Thumbnail
Του Γ. Χρόνη

Γράφει ο συνάδελφος αιρετός, Δημήτρης Μπράτης, σε ανακοίνωσή του σχετικά με την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης: < Είναι προφανές ότι η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αυτό που επιχειρεί να κάνει με το παρόν νομοσχέδιο είναι ο ασφυκτικός κομματικός έλεγχος της διοίκησης της εκπαίδευσης, κατά το πρότυπο της επιλογής των περιφερειακών Δ/ντών και όχι η αντιμετώπιση και η λύση των ουσιαστικών προβλημάτων της Δημόσιας εκπαίδευσης .

Πώς θα γίνει το παραπάνω; Η ηγεσία θα πιέσει ή θα εκβιάσει τους εκπαιδευτικούς των συλλόγων διδασκόντων να ψηφίσουν κομματικούς υποψηφίους; Και αν, ναι, πώς θα γίνει αυτό; Ή θεωρεί ο συνάδελφος ότι οι σύλλογοι διδασκόντων είναι κομματικές οργανώσεις και θα λειτουργήσουν όπως λειτούργησαν τα προηγούμενα χρόνια τα υπηρεσιακά συμβούλια όπου τα διορισμένα μέλη τους από την εκάστοτε ηγεσία του υπουργείου λειτουργούσαν με κομματικά κριτήρια στην επιλογή των στελεχών ,συνεπικουρούμενα σε αρκετές περιπτώσεις και από τα αιρετά μέλη των συμβουλίων που έκλειναν τα μάτια σε αυθαιρεσίες των υπηρεσιακών συμβουλίων;
Γράφει σε άλλη παράγραφο ο συνάδελφος αιρετός: < Όπως δίνει, με το νομοσχέδιο, παράταση στη θητεία των σχολικών συμβούλων, μέχρι 31-12-15, θα μπορούσε να δώσει και στα υπόλοιπα στελέχη ή μόλις λήξει η θητεία τους (31-7-2015) να προχωρήσει σε προσωρινή αναπλήρωση, για έναν χρόνο, με βάση το νόμο 1566/85 και να δοθεί έτσι η δυνατότητα για ουσιαστικό διάλογο στις προτεινόμενες αλλαγές >.
Αλήθεια άραγε ο συνάδελφος έχει επαφή με τους συλλόγους διδασκόντων όσον αφορά την άποψή τους για το συγκεκριμένο θέμα; Η συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων της τάξης σε καμιά περίπτωση δεν επιθυμούν παράταση της θητείας των εν ενεργεία διευθυντών λόγω της στάσης που κράτησαν οι περισσότεροι στο ζήτημα της αυτοαξιολόγησης και της αξιολόγησης. Είναι θέμα τιμής και αξιοπρέπειας. Δεν μπορούν να συνεχίσουν να είναι στελέχη εκείνοι που έβαλαν πλάτη να περάσουν την αξιολόγηση λειτουργώντας εκβιαστικά και εκφοβιστικά εναντίον των εκπαιδευτικών. Δεν το καταλαβαίνει αυτό ο συνάδελφος; Ή επιθυμεί την παράταση της θητείας τους επειδή η πλειοψηφία τους ανήκουν στην παράταξή του; Είναι ηθικό να συνεχίσουν να είναι στελέχη εκείνοι που πρόδωσαν τον κλάδο και όσοι παραιτήθηκαν από στελέχη για να εκφράσουν τη διαμαρτυρία τους να μην είναι; Εκεί που διαφωνώ είναι στο ότι δεν έπρεπε ούτε η θητεία των σχολικών συμβούλων να παραταθεί καθώς και αυτοί στην πλειοψηφία τους διαχώρισαν τη θέση τους από τους εκπαιδευτικούς της τάξης κρατώντας απαράδεκτη στάση στο θέμα της αξιολόγησης προκειμένου να μη χάσουν τη θέση τους.
Συνεχίζει ο συνάδελφος αιρετός: < Αν ένας συνάδελφος της Π.Ε. πήρε 3 χρόνια εκπαιδευτική άδεια για μεταπτυχιακό και πήγε για δυο χρόνια στο διδασκαλείο, θα πάρει 3+2=5 μόρια από τους τίτλους σπουδών. Ταυτόχρονα όμως θα του αφαιρεθούν 5 μόρια από τη διδακτική του εμπειρία, αφού δεν ήταν στο σχολείο. Είτε πήρε δηλαδή μεταπτυχιακό και τίτλο μετεκπαίδευσης, είτε ήταν στο σχολείο θα λάβει τα ίδια μόρια. Στην πρώτη περίπτωση από τους τίτλους και στη δεύτερη από τη διδακτική εμπειρία. Σύμφωνα, λοιπόν, με το σχέδιο του υπουργείου παιδείας για να εξελιχθείς δεν χρειάζεται να κάνεις, ούτε επιπλέον σπουδές , ούτε μεταπτυχιακά. Είναι αυτό, δυστυχώς, το μήνυμα που στέλνει, ιδιαίτερα προς τη νέα γενιά των συναδέλφων. Επιπλέον, όμως, απαξιώνει ακόμη περισσότερο τα επιστημονικά προσόντα αφού αν έχεις διδακτορικό και μεταπτυχιακό μετράει μόνο το διδακτορικό και δεν μοριοδοτείται καθόλου το μονοετές μεταπτυχιακό >.
