Σε νέα συνεδρίαση προχωρά το Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΚΥΣΔΕ) τη Δευτέρα 4 Αυγούστου, με σημαντικά θέματα στην ατζέντα, όπως οι μεταθέσεις στα νεοϊδρυθέντα Τμήματα Ένταξης, οι αποσπάσεις και οι άδειες εκπαιδευτικών. Η συνεδρίαση έρχεται ως συνέχεια εκείνης της 29ης Ιουλίου και πραγματοποιείται εν μέσω εντάσεων και έντονου προβληματισμού για τη διαφάνεια και τη νομιμότητα ορισμένων διαδικασιών.
«Έχουμε εκφράσει δημόσια τη διαφωνία και τις σοβαρές επιφυλάξεις μας», σημειώνει ο αιρετός του ΚΥΣΔΕ Θοδωρής Κατσωνόπουλος, τονίζοντας ότι η διαδικασία μεταθέσεων στα Τμήματα Ένταξης εφαρμόζεται με τρόπο που «παραβιάζει την αρχή της ισότητας ευκαιριών στις υπηρεσιακές μεταβολές».
Ειδικά για το θέμα των μεταθέσεων στα νέα Τμήματα Ένταξης, ο αιρετός κάνει λόγο για «νομικά αμφισβητήσιμη και πιθανώς αντισυνταγματική» διαδικασία, η οποία αποκλείει εκπαιδευτικούς που δεν είχαν τη δυνατότητα να δηλώσουν τις νέες οργανικές θέσεις κατά την αρχική αίτηση μετάθεσης.
Ανάλογες επισημάνσεις διατυπώνει και η ΟΛΜΕ, η οποία καταγγέλλει «αποσπασματικές αποφάσεις χωρίς σχέδιο» από πλευράς ΥΠΑΙΘΑ και ζητά «συμπληρωματικές μεταθέσεις με δικαίωμα νέων αιτήσεων για όλους».
Η ενημέρωση προς τους συναδέλφους συνοδεύεται από προειδοποιήσεις και κάλεσμα σε «διαρκή επαγρύπνηση» από τους εκπαιδευτικούς, καθώς, όπως επισημαίνεται, επιχειρείται για πρώτη φορά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση η εφαρμογή ενός μοντέλου υπηρεσιακών διακρίσεων, «με δύο μέτρα και δύο σταθμά».
Η ενημέρωση του αιρετού στο ΚΥΣΔΕ Θοδωρή Κατσωνόπουλου
Σχετικά με την επικείμενη συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ στις 4 Αυγούστου
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
Σας ενημερώνουμε για τα θέματα που έχουν προγραμματιστεί να εξεταστούν στην επόμενη συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ, τη Δευτέρα 4 Αυγούστου, η οποία έρχεται σε συνέχεια της συνεδρίασης της 29ης Ιουλίου. Ανάμεσά τους ξεχωρίζει το θέμα των συμπληρωματικών μεταθέσεων στα νεοϊδρυθέντα Τμήματα Ένταξης, ένα ζήτημα που έχει προκαλέσει εύλογη ανησυχία και ερωτηματικά. Παρακάτω παρουσιάζονται συνοπτικά τα θέματα της συνεδρίασης:
(1) Μεταθέσεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στα νεοϊδρυθέντα Τμήματα Ένταξης (κατ’ εφαρμογή του άρθρου 77 του Ν. 5218/2025)
(2) Ανακλήσεις / επανεξετάσεις / ενστάσεις αποσπάσεων/συμπληρωματικές αποσπάσεις σε Μουσικά Σχολεία
(3) Παραιτήσεις από την υπηρεσία για εξαιρετικούς λόγους
(4) Ανάκληση & ανανέωση απόσπασης στο ΣΕΠ Ηρακλείου
(5) Χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου σε στελέχη εκπαίδευσης
(6) Χορήγηση άδειας άνευ αποδοχών σε μόνιμο εκπαιδευτικό ΣΑΕΚ
(7) Απαλλαγή από καθήκοντα Αναπλ. Περιφερειακού Επόπτη Ποιότητας Εκπαίδευσης
Τμήματα Ένταξης – Επικείμενες μεταθέσεις και επισημάνσεις επί της διαδικασίας
Μετά τη δήλωση των οργανικών κενών από τις ΔΔΕ και ΠΔΕ, με προθεσμίες 30 και 31 Ιουλίου αντίστοιχα, η αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΑΙΘΑ αναμένεται να επεξεργαστεί τα κενά την Παρασκευή 1 Αυγούστου, προκειμένου να ενεργοποιηθούν οι εμπρόθεσμες αιτήσεις. Η διαδικασία έχει προγραμματιστεί να «τρέξει» στο σύστημα μεταθέσεων τη Δευτέρα 4 Αυγούστου. Από την πρώτη στιγμή έχουμε εκφράσει δημόσια τη διαφωνία και τις σοβαρές επιφυλάξεις μας ως προς τον τρόπο που επιλέχθηκε να υλοποιηθεί η διαδικασία των μεταθέσεων και τοποθετήσεων στα νέα Τμήματα Ένταξης. Έχουμε επισημάνει ότι η διάταξη του άρθρου 77 του Ν. 5218/2025 είναι τουλάχιστον νομικά αμφισβητήσιμη και πιθανώς αντισυνταγματική, καθώς παραβιάζει την αρχή της ισότητας ευκαιριών στις υπηρεσιακές μεταβολές, αποκλείοντας από τη δυνατότητα μετάθεσης/τοποθέτησης σε νέες οργανικές θέσεις συναδέλφους/ισσες που δεν είχαν τη δυνατότητα να τις δηλώσουν όταν υπέβαλαν την αίτηση μετάθεσης ή πιθανά να ικανοποιήθηκαν σε άλλη επιλογή τους.
