Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ Σαλαμίνας

Αρχές Οκτώβρη και γίνεται πια ξεκάθαρο και εμπειρικά, στην καθημερινότητα των σχολείων, αυτό που συζητιόταν από πέρσι στις Γενικές Συνελεύσεις των Πρωτοβάθμιων Συλλόγων αλλά και στην 85 Γ.Σ. της ΔΟΕ:  Το «Ενιαίο Ολοήμερο Σχολείο» Φίλη, παρόλα τα επικοινωνιακά τεχνάσματα, αποτελεί συνέχεια όλων των συντηρητικών αναδιαρθρώσεων των τελευταίων δεκαετιών στην εκπαίδευση, αποτέλεσμα όλων των νεοφιλελεύθερων προσεγγίσεων και του ΟΟΣΑ, στη λογική «inputs and outputs» και της λειτουργίας με όσο το δυνατόν λιγότερο κόστος. Είναι ξεκάθαρα  ένα σχολείο της δημοσιονομικής προσαρμογής, χωρίς αρχή και τέλος, παιδαγωγική πυξίδα και νοηματικό κέντρο. Είναι το σχολείο άλλοθι για την ανεργία πολλών χιλιάδων συναδέλφων αναπληρωτών και για τη μη πρόσληψη, παρά τις άπειρες υποσχέσεις, μόνιμων εκπαιδευτικών.

ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ Π.Ε     2015-16 & 2016-17

ΚΛΑΔΟΣ

2015-16

2016-17

ΔΙΑΦΟΡΑ

%

ΓΑΛΛΙΚΩΝ

ΠΕ05

50

0

-50

-100

ΑΓΓΛΙΚΩΝ

ΠΕ06

760

0

-760

-100

ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ

ΠΕ07

160

0

-160

-100

ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ

ΠΕ08

775

728

-47

-6

ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

ΠΕ11

406

0

-406

-100

ΜΟΥΣΙΚΗΣ

ΠΕ16.01

531

0

-531

-100

ΔΡΑΜ. ΤΕΧΝΗΣ

ΠΕ18.41

43

31

-12

-28

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΑΕΙ

ΠΕ19

177

0

-177

-100

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΕΙ

ΠΕ20

118

0

-118

-100

ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΩΝ

ΠΕ32

631

588

-43

-7

ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

ΠΕ60

1707

1335

-372

-22

ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΕΑΕ

ΠΕ60.50

517

177

-340

-66

ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΕΑΕ

ΠΕ61

34

43

9

26

ΔΑΣΚΑΛΩΝ

ΠΕ70

5258

2360

-2898

-55

ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΕΑΕ

ΠΕ70.50

753

0

-753

-100

ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΕΑΕ

ΠΕ71

1982

1261

-721

-36

Πηγή: Εκπαιδευτική Λέσχη  26/9/2016

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    Όσο και αν προσπαθεί να «πουλήσει» ο υπουργός στην κοινωνία το νέο σχολείο ως επιστροφή  στην κανονικότητα, η βιωμένη εμπειρία, οι αριθμοί και τα γεγονότα τον διαψεύδουν. Η «κανονική λειτουργία» που βιώνει η εκπαιδευτική κοινότητα είναι η ανάδειξη ενός σχολείου του «περίπου», της ευελιξίας, του «εν δυνάμει» και της προχειρότητας. Ο Φίλης πιάνει τον μίτο από την Διαμαντοπούλου και διευρύνει τη μεταφυσική του κατακερματισμού και της νεοφιλελεύθερης αποδόμησης που κυριαρχούσε στα ΕΑΕΠ. Διευρύνοντας τη λογική αυτή στήνει παντού νέου τύπου μικρά «ΕΑΕΠ», απλώνοντας τις δομικές τους αδυναμίες σε όλη την  Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.  Με αστείρευτης φαντασίας «λογιστική ωρών», εκπαιδευτικούς «λάστιχο», ωρολόγια προγράμματα «στον αέρα», με μια παιδαγωγική των διαθεσιμοτήτων και των περισσευμάτων. Είναι ένα σχολείο ουσία και απότοκο της νεοφιλελεύθερης ιζηματικής κατάστασης, χωρίς παιδαγωγικές αρχές και κατευθύνσεις. Σχολείο διαφορετικών προγραμμάτων, λειτουργιών και ταχυτήτων.  Είναι το σχολείο όπου σιγά σιγά καταργούνται και οι τελευταίες κρατικές εγγυήσεις μόνιμης και σταθερής εργασίας, όπου «θεσμοποιείται» η μόνιμη κινητικότητα και η ελαστικοποίηση του ωραρίου, σχολείο της βαθμιαίας απόσυρσης του κράτους από αυτό. Αυτό είναι και το πιο επικίνδυνο: ένα τέτοιο σχολείο των διαφορετικών ταχυτήτων και των ανύπαρκτων θεσμικών- κρατικών- καθορισμών είναι το σχολείο όνειρο του νεοφιλελευθερισμού, προπομπός και συνάμα πεδίο εφαρμογής της λογικής και της πολιτικής οικονομίας του νεοφιλελευθερισμού, της απόλυτης ευελιξίας, των «οιονεί αγορών» και των vouchers.

   Αυτή την χαοτική κατάσταση όμως το εκπαιδευτικό κίνημα δείχνει ανήμπορο να την αντιμετωπίσει κυρίως δύο πολύ σοβαρούς λόγους. Πρώτο, λόγω της αδυναμίας ανίχνευσης ενός συνολικού και ενιαίου παιδαγωγικού και μορφωτικού σχεδίου για το σχολείο.  Ένα σχέδιο που θα υπηρετεί το παιδί και την αγωγή του, θα απαντά ολοκληρωμένα στις μορφωτικές ανάγκες του και θα καλύπτει ταυτόχρονα εργασιακά τους εκπαιδευτικούς. Χωρίς αυτό το σχέδιο, το εκπαιδευτικό κίνημα θα βρίσκεται πάντα πίσω από τις εξελίξεις, προσπαθώντας να τετραγωνίσει τον κύκλο και να δώσει νόημα στο α-νόητο.  Χωρίς αυτό το σχέδιο, η προστασία των εργασιακών  ζητημάτων των εκπαιδευτικών, πρωτεύον καθήκον του συνδικαλισμού, θα καταλήξει αγώνα άγονος, που δεν θα εκφράζει πια κανέναν, θα από-συσπειρώνει αντί να συσπειρώνει, θα προσπαθεί χωρίς πλαίσιο και προοπτική να εκφράσει πολλές επιθυμίες, μην εκφράζοντας πια κανέναν. Το σημαντικότερο θα αφήνει το πλαίσιο σε  διάφορες ομάδες να ψαρεύουν σε θολά νερά υιοθετώντας, συνειδητά ή ασυνείδητα- τις πιο πολλές φορές άκριτα- τις πιο συντηρητικές φιλοσοφικές, επιστημολογικές και πολιτικές προϋποθέσεις και αρχές. Είναι άμεση ανάγκη να αντιπροταθεί από το συνδικαλιστικό κίνημα ένα ενιαίο, συνολικό μορφωτικό και παιδαγωγικό σχέδιο. που θα υπερβαίνει όλη αυτή τη λογική της εξειδίκευσης και των ξεχωριστών αντικειμένων. Είναι άμεση ανάγκη, με ευθύνη της ΔΟΕ  να συνεχιστεί η συζήτηση που άνοιξε πέρσι στις ημερίδες για το «σχολείο που οραματιζόμαστε». Στο ΙΠΕΜ, στα Παιδαγωγικά τμήματα, στους Πρωτοβάθμιους Συλλόγους, στην κοινωνία. 

   Δεύτερο, έχει διαρραγεί η ενότητα του εκπαιδευτικού κινήματος. Συντεχνιακές τακτικές και πρακτικές διαχείρισης μιας υπουργικής απόφασης που ούτε το υπουργείο δεν μπορεί να διαχειριστεί, οδήγησαν στον αποπροσανατολισμό του εκπαιδευτικού κινήματος, μέσω της εμπλοκής σε άγονες έριδες. Συντεχνιακές, αποσπασματικές και συνδικαλιστικά ανώριμες πρωτοβουλίες  κατάφεραν να φέρουν πάλι στο προσκήνιο και στη δημόσια σφαίρα  όλη τη συζήτηση που αποκρούστηκε στην περίοδο της αξιολόγησης, συζήτηση περί εξειδίκευσης, κατάρτισης, προσοντολογίου, καθώς και όλη τη νεοφιλελεύθερη φιλοσοφία  και  αντίληψη μιας εργαλειακής σύλληψης της επιστήμης και της γνώσης. Δεν είναι τυχαίο ότι την ίδια συζήτηση επαναφέρει με τις δηλώσεις ο Υπουργός  Παιδείας μιλώντας για δάσκαλους που δεν γνωρίζουν μαθηματικά. Επιπλέον σε μια περίοδο καπιταλιστικής κρίσης και βαρβαρότητας, όταν ο κόσμος της εργασίας βρίσκεται σε δυσχερέστατη θέση, το άνοιγμα της κουβέντας για επαγγελματικά δικαιώματα, είναι τουλάχιστον αυτοκτονική κίνηση.

  Cui bono: αυτή η πολυδιάσπαση κι η διαίρεση ευνοεί ξεκάθαρα το υπουργείο και τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς. Δεκάδες διαφορετικοί σύλλογοι αναπληρωτών- άλλοι με βασικό πτυχίο, άλλοι με μεταπτυχιακά, άλλες τόσες πρωτοβουλίες, επιστημονικοί σύλλογοι και φορείς, με διαφορετικά αιτήματα κι υπομνήματα -άλλα σε βουλευτές, άλλα σε υπουργούς-   τραβούν έναν δρόμο που δεν οδηγεί πουθενά. Αυτή η  «νέα πραγματικότητα» πρέπει να βρει ενιαία έκφραση μέσα από τα σωματεία, την Ομοσπονδία, το συνδικαλιστικό κίνημα. Η απάντηση πρέπει να είναι ενιαία, συνολική , πολιτική και πρέπει να δοθεί με όρους κινήματος κι ενωτικού αγώνα. Το ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΑΠΟΛΥΘΕΙ ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ ΟΧΙ, είναι βούτυρο στο ψωμί των κυβερνώντων και μαχαιριά στο ήδη από-συσπειρωμένο συνδικαλιστικό κίνημα. Επείγει η προστασία της ενότητας όλων των εκπαιδευτικών, όλων ανεξαιρέτως των κλάδων απέναντι στην αντιεκπαιδευτική πολιτική, ακριβώς γιατί προέχει η διασφάλιση της εργασίας των συναδέλφων κι η προστασία του δημόσιου  χαρακτήρα του  σχολείου. Την αμέσως επόμενη περίοδο το διακύβευμα δε θα είναι μόνο τα σωματεία κι η ΔΟΕ, αλλά η ίδια η δυνατότητα συγκρότησης συλλογικού υποκειμένου και συλλογικής δράσης. Είναι ευθύνη της ΔΟΕ να υπερβεί αυτό το αγκάθι και να ενώσει όλους τους εργαζόμενους -τιτάνιος αγώνας- , ειδάλλως όλο το χρόνο θα βλέπουμε το δέντρο, αφήνοντας το δάσος να καεί.

  Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ Σαλαμίνας, σε αυτό το πλαίσιο, με βάση τις αποφάσεις της 85ης  Γ.Σ. της ΔΟΕ και των ΓΣ. Του  Συλλόγου μας,  το επόμενο διάστημα θα διεκδικήσει:

  • Άμεση απόσυρση της υπουργικής απόφασης για το νέο σχολείο.
  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς, τώρα για την κάλυψη όλων των αναγκών.
  • Απόδοση οργανικών θέσεων ειδικοτήτων.
  • Απορρόφηση και διορισμός των αναπληρωτών – κανένας/καμιά συνάδελφος να μη χάσει τη δουλειά του.
  • Καμία μετακίνηση εκπαιδευτικού.
  • Στήριξη της Ειδικής Αγωγής.
  • Μείωση διδακτικής ύλης.
  • Προσμέτρηση της ώρας σίτισης  μαθητών σε όλους τους επιβλέποντες εκπαιδευτικούς.
  • Αγωνιζόμαστε για διεύρυνση  του εκπαιδευτικού έργου  και διεύρυνση των παροχών του δημόσιου σχολείου για τους μαθητές.
  • Ολοήμερο με πλήρη λειτουργία και υπεύθυνο δάσκαλο.
  •  Διεύρυνση και κατοχύρωση των αντισταθμιστικών δράσεων στο σχολείο (ενισχυτική διδασκαλία και πρόσθετη διδακτική στήριξη).
  •  Συμπλήρωση του υποχρεωτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών σε διοικητικό έργο και γραμματειακή υποστήριξη.
  • Κατοχύρωση της δυνατότητας συνδιδασκαλίας και εργαστηριακή αναβάθμιση των μαθημάτων ειδικοτήτων.
  • Υπερασπιζόμαστε την ενότητα των εκπαιδευτικών και των εργασιακών τους δικαιωμάτων.
  •  Λέμε όχι στο μνημονιακό σχολείο, είτε με την παλιά, είτε με τη νέα του μορφή. Όχι στο φθηνό κι ευέλικτο σχολείο της αγοράς, του κατακερματισμού της γνώσης και των αντικειμένων, των ταξικών φραγμών.
  • Αγωνιζόμαστε για 14χρονο εκπαιδευτικό σχεδιασμό με : Ενιαίο 12χρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και 2χρονη υποχρεωτική δωρεάν προσχολική αγωγή.
  • Παλεύουμε ενωμένοι για την ανατροπή των αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης. Υπερασπιζόμαστε το δημόσιο σχολείο.

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

 

Ο Πρόεδρος                                                                    Ο Γραμματέας
        
        
Καπόνης Χρήστος                                                             Ζήσης Δημήτρης

 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 70.000 υποψήφιους ως 19/5 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/05

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

apolitiriothriskeuma.jpg
Ποιοι είναι οι όροι και οι προϋποθέσεις για την προαγωγή και απόλυση μαθητών στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο
Πότε ο μαθητής δεν κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης
Ποιοι είναι οι όροι και οι προϋποθέσεις για την προαγωγή και απόλυση μαθητών στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο
perpatima
Ποιο χόμπι σου ταιριάζει; Διάλεξε σύμφωνα με την προσωπικότητά σου
Το σωστό χόμπι μπορεί να γίνει πηγή χαλάρωσης, χαράς και προσωπικής ανάπτυξης. Η επιλογή, όμως, γίνεται ευκολότερη όταν βασίζεται στον χαρακτήρα και...
Ποιο χόμπι σου ταιριάζει; Διάλεξε σύμφωνα με την προσωπικότητά σου
Τέλη κυκλοφορίας: «Δώρο» σε όσους καταθέτουν πινακίδες
Οδήγηση-αλκοόλ: Οι αυστηρές ποινές του νέου ΚΟΚ – Πρόστιμα έως 2.000 € και αφαίρεση διπλώματος έως 7 χρόνια
Το νέο κυρωτικό πλαίσιο αποσκοπεί στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και την αποτροπή επικίνδυνης συμπεριφοράς στο τιμόνι
Οδήγηση-αλκοόλ: Οι αυστηρές ποινές του νέου ΚΟΚ – Πρόστιμα έως 2.000 € και αφαίρεση διπλώματος έως 7 χρόνια
Teacher
Εκπαιδευτικοί (Μόνιμοι και Αναπληρωτές): Πότε θα πιστωθεί στους λογαριασμούς τους η επόμενη μισθοδοσία
Μισθοδοσία Εκπαιδευτικών: Πότε πιστώνεται στους λογαριασμούς μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών
Εκπαιδευτικοί (Μόνιμοι και Αναπληρωτές): Πότε θα πιστωθεί στους λογαριασμούς τους η επόμενη μισθοδοσία