Thumbnail
«Η ανάδειξη του επιστημονικού – παιδαγωγικού κύρους των εκπαιδευτικών ως απάντηση στα ψεύδη μερικών Μ.Μ.Ε. & ως εργαλείου για τη διεκδίκηση των αιτημάτων μας»,  

«Η ανάδειξη του επιστημονικού – παιδαγωγικού κύρους των εκπαιδευτικών ως απάντηση στα ψεύδη μερικών Μ.Μ.Ε. & ως εργαλείου για τη διεκδίκηση των αιτημάτων μας»,

γράφει ο Ευαγγέλου Φίλιππος, Δάσκαλος, Αιρετός ΑΠΥΣΠΕ ΗΠΕΙΡΟΥ με τη ΔΑΚΕ/ΠΕ

Είναι σαφές και αδιαμφισβήτητο ότι οι εκπαιδευτικοί είναι από τους λίγους κλάδους του δημοσίου που έχουν διοριστεί στο δημόσιο με εντελώς αδιάβλητο και αντικειμενικό τρόπο.

Ωστόσο, παρόλο που έχουν διοριστεί με αξιοκρατικά και αδιαμφισβήτητα προσόντα απαξιώνονται τόσο σε επιστημονικό και οικονομικό επίπεδο από την Πολιτεία όσο και σε ηθικό από πολλά κατευθυνόμενα Μ.Μ.Ε.

Μια ηχηρή απάντηση αυτής της απαράδεκτης απαξίωσης είναι η πρόταξη του επιστημονικού – παιδαγωγικού κύρους των εκπαιδευτικών απέναντι σε αυτούς που μας οδήγησαν σε αυτή την απαξίωση. Αυτό μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσα από την καθημερινή και διαρκή ανάδειξη του επιστημονικού - παιδαγωγικού  κύρους των εκπαιδευτικών από τις Ομοσπονδίες (ΔΟΕ), τους συλλόγους εκπαιδευτικών και τους αιρετούς εκπροσώπους στα Υπηρεσιακά Συμβούλια.

Ήρθε η ώρα να κατανοήσουν, με τον πιο κατηγορηματικό και διεκδικητικό τρόπο, πολλά κατευθυνόμενα Μ.Μ.Ε., οι αρμόδιοι φορείς της Πολιτείας και κατ’ επέκταση ολόκληρη η κοινωνία ότι οι εκπαιδευτικοί δεν είναι μόνο κάτοχοι Πανεπιστημιακών τίτλων, αλλά επιτελούν ένα λειτούργημα που για να υλοποιηθεί απαιτείται η ανάλογη παιδαγωγική και επιστημονική κατάρτιση.

Παράλληλα, οφείλουν να κατανοήσουν ότι αυτή την κατάρτιση δεν την απέκτησαν με ρουσφετολογικό τρόπο. Αντίθετα, την απέκτησαν με τη λήψη του πτυχίου τους μετά από τέσσερα χρόνια κοπιώδους προσπάθειας, με τη συνεχή διδασκαλία και επαφή με τους μικρούς μαθητές (από τις ακριτικές περιοχές μέχρι τα μεγάλα αστικά κέντρα) και με τις συνεχείς επιμορφώσεις που παρακολουθούν σε εθελοντικό επίπεδο και πολλές φορές υφίστανται προσωπική (σε οικογενειακό επίπεδο) και οικονομική επιβάρυνση.

Ταυτόχρονα, πολλές φορές, οι εκπαιδευτικοί αξιοποιούν την παιδαγωγική και επιστημονική τους κατάρτιση μέσα από την καθημερινή συνεργασία με τους γονείς, καθώς λύνουν σοβαρά ζητήματα που αφορούν το μαθητή τόσο σε σχέση με το σχολικό περιβάλλον όσο και με το οικογενειακό.

Επιπρόσθετα, εκτός από τα παραπάνω στοιχεία, το επιστημονικό και παιδαγωγικό κύρος πιστοποιείται σε καθημερινό επίπεδο κατά την διάρκεια της επαφής των εκπαιδευτικών με τους μαθητές, αφού οι μαθητές σχεδόν το 50% του καθημερινού τους χρόνου το μοιράζονται με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου που φοιτούν.

Σε προέκταση αυτής της διαπίστωσης, αξίζει να επισημανθεί ότι οι εκπαιδευτικοί για πολλές ώρες της ημέρας έρχονται σε καθημερινή επαφή με τους μαθητές και τους συνδράμουν όχι μόνο στο επίπεδο της μάθησης και της επιτήρησης στις εφημερίες αλλά και (σε μεγαλύτερο βαθμό) στη διαμόρφωση της προσωπικότητας τους.

Κατά συνέπεια, όλα τα παραπάνω επιχειρήματα αποτελούν ένα ισχυρό εργαλείο για να πείσουμε την Πολιτεία και την κοινωνία ότι οι εκπαιδευτικοί δεν αξίζουν αυτής της απαξίωσης που βιώνουν σε όλα τα επίπεδα (οικονομικό, επιστημονικό και ηθικό). Είναι, λοιπόν, στα χέρια όλων μας (εκπαιδευτικών, συλλόγων, ΔΟΕ, αιρετών) να προβούμε σε μια εκστρατεία καθημερινής ενημέρωσης και ανάδειξης του επιστημονικού και παιδαγωγικού ρόλου - κύρους των εκπαιδευτικών.

Η Πολιτεία και η κοινωνία οφείλουν να αντιληφθούν και να σεβαστούν το παιδαγωγικό και επιστημονικό κύρος των εκπαιδευτικών και φυσικά να τους αντιμετωπίσουν ανάλογα με τους εκπαιδευτικούς της Φινλανδίας, της Γερμανίας, κτλ..

Οφείλουμε να καταλάβουμε ότι δεν πρέπει να φοβόμαστε κανέναν! Δίνουμε τα πάντα για τους μικρούς μας μαθητές! Είμαστε αξιοκρατικότατα διορισμένοι. Είμαστε μορφωμένοι τόσο τυπικά όσο και ουσιαστικά! Έχουμε τα ισχυρά πλεονεκτήματα (το κύρος μας) να πείσουμε και να διεκδικήσουμε αυτά που μας αναλογούν με έγκυρα και τεκμηριωμένα επιχειρήματα έχοντας ως μοναδικό γνώμονα την ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης.

«Η εκπαίδευση δεν είναι αριθμοί, είναι ανθρώπινες ψυχές».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Kakokaiρια
Χαλάει ο καιρός - Βροχές και πτώση θερμοκρασίας από το Σαββατοκύριακο
Βαρομετρικό χαμηλό από τη Σύρτη φέρνει αλλαγή σκηνικού – Ανοιχτό το ενδεχόμενο διαδοχικών κακοκαιριών έως τις αρχές του νέου έτους
Χαλάει ο καιρός - Βροχές και πτώση θερμοκρασίας από το Σαββατοκύριακο
Κάμπινγκ στη Φοινικούντα
Παραδόθηκε 30χρονος στην Καλαμάτα για το διπλό φονικό στη Φοινικούντα
Η υπόθεση της Φοινικούντας εξακολουθεί να προκαλεί έντονο ενδιαφέρον, τόσο λόγω της αγριότητας του εγκλήματος όσο και λόγω των σύνθετων σχέσεων...
Παραδόθηκε 30χρονος στην Καλαμάτα για το διπλό φονικό στη Φοινικούντα
aei_panepisthimia_aithousa_class_amfitheatro.jpg
Τι φοβούνται και τι διεκδικούν οι φοιτητές: Το μέλλον μέσα από τα μάτια τους
Κλιματική κρίση, διεθνής αστάθεια και οικονομική αβεβαιότητα στην κορυφή των προβληματισμών – Τι ζητούν από το πανεπιστήμιο
Τι φοβούνται και τι διεκδικούν οι φοιτητές: Το μέλλον μέσα από τα μάτια τους