Μια ακόμη εκδήλωση του οργανωμένου επιχειρηματικού/πολιτικού/μιντιακού μετώπου με σκοπό τη διάλυση του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος, την εγκαθίδρυση του σχολείου της αγοράς και την πλήρη εμπορευματοποίση της Παιδείας φαίνεται ότι θα λάβει χώρα υπό την αιγίδα της κίνησης ΠΡΩ.ΠΑΙΔΕΙΑ.
To Σάββατο 9 Μαρτίου η ΠΡΩ.ΠΑΙΔΕΙΑ (που ξεκίνησε τη δραστηριότητά της ως τμήμα της οργανωμένης κίνησης κατά της νομοθετικής πρωτοβουλίας Μπαλτά-Κουράκη) διοργανώνει ημερίδα με θέμα «Μεταρρύθμιση στο ελληνικό σχολείο. Προβληματισμοί και προτάσεις». Στην ημερίδα έχει προσκληθεί να μιλήσει Διευθύνων Σύμβουλος μεγάλου ιδιωτικού σχολείου της Αττικής που τα τελευταία χρόνια έχει πρωταγωνιστήσει σε δεκάδες υποθέσεις παραβίασης της εκπαιδευτικής, της εργατικής, της ασφαλιστικής και της φορολογικής νομοθεσίας και που πρόσφατα φέρεται να ενέχεται σε σκάνδαλο που απασχολεί το δημόσιο διάλογο. Χαρακτηριστικό είναι πως το τελευταίο διάστημα 7 στελέχη του παραπέμπονται για πειθαρχικά παραπτώματα και 3 στελέχη του για ποινικά, ενώ Διευθύντρια σχολικής μονάδας έχει τεθεί σε αργία.
O εν λόγω θα μιλήσει για «Καλές πρακτικές στην ιδιωτική εκπαίδευση», παρά το γεγονός ότι δεν είναι εκπαιδευτικός και δεν έχει διδάξει ποτέ (δυστυχώς οι διοργανωτές δεν σκέφτηκαν πως αρμοδιότερος να μιλήσει για καλές πρακτικές στην ιδιωτική εκπαίδευση θα ήταν ένας ιδιωτικός εκπαιδευτικός)! Όπως ήταν φυσικό, η παρουσία του εν λόγω στην ημερίδα ξεσήκωσε θύελλα διαμαρτυριών σε συναδέλφους, ορισμένοι εκ των οποίων απέστειλαν επιστολή διαμαρτυρίας στην Ομοσπονδία. Παρά το γεγονός ότι η ΟΙΕΛΕ ενημέρωσε με αναλυτική της επιστολή την ΠΡΩ.ΠΑΙΔΕΙΑ εδώ και τρεις ημέρες με την παράκληση να υπάρξει μια άμεση απάντηση, οι υπεύθυνοι της κίνησης μας αγνόησαν επιδεικτικά. Προφανώς, τούτο είναι ενδεικτικό των προθέσεών τους. Δίνουμε σήμερα στη δημοσιότητα την επιστολή που αποστείλαμε στην ΠΡΩ.ΠΑΙΔΕΙΑ, ώστε κάθε εκπαιδευτικός και κάθε πολίτης να αντιληφθούν πώς ορισμένοι προετοιμάζουν για τις μελλοντικές γενιές μια εκπαίδευση απολύτως παραδομένη στα νύχια της ασύδοτης αγοράς.
Αξιότιμοι Κύριοι,
Με έκπληξη αλλά και οργή οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί, ιδίως οι συνάδελφοι των Εκπαιδευτηρίων ………………, ενημερώθηκαν για τη συμπερίληψη στο πρόγραμμα της ημερίδας σας με θέμα «Μεταρρύθμιση στο ελληνικό σχολείο. Προβληματισμοί και προτάσεις» ομιλίας του Διευθύνοντος Συμβούλου του εν λόγω σχολείου κ. ..…. με τίτλο «Καλές πρακτικές στην ιδιωτική εκπαίδευση».
Η οργή μας δεν σχετίζεται με μια διοργάνωση που έχει παιδαγωγικό περιεχόμενο. Θεωρούμε, όπως άλλωστε όλες οι συλλογικότητες της εκπαίδευσης, πως ο δημόσιος διάλογος για την Παιδεία είναι θετικός, αρκεί να μην εξυπηρετούνται σκοπιμότητες. Δυστυχώς, διαπιστώνοντας ότι ανάμεσα στους ομιλητές αναφέρεται και ο κ. ……, Διευθύνων Σύμβουλος στα …… και μέλος στο ΔΣ του ΣΙΣ (του Συνδέσμου των ιδιοκτητών), οδηγούμαστε στην εκτίμηση πως η εκδήλωση δεν είναι όσο αθώα παρουσιάζεται. Επιθυμούμε, επομένως, να σας μεταφέρουμε κάποιες εύλογες απορίες, όπως μας διατυπώθηκαν από πλήθος συναδέλφων που έχουν πληροφορηθεί την επικείμενη εκδήλωση, και να ζητήσουμε την επανεξέταση της συμμετοχής του.
Όπως προαναφέρθηκε, το τμήμα της ημερίδας που αφορά τις «καλές πρακτικές» στην ιδιωτική εκπαίδευση θα παρουσιάσει ο κ. ………. Τούτο προκαλεί ερωτηματικά που σχετίζονται τόσο με αυτονόητες παραδοχές της παιδαγωγικής επιστήμης, αλλά και με την κοινή λογική:
Α) Τις καλές πρακτικές στο χώρο ενός σχολείου τις διαμορφώνει ο ιδιοκτήτης; Μέχρι τώρα ξέραμε ότι πυρήνας της εκπαίδευσης είναι ο εκπαιδευτικός. Αποτελεί παραδοχή της παιδαγωγικής επιστήμης πως ο εκπαιδευτικός βρίσκεται στην καρδιά κάθε νεωτερικού, προγράμματος, κάθε καινοτομίας.
Β) Οι διοργανωτές – που γνωρίζουμε ότι είναι μάχιμοι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας και πανεπιστημιακοί δάσκαλοι -θεωρούν άραγε ως καλή πρακτική αποκλειστικά και μόνο την τεχνοκρατική διαχείριση μιας εκπαιδευτικής μονάδας και δη εξ αποστάσεως; Οφείλουμε να αναφέρουμε προς ενημέρωσή σας πως ένα μέρος των ιδιοκτητών δεν είναι καν εκπαιδευτικοί, κάτι που ισχύει και για τον ομιλητή της εκδήλωσης κ. ………., ο οποίος μάλιστα έχει ελάχιστη φυσική παρουσία στο χώρο του σχολείου, όπως μας αναφέρουν οι συνάδελφοι! (Πότε, άραγε, άσκησε ο εν λόγω τις «καλές πρακτικές» που θα παρουσιάσει;).
ΟΙ …ΚΑΛΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΤΟΥ ……….
Ακόμη, όμως κι αν θέλαμε να παρακάμψουμε αυτό το γεγονός, δεν μπορούμε να μην αναρωτηθούμε κατά πόσον η οργανωτική επιτροπή, αναθέτοντας σε κάποιον να μιλήσει για «καλές πρακτικές», λαμβάνει υπόψη της την πραγματικότητα του σχολείου. Που στην περίπτωση του κ. …….. είναι-τουλάχιστον- οδυνηρή.
- Είναι άραγε καλή πρακτική να υπάρχουν στο σχολείο του κ. …… πλήθος αδιόριστων εκπαιδευτικών (40 τον αριθμό), όπως διαπίστωσε η Επιθεώρηση Εργασίας κατά τη διάρκεια πρόσφατου ελέγχου;
- Είναι καλή πρακτική να διδάσκουν σε ένα σχολείο, που το εμπιστεύονται πλήθος γονέων, παράνομοι «εκπαιδευτικοί» χωρίς πτυχίο;
- Είναι άραγε καλή πρακτική να μη δηλώνονται εκατοντάδες ώρες εργασίας ή να παρουσιάζονται αλλοιωμένα προγράμματα, όπως διαπιστώθηκε από ελέγχους που πραγματοποίησαν οι Δ/σεις Εκπαίδευσης;
- Με βάση τα παραπάνω, συνιστά «καλή πρακτική» να στερείς από τα Κράτος και τα Ταμεία τεράστια ποσά λόγω φοροδιαφυγής και εισφοροδιαφυγής, την ίδια στιγμή που, ακριβώς εξαιτίας τέτοιων συμπεριφορών ασυδοσίας, η χώρα βρίσκεται εν τω μέσω μιας βαρύτατης οικονομικής κρίσης;
- Επίσης, μιας που γίνεται λόγος περί καλής πρακτικής, με τον κ. …… στο διοικητικό τιμόνι του σχολείου, 7 στελέχη του παραπέμπονται για πειθαρχικά παραπτώματα και 3 στελέχη του για ποινικά. Ανάμεσα στα στελέχη αυτά βρίσκεται και η κ. ………, νόμιμη εκπρόσωπος του σχολείου. Θα προσθέσουμε στις «καλές πρακτικές» το πρωτοφανές γεγονός ότι έχει τεθεί σε δυνητική αργία η Διευθύντρια του Δημοτικού!
- Δεν ξέρουμε, βέβαια, αν, μιλώντας για καλές πρακτικές, ο κ. ……. θα αναφερθεί στην απόλυση εκπαιδευτικού ύστερα από 22 χρόνια παρουσίας του στο σχολείο και με αναθέσεις μαθημάτων αιχμής. Θα αναφέρει άραγε ο κ. ……. ότι αρνήθηκε να εφαρμόσει απόφαση θεσμικού οργάνου όπως το ΠΥΣΔΕ που όριζε ότι ο εκπαιδευτικός πρέπει να επιστρέψει στα καθήκοντά του; Θα θυμηθεί, άραγε ο ομιλητής, να αναφέρει ότι ύστερα από τέσσερα χρόνια διασυρμού του εκπαιδευτικού-οικονομικά, ψυχικά αλλά και ηθικά- η Δικαιοσύνη αποφάνθηκε ότι η απόλυση ήταν παράνομη γιατί ήταν εκδικητική;
- Θα ήταν, επίσης, καλό να σας ενημερώσουμε και την στάση στελέχους του σχολείου και μέλους της οικογένειας του σχολείου (προφανώς κατ’ εντολήν του Διευθύνοντος Συμβούλου και καλεσμένου σας) σε Γενική Συνέλευση του των εκπαιδευτικών, μπροστά στους εμβρόντητους συναδέλφους απειλούσε τους εκλεγμένους αντιπροσώπους λέγοντας «πρώτα θα σας τελειώσω και μετά θα πεθάνω», «χαρείτε τώρα που έχετε αυτό το νόμο (Ν. 4415/2016) γιατί μετά, σας ορκίζομαι, δε θα έχετε πού να σταθείτε». Μήπως θεωρείτε τη δίωξη εκπαιδευτικών για λόγους συνδικαλιστικής δράσης (κάποιοι εξ αυτών υπήρξαν εκπρόσωποι εκπαιδευτικών) μια ακόμη καλή πρακτική; Μήπως συντάσσεστε, άραγε, με το ξεθεμέλιωμα της νομοθεσίας για την ιδιωτική εκπαίδευση και την επαναφορά του καθεστώτος μαζικών, αναιτιολόγητων απαιτήσεων που ονειρεύεται ο κ. …….. και δίνετε βήμα σ’ αυτόν για να εκφράσει τις «περί καλών πρακτικών» απόψεις του;
- Τέλος, όπως γνωρίζουν καλά στην Επιθεώρηση Εργασίας και στις Δ/σεις Εκπ/σης, αποτελεί «καλή πρακτική» του εν λόγω ιδιοκτήτη όχι μόνο η καθυστέρηση της μισθοδοσίας αλλά και οι απλήρωτες υπερωριακές ώρες που «βαφτίζονται» εθελοντισμός… Τελικά χρειάστηκε να παρεμβαίνει κάθε φορά η Επιθεώρηση Εργασίας προκειμένου να πάρουν οι εργαζόμενοι τα δεδουλευμένα τους και να κατανοήσει ο κ. ………… ότι «καλή πρακτική» δεν είναι η ακραία ασυδοσία του εργοδότη, αλλά πρωτίστως ο σεβασμός στο εκπαιδευτικό αγαθό και η τήρηση του νόμου.
ΕΜΠΛΟΚΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΟΥ ΜΕ ΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ NOVARTIS
Το τελευταίο διάστημα το σκάνδαλο της Novartisαπασχολεί έντονα την ελληνική κοινωνία. Σύμφωνα με στοιχεία που γνωρίζαμε από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου και διασταυρώθηκαν από δημοσιεύματα των ΜΜΕ, τo εκπαιδευτήριο φέρεται να εμπλέκεται, μέσω του σχηματισμού παρένθετης εταιρείας, σε υπόθεση ξεπλύματος χρήματος της φαρμακευτικής πολυεθνικής. (Επισυνάπτουμε link με σχετική ανάρτηση στην ιστοσελίδα μας). Θεωρούμε πως μόνο αυτό το στοιχείο θα αρκούσε για να σας προτρέψει τουλάχιστον να αναρωτηθείτε, αν για μια διοργάνωση που έχει ως στόχο το καλό της εκπαίδευσης, η παρουσία του εν λόγω αποτελεί θετικό στοιχείο συνεισφοράς, ή ψόγος….
ΟΙ ΕΥΛΟΓΕΣ ΑΠΟΡΙΕΣ ΤΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΚΑΙ ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ΜΑΣ…
- Αναρωτιόμαστε μετά από όλα αυτά, εάν ως διοργανωτές της ημερίδας, προσκαλώντας τον κ. …….. ως ομιλητή για «καλές πρακτικές», επιβραβεύετε όλα τα παραπάνω…
- Αναρωτιόμαστε αν οι ομοτράπεζοί του στην ημερίδα, γνωρίζουν τις «καλές πρακτικές» του κ. ……….. Αν όχι, εκτίθενται, γιατί όλοι όσοι έχουν ενεργή σχέση με την εκπαίδευση, γνωρίζουν δια του τύπου τα «κατορθώματα» του εν λόγω. Αν ναι, εκτίθενται διπλά, διότι αποδεικνύουν ότι η «εκπαιδευτική μεταρρύθμιση» που επαγγέλλονται είναι στην ουσία η διάλυση κάθε είδους εργασιακού δικαιώματος και η επιβολή όρων άκρατης αγοράς στην εκπαίδευση.
- Πέραν όλων των παραπάνω, αναρωτιόμαστε: σε μια εκδήλωση που αφορά την εκπαίδευση δε βρέθηκαν 5-10 λεπτά να παραχωρηθούν σε έναν ιδιωτικό εκπαιδευτικό για να μεταφέρει κι εκείνος τη δική του οπτική; Κρίμα!
Η εκπαίδευση δεν είναι ασκήσεις επί χάρτου. Είναι καθημερινή μάχη και αγώνας μέσα στην τάξη με συνθήκες αντίξοες, με εμπόδια. Αλλά πάντα «με λογισμό και μ’ όνειρο». Επικαλούμαστε την παιδαγωγική και τη δημοκρατική σας ευαισθησία προκειμένου να ανακληθεί η συμμετοχή του εν λόγω και να υπάρξει παρέμβαση, όχι μόνο κάποιου ιδιοκτήτη (αφού μαθαίνουμε ότι αποτελεί απαίτηση κάποιων εκ της οργανωτικής σας επιτροπής την ιδιωτική εκπαίδευση να εκπροσωπήσουν αποκλειστικά σχολάρχες…) και εκπροσώπου των ιδιωτικών εκπαιδευτικών που αυτοί εφαρμόζουν τις καλές πρακτικές! Οι όποιες πιθανές προσπάθειες να «εξαγνισθούν» οι παράγοντες σαφούς διαφθοράς και ασυδοσίας στην ιδιωτική εκπαίδευση και να επανέλθει το σκοτεινό καθεστώς Αρβανιτόπουλου που έχει ως στόχο την πλήρη εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης και τη διάλυση του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος θα μας βρουν απέναντι.
Θα αναμένουμε την απάντησή σας όσο το δυνατόν συντομότερα. Εμείς, σε κάθε περίπτωση, σας καλούμε σε δημόσιο διάλογο, τόσο για το συγκεκριμένο ζήτημα, όσο γενικότερα για τα φλέγοντα ζητήματα της ιδιωτικής εκπαίδευσης.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη