Χ. Κεφαλίδου: Αντιστοιχήθηκε πτυχίο κολεγίου διάρκειας φοίτησης 5 εξαμήνων με πτυχίο ΑΕΙ διάρκειας 5 ετών!
Το Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας (Α.Τ.Ε.Ε.Ν)  αντιστοίχησε πτυχίο από ιδιωτικό κολέγιο με διάρκεια φοίτησης πέντε εξαμήνων με πτυχίο από ελληνικό ΑΕΙ με διάρκεια φοίτησης πέντε ετών! Το θέμα έφερε στη Βουλή η βουλευτής του ΚΙΝΑΛ με σχετική ερώτηση που κατέθεσε προς την υπουργό Παιδείας

Ακολουθεί η ερώτηση της Χαράς Κεφαλίδου, τομεάρχη Παιδείας και βουλευτή Δράμας του Κινήματος Αλλαγής προς την υπουργό Παιδείας με τίτλο: "Α.Τ.Ε.Ε.Ν.: Αντιστοίχησε πτυχίο ιδιωτικού κολεγίου με διάρκεια φοίτησης 5 εξαμήνων με πτυχίο ελληνικού ΑΕΙ με διάρκεια φοίτησης 5 ετών!:

Όπως είχαμε επισημάνει και μέσα στη Βουλή κατά τη διάρκεια της συζήτησης του Νομοσχεδίου, με την ψήφιση του άρθρου 50 του Ν. 4653/2020, η Κυβέρνηση δρομολόγησε την υποβάθμιση των επιστημονικών προσόντων που θα πρέπει να κατέχουν οι μελλοντικοί Έλληνες εκπαιδευτικοί.

Πλέον στους επόμενους σχετικούς διαγωνισμούς θα είναι δυνατή η πρόσληψη πτυχιούχων αλλοδαπής που δεν διαθέτουν πράξη αναγνώρισης ισοτιμίας και αντιστοιχίας από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π., αλλά θα έχουν απλώς εξασφαλίσει την αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας του τίτλου σπουδών τους από το Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας (Α.Τ.Ε.Ε.Ν.) του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Καθίσταται σαφές ότι, με τη συγκεκριμένη ρύθμιση η Κυβέρνηση υλοποιεί στοχευμένα και ενισχύει θεσμικά μια διαδικασία που έχει «εφευρεθεί» με αποκλειστικό σκοπό την αναγνώριση των πτυχίων που χορηγούν τα ελληνικά κολέγια μέσω ξένων πανεπιστημίων, συντελώντας με τον τρόπο αυτό στην υποβάθμιση των τίτλων σπουδών που απονέμουν τα ελληνικά Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και αδιαφορώντας για τις μελλοντικές δυσμενείς επιπτώσεις στη δημόσια εκπαίδευση και την κοινωνία γενικότερα.

Πρόσφατα το Α.Τ.Ε.Ε.Ν. αντιστοίχησε πτυχίο από ιδιωτικό κολέγιο με διάρκεια φοίτησης πέντε εξαμήνων με πτυχίο από ελληνικό ΑΕΙ με διάρκεια φοίτησης πέντε ετών!

Το Α.Τ.Ε.Ε.Ν. προκειμένου να προχωρήσει στη διαδικασία της αντιστοίχισης βασίστηκε στην απλή, γραφειοκρατική σύγκριση των Προγραμμάτων Σπουδών των δυο σχολών. Είναι αυτή επιστημονικά τεκμηριωμένη και δίκαιη διαδικασία; Όπως είναι κατανοητό ουσιαστικά ανοίγει ο δρόμος για τη συνολική αναγνώριση των πτυχίων που χορηγούν ιδιωτικά κολέγια τα οποία δραστηριοποιούνται στη χώρα μας.

Δεδομένου ότι, σύμφωνα με τις διατάξεις του Π.Δ. 38/2010, η εν λόγω διαδικασία συντελείται ουσιαστικά με έναν απλό διοικητικό και αυτοματοποιημένο έλεγχο των τίτλων σπουδών, σε όλους τους επιστημονικούς τομείς και ολοκληρώνεται με την έκδοση σχετικής απόφασης του Προϊσταμένου του Αυτοτελούς Τμήματος Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ,

Ερωτάται η Υπουργός:

  1. Πόσοι είναι οι υπάλληλοι, ανά κλάδο και ειδικότητα που στελεχώνουν αυτή τη στιγμή το συγκεκριμένο Τμήμα;

  2. Οι εν λόγω υπάλληλοι διαθέτουν το πλήθος και το επιστημονικό εύρος των ακαδημαϊκών προσόντων που απαιτούνται για την έκδοση των σχετικών αποφάσεων αναγνώρισης που αφορούν όλους τους επιστημονικούς φορείς;

  3. Ποια είναι αναλυτικά η διαδικασία, τα κριτήρια και ο τρόπος αξιολόγησης των σχετικών αιτήσεων αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας;

  4. Πόσες είναι μέχρι σήμερα οι σχετικές αποφάσεις αναγνώρισης που έχει εκδώσει ο Προϊστάμενος του Α.Τ.Ε.Ε.Ν. και ποια συγκεκριμένα ιδρύματα αφορούν;

  5. Πόσες και ποιες είναι οι περιπτώσεις στις οποίες ο εν λόγω Προϊστάμενος εξέδωσε απόφαση για γραπτή δοκιμασία επαγγελματικής ισοδυναμίας, σύμφωνα με το άρθρο 57Α του Π.Δ. 38/2010;

  6. Πώς θα διαχειριστεί το Υπουργείο σας τις στρεβλώσεις και τις αδικίες που έχει δημιουργήσει η νομοθέτησή σας; Είναι δυνατόν τα 5 εξάμηνα φοίτησης να είναι ισοδύναμα με τα 5 έτη;

  7. Πώς θα διαχειριστεί η ηγεσία του Υπουργείου σας τις χιλιάδες των αιτήσεων που βρίσκονται σήμερα σε εκκρεμότητα; Επαρκεί το προσωπικό του συγκεκριμένου Τμήματος για να μπορέσει να διεκπεραιώσει τον τεράστιο όγκο των αιτήσεων αυτών;


 

 

Η Ερωτώσα Βουλευτής

 

 

 

Χαρά Κεφαλίδου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σοκ με ψωμί του τοστ: Βρέθηκε επικίνδυνο βακτήριο – Ανάκληση σε χιλιάδες συσκευασίες!

Kαμπανάκι από την EFSA για τα δύο πιο τοξικά τρόφιμα της αγοράς στην Ευρώπη

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 9/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

χανια
Πειθαρχικά σε νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς εν μέσω καλοκαιριού - Διαμαρτυρία κατά της αξιολόγησης στα Χανιά
Πειθαρχικά σε δασκάλους εν μέσω καλοκαιριού – Αντίδραση από τον ΣΕΠΕ Χανίων
Πειθαρχικά σε νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς εν μέσω καλοκαιριού - Διαμαρτυρία κατά της αξιολόγησης στα Χανιά
Το μέλος του Ε.Σ. του ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ., ο Καθηγητής κ. Κωνσταντίνος Τσεκούρας, ο Πρόεδρος του Ε.Σ., ο Καθηγητής κ. Αθανάσιος Τσακρής, το μέλος του Ε.Σ., η Καθηγήτρια κ. Γεωργία Ανδρέου και το μέλος του Ε.Σ., ο Καθηγητής κ. Νικόλαος Βάινος. Σχετικά με το ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. Το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας & Καινοτομίας δημιουργήθηκε (Ν. 4429/2016) από τη ζωτική ανάγκη υποστήριξης των Ελλήνων και Ελληνίδων Επιστημόνων. Αποτελεί Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, εποπτευόμενο από το Υπουργείο Ανάπτυξης. Σκοπός του ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. είναι
Εκλογή Προέδρου και Αντιπροέδρου του Επιστημονικού Συμβουλίου του ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ.
Το Επιστημονικό Συμβούλιο του ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ., προσβλέπει σε μια ουσιαστική και εποικοδομητική συνεργασία, με στόχο τη στήριξη της ελληνικής...
Εκλογή Προέδρου και Αντιπροέδρου του Επιστημονικού Συμβουλίου του ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ.
παδα
Το ΠΑΔΑ ιδρύει το πρώτο κέντρο τεκμηριωμένης πρακτικής JBI στην Ελλάδα - Σημαντική διάκριση στον τομέα της υγείας
Η Ελλάδα αποκτά το πρώτο JBI Affiliated Group μέσω του ΠΑΔΑ
Το ΠΑΔΑ ιδρύει το πρώτο κέντρο τεκμηριωμένης πρακτικής JBI στην Ελλάδα - Σημαντική διάκριση στον τομέα της υγείας