σχολείο τμήμα ένταξης
Πηγή: 5ο Δημοτικό Σχολείο Ταύρου
«Στο όνομα του ειδικού εκπαιδευτικού της ένταξης που θα γυρίζει τα τμήματα, καθοδηγώντας τον εκπαιδευτικό να κάνει εξατομικευμένο και διαφοροποιημένο πρόγραμμα (!!) θα μπει τσεκούρι στις προσλήψεις Παράλληλης Στήριξης»

Με μια αιχμηρή ανακοίνωση η ΕΛΜΕ Ζακύνθου τοποθετείται για την πρόσφατη εξαγγελία του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με την ίδρυση νέων Τμημάτων Ένταξης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Παρά το γεγονός ότι η κίνηση αυτή θα μπορούσε να θεωρηθεί ως σημαντική πρόοδος, η Ένωση εκπαιδευτικών επισημαίνει σοβαρές αρνητικές πτυχές που συνοδεύουν το μέτρο, προκαλώντας έντονη ανησυχία για την ουσιαστική υποστήριξη των μαθητών με ειδικές ανάγκες.

Όπως τονίζει η ΕΛΜΕ, «αν και θα έπρεπε να είναι χαρμόσυνο το γεγονός, αφού αποτελεί πάγιο αίτημα των Συλλόγων Εκπαιδευτικών, των Οργανώσεων Γονέων, να δημιουργηθούν υποστηρικτές λειτουργίες ειδικής εκπαίδευσης σε όλα τα σχολεία, σε Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση, δυστυχώς, η εξαγγελία, συμπίπτει με την κατάθεση του νομοσχεδίου, κατά το οποίο, στο άρθρο 117 δρομολογούνται αλλαγές σε σχέση με την περαιτέρω υποβάθμιση της ειδικής εκπαίδευσης, πάντα με μόνιμο ‘μπούσουλα’ την περικοπή δαπανών και τη μείωση των πιστώσεων. Η αρνητική αυτή εξέλιξη ακουμπά και τα Τμήματα Ένταξης».

Η ΕΛΜΕ Ζακύνθου υπογραμμίζει ότι το νομοσχέδιο «προβλέπεται η αλλαγή της φυσιογνωμίας, της λειτουργίας του Τμήματος Ένταξης με την μετατροπή του ειδικού εκπαιδευτικού σε ‘γυρολόγου’ στα τμήματα του σχολείου, για να δίνει συμβουλές και να στηρίζει τον εκπαιδευτικό».

Μάλιστα, «η εξατομικευμένη στήριξη, με βάση τη δυσκολία του μαθητή και ακόμα παραπέρα τις δυνατότητές του, με εξατομικευμένο πρόγραμμα, σε κατάλληλες γι’ αυτόν συνθήκες, σε χώρο που να εξασφαλίζει την ηρεμία και τον χρόνο ώστε να στηρίζεται ολόπλευρα, θα γίνεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις».

Προσθέτει ότι «πλέον, η ‘υποστήριξη’ γίνεται μέσα στην τάξη, στο όνομα της ταλαιπωρημένης έννοιας της ‘συμπερίληψης’, που με την επίκλησή της, εξαφανίζονται επί της ουσίας οι μαθητές με τις ιδιαίτερες, διαφοροποιημένες και ως εκ τούτου σύνθετες ανάγκες».

Αναλυτικά η ανακοίνωση

«Ίδρυση 3.448 Τμημάτων Ένταξης σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης!! Φανταστικό νέο;

Αν και θα έπρεπε να είναι χαρμόσυνο το γεγονός, αφού αποτελεί πάγιο αίτημα των Συλλόγων Εκπαιδευτικών, των Οργανώσεων Γονέων, να δημιουργηθούν υποστηρικτές λειτουργίες ειδικής εκπαίδευσης σε όλα τα σχολεία, σε A/θμια και B/θμια εκπαίδευση, δυστυχώς, η εξαγγελία, συμπίπτει με την κατάθεση του νομοσχεδίου, κατά το οποίο, στο άρθρο 117 δρομολογούνται αλλαγές σε σχέση με την περαιτέρω υποβάθμιση της ειδικής εκπαίδευσης, πάντα με μόνιμο «μπούσουλα» την περικοπή δαπανών και τη μείωση των πιστώσεων. Η αρνητική αυτή εξέλιξη ακουμπά και τα Τμήματα Ένταξης.

Επισημαίνουμε, λοιπόν, ότι, μεταξύ όλων των άλλων, στο προς ψήφιση νομοσχέδιο, προβλέπεται η αλλαγή της φυσιογνωμίας, της λειτουργίας του Τμήματος Ένταξης με την μετατροπή του ειδικού εκπαιδευτικού σε «γυρολόγου» στα τμήματα του σχολείου, για να δίνει συμβουλές και να στηρίζει τον εκπαιδευτικό. Η εξατομικευμένη στήριξη, με βάση τη δυσκολία του μαθητή και ακόμα παραπέρα τις δυνατότητές του, με εξατομικευμένο πρόγραμμα, σε κατάλληλες γι’ αυτόν συνθήκες, σε χώρο που να εξασφαλίζει την ηρεμία και τον χρόνο ώστε να στηρίζεται ολόπλευρα, θα γίνεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις.  Πλέον, η «υποστήριξη» γίνεται μέσα στην τάξη, στο όνομα της ταλαιπωρημένης έννοιας της «συμπερίληψης», που με την επίκλησή της, εξαφανίζονται επί της ουσίας οι μαθητές με τις ιδιαίτερες, διαφοροποιημένες και ως εκ τούτου σύνθετες ανάγκες, από τις οποίες πρέπει να προκύπτει η αναβαθμισμένη, εξατομικευμένη υποστήριξη, με απώτερο σκοπό την αυτονομία και την πλήρη ένταξή τους στην τάξη. 

Ταυτόχρονα, με την παρουσία του ειδικού εκπαιδευτικού Τμήματος Ένταξης, κλειδώνει το ανώτατο όριο μαθητών σε κάθε τάξη, δηλαδή μέχρι 25 μαθητές για την Α/θμια και μέχρι 28 για τη Β/θμια. Τέτοια μέριμνα για την παροχή του εκπαιδευτικού έργου με σύγχρονους και αναβαθμισμένους όρους!

Επιπλέον, στο όνομα του ειδικού εκπαιδευτικού της ένταξης που θα γυρίζει τα τμήματα, καθοδηγώντας τον εκπαιδευτικό να κάνει εξατομικευμένο και διαφοροποιημένο πρόγραμμα (!!) θα μπει τσεκούρι στις προσλήψεις Παράλληλης Στήριξης. Κάτι που ρητά αναφέρεται στο νόμο, καθώς θεσμοθετούν τον κόφτη στον αριθμό των παράλληλων στηρίξεων σε μία ανά τμήμα, και με χίλιες προϋποθέσεις θα εξασφαλίζεται η δεύτερη, ανεξάρτητα από τον αριθμό των μαθητών, που με αξιολογική έκθεση θα έχει ανάγκη από έναν εκπαιδευτικό παράλληλης, με αποκλειστική ευθύνη γι’ αυτόν τον μαθητή.

Και τέλος, σε σχέση και με τους αριθμητικούς πανηγυρισμούς και σε όσους τρέξανε να εξάρουν την πρωτοβουλία της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας δύο υποσημειώσεις:

* η ίδρυση τμημάτων ένταξης δεν σημαίνει και λειτουργία τους, αφού κάθε χρόνο εκατοντάδες από τα ήδη ιδρυμένα παραμένουν κλειστά ελλείψει εκπαιδευτικών και μειωμένων προσλήψεων από την πλευρά του υπουργείου παιδείας, καθώς οι προτεραιότητες της κυβέρνησης, αποδεδειγμένα δεν αφορούν τις μορφωτικές ανάγκες  των μαθητών.

*Τέλος, σε σχέση με τα νούμερα που διακινούνται και μας έχουν φτάσει λίγο πριν τον…Άρη, ορισμένα στοιχεία για να προσγειωθούμε με την εικόνα των ήδη ιδρυμένων στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρα μας, με βάση την αναφορά σε ερώτηση που κατέθεσε το ΚΚΕ και την υπογράφει η υφυπουργός παιδείας Ζ. Μακρή με αριθμό πρωτ. 1538/3-4-2024 τα στοιχεία έχουν ως εξής:

 

 

Σύνολο σχολικών μονάδων

Τμήματα ένταξης 2023-2024

Ποσοστό

Υπό ίδρυση 2024-2025

Ποσοστό

 

 

Νηπιαγωγεία

5.068

546

10%

1.842

36,34%

 

Δημοτικά

4.414

2.471

55.9%

714

28,8%

 

Γυμνάσια

1.761

721

40.9%

480

27%

 

Λύκεια

1.069

49

7.3%

231

21,6%

ΕΠΑΛ

434

32

7%

181

41,7%

Προφανώς, και την ίδρυση των Τμημάτων Ένταξης δεν την χαρίζουμε σε κανένα, αφού είναι στην προμετωπίδα των αγώνων μας, η ολόπλευρη, καθολική στήριξη  για όσα παιδιά το έχουν ανάγκη και έχουμε καταφέρει κάτω από την μαζική, οργανωμένη διεκδίκηση με βάση τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, με ή χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, να φέρνουμε αποτελέσματα.

Διαμηνύουμε όμως προς την Κυβέρνηση και το Υπ. Παιδείας ότι δε θα περάσουν τα σχέδια περαιτέρω «σαλαμοποίησης» των μαθητών μας, με ή χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, μέσα στις τάξεις, αφήνοντας τους «ακάλυπτους» σε σχέση με αυτό που δικαιούνται. Όσες υπογραφές και νόμους να ψηφίσετε, κάτω από την αποφασιστική παρέμβαση του κινήματος, θα φροντίσουμε να μείνουν στα χαρτιά.»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 13/8

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

εκπαιδευτικός ειδική αγωγή μεταπτυχιακό.jpg
Πίνακες Ειδικής Αγωγής: Ανακοινώνονται σήμερα ή αύριο Τρίτη - Τι ακολουθεί
Οι πίνακες αυτοί καθορίζουν τους εκπαιδευτικούς που θα υπηρετήσουν ως αναπληρωτές στην Ειδική Αγωγή κατά τη νέα σχολική χρονιά.
Πίνακες Ειδικής Αγωγής: Ανακοινώνονται σήμερα ή αύριο Τρίτη - Τι ακολουθεί
germaniki.jpg
Σχολεία: Πάνω από 3.000 μαθητές “αναγκάζονται” να μάθουν γλώσσα που δεν επέλεξαν – Καταγγελία «φωτιά» από την ΠΕΚΑΓΕΠΕ
Αποκλεισμός χιλιάδων μαθητών από τη διδασκαλία των Γερμανικών – Τι καταγγέλλουν εκπαιδευτικοί της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών/τριών Γερμανικής...
Σχολεία: Πάνω από 3.000 μαθητές “αναγκάζονται” να μάθουν γλώσσα που δεν επέλεξαν – Καταγγελία «φωτιά» από την ΠΕΚΑΓΕΠΕ
university_of_patras_ .jpg
Νέα εποχή για το Πανεπιστήμιο Πατρών: 4 εκατομμύρια ευρώ επένδυση στο μέλλον, επένδυση στους φοιτητές
Νέα εποχή για το Πανεπιστήμιο Πατρών 4 εκατομμύρια ευρώ επένδυση στο μέλλον, επένδυση στους φοιτητές
Νέα εποχή για το Πανεπιστήμιο Πατρών: 4 εκατομμύρια ευρώ επένδυση στο μέλλον, επένδυση στους φοιτητές