ΨΗΦΙΣΜΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λ.Τ. ΜΕΘΑΝΩΝ
Με αφορμή την παραπομπή σε δίκη μαθητών του Γυμνασίου με Λυκειακές Τάξεις Μεθάνων για την κινητοποίηση που πραγματοποιήθηκε το σχολικό έτος 2011-12, οι καθηγητές του σχολείου επισημαίνουμε τα εξής:
Κάθε χρόνο το σχολείο μας αντιμετωπίζει πρόβλημα έλλειψης καθηγητών, με αποτέλεσμα την απώλεια πολλών ωρών μαθημάτων. Ειδικά το έτος 2011-12, στην απουσία καθηγητών για μαθήματα κατεύθυνσης προστέθηκε και η απουσία των βιβλίων, με συνέπεια οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου να χάνουν πολύτιμες ώρες προετοιμασίας για τις πανελλαδικές εξετάσεις, το έργο των υπαρχόντων καθηγητών να δυσχεραίνεται και το σχολείο να υπολειτουργεί ως τον Δεκέμβριο. Υπό αυτές τις συνθήκες, οι μαθητές αναγκάστηκαν να καταφύγουν στο έσχατο μέσο της ολιγοήμερης –ουσιαστικά συμβολικού χαρακτήρα- κατάληψης, όχι για να παρεμποδίσουν την ομαλή λειτουργία του σχολείου, αλλά, αντίθετα, για να τη διεκδικήσουν· με άλλα λόγια, για να υπερασπιστούν το αυτονόητο δικαίωμά τους στη γνώση.
Η απόφαση για την κατάληψη ήταν αποτέλεσμα δημοκρατικών και συλλογικών διαδικασιών, γεγονός που αποδεικνύεται, άλλωστε, και από την παρουσία της πλειοψηφίας των μαθητών μέσα στο κτίριο του σχολείου –την οποία και επιβεβαιώνουμε- καθ’ όλη τη διάρκεια της κινητοποίησης. Εξάλλου, το σχολείο μας είναι ένα μικρό επαρχιακό σχολείο, γεγονός που ευνοεί την ύπαρξη οικογενειακού κλίματος και την ανάπτυξη συλλογικού πνεύματος και σχέσεων αλληλεγγύης μεταξύ των μαθητών. Συνεπώς, σε καμία περίπτωση η κατάληψη δεν ήταν και ούτε θα μπορούσε να αποτελεί αμφιβόλου περιεχομένου πρωτοβουλία μεμονωμένων μαθητών ή να γίνεται «χάριν παιδιάς».
Η συμπεριφορά όλων των μαθητών μας κατά τη διάρκεια της κατάληψης ήταν άψογη: όχι μόνο δεν προκάλεσαν την παραμικρή φθορά στο κτίριο –κάτι που επιβεβαιώνεται και από το πρακτικό της επιτροπής παραλαβής- αλλά το παρέδωσαν τακτοποιημένο και πεντακάθαρο.
Ως εκπαιδευτικοί θεωρούμε ότι οι μαθητές μας πρέπει να έχουν ενεργό ρόλο στη σχολική πραγματικότητα και να είναι ελεύθεροι να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες για τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους. Τα όποια ζητήματα ανακύπτουν από τις επιλογές τους πρέπει να αντιμετωπίζονται αποκλειστικά εντός της εκπαιδευτικής κοινότητας, με διάλογο και με βάση τις παιδαγωγικές αρχές. Η ποινική δίωξη των μαθητών για τις κινητοποιήσεις τους, ακόμη κι αν δεν έχει ως μοναδικό σκοπό τον εκφοβισμό τους, αλλά στοχεύει και να τους διδάξει το σεβασμό στους νόμους, θα έχει ως αποτέλεσμα την άρση της εμπιστοσύνης τους στους θεσμούς και την εμπέδωση του αισθήματος της αδικίας. Κι αυτό γιατί οι μαθητές διαπιστώνουν ότι τη στιγμή που η Πολιτεία αθετεί, χωρίς καμία συνέπεια, τις δικές της υποχρεώσεις απέναντί τους, οι οποίες απορρέουν όχι από κάποιο νόμο αλλά από το ίδιο το Σύνταγμα, εκείνοι παραπέμπονται να δικαστούν με ανυπόστατες κατηγορίες ακριβώς επειδή διαμαρτυρήθηκαν γι’ αυτό.
Για τους λόγους αυτούς εκφράζουμε την έντονη αντίθεσή μας στην ποινική δίωξη των μαθητών μας και ζητούμε την παύση της.
ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη