Thumbnail
Αντιδράσεις αιρετών ΠΥΣΔΕ για τις οργανικές θέσεις στα Τμήματα Ένταξης - «Καταργείται η ισότητα στους εκπαιδευτικούς Ε.Α.Ε., όπως αυτή προβλέπεται από το Ελληνικό Σύνταγμα»

Με έντονο τόνο, οι αιρετοί εκπρόσωποι των καθηγητών στο ΠΥΣΔΕ Ανατολικής Αττικής εκφράζουν την αντίθεσή τους στη διαδικασία κάλυψης των οργανικών θέσεων των νεοϊδρυθέντων Τμημάτων Ένταξης (Τ.Ε.) για το σχολικό έτος 2024-25.

Σε επιστολή τους, που εστάλη μετά τη συνεδρίαση της 7ης Αυγούστου 2025, αναδεικνύουν σοβαρά ζητήματα αδικίας και αποκλεισμού σημαντικού μέρους των εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, υπογραμμίζοντας ότι η υφιστάμενη διαδικασία παραβιάζει την αρχή της ισότητας που κατοχυρώνεται από το Σύνταγμα.

Εφαρμογή άρθρου 77 του Ν. 5218/2025 και οι επιπτώσεις

Ειδικότερα, οι αιρετοί αναφέρονται στην εφαρμογή της παραγράφου 2 του άρθρου 77 του Ν. 5218/2025, σύμφωνα με την οποία οι οργανικές θέσεις που προκύπτουν μετά την τελευταία φάση των μεταθέσεων διατίθενται κατά προτεραιότητα σε εκπαιδευτικούς «εν διάθεση», οι οποίοι ωστόσο διαθέτουν χαμηλότερα μόρια σε σχέση με συναδέλφους που ήδη υπηρετούν οργανικά σε άλλες θέσεις.

Το αποτέλεσμα, όπως καταγγέλλουν, είναι η αδικαιολόγητη περιθωριοποίηση αυτών που με βάση την αξιοκρατία και τα μόρια τους θα έπρεπε να έχουν δικαίωμα διεκδίκησης.

Προτάσεις για συμπληρωματικές μεταθέσεις και μόνιμους διορισμούς

Παράλληλα, τονίζουν την ανάγκη για συμπληρωματικές μεταθέσεις ώστε να διασφαλιστεί η ισονομία, η δικαιοσύνη και η δυνατότητα βελτίωσης των υπηρεσιακών θέσεων για όλους τους εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής, είτε βρίσκονται σε διάθεση, είτε κατέχουν οργανική θέση. Ζητούν δε να προτιμηθεί η κάλυψη των νέων οργανικών κενών μέσω μόνιμων διορισμών, αποφεύγοντας πρακτικές που ενδεχομένως υπονομεύουν την αξιοκρατία.

Αναλυτικά η επιστολή των αιρετών ΠΥΣΔΕ

«Τοποθέτηση των αιρετών εκπροσώπων των καθηγητών στο Π.Υ.Σ.Δ.Ε. Ανατολικής Αττικής, κατά την συνεδρίαση της Πέμπτης, 7 Αυγούστου 2025 με θέμα: «Οργανική τοποθέτηση εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής σε Τμήματα Ένταξης (Τ.Ε.) αρμοδιότητας της Δ/νσης Δ.Ε. Αν. Αττικής, που μετατέθηκαν με τηναρ. 96772/Ε2/05-08-2025 Υ.Α. του ΥΠΑΙΘΑ κατ’ εφαρμογή του άρθρου 77 παρ. 2 του Ν. 5218/2025 (ΦΕΚ 125τΑ’)»

Με την παρούσα επιστολή, εκφράζουμε την αντίθεσή μας στην διαδικασία κάλυψης των οργανικών θέσεων των νέων Τμημάτων Ένταξης (Τ.Ε.) που ιδρύθηκαν τον Ιούλιο 2025. Με αυτή τη διαδικασία δημιουργούνται ζητήματα αδικίας και αποκλεισμού για μία σημαντική ομάδα εκπαιδευτικών Ε.Α.Ε. Στην ουσία καταργείται η ισότητα στους εκπαιδευτικούς Ε.Α.Ε., όπως αυτή προβλέπεται από το Ελληνικό Σύνταγμα.

Σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 77 του Ν.5218/2025: «Στο άρθρο 35 του ν. 3699/2008 (Α’ 199) , περί μεταβατικών και καταργούμενων διατάξεων, προστίθεται παρ. 4 ως εξής: “4. Κατά το σχολικό έτος 2024-2025, οι οργανικές θέσεις κατά κλάδο και ειδικότητα, που προκύπτουν κατόπιν έκδοσης της κοινής απόφασης της περ. β) της παρ. 4 του άρθρου 34 και σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περ. γ) της παρ. 1 του άρθρου 6, διατίθενται για την οριστική τοποθέτηση εκπαιδευτικών που βρίσκονται στη διάθεση των περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων και την εξέταση εμπρόθεσμων αιτήσεων μετάθεσης, οι οποίες δεν ικανοποιήθηκαν ως προς οποιαδήποτε επιλογή. Οι οργανικές θέσεις που απομένουν κενές, μετά από την εξέταση των ως άνω αιτήσεων μετάθεσης, διατίθενται για διορισμό.”» Το ανωτέρω άρθρο αφορά τα κενά των Τ.Ε. που ιδρύθηκαν τον Ιούλιο του 2025.

Είναι γνωστό ότι ο/η εκπαιδευτικός που βρίσκεται στη διάθεση του Π.Υ.Σ.Δ.Ε. καθώς και αυτός που δεν μετατέθηκε, έχει τα λιγότερα μόρια μετάθεσης έναντι των συναδέλφων του και γι’ αυτό δεν μπόρεσε να τοποθετηθεί στα οργανικά κενά που ανακοινώθηκαν τον Μάιο 2025 από τα Π.Υ.Σ.Δ.Ε.. Με τη ρύθμιση αυτή, ο εκπαιδευτικός που διαθέτει τα λιγότερα μόρια θα τοποθετηθεί στα νέα οργανικά κενά των νεοϊδρυθέντων Τ.Ε. Αδικούνται, από αυτή τη διαδικασία, οι εκπαιδευτικοί Ε.Α.Ε. που απέκτησαν οργανική θέση ( είτε σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. είτε σε Τμήματα Ένταξης ) και διαθέτουν περισσότερα μόρια, αφού δεν έχουν το δικαίωμα να διεκδικήσουν τα οργανικά κενά των νεοϊδρυθέντων Τ.Ε. Αρκετοί εκπαιδευτικοί Ε.Α.Ε. επιθυμούν να συνδιεκδικήσουν τα οργανικά κενά των νεοϊδρυθέντων Τ.Ε. και κυρίως εκείνοι που έχουν τοποθετηθεί υποχρεωτικά σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. για την κάλυψη αναγκών.

Ανατρέχοντας στη διαδικασία των μεταθέσεων, παρατηρούμε ότι, τον Νοέμβριο του 2024 υπεβλήθησαν αιτήσεις μετάθεσης και από τους εκπαιδευτικούς Ε.Α.Ε. Το Φεβρουάριο του 2025 με την εγκύκλιο κενών και πλεονασμάτων ζητήθηκε από τα Π.Υ.Σ.Δ.Ε. να συντάξουν τον πίνακα Γ και της Ειδικής Αγωγής, ο οποίος δεν θα ήταν δυνατόν να περιλαμβάνει τα οργανικά κενά των νεοϊδρυθέντων τμημάτων ένταξης. Ο εκπαιδευτικός Α που είχε ως 1η προτίμηση μία περιοχή μετάθεσης είτε λόγω της μόνιμης κατοικίας του είτε επειδή εκεί βρίσκεται η περιοχή των συμφερόντων του δεν μετατέθηκε σε αυτή. Αυτό συνέβη διότι δεν υπήρχε οργανικό κενό στον πίνακα Γ της Ειδικής Αγωγής το Φεβρουάριο του 2025. Ο εκπαιδευτικός Α, εάν είχε δηλώσει και άλλες περιοχές μετάθεσης πιθανόν να έχει μετατεθεί. Σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 77 του Ν.5218/2025, αποκλείεται ο εκπαιδευτικός Α από το να διεκδικήσει τα άρτι εμφανισθέντα οργανικά κενά τού Ιουλίου 2025, αλλά δίνεται η δυνατότητα να τα διεκδικήσει ο εκπαιδευτικός Β που έχει υποβάλλει αίτηση μετάθεσης αλλά δεν έχει τοποθετηθεί πουθενά. Ο εκπαιδευτικός Β πιθανότατα έχει λιγότερα μόρια μετάθεσης από τον εκπαιδευτικό Α που έχει τοποθετηθεί με τις μεταθέσεις του Μαΐου 2025 σε περιοχή μετάθεσης που δεν ήταν η 1η του προτίμηση. Τέλος, τα εναπομείναντα οργανικά κενά, μετά τις τοποθετήσεις των εν διαθέσει εκπαιδευτικών και τις μεταθέσεις θα δοθούν για διορισμό σε νεοδιόριστους. Πόσο δίκαιο και ηθικό είναι αυτό; Γιατί το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., επιχειρεί να ανατρέψει την ισονομία και αξιοκρατία;

Καταλήγοντας, αξιοκρατικό, δίκαιο και ηθικό είναι:

  • της διαδικασίας των μεταθέσεων να προηγείται η ίδρυση οργανικών θέσεων, προκειμένου να διασφαλίζονται η ισονομία και η αξιοκρατία στις υπηρεσιακές μεταβολές.
  • οι θέσεις των Τμημάτων Ένταξης να καλύπτονται πάντα με τη διαδικασία των μόνιμων διορισμών.
  • να μην αδικούνται οι εκπαιδευτικοί Ε.Α.Ε. που κατέχουν οργανική θέση και μολονότι διαθέτουν περισσότερα μόρια, δεν έχουν το δικαίωμα να διεκδικήσουν τα νέα οργανικά κενά των Τ.Ε.
  • να μην υπάρχουν μετατιθέμενες και μετατιθέμενοι που μετατέθηκαν μακριά των πρώτων επιλογών τους και τώρα αποκλείονται από το να διεκδικήσουν τα οργανικά κενά που προέκυψαν τον Ιούλιο του 2025.

Κατόπιν αυτών, θεωρούμε αναγκαίο, με δεδομένη την ίδρυση νέων οργανικών θέσεων πριν από τους φετινούς διορισμούς εκπαιδευτικών, να προβλεφθούν συμπληρωματικές μεταθέσεις ώστε να δοθεί η δυνατότητα νέων αιτήσεων μετάθεσης και βελτίωσης όλων των εκπαιδευτικών Ε.Α.Ε. ευρισκομένων είτε στη διάθεση του Π.Υ.Σ.Δ.Ε. είτε έχουν οργανική θέση. Αυτό θα επιτρέψει σε όλους τους εκπαιδευτικούς, χωρίς εξαιρέσεις, να έχουν τη δυνατότητα μετάθεσης από περιοχή σε περιοχή και βελτίωσης θέσης, με δικαίωμα επιλογής ανάμεσα στις νέες οργανικές θέσεις.

Για όλα όσα περιγράψαμε παραπάνω, καταψηφίζουμε την κάλυψη οργανικών κενών στα νεοϊδρυθέντα Τ.Ε. με τη διαδικασία που βασίζεται στην εφαρμογή του άρθρου 77 παρ. 2 του Ν. 5218/2025.

Οι αιρετοί εκπρόσωποι του κλάδου, στα υπηρεσιακά συμβούλια θα πρέπει να επιδιώκουν: τη δικαιοσύνη, την αξιοκρατία, την εφαρμογή της ισονομίας και κυρίως, με τις παρεμβάσεις και την ψήφο τους, να αναδεικνύουν τις αδικίες.

Τα Αιρετά μέλη του Π.Υ.Σ.Δ.Ε. Ανατολικής Αττικής( εκλεγμένοι/νες με το ψηφοδέλτιο της Δ.Α.Κ.Ε. Καθηγητών Δ.Ε .)

  • Σκανδάλη Αικατερίνη (ΠΕ11) - Τακτικό αιρετό μέλος.

  • Μαργαρίτης Νεκτάριος (ΠΕ04.01) - Τακτικό αιρετό μέλος.

  • Κανελλόπουλος Σπυρίδων, (ΠΕ03) - Αναπληρωματικό αιρετό μέλος.

  • Σαμαρίδη Νικολέττα (ΠΕ02) - Αναπληρωματικό αιρετό μέλος.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Voucher 2000 ευρώ: Κλείνουν από ώρα σε ώρα οι θέσεις - Προλάβετε ΕΔΩ με το ΕΚΕΚ ΑΤΗΕΝΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 13/8

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

galliko-sxoleio
Κατάλογος Βιβλίων Γαλλικής Γλώσσας για τις Ε’ και ΣΤ’ Τάξεις Δημοτικού – Σχολικό Έτος 2025-2026
Στον «Κατάλογο Βιβλίων Γαλλικής Γλώσσας 2025-2026» περιλαμβάνονται τα εγκεκριμένα εκπαιδευτικά βοηθήματα για τις Ε’ και ΣΤ’ τάξεις του Δημοτικού, με...
Κατάλογος Βιβλίων Γαλλικής Γλώσσας για τις Ε’ και ΣΤ’ Τάξεις Δημοτικού – Σχολικό Έτος 2025-2026
βιβλιο
Κατάλογος Βιβλίων Γερμανικής Γλώσσας για τις Ε’ και ΣΤ’ Τάξεις Δημοτικού – Σχολικό Έτος 2025-2026
Στον «Κατάλογο Βιβλίων Γερμανικής Γλώσσας 2025-2026» περιλαμβάνονται τα εγκεκριμένα εκπαιδευτικά βοηθήματα για τις Ε’ και ΣΤ’ τάξεις του Δημοτικού,...
Κατάλογος Βιβλίων Γερμανικής Γλώσσας για τις Ε’ και ΣΤ’ Τάξεις Δημοτικού – Σχολικό Έτος 2025-2026
Ο δολοφονημένος δημοσιογράφος στη Γάζα
Γάζα: «Αν διαβάζετε αυτά τα λόγια, να ξέρετε ότι το Ισραήλ με σκότωσε»
«Έζησα τον πόνο σε όλες του τις εκφάνσεις» - Συγκλονίζει το τελευταίο μήνυμα του δημοσιογράφου του Al Jazeera που δολοφονήθηκε από τις ισραηλινές...
Γάζα: «Αν διαβάζετε αυτά τα λόγια, να ξέρετε ότι το Ισραήλ με σκότωσε»