένους στο σπίτι που χρειάζονται φροντίδα, είναι οι ίδιοι ασθενείς ή αν λειτουργούσαν τα σχολεία πολλοί θα δικαιούνταν και θα είχαν πάρει την άδεια ειδικού σκοπού. Έτσι κι αλλιώς, πολλά σχολεία δεν είναι επαρκώς εξοπλισμένα για τηλεκπαίδευση.

Δ. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να αποφέρει ουσιαστικά αποτελέσματα σε όλες τις ηλικίες, καθώς είναι παιδαγωγικά απρόσφορη για τους ανηλίκους οι οποίοι έχουν μεγαλύτερη ανάγκη διαπροσωπικής επαφής και ζωντανής αλληλεπίδρασης.

 Όλα τα παραπάνω, σημαίνουν ότι η τηλεκπαίδευση, εάν εφαρμοστεί με αυτούς τους όρους, θα οδηγήσει σε μια άνευ προηγουμένου άνιση μεταχείριση των μαθητών, με την έγκριση μάλιστα του υπουργείου. Εμείς δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το σχολείο είναι δημόσιο, κοινωνικό, καθολικό. Δεν μπορεί να είναι επιλεκτικό, άδικο. Κι αυτό ακριβώς θα συμβεί αν ανοίξουν ή μισοανοίξουν οι εικονικοί δίαυλοι επικοινωνίας μαθητών-εκπαιδευτικών και δεν μπορέσουν να μπουν όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες. (κάτι που, εφόσον δεν υπάρχει η υποδομή, πρέπει να θεωρούμε δεδομένο).

Επομένως, από την πλευρά μας, δηλώνουμε ότι:

  • Δεν έχουμε σκοπό να εξυπηρετήσουμε το επικοινωνιακό κόλπο του εκάστοτε Υπουργείου Παιδείας, όπως αυτό που εξαγγέλθηκε από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ περί εξ αποστάσεως διδασκαλίας χωρίς να υπολογίζονται οι όροι και οι στοιχειώδεις προϋποθέσεις για την εφαρμογή του, αν δηλαδή έχουν όλα τα παιδιά ή οι εκπαιδευτικοί την τεχνική υποδομή για να το υλοποιήσουν από τα σπίτια τους.
  • Οι κινήσεις του Υπουργείου, οι ευχαριστίες σε μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους του χώρου προδιαθέτουν μια πρωτοβουλία που μπορεί να οδηγήσει σε ανάθεση σε μεγάλη εταιρεία όλου του πακέτου της τηλεκπαίδευσης. Επίσης, οι εξαγγελίες της Περιφέρειας Αττικής για αντίστοιχη πλατφόρμα που παρέχει σε συνεργασία με ιδιωτική εταιρεία κινούνται στην ίδια κατεύθυνση. Δηλώνουμε ότι μια τέτοια εξέλιξη αποτελεί ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης και μάλιστα με εξαιρετικά αμφίβολα αποτελέσματα, παρέχει πρόσβαση σε εξαιρετικά ευαίσθητα δεδομένα σε εταιρικούς ομίλους, ανοίγει το ζήτημα της σύνδεσης με την αξιολόγηση και μας βρίσκει κάθετα αντίθετους.
  • Θα συνεχίσουμε να στήνουμε δίκτυα αλληλεγγύης και επικοινωνίας τόσο με τους μαθητές μας και τις οικογένειές τους όπως κάναμε και πριν την κρίση αυτής της πανδημίας, στο όνομα των αξιών του εκπαιδευτικού κινήματος, που παλεύει για το δημόσιο σχολείο των όλων, των ίσων και των διαφορετικών σε μια κοινωνία αλληλεγγύης και συλλογικής αξιοπρέπειας
  • Προειδοποιούμε ότι, αν στις στοχεύσεις του Υπουργείου Παιδείας είναι, εν μέσω της κρίσης της πανδημίας, να προχωρήσει σε δομικές αναδιαρθρώσεις στο χώρο της εκπαίδευσης αίροντας περαιτέρω τον καθολικό και δημόσιο χαρακτήρας της, τότε σε κάθε τέτοια περίπτωση θα βρει τον κλάδο και την κοινωνία απέναντι του.
  • Καλούμε όλους τους συναδέλφους να είναι σε επαφή με το Σύλλογο, να ενημερώνουν για κάθε φαινόμενο αυθαιρεσίας και αυταρχισμού από πλευρά της διοίκησης.

Διεκδικούμε:

  • Διεύρυνση της ενισχυτικής διδασκαλίας στους μαθητές, όταν ανοίξουν τα σχολεία, με σχεδιασμό για το επόμενο σχολικό έτος 2020 – 2021 και κατάργηση του ν. 4386/2016,  αρ. 33 που περιορίζει την ανάθεση και έγκριση ωρών ενισχυτικής εντός του Σεπτεμβρίου.
  • Καμία επιμήκυνση του διδακτικού έτους για Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία, ώστε να διασφαλιστεί πλήρως η ανάσχεση της μετάδοσης του ιού. Ο τρόπος αναπλήρωσης των χαμένων διδακτικών ωρών για τους μαθητές του Δημοτικού πρέπει να εξεταστεί από την εκπαιδευτική κοινότητα, όταν θα ανοίξουν κανονικά τα σχολεία. Πρότασή μας είναι να γίνει εξορθολογισμός της ύλης του Αναλυτικού Προγράμματος, στο πλαίσιο της διδασκαλίας των μαθημάτων της επόμενης σχολικής χρονιάς 2020 – 2021.
  • Μείωση της διδακτέας ύλης για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και προσαρμογή της, η οποία ήταν ούτως ή άλλως αναγκαία και παρά τις νέες συνθήκες, ανάλογα με τον χαμένο διδακτικό χρόνο.
  • Είναι ανέφικτη τεχνικά και κυρίως παιδαγωγικά η διαδικασία της «σύγχρονης» και της «ασύγχρονης» εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ως αποκλειστικού μέσου διδασκαλίας, για τις μικρότερες ηλικίες και κυρίως για τα παιδιά του Δημοτικού, πολύ περισσότερο για νήπια-προνήπια. Η αξιοποίηση των όποιων μορφών «ασύγχρονης» διδασκαλίας (π.χ. ιστοσελίδες και πλατφόρμες που προσφέρει το Υπουργείο) δεν είναι δυνατόν, και δεν πρέπει να έχουν υποχρεωτικό χαρακτήρα.
  • Το πρόγραμμα της Δημόσιας Τηλεόρασης, στα υπάρχοντα κανάλια ή σε επιπλέον, που θα εκπέμψουν, να προσαρμοστεί με βάση τις ανάγκες των μαθητών. Υπάρχει πλούτος καλών παιδικών και εφηβικών ταινιών και εκπομπών, που μπορούν να αξιοποιηθούν.
  • Να σταματήσουν οι πιέσεις για υποχρεωτική παρουσία των συναδέλφων στα σχολεία. Καμία τέτοια υποχρέωση δεν προκύπτει με βάση την Κ.Υ.Α. Αντίθετα, οι συνάδελφοι δεν πρέπει να πηγαίνουν στα σχολεία. Καμία αυταρχική παρέμβαση της Διοίκησης δε θα γίνει αποδεκτή.
  • Το διοικητικό έργο από τους Διευθυντές/ντριες, Προϊσταμένες, κ.λπ., για όσο διάστημα παραμένουν κλειστά τα σχολεία, είναι σαφές ότι μπορεί και πρέπει να υποστηριχθεί με πολλούς τρόπους, και κυρίως από το σπίτι, χωρίς το άνοιγμα των σχολείων. Δεν υπάρχει καμιά ανάγκη για προσωπικό ασφαλείας με διευθυντές-υποδιευθυντές. Υπενθυμίζουμε ότι ο Σύλλογός μας έχει δώσει γι αυτό πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη. Να κλείσουν άμεσα τα ΚΕΣΥ, τα ΠΕΚΕΣ, τα ΚΠΕ.
  • Να καλυφθούν όλες οι ανάγκες της εκπαίδευσης σε εκπαιδευτικό προσωπικό αποκλειστικά με μαζικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών/μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών. Να προχωρήσουν άμεσα οι προγραμματισμένες διαδικασίες για διορισμούς. Να επεκταθούν οι προσλήψεις σε μόνιμο νοσηλευτικό προσωπικό, ψυχολόγους, τραπεζοκόμους και προσωπικό καθαριότητας σε οργανικές θέσεις για κάθε σχολική μονάδα.

ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΗ ΔΟΕ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΑΜΕΣΑ ΘΕΣΗ ΤΟΣΟ ΓΙΑ ΤΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΟΣΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΗΜΕΡΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ

Στεκόμαστε όρθιοι και αλληλέγγυοι, ώστε να επιστρέψουμε σύντομα στις τάξεις μας και στις εργασίες μας!

Δεν αναστέλλουμε τους αγώνες και τις διεκδικήσεις μας ως εργαζόμενοι!

Ο ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΚΑΙ Η ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΘΑ ΝΙΚΗΣΟΥΝ!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kalavryta_tassos.jpg
Καλάβρυτα: 13 Δεκεμβρίου 1943 οι Ναζί εκτελούν 1.100 Έλληνες - Μια ασύλληπτη ναζιστική θηριωδία
81 χρόνια από την σφαγή στα Καλάβρυτα - Ένα από μεγαλύτερα εγκλήματα της Ναζιστικής Γερμανίας κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Στις 13...
Καλάβρυτα: 13 Δεκεμβρίου 1943 οι Ναζί εκτελούν 1.100 Έλληνες - Μια ασύλληπτη ναζιστική θηριωδία