Thumbnail
Πέμπτη συνάντηση μαθητών και καθηγητών στην Άρτα από 25- 29 Μαρτίου 2019 στο πλαίσιο Προγράμματος Erasmus+ «Ceci n’est pas une école, c'est mon école! Αυτό δεν είναι ένα σχολείο, είναι το δικό μου σχολείο!».

Από τις 25 έως τις 29 Μαρτίου 2019 στην Άρτα και στο Μουσικό Σχολείο πραγματοποιήθηκε η  πέμπτη συνάντηση μαθητών και καθηγητών των πέντε  σχολείων της Ευρώπης, που συνεργαζόμαστε τα σχολικά έτη 2017-2018 και 2018–2019 στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus με τίτλο «Ceci nest pas une école, c'est mon école! Αυτό δεν είναι ένα σχολείο, είναι το δικό μου σχολείο!».Η θεματική ενότητα της πέμπτης συνάντησης που συντονίστηκε από το Μουσικό Σχολείο Άρτας ήταν: «Σχολείο και Μουσική.»

Την Κυριακή 24 Μαρτίου το βράδυ, έφτασαν στην πόλη της Άρτας οι μαθητές και καθηγητές των 4 σχολείων, του Instituto de Education Secundaria LA FLOTA από τη Murcia της Ισπανίας, του Instituto di Istruzione Superiore "ENRICO FERMI", από το Montesarchio της Ιταλίας, του Agrupamento de Escolas de Nisa, από τη Nisa της Πορτογαλίας και του Athénée royal de Ganshoren,  από τις Βρυξέλλες του Βελγίου. Οι μαθητές φιλοξενήθηκαν σε οικογένειες μαθητών μας και οι καθηγητές έμειναν σε κεντρικό ξενοδοχείο της πόλης.

48.jpg

Τη Δευτέρα 25 Μαρτίου, ημέρα της εθνικής επετείου, το πρωί οι καθηγητές και οι μαθητές παρακολούθησαν τις εορταστικές εκδηλώσεις της πόλης και στη συνέχεια, οι μαθητές ακολούθησαν το πρόγραμμα των οικογενειών που τους φιλοξενούσαν, ενώ οι καθηγητές επισκέφθηκαν την Κορωνησία και απόλαυσαν το εξαιρετικό φυσικό περιβάλλον του υδροβιότοπου του Αμβρακικού. Το βράδυ πραγματοποιήθηκε δείπνο γνωριμίας- επικοινωνίας μαθητών και καθηγητών σε κεντρική ταβέρνα της πόλης με πολύ τραγούδι, κέφι και χορό.

 Την Τρίτη 26 Μαρτίου το πρωί, τους φιλοξενούμενους μαθητές και καθηγητές υποδέχθηκαν και καλωσόρισαν στον προαύλιο χώρο του σχολείου οι μαθητές ενός μουσικού συνόλου του σχολείου μας, οι οποίοι δημιούργησαν εορταστική ατμόσφαιρα παρουσιάζοντας λαϊκά τραγούδια και χορούς και έδωσαν το μήνυμα της συνεργασίας, της επικοινωνίας και της φιλίας των χωρών μέσα από τη μουσική. Υπεύθυνος για τη διδασκαλία του μουσικού συνόλου ήταν ο κ. Δημήτρης Πρωτόγερος, για τον ήχο ο κ. Μιχάλης Ντέμσιας και για τη διδασκαλία των χορών, η κ. Ευαγγελία Σιώκου, εκπαιδευτικοί του σχολείου μας. Στην αυλή του σχολείου σχηματίστηκε ένας μεγάλος κύκλος χορού με τη συμμετοχή όλων των μαθητών και καθηγητών με οδηγό τη μουσική και τα συναισθήματα που αυτή γεννά. Όλοι χόρεψαν με καλή διάθεση και ενθουσιασμό.

Στη συνέχεια καλωσόρισαν εγκάρδια τους φιλοξενούμενους, ο διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Άρτας, κ. Γεωργογιάννης Ιωάννης, ο προϊστάμενος εκπαιδευτικών θεμάτων κ. Ζαχαρέλος Ιωάννης, ο αντιδήμαρχος παιδείας κ. Σφήκας Δημήτριος και  η διευθύντρια του Μουσικού Σχολείου κ. Ανθούλα Ζιώρη.

Μετά την ολοκλήρωση των χαιρετισμών ακολούθησε η ξενάγηση στους χώρους του σχολείου. Οι μαθητές μας οδήγησαν τους φιλοξενούμενους μαθητές σε όλους τους χώρους διδασκαλίας μαθημάτων γενικής και μουσικής παιδείας. Οι ευχάριστες εκπλήξεις για τους φιλοξενούμενους ήταν πολλές, καθώς οι μαθητές κάθε τάξης είχαν ετοιμάσει ένα τραγούδι ή χορό αντίστοιχο με το μουσικό ρεύμα στο οποίο είναι αφιερωμένη η κάθε τάξη. Στη συνέχεια οι καθηγητές αντάλλαξαν δώρα φιλοξενίας με τη διευθύντρια του σχολείου και συζήτησαν πρακτικά και οργανωτικά θέματα με τις υπεύθυνες του προγράμματος.

Ένα μουσικό εργαστήρι με θέμα «Διερευνώντας τη ρυθμική και ακουστική μας αντίληψη» ακολούθησε. Οι φιλοξενούμενοι μαθητές και καθηγητές μέσα σε μια ευχάριστη ατμόσφαιρα με πολύ κέφι κλήθηκαν να διερευνήσουν με παιγνιώδη τρόπο τις ρυθμικές και ακουστικές τους ικανότητες. Μετά το τέλος της πετυχημένης μουσικής δοκιμασίας τους δόθηκαν αναμνηστικά συμμετοχής, καθώς και πληροφοριακά έντυπα της πόλης και του νομού. Αμέσως μετά ακολούθησε η παρουσίαση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος από την κ.  Nathalie Poupard, υπεύθυνη του προγράμματος.  

Μετά το μεσημεριανό φαγητό και την ολιγόλεπτη ξεκούραση, ακολούθησε κοινή πρόβα των μαθητών όλων των σχολείων. Οι φιλοξενούμενοι μαθητές εντάχθηκαν στο μουσικό σύνολο του σχολείου μας που προετοιμάζει από την αρχή της σχολικής χρονιάς την κοινή συναυλία και τραγούδησαν με κέφι έξι τραγούδια, ένα αντιπροσωπευτικό από κάθε συμμετέχουσα χώρα και ένα κοινό τραγούδι με θέμα τη δημιουργικότητα. Το συντονισμό της πρόβας είχαν οι καθηγητές μουσικής του σχολείου Παναγιώτης Γιαννούτσος, Χριστίνα Πάνου, Μιχάλης Ντέμσιας, Ελένη Σταμούλη και Βαγγέλης Κοσίνας.

Η πρώτη ημέρα ολοκληρώθηκε με τον καλύτερο τρόπο στις 20:00 στην αίθουσα του Μουσικοφιλολογικού Συλλόγου «ΣΚΟΥΦΑΣ» με την  εκδήλωση με τίτλο «Θα ‘ρθω να σε ανταμώσω….». Ένα μουσικό καλωσόρισμα των φιλοξενούμενων φίλων μας με ρεμπέτικα τραγούδια από το σύνολο λαϊκής και ρεμπέτικης μουσικής του σχολείου μας. Την ευθύνη για τη διδασκαλία και τη διεύθυνση του μουσικού συνόλου είχε ο κ. Μπάμπης Σκαμνέλος, εκπαιδευτικός του σχολείου μας και για τη διδασκαλία των χορών, η κ. Ευαγγελία Σιώκου.

Την Τετάρτη 27 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη στα Γιάννενα. Οι μαθητές και καθηγητές ξεναγηθήκαμε στον αρχαιολογικό χώρο της Δωδώνης, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης «Θ. Παπαγιάννης» στο Ελληνικό, στο Κάστρο, στην ακρόπολη Ίτς Καλέ  και στο Μουσείο Αργυροτεχνίας.

 Την Πέμπτη 28 Μαρτίου το πρωί όλοι οι συμμετέχοντες του προγράμματος πήραμε μέρος σε ένα καλλιτεχνικό εργαστήρι με θέμα τη δημιουργικότητα στο σχολείο. Ακολουθώντας τη φιλοσοφία και τις θεματικές ενότητες του προγράμματος, ζωγραφίσαμε μικρά σχέδια αποτυπώνοντας την άποψή μας για τις δημιουργικές δραστηριότητες που πρέπει να περιλαμβάνει το σχολικό πρόγραμμα και στη συνέχεια με την τεχνική του ντεκουπάζ τα τοποθετήσαμε σε ξύλινα καδράκια τα οποία κοσμούν το δέντρο της δημιουργικότητας που υπάρχει την είσοδο του σχολείου μας.

Στη συνέχεια, το πρόγραμμα περιελάμβανε επίσκεψη στο αρχαιολογικό μουσείο. Οι φιλοξενούμενοι ξεναγήθηκαν στις αίθουσες του μουσείου και είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν τους αρχαιολογικούς θησαυρούς της αρχαίας Αμβρακίας και να έρθουν σε επαφή με τον τρόπο ζωής της αρχαίας πόλης. Μετά την επιστροφή  στο σχολείο και το μεσημεριανό φαγητό  ακολούθησαν οι παρουσιάσεις των χωρών. Οι μαθητές κάθε χώρας παρουσίασαν έναν μουσικό, τραγουδιστή ή συνθέτη, αντιπροσωπευτικό της χώρας τους. Η μέρα ολοκληρώθηκε με την τρίωρη πρόβα για την κοινή συναυλία της επόμενης ημέρας.

