Ο Σύλλογος «ΡΟΖΑ ΙΜΒΡΙΩΤΗ», μαζί με άλλους συλλόγους εκπαιδευτικών και ενώσεις γονέων, πραγματοποίησε στις 10 Σεπτεμβρίου συνάντηση με τη Διευθύντρια Εκπαίδευσης της ΔΙΠΕ Α΄ Αθήνας, τον νέο υπεύθυνο εκπαιδευτικών θεμάτων και υπηρεσιακά στελέχη, θέτοντας ζητήματα για τις μειωμένες προσλήψεις, τις αδικίες στις τοποθετήσεις, τα πολλά κενά στα σχολεία και τις συμπτύξεις τμημάτων.
Παρά τις πιέσεις, πολλές απαντήσεις κρίθηκαν αόριστες, ενώ η Διεύθυνση επικαλέστηκε τον νέο νόμο για την παράλληλη στήριξη και τη νομοθεσία για τις συμπτύξεις.
Στις 11 Σεπτεμβρίου ακολούθησε κινητοποίηση στο Υπουργείο Παιδείας με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών σωματείων, φοιτητικών συλλόγων και του ΠΑΣΕΜΕ, όπου τέθηκαν εκ νέου τα προβλήματα των χιλιάδων κενών σε εκπαιδευτικούς, της ανεπαρκούς σχολικής στέγης, του υπερπληθυσμού στις τάξεις και των δυσκολιών διαβίωσης των αναπληρωτών.
Ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠΑΙΘΑ δεσμεύτηκε μόνο για νέες προσλήψεις έως το τέλος Σεπτεμβρίου, χωρίς όμως διασφάλιση ότι θα καλυφθούν όλα τα κενά, γεγονός που προκάλεσε έντονη δυσαρέσκεια.
Οι εκπαιδευτικοί σωματεία καλούν σε μαζικές συνελεύσεις, κινητοποιήσεις και συμμετοχή στην πανεργατική απεργία της 1ης Οκτωβρίου, διεκδικώντας μόνιμους διορισμούς, κατάργηση συμπτύξεων και πλήρη κάλυψη των μορφωτικών αναγκών των μαθητών.
Αναλυτικά το Δελτίο Τύπου:
Πραγματοποιήθηκε 11 του Σεπτέμβρη, μαζική κινητοποίηση Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και ΕΛΜΕ στο υπουργείο Παιδείας για όλα τα προβλήματα που ταλανίζουν τα σχολεία μας με την έναρξη του σχολικού έτους. Στην κινητοποίηση συμμετείχαν φοιτητικοί σύλλογοι και ο προς ίδρυση Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτικών Μουσικής Επιστήμης (ΠΑΣΕΜΕ).
Στα πλαίσια της κινητοποίησης πραγματοποιήθηκε συνάντηση αντιπροσωπείας εκπαιδευτικών σωματείων και του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας κ. Γιάννη Παπαδομαρκάκη. Στη διάρκεια της συνάντησης τα εκπαιδευτικά σωματεία θέσαμε τα εξής ζητήματα:
- Τα δεκάδες χιλιάδες κενά που παραμένουν στα σχολεία μας μετά την Α’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών και αναπληρωτριών. Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας με ειδικές εκπαιδευτικές και μαθησιακές ανάγκες στερούνται το δικαίωμά τους σε εκπαιδευτικό Παράλληλης Στήριξης, εκατοντάδες τμήματα πανελλαδικά δεν έχουν εκπαιδευτικούς, ενώ τα σχολεία σε πολλές περιπτώσεις θα λειτουργήσουν χωρίς τη ζώνη του Ολοήμερου. Τα Ειδικά Σχολεία ξεκίνησαν τη σχολική χρονιά στερώντας σε πολλούς μαθητές τους το δικαίωμα να βρίσκονται ανάμεσα στους συμμαθητές και τους καθηγητές τους, είτε λόγω σοβαρών ελλείψεων σε κρίσιμες ειδικότητες εκπαιδευτικών, ειδικού βοηθητικού προσωπικού και ειδικού επιστημονικού προσωπικού, είτε επειδή «περισσεύουν» ως υπεράριθμοι (…!), είτε και λόγω του, ανεπίλυτου εδώ και χρόνια, προβλήματος της οργανωμένης μεταφοράς των μαθητών αυτών από και προς το σχολείο τους. Απαιτήσαμε το υπουργείο να προχωρήσει άμεσα σε Β’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών που θα καλύπτει όλα τα πραγματικά κενά και τις ανάγκες των σχολείων. Επιπλέον, να δοθεί η δυνατότητα για αίτηση βελτίωσης θέσης σε όσους/ όσες νεοδιόριστους/-ες και αναπληρωτές/-τριες επιθυμούν.
- Τέθηκε από τα σωματεία το σοβαρότατο ζήτημα της σχολικής στέγης, αφού τα σχολεία που επισκευάστηκαν, βάφτηκαν, έγιναν εργασίες μες στο καλοκαίρι αποτελούν σταγόνα στον ωκεανό. Αναφέρθηκαν συγκεκριμένα παραδείγματα σχολικών συγκροτημάτων, ορισμένων μάλιστα και εκ των μεγαλύτερων στη χώρα, ακατάλληλων ή και επικίνδυνων για την εκπαιδευτική διαδικασία, για μαθητές, δασκάλους και καθηγητές.
- Σε συνάρτηση με τα προηγούμενα, τέθηκε το οξυμένο πρόβλημα του υπερπληθυσμού στις σχολικές τάξεις. Στηλιτεύτηκε η συνειδητή πολιτική επιλογή της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας, διαχρονικά και σήμερα, να στοιβάζει μαθητές και εκπαιδευτικούς σε πολυπληθείς τάξεις, διαγράφοντας κάθε έννοια παιδαγωγικής ευθύνης έναντι των λαϊκών οικογενειών αλλά και του κλάδου μας. Ιδιαίτερα έγινε μνεία στα πολυπληθή τμήματα των εικοσιπέντε ή και παραπάνω μαθητών στα τμήματα των εξεταζόμενων στις πανελλαδικές εξετάσεις μαθημάτων. Είναι ανεπίτρεπτο τα παιδιά των εργατικών – λαϊκών οικογενειών να βλέπουν να ορθώνονται εμπόδια στις εκπαιδευτικές τους ανάγκες και τα όνειρά τους για το μέλλον, με τους διάφορους «κόφτες» (βλ. τράπεζα θεμάτων, ελάχιστη βάση εισαγωγής, λειτουργία του Λυκείου με όρους απεχθούς εξεταστικής αρένας), αλλά και με την ταξική επιλογή της πολυτυπίας, της κατηγοριοποίησης. Και δίπλα σε όλα αυτά να αναγκάζονται να εργάζονται με όρους μαζικοποίησης μέσα στις ίδιες τους τις τάξεις.
- Τα προβλήματα διαβίωσης των αναπληρωτών/-τριών τους καλοκαιρινούς μήνες και τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν με το αίσχος των προπληρωμένων καρτών. Αντίστοιχα επαναλάβαμε το αίτημα για αυξήσεις στους μισθούς, καταβολή 13ου και 14ου μισθού και την εφαρμογή σε κάθε Δήμο, σε όλη τη χώρα το άρθρο 32 του ν.4483/2017 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, για παροχή δωρεάν σίτισης και καταλύματος διαμονής στους/στις εκπαιδευτικούς. Τέλος, διατυπώθηκε η θέση του εκπαιδευτικού κινήματος ότι καλό θα ήταν η κυβέρνηση να στηρίξει ολόπλευρα μαθητές και εκπαιδευτικούς, αντί να διώκει πειθαρχικά, άδικα και προκλητικά, συναδέλφους που αντιστέκονται, που σηκώνουν κεφάλι, που διεκδικούν ένα καλύτερο σχολείο για τα παιδιά τους.
Έναντι των παραπάνω, οι απαντήσεις του κ. Γενικού Γραμματέα ήταν αόριστες, ελλιπείς ή και ανύπαρκτες. Δεσμεύτηκε ότι μέχρι το τέλος του Σεπτέμβρη θα γίνουν νέες προσλήψεις αναπληρωτών. Δε δεσμεύτηκε ότι θα καλυφθεί το σύνολο των κενών. Φυσικά, δεν απάντησε στο αυτονόητο ερώτημα: γιατί το σχολείο υποδέχθηκε τους μαθητές και τις μαθήτριες για μια ακόμα χρονιά με χιλιάδες κενά; Χαρακτηριστικά, δήλωσε ότι «δεν μπορεί να απαντήσει». Δήλωσε, όμως, προκλητικά ότι αναρωτιέται, πώς γίνεται και με τέτοια υπογεννητικότητα στη χώρα μας οι εκπαιδευτικές ανάγκες να μεγαλώνουν… Δεσμεύτηκε ότι θα δοθεί η δυνατότητα υποβολής αιτήσεων βελτίωσης θέσης, εντός των εκάστοτε περιοχών μετάθεσης, για μόνιμους και αναπληρωτές συναδέλφους.
Ο κ. Γενικός Γραμματέας ευχήθηκε αόριστα να επιλυθεί το πρόβλημα των σχολικών υποδομών, να χτιστούν νέα σχολεία. Προσπάθησε να υπερθεματίσει, προφανώς μην μπορώντας να πείσει κανέναν, για το πανθομολογουμένως ανεπαρκές πρόγραμμα «Μαριέτα Γιαννάκου», με το οποίο πραγματοποιήθηκαν πολύ λίγες και επιδερμικές παρεμβάσεις σε ένα ελάχιστο ποσοστό των σχολικών κτιρίων.
Δέχθηκε ότι ο αριθμός των μαθητών θα πρέπει να μειωθεί «έστω και ελάχιστα»… Από 27 σε 25!
Για το θέμα της στέγασης των εκπαιδευτικών αφενός παραδέχθηκε ότι υπάρχει πρόβλημα, χωρίς βέβαια να προτείνει καμία λύση, αφετέρου όμως αμφισβήτησε την οξύτητα του προβλήματος, αποδίδοντας στα εκπαιδευτικά συνδικάτα επιχείρηση καλλιέργειας εντυπώσεων σε βάρος της κυβέρνησης. Μάλιστα, επιχείρησε, κατά την προσφιλή τακτική όλων των κυβερνώντων, να αποδώσει την ευθύνη για το στεγαστικό πρόβλημα των συναδέλφων μας σε ανεπάρκειες της τοπικής διοίκησης, λες και δεν αποτελεί και αυτή κομμάτι του ίδιου κράτους.
Τέλος, δεσμεύτηκε να προτείνει, ως δίκαιο αίτημα, στην ηγεσία του Υπουργείο Παιδείας την αποδοχή από τα ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ τις αιτήσεις βελτίωσης των νεοδιόριστων και αναπληρωτών πριν την πραγματοποίηση της Β΄ φάσης αναπληρωτών.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι
Είναι προφανές ότι σε συνθήκες πολεμικής οικονομίας, η κυβέρνηση της ΝΔ, υπηρετεί με συνέπεια τα συμφέροντα των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων , συμμετέχει ενεργά στους ιμπεριαλιστικούς πολέμους, συνθλίβει τις λαϊκές κοινωνικές ανάγκες, φυσικά και την ανάγκη να μορφωθούν τα παιδιά του λαού μας.
Κάνουμε καθαρό ότι δεν πρόκειται να αποδεχθούμε την αμορφωσιά που θέλουν να επιβάλλουν, παιδεία για λίγους και εκλεκτούς, τα 13ωρα στον ιδιωτικό τομέα, της πλήρους απορρύθμισης των εργασιακών σχέσεων, την εμπορευματοποίηση της υγείας, την κόλαση της ζωής των εργαζομένων στους χώρους δουλειάς.
Καλούμε τις Ομοσπονδίες ΔΟΕ/ΟΛΜΕ να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων, να μπουν μπροστά και να οργανώσουν αγώνες για την ικανοποίηση των δίκιων αιτημάτων μας.
Απαντάμε με την ενότητά μας, τη συσπείρωση στα συνδικάτα μας, την οργάνωση του συλλογικού αγώνα.
Καλούμε σε μαζικές συνελεύσεις και πολύμορφες κινητοποιήσεις, από κοινού με τους γονείς και τους μαθητές μας.
ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ – ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ
ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ, 1η ΤΟΥ ΟΚΤΩΒΡΗ, ΗΜΕΡΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ, ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΚΙΟ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΜΑΣ ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/9
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