Thumbnail
Στοιχεία μεταθέσεων ανά κλάδο και περιοχή - Ενημερωτικό στο alfavita του αιρετού στο ΚΥΣΔΕ Θοδωρή Κατσωνόπουλου

Στη συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ της 4ης Αυγούστου 2025, το κυρίαρχο θέμα ήταν οι μεταθέσεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στα νεοϊδρυθέντα Τμήματα Ένταξης (Τ.Ε.), που δημιουργήθηκαν βάσει του άρθρου 77 του Ν. 5218/2025.

Ο αιρετός εκπρόσωπος στο Συμβούλιο, Θοδωρής Κατσωνόπουλος, παρουσίασε στο alfavita.gr πλήρη απολογισμό των αριθμών και εξέφρασε έντονες ενστάσεις για τον τρόπο υλοποίησης της διαδικασίας.

Στοιχεία μεταθέσεων

  • Αιτήσεις που εξετάστηκαν: 167

  • Ικανοποιημένες αιτήσεις: 139

  • Ποσοστό ικανοποίησης: 83,23%

  • Οργανικά κενά που «έτρεξαν» στο σύστημα: 1.887 (831 ΠΕ02, 864 ΠΕ03, 92 ΠΕ04.01, 47 ΠΕ04.02, 33 ΠΕ04.04, 20 ΠΕ04.05)

Ανά κλάδο:

  • ΠΕ02: 85 μεταθέσεις (89,96%)

  • ΠΕ03: 23 (100%)

  • ΠΕ04.01: 22 (66,67%)

  • ΠΕ04.02: 7 (77,78%)

  • ΠΕ04.04: 0 (0%)

  • ΠΕ04.05: 2 (66,67%)

Ανά περιοχή: 139 μεταθέσεις κατανέμονται σε δεκάδες περιοχές της χώρας, με σημαντική συγκέντρωση σε Θεσσαλονίκη (22), Λάρισα (24) και Τρίκαλα (11).

Ενστάσεις για τη διαδικασία

Ο κ. Κατσωνόπουλος υπογράμμισε ότι, παρότι η διαδικασία στηρίζεται σε ισχύουσα διάταξη, η εφαρμογή της εγείρει σοβαρά ζητήματα συνταγματικότητας και ισότητας ευκαιριών:

  • Εκπαιδευτικοί αποκλείστηκαν επειδή δεν είχαν τη δυνατότητα να δηλώσουν τις νέες θέσεις όταν έκαναν αίτηση.

  • Αιτήσεις βελτίωσης του Οκτωβρίου 2024 δεν λήφθηκαν υπόψη.

  • Οργανικά κενά «έτρεξαν» χωρίς επαρκή έλεγχο από τους αιρετούς.

  • Υπάρχει διαφοροποίηση πρακτικών από Διευθύνσεις Εκπαίδευσης ανά την επικράτεια, οδηγώντας σε άνιση μεταχείριση.

Προτάσεις – Τι ζητά

  • Επανεκκίνηση της διαδικασίας με δυνατότητα νέων αιτήσεων.

  • Ίση μεταχείριση όλων των υποψηφίων και ενιαίες οδηγίες προς τις Διευθύνσεις.

  • Άμεση εφαρμογή των ρυθμίσεων για τις ειδικότητες ΠΕ04.

  • Σαφές χρονοδιάγραμμα: Η ίδρυση Τμημάτων Ένταξης και οργανικών θέσεων να προηγείται των μεταθέσεων.

Επιπλέον ζητήματα που έθεσε

  • Συμπληρωματική φάση μεταθέσεων για ειδικές κατηγορίες εκπαιδευτικών, που αποκλείστηκαν το 2024 λόγω μη αναδρομικής ισχύος του Ν. 5128/2024.

  • Μείωση υποχρεωτικής παραμονής σε οργανική θέση από δύο σε ένα έτος.

  • Αναμόρφωση Π.Δ. 50/1996 για επικαιροποίηση του καταλόγου ασθενειών ειδικών κατηγοριών.

  • Διαφάνεια στις μεταθέσεις Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων, με κριτήρια και διαδικασίες που θα αποκαταστήσουν την αξιοπιστία του συστήματος.

Παρά την αναγνώριση ότι η ίδρυση νέων Τ.Ε. αποτελεί θετική εξέλιξη, ο αιρετός μιλά για προχειρότητα και έλλειψη συνολικού σχεδιασμού από την πλευρά του Υπουργείου, που υπονομεύει την ομαλή υλοποίηση.

Η ενημέρωση του αιρετού στο ΚΥΣΔΕ Θοδωρή Κατσωνόπουλου

Σχετικά με τη συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ στις 4 Αυγούστου 2025 - Μεταθέσεις Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας στα Νεοϊδρυθέντα Τ.Ε.

Αγαπητές/οι συναδέλφισσες/οι,

Κατά τη συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ που πραγματοποιήθηκε στις 4 Αυγούστου 2025, το θέμα που απασχόλησε περισσότερο το Συμβούλιο, τόσο σε έκταση όσο και σε βαρύτητα, ήταν οι μεταθέσεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στα νεοϊδρυθέντα Τμήματα Ένταξης (Τ.Ε.), στο πλαίσιο εφαρμογής του άρθρου 77 του Ν. 5218/2025. Το παρόν ενημερωτικό εστιάζει αποκλειστικά σε αυτό το θέμα, καταγράφοντας πλήρως τα δεδομένα, τις τοποθετήσεις και τις παρεμβάσεις που έγιναν. Θα ακολουθήσει αναλυτική και τεκμηριωμένη ενημέρωση για όλα τα υπόλοιπα θέματα που εξετάστηκαν κατά τη συνεδρίαση, με τις σχετικές θέσεις και παρατηρήσεις μου.

Μεταθέσεις Εκπαιδευτικών Δ.Ε. στα Νεοϊδρυθέντα Τμήματα Ένταξης (άρθρο 77 του Ν. 5218/2025)

Αιτήσεις που εξετάστηκαν: 167

Ικανοποιημένες αιτήσεις: 139

Ποσοστό ικανοποίησης: 83,23%

Οργανικά Κενά που «έτρεξαν» στο σύστημα: 1.887

ΠΕ02: 831

ΠΕ03: 864

ΠΕ04.01: 92

ΠΕ04.02: 47

ΠΕ04.04: 33

ΠΕ04.05: 20

Ικανοποίηση ανά κλάδο/ειδικότητα

ΠΕ02: 85, 89,96%

ΠΕ03: 23, 100%

ΠΕ04.01: 22, 66,67%

ΠΕ04.02: 7, 77,78%

ΠΕ04.04: 0, 0%

ΠΕ04.05: 2, 66,67%

Μεταθέσεις ανά περιοχή και ειδικότητα

Οι 139 μεταθέσεις στην ΕΑΕ ανά περιοχή μετάθεσης και κλάδο/ειδικότητα:

  • Α΄ Αθήνας: 2 (1 ΠΕ04.02, 1 ΠΕ04.05)

  • Α΄ Ανατολικής Αττικής: 1 (1 ΠΕ02)
  • Α΄ Εύβοιας: 1 (ΠΕ04.01)
  • Α΄ Θεσσαλονίκης: 22 (19 ΠΕ02, 1 ΠΕ03, 1 ΠΕ04.01, 1 ΠΕ04.02)

    Α΄ Λέσβου: 1 (1 ΠΕ04.01)

  • Α΄ Μαγνησίας: 5 (5 ΠΕ02)
  • Α' Πειραιά: 2 (1 ΠΕ04.01, 1 ΠΕ04.05)
  • Α΄ Χίου: 1 (1 ΠΕ03)
  • Αιτωλοακαρνανίας: 3 (3 ΠΕ03)
  • Αχαΐας: 2 (1 ΠΕ03, 1 ΠΕ04.01)
  • B΄ Αθήνας: 8 (6 ΠΕ02, 1 ΠΕ03, 1 ΠΕ04.01)
  • B΄ Ανατολικής Αττικής: 2 (2 ΠΕ02)
  • B΄ Εύβοιας: 1 (1 ΠΕ03)
  • B΄ Θεσσαλονίκης: 15 (8 ΠΕ02, 7 ΠΕ04.01)
  • B΄ Μαγνησίας: 1 (1 ΠΕ02)
  • Γ΄ Αθήνας: 1 (1 ΠΕ04.01)
  • Γρεβενών: 1 (1 ΠΕ03)
  • Δ΄ Αθήνας: 7 (4 ΠΕ04.01, 3 ΠΕ04.02)
  • Δράμας: 1 (1 ΠΕ02)
  • Ημαθίας: 3 (3 ΠΕ02)
  • Ηρακλείου: 3 (2 ΠΕ04.01, 1 ΠΕ04.02)
  • Ιωαννίνων: 7 (7 ΠΕ02)
  • Καρδίτσας: 3 (2 ΠΕ02, 1 ΠΕ03)
  • Κιλκίς: 1 (1 ΠΕ02)
  • Κοζάνης: 1 (1 ΠΕ03)
  • Κορινθίας: 1 (1 ΠΕ04.02)
  • Λάρισας: 24 (17 ΠΕ02, 6 ΠΕ03, 1 ΠΕ04.01)
  • Ξάνθης: 1 (1 ΠΕ02)
  • Πιερίας: 5 (5 ΠΕ02)
  • Ροδόπης: 1 (1 ΠΕ03)
  • Τρικάλων: 11 (6 ΠΕ02, 5 ΠΕ03)
  • Χαλκιδικής: 1 (1 ΠΕ04.01)

Παρεμβάσεις/Θέσεις/Παρατηρήσεις

Έχουμε ήδη εκφράσει δημόσια τη διαφωνία και τις σοβαρές επιφυλάξεις μας για τον τρόπο υλοποίησης των μεταθέσεων στα νέα Τμήματα Ένταξης, καθώς:

  • Αν και πρόκειται για ισχύουσα διάταξη νόμου, το άρθρο 77 του Ν. 5218/2025 εγείρει σοβαρά νομικά ερωτήματα και αμφισβητείται ως προς τη συνταγματικότητά του, ιδίως αναφορικά με την τήρηση της αρχής της ισότητας και ίσης μεταχείρισης στις υπηρεσιακές μεταβολές.

  • Παραβιάζει την αρχή της ισότητας ευκαιριών, αποκλείοντας εκπαιδευτικούς που δεν είχαν τη δυνατότητα να δηλώσουν τις νέες θέσεις όταν υπέβαλαν αίτηση μετάθεσης.
  • Αιτήσεις βελτίωσης (Οκτώβριος 2024) δεν λήφθηκαν υπόψη. Εκπαιδευτικοί με ήδη εξασφαλισμένη οργανική δεν μπορούν να διεκδικήσουν τις νέες θέσεις.
  • Εκπαιδευτικοί που δεν υπέβαλαν ή απενεργοποίησαν αίτηση, γνωρίζοντας ότι δεν υπήρχαν κενά στις περιοχές προτίμησής τους, αποκλείονται από τη διαδικασία.
  • Η κατάσταση οδηγεί σε ασάφεια, άνιση μεταχείριση και κλονισμό της εμπιστοσύνης προς τις διοικητικές διαδικασίες.
  • Η διαφοροποίηση στις πρακτικές και τις ερμηνείες από Διευθύνσεις Εκπαίδευσης ανά την επικράτεια έχει δημιουργήσει συνθήκες άνισης μεταχείρισης και κινδυνεύει να οδηγήσει σε πλήρη απορρύθμιση του θεσμικού πλαισίου των μεταθέσεων στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, υπονομεύοντας τη διαφάνεια και τη συνέπεια στις υπηρεσιακές μεταβολές.

Τι θα έπρεπε/πρέπει να γίνει:

  • Επανεκκίνηση της διαδικασίας με άνοιγμα του συστήματος για νέες αιτήσεις μετάθεσης.
  • Διασφάλιση της ίσης μεταχείρισης όλων των υποψηφίων.
  • Εφαρμογή των νέων ρυθμίσεων για τους ΠΕ04 από τη φετινή διαδικασία.
  • Να τεθεί σε ισχύ ο νέος νόμος με ΦΕΚ και οι σχετικές διατάξεις και να εφαρμοστούν με δικαιοσύνη.
  • Ενιαίες, ενυπόγραφες οδηγίες του ΥΠΑΙΘΑ προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης για αποφυγή αυθαιρεσιών.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, εξέφρασα τη διαφωνία μου επί της διαδικασίας και της επικύρωσης των οργανικών κενών, δηλαδή των κενών που επρόκειτο να «τρέξουν» στο σύστημα μεταθέσεων για όλους τους ως άνω αναγραφόμενους λόγους, αλλά και για το γεγονός ότι δεν μου δόθηκε ο απαιτούμενος χρόνος για ουσιαστικό έλεγχο. Είναι προφανές ότι το Υπουργείο επιδιώκει την ταχεία ολοκλήρωση των διαδικασιών, προκειμένου να προχωρήσει στους διορισμούς. Δεν υπάρχει καμία αντίρρηση ως προς την επιτάχυνση αυτών των διαδικασιών και τη δημοσιοποίηση της κατανομής ανά βαθμίδα και κλάδο. Όμως, αυτό δεν μπορεί να συμβεί σε βάρος της ομαλότητας, της νομιμότητας και της ισονομίας στις μεταθέσεις και τις τοποθετήσεις.

Επισήμανση θεμάτων από προηγούμενη επιστολή προς την πολιτική ηγεσία και τις υπηρεσίες

Συμπληρωματική φάση μεταθέσεων για εκπαιδευτικούς ειδικών κατηγοριών

Ένα σοβαρό πρόβλημα που εντείνει το αίσθημα αδικίας είναι ο αποκλεισμός των εκπαιδευτικών ειδικών κατηγοριών από τις μεταθέσεις του 2024, λόγω της μη αναδρομικής ισχύος του Ν. 5128/2024. Με δεδομένο ότι έχει πλέον ψηφιστεί η σχετική διάταξη, είναι απολύτως αναγκαία η πρόβλεψη συμπληρωματικής φάσης μεταθέσεων και για αυτή την κατηγορία, με σαφείς οδηγίες προς ΠΥΣΔΕ και ΚΥΣΔΕ, ώστε να εφαρμοστεί το πλαίσιο ενιαία, ισότιμα και με διαφάνεια. Η παράλειψη αυτής της πρόβλεψης θα συνιστά συνεχιζόμενη θεσμική αδικία.

Υπηρέτηση οργανικής θέσης επί ένα έτος (αντί δύο)

Ζήτησα την τροποποίηση της διετούς υποχρεωτικής παραμονής στην περιοχή διορισμού. Η δυνατότητα κινητικότητας μετά από ένα έτος υπηρεσίας στην οργανική θέση θα τερματίσει την ομηρία των εκπαιδευτικών και θα εξυπηρετήσει τις πραγματικές ανάγκες του εκπαιδευτικού συστήματος. Η ρύθμιση πρέπει να έχει αναδρομική ισχύ.

Επικαιροποίηση του Π.Δ. 50/1996 για τις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης

Το ισχύον Π.Δ. 50/1996 χρειάζεται άμεση και ουσιαστική αναμόρφωση, ειδικά ως προς τον κατάλογο ασθενειών (άρθρο 13) που εμπίπτουν στις ειδικές κατηγορίες. Είναι αδιανόητο, εν έτει 2025, το Υπουργείο να λειτουργεί με ένα ξεπερασμένο και ανεπαρκές θεσμικό πλαίσιο, το οποίο δεν ανταποκρίνεται στις σύγχρονες κοινωνικές και ιατρικές πραγματικότητες. Έχουμε καταθέσει σχετικές προτάσεις και αναμένουμε θεσμική ανταπόκριση.

Υπηρεσιακές μεταβολές σε Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία

Η υφιστάμενη διαδικασία μεταθέσεων και αποσπάσεων σε Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία χαρακτηρίζεται από έλλειψη διαφάνειας, σαφών κριτηρίων και τεκμηρίωσης, γεγονός που προκαλεί εύλογες αντιδράσεις και απογοήτευση στους συναδέλφους. Είναι επιτακτική ανάγκη για άμεση αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου, σύμφωνα με τις προτάσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας και τις συνεδριακές αποφάσεις της ΟΛΜΕ (21ο Συνέδριο). Το υπάρχον σύστημα δεν διασφαλίζει ισονομία και αξιοπιστία. Απαιτείται η άμεση παρέμβαση του Υπουργείου πριν οι στρεβλώσεις παγιωθούν και καταστούν μη αναστρέψιμες.

Κλείνοντας, για το θέμα των Τμημάτων Ένταξης, να αναφέρω ότι σε συνάντηση προ ημερών με αρμόδιο υπηρεσιακό παράγοντα του ΥΠΑΙΘΑ, επισήμανα ότι, από τη μία πλευρά, η ίδρυση των νέων Τμημάτων Ένταξης αποτελεί θετική εξέλιξη, από την άλλη όμως, η προχειρότητα και η έλλειψη συνολικού σχεδιασμού γύρω από τη διαδικασία αμαυρώνει την εικόνα του Υπουργείου. Θα μπορούσε, με την κατάλληλη προετοιμασία, να έχει αποφευχθεί. Για τον λόγο αυτό, ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς, κατά την οποία έχει ήδη ανακοινωθεί η πρόθεση ίδρυσης και νέων Τ.Ε., με κάλυψη ακόμη μεγαλύτερου ποσοστού σχολικών μονάδων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, είναι απολύτως αναγκαίο η διαδικασία αυτή, δηλαδή η ίδρυση των Τμημάτων Ένταξης και η σύσταση των αντίστοιχων οργανικών θέσεων, να προηγείται χρονικά των μεταθέσεων.

Θα ακολουθήσει αναλυτική ενημέρωση για όλα τα θέματα που εξετάστηκαν στο ΚΥΣΔΕ, με τεκμηρίωση των παρεμβάσεών μου και πλήρη παρουσίαση των θέσεών μου.

Με συναδελφικούς, αγωνιστικούς χαιρετισμούς

Θοδωρής Κατσωνόπουλος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέες ταυτότητες: Πότε λήγει η διορία για αλλαγή και πόσο κοστίζει η έκδοση

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 4/8

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

psari
Ποια ψάρια να αποφεύγουμε το καλοκαίρι – Οδηγός του WWF Ελλάς για υπεύθυνη κατανάλωση
Γιατί το «κολιός τον Αύγουστο» δεν είναι πια καλή ιδέα – Ποια ψάρια απειλούνται και πότε πρέπει να τα αφήνουμε να αναπαράγονται
Ποια ψάρια να αποφεύγουμε το καλοκαίρι – Οδηγός του WWF Ελλάς για υπεύθυνη κατανάλωση
hashtag
Πώς λέμε στα ελληνικά τη λέξη hashtag;
Τα κοινωνικά δίκτυα έχουν αλλάξει ριζικά τον τρόπο που επικοινωνούμε. Αν υπάρχει μία λέξη που ταυτίστηκε με το Twitter, το Instagram και πλέον με όλο...
Πώς λέμε στα ελληνικά τη λέξη hashtag;
karkinos
Καρκίνος παχέος εντέρου: Τα πρώιμα σημάδια που δεν πρέπει να αγνοήσετε
Παρότι στα πρώτα στάδια συχνά δεν προκαλεί εμφανή συμπτώματα, ορισμένες ενδείξεις μπορεί να κάνουν την εμφάνισή τους νωρίς και να λειτουργήσουν ως...
Καρκίνος παχέος εντέρου: Τα πρώιμα σημάδια που δεν πρέπει να αγνοήσετε