Την Παρασκευή  29 Μαρτίου ένα κυνήγι πολιτισμού μας περίμενε. Θησαυρός: ο θρύλος του γεφυριού της Άρτας. Δοκιμασίες για να τον αποκτήσεις: πολλά αινίγματα στα αρχαία και βυζαντινά μνημεία, καθώς και στα σύγχρονα στέκια της πόλης. Οι μαθητές και καθηγητές κάθε χώρας αποτέλεσαν μια ομάδα με τη συμμετοχή και των αντίστοιχων ελλήνων μαθητών που τους φιλοξενούσαν. Συντονιστές των ομάδων ήταν: Της ιταλικής η κ. Ρένα Γκιοσά, της πορτογαλικής η κ. Αικατερίνη Τσώλα, της βελγικής η κ. Nathalie Poupard και της ισπανικής η κ. Άννα Πρέντζα. Το κέφι, η ζωντάνια και ο ενθουσιασμός νίκησαν το δυνατό αέρα και το κυνήγι ολοκληρώθηκε με επιτυχία. Όλες οι ομάδες απόλαυσαν την πολιτιστική διαδρομή και κατέληξαν στην κεντρική πλατεία, που ήταν και ο τελευταίος σταθμός της.

Στη συνέχεια όλοι οι μαθητές και καθηγητές συναντηθήκαμε στην αίθουσα «Διώνη». Το μουσικό ταξίδι ξεκίνησε με το τραγούδι «Mon école, c’est mon évasion». Πρόκειται για ένα τραγούδι που δημιουργήσαμε οι μαθητές και οι καθηγητές των πέντε συνεργαζόμενων σχολείων, εκφράζει τη φιλοσοφία του προγράμματός μας και αποτελεί τον ύμνο του. Οι μαθητές και οι καθηγητές κάθε σχολείου γράψαμε τους στίχους μιας από τις πέντε στροφές του τραγουδιού και όλοι μαζί το ρεφραίν. Ο κ. Μιχάλης Ντέμσιας, εκπαιδευτικός του σχολείου μας συνέθεσε τη μουσική του τραγουδιού και οι μαθητές της β΄λυκείου το ερμήνευσαν εξαιρετικά στη σκηνή. Ακολούθησαν αντιπροσωπευτικά τραγούδια από τις πέντε συμμετέχουσες χώρες, ενώ παράλληλα παρουσιάστηκαν οι εντυπώσεις από τις τέσσερεις συναντήσεις που προηγήθηκαν. Ιδιαίτερη στιγμή της εκδήλωσης αποτέλεσε η ερμηνεία του τραγουδιού φάντο Rosa Branca (λευκό τριαντάφυλλο) από την κυρία Célia Soares, εκπαιδευτικό του σχολείου της Πορτογαλίας. Τέλος, επιλέξαμε να τραγουδήσουμε ένα κοινό τραγούδι «On écrit sur les murs», καθώς μιλά για την ελπίδα στα μάτια των παιδιών, τη δύναμη των ονείρων τους και την ομορφιά της αγάπης, έτσι όπως αποτυπώνονται στις ζωγραφιές των τοίχων. Συγχαίρουμε όλους τους μαθητές και τους ευχαριστούμε για την ομορφιά και την μελωδικότητα. Τους ευχόμαστε τα όνειρα να οδηγούν πάντα το δρόμο τους.

Τη διεύθυνση του μουσικού συνόλου είχαν η κ.Χριστίνα Πάνου, ο κ.Μιχάλης Ντέμσιας, η κ.Ελένη Σταμούλη και ο κ. Βαγγέλης Κοσίνας.  Τους συγχαίρουμε και τους ευχαριστούμε θερμά, Ευχαριστούμε, επίσης, τον κ. Παναγιώτη Γιαννούτσο, συντονιστή του μουσικού συνόλου, καθώς  και την κ. Ειρήνη Κέντρου και την κ. Ευθαλία Δημοθεοδώρου για τη διδασκαλία της χορωδίας του ύμνου του προγράμματος.

Η Διευθύντρα του σχολείου κ. Ανθούλα Ζιώρη, και οι  υπεύθυνες του προγράμματος κ. Nathalie Poupard και Άννα Πρέντζα, αποχαιρετήσαμε στα ελληνικά και στα γαλλικά τους Ευρωπαίους φίλους μας, με τους οποίους μοιραστήκαμε μια δημιουργική εβδομάδα γεμάτη εμπειρίες .Ευχόμαστε θετικά συναισθήματα, σκέψεις και όμορφες  εικόνες της πόλης μας να τους συνοδεύουν στις πατρίδες τους.

Ευχαριστούμε όσους τίμησαν με την παρουσία τους τις εκδηλώσεις που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος. Ευχαριστούμε το Δήμο Αρταίων για την στήριξη της εκδήλωσης, την ΑΔΑΕ ΟΤΑ  για την παραχώρηση της αίθουσας Διώνη, το Μουσικοφιλολογικό Σύλλογο Άρτας «ΣΚΟΥΦΑΣ» για την παραχώρηση της αίθουσας του Συλλόγου, την Περιφέρεια Ηπείρου  και το ΚΠΕ Αράχθου για τη διάθεση έντυπου υλικού, την Ποτοποιία Γάτσιος για τη διάθεση προϊόντων, το ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ Άρτας για τη διευκόλυνση των μετακινήσεων των μαθητών.  Τέλος, ευχαριστούμε τα ηλεκτρονικά και έντυπα μέσα ενημέρωσης της περιοχής μας για την προβολή των εκδηλώσεων και τον τηλεοπτικό σταθμό ArtTv για την τηλεοπτική κάλυψη.

Ευχαριστούμε ιδιαίτερα την κ. Μελίντα Πανταζή, μέλος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας που τα δύο σχολικά χρόνια συμμετοχής μας στο πρόγραμμα με πολλή αγάπη για τη σχολική μας κοινότητα, με κέφι, φαντασία και μεράκι συνέβαλε στη δημιουργία ενός πραγματικά καλλιτεχνικού σχολικού περιβάλλοντος. Αφιερώνοντας εθελοντικά τον ελεύθερο χρόνο της στο σχολείο μας, σχεδίασε σε συνεργασία με τους μαθητές μας μουσικά θέματα σε όλες τις αίθουσες του σχολείου και τους κοινόχρηστους χώρους. Ευχαριστούμε επίσης, τον κ. Χρήστο Χήρα, μέλλος του Συλλόγου Γονέων, για τις υπέροχες αφίσες με θέμα τα μουσικά ρεύματα που μας χάρισε. Επίσης, τη  μαθήτρια της Γ΄Λυκείου Δέσποινα Βάσιου για το σχεδιασμό της αφίσας της εκδήλωσης.

Ευχαριστούμε τις οικογένειες που με χαρά φιλοξένησαν τους μαθητές των άλλων χωρών και ανέδειξαν το φιλόξενο πρόσωπο της πόλης μας. Ευχαριστούμε τη διευθύντρια, καθώς και τους συναδέλφους που συμμετείχαν και στήριξαν τις δραστηριότητες τις ημέρες διεξαγωγής του προγράμματος και ετοίμασαν τα αναμνηστικά δώρα που προσφέρθηκαν στους μαθητές.

Ευχαριστούμε και συγχαίρουμε όλους τους μαθητές που εργάστηκαν για την υλοποίηση του προγράμματος από την αρχή της σχολικής χρονιάς και συμμετείχαν στις δραστηριότητες με κέφι, δημιουργική διάθεση, σεβασμό και πνεύμα συνεργασίας.

 

Οι υπεύθυνες του προγράμματος

Nathalie Poupard

Πρέντζα Άννα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΟ ALFAVITA.GR

Μόρια αναπληρωτών: Μοριοδοτούμενο Εξ αποστάσεως ECDL - Πιστοποίηση γνώσεων χειρισμού Η/Υ

Μοριοδοτούμενο Εξ αποστάσεως Ασύγχρονο Σεμινάριο στην Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης (Σεμινάριο 400 ωρών - Παν.Πελοποννήσου): Αιτήσεις έως Παρασκευή

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kardiageiakes-pathiseis-kardia_252863_128338.jpg
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
Στην Ελλάδα, η θνησιμότητα από καρδιαγγειακά νοσήματα παραμένει υψηλή, με τους άνδρες να καταγράφουν 485 θανάτους ανά 100.000 πληθυσμού και τις...
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
anergia.jpg
Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος απασχόλησης στην Ελλάδα
Οι προσδοκίες απασχόλησης για το πρώτο τρίμηνο του 2025 παραμένουν θετικές, με το ποσοστό να διατηρείται στο 12%, αν και μειωμένο σε σχέση με το...
Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος απασχόλησης στην Ελλάδα
mathimatika
Πώς το Photomath μεταμορφώνει τα Μαθηματικά: Από «σκράπας» σε «σαΐνι» με λίγα κλικ
Ο λόγος για το Photomath, μια εφαρμογή που χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να επιλύσει μαθηματικά προβλήματα, από τα πιο απλά μέχρι τα πιο...
Πώς το Photomath μεταμορφώνει τα Μαθηματικά: Από «σκράπας» σε «σαΐνι» με λίγα κλικ