Δηλαδή, συνάδελφε, Δημήτρη, θεωρείς σωστό ένας εκπαιδευτικός που με επιλογή του δεν είναι στην τάξη, επειδή θέλει να αποκτήσει πτυχία να εξισώνεται με τον εκπαιδευτικό που είναι στην τάξη και διδάσκει όπως γινόταν μέχρι τώρα; Εμ δε γίνονται και τα δύο. . Σωστά το υπουργείο προχωρά στην αποκατάσταση αυτής της αδικίας. Δεν μπορούν να ευνοούνται διπλά όσοι αφήνουν την τάξη για να αποκτήσουν περισσότερα προσόντα και να λογίζονται ότι δουλεύουν σε τάξη, ενώ δεν είναι.
Επιπλέον οι σπουδές και ειδικά όταν είναι με έξοδα της πολιτείας δεν μπορούν να γίνονται για να αποκτά κάποιος προτεραιότητα για να εκλέγεται στέλεχος της εκπαίδευσης. Γίνονται για να αποκτήσουμε εφόδια ώστε να είμαστε πιο χρήσιμοι στους μαθητές μας. Αντίθετα τόσα χρόνια τι κάναμε; Με έξοδα της πολιτείας πηγαίναμε στη μετεκπαίδευση όχι για να αποκτήσουμε εφόδια για την τάξη μας, αλλά μόρια για να γίνουμε στελέχη. Δηλαδή η πολιτεία επιμόρφωνε εκπαιδευτικούς που αντί να γυρίσουν στις τάξεις τους για να μεταφέρουν στους μαθητές τους ό,τι έμαθαν, αυτοί έφευγαν από την τάξη για να γίνουν στελέχη. Παγκόσμια πρωτοτυπία.
Συνεχίζει ο συνάδελφος: < Οι Δ/ντές των σχολείων και οι προϊστάμενοι δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων – σε ποσοστό 20% – θα ψηφίσουν για την επιλογή των Δ/ντών Έκπαίδευσης , οι οποίοι έχουν δικαίωμα να θέσουν υποψηφιότητα σε δύο Δ/νσεις. Οι Δ/ντές των σχολείων της Δ/νσης που υπηρετεί ο υποψήφιος Δ/ντής Έκπαίδευσης μπορούν να έχουν μια άποψη , αλήθεια , οι Δ/ντές των σχολείων της δεύτερης Δ/νσης, όπου δεν υπηρετεί ο υποψήφιος από πού θα έχουν σχηματίσει άποψη, για να ψηφίσουν; Προφανώς και δεν αντέχει σε καμιά σοβαρή κριτική αυτή η διαδικασία. Αλήθεια γιατί μόνο οι Δ/ντές και οι προϊστάμενοι να ψηφίζουν και όχι όλοι οι συνάδελφοι για το Δ/ντή Εκπαίδευσης; Από πότε οι Δ/ντές αποτελούν ξεχωριστό σώμα επιλογής >.
Εδώ θα συμφωνήσω μαζί του καθώς είναι απαράδεκτο να έχουν άποψη για τον Διευθυντή Εκπαίδευσης μόνο οι διευθυντές των σχολείων και όχι και οι εκπαιδευτικοί των τάξεων. Πρέπει το συγκεκριμένο θέμα να επανεξεταστεί από το υπουργείο.
Τέλος εκφράζοντας μια προσωπική μου άποψη θεωρώ αρνητικό το γεγονός ότι οι υποψήφιοι θα έχουν το δικαίωμα να τοποθετούνται ως στελέχη και σε σχολεία στα οποία οι σύλλογοι διδασκόντων δε θα έχουν τοποθετηθεί για αυτούς. Αυτό θα προκύπτει αν σε ένα σχολείο που ενώ οι εκπαιδευτικοί θα έχουν επιλέξει τον διευθυντή τους δε θα γίνεται αυτός, αλλά άλλος υποψήφιος από άλλο σχολείο που θα έχει περισσότερα μόρια και θα έχει δικαίωμα να δηλώσει το σχολείο, αλλά θα τον έχει ψηφίσει άλλος σύλλογος διδασκόντων. Θα έπρεπε ο διευθυντής που θα τοποθετείται σε κάθε σχολείο να είναι επιλογή των συγκεκριμένων συναδέλφων και όχι επιλογή συναδέλφων άλλου σχολείου.

Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου στο Carrefour και κέρδισε 2.000 ευρώ

       Γιώργος Χρόνης

              Εκπαιδευτικός Π.Ε.

                                       

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΣΥΡΙ
Μ-Λ ΚΚΕ: Τι πραγματικά συμβαίνει στη Συρία και ποια θα είναι η επόμενη μέρα
Η Συρία στο στόχαστρο ιμπεριαλιστών, σιωνιστών και τζιχαντιστών που την καταστρέφουν και την διαμελίζουν
Μ-Λ ΚΚΕ: Τι πραγματικά συμβαίνει στη Συρία και ποια θα είναι η επόμενη μέρα
χοιτ
Χοιρινά παϊδάκια με καρύδια και σύκα: Μια υπέροχη συνταγή
Αυτό το πιάτο είναι ιδανικό για ιδιαίτερες περιστάσεις, είτε πρόκειται για ένα γιορτινό τραπέζι είτε για έναν ρομαντικό δείπνο, και σίγουρα θα...
Χοιρινά παϊδάκια με καρύδια και σύκα: Μια υπέροχη συνταγή