Ήδη, εδώ και καιρό, έχουμε αποστείλει σχετική επιστολή προς την πολιτική ηγεσία και τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΑΙΘΑ, με τεκμηριωμένες παρατηρήσεις και προτάσεις για τη διασφάλιση της διαφάνειας, της ισονομίας και της θεσμικής τάξης στις υπηρεσιακές διαδικασίες. Η επιστολή κοινοποιήθηκε και στην ΟΛΜΕ, προκειμένου να υπάρξει θεσμική παρέμβαση για όλα τα ζητήματα που ανακύπτουν από την εφαρμογή της εν λόγω ρύθμισης. Στην επιστολή περιλαμβάνονται επισημάνσεις και προτάσεις και για πλήθος άλλων ζητημάτων που αφορούν τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, όπως:
- Οι επικείμενοι διορισμοί και η ανάγκη να καλυφθούν όλες οι πραγματικές ανάγκες τόσο στην Ειδική Αγωγή όσο και στη Γενική Παιδεία, σε όλες τις περιοχές και για όλες τις ειδικότητες,
- Η ανάγκη πρόβλεψης δυνατότητας μετάθεσης και για τους εκπαιδευτικούς ειδικών κατηγοριών που αποκλείστηκαν αδικαιολόγητα από τη διαδικασία του Οκτωβρίου 2024,
- Η επιτακτική ανάγκη αναμόρφωσης του πλαισίου που διέπει τις μεταθέσεις και αποσπάσεις σε Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία, ώστε να θεραπευτούν οι διαχρονικές στρεβλώσεις και αδικίες που προκαλούνται από ένα περίπλοκο και αδιαφανές θεσμικό πλαίσιο, το οποίο απέχει από τις αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας.
Ακολουθεί και η σημερινή ανακοίνωση της ΟΛΜΕ:
« Η ίδρυση των νέων Τμημάτων Ένταξης στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αποτέλεσε πάγιο αίτημα του κλάδου και απόφαση του 21ου Συνεδρίου της ΟΛΜΕ.
Ωστόσο το ΔΣ της ΟΛΜΕ θεωρεί ότι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνεται αποσπασματικά και χωρίς ένα ολοκληρωμένο σχέδιο.
Για την ουσιαστική στήριξη της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ), είναι απαραίτητο οι θέσεις των Τ.Ε. να καλύπτονται από μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό μέσω διορισμών στην ΕΑΕ και της δημιουργίας αντίστοιχων οργανικών θέσεων. Σε κάθε περίπτωση, η ίδρυση οργανικών θέσεων από το ΥΠΑΙΘΑ θα πρέπει να προηγείται της διαδικασίας των μεταθέσεων, προκειμένου να διασφαλίζονται η ισονομία και η αξιοκρατία στις υπηρεσιακές μεταβολές.
Κατόπιν αυτών, θεωρούμε αναγκαίο, με δεδομένη την ίδρυση νέων οργανικών θέσεων πριν από τους φετινούς διορισμούς εκπαιδευτικών, να προβλεφθούν συμπληρωματικές μεταθέσεις ώστε να δοθεί η δυνατότητα νέων αιτήσεων μετάθεσης. Αυτό θα επιτρέψει σε όλους τους εκπαιδευτικούς, χωρίς εξαιρέσεις, να έχουν τη δυνατότητα μετάθεσης από περιοχή σε περιοχή, βελτίωσης θέσης, με δικαίωμα επιλογής ανάμεσα στις νέες οργανικές θέσεις.
Θεωρούμε αδιανόητο για άλλη μια φορά το ΥΠΑΙΘΑ -εν μέσω θέρους- και χωρίς κανένα διάλογο με τις Εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες, να εμφανίζει ξαφνικά νέες οργανικές και να τινάζει στον αέρα τον προγραμματισμό των υπηρεσιακών συμβουλίων για το ομαλό ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς!»
Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,
Σε μια περίοδο που οι αλλαγές στο θεσμικό και υπηρεσιακό τοπίο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης διαδέχονται η μία την άλλη με ταχύτητα και συχνά χωρίς επαρκή θεσμική διαβούλευση, ο ρόλος όσων εκπροσωπούμε τα συμφέροντα του κλάδου, σε κάθε θεσμικό επίπεδο εκπροσώπησης, αποκτά ιδιαίτερη σημασία.
Χρέος μας είναι να αναδεικνύουμε τα ζητήματα με διαφάνεια και υπευθυνότητα, να παρακολουθούμε στενά τις διαδικασίες, να συνεχίζουμε να παρεμβαίνουμε, να καταθέτουμε τεκμηριωμένες προτάσεις, να ελέγχουμε τη διοίκηση για αστοχίες, λάθη και παραλείψεις. Αυτό που επιχειρείται να εφαρμοστεί στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση για πρώτη φορά - στην Πρωτοβάθμια υπάρχει η περσινή εμπειρία - δεν πρέπει να παγιωθεί. Πρόκειται ξεκάθαρα για εφαρμογή δύο μέτρων και δύο σταθμών, για κατάργηση του κανόνα των ίσων ευκαιριών και καθιέρωση ενός πλαισίου υπηρεσιακών διακρίσεων. Δεν πρέπει να επιτρέψουμε κάτι τέτοιο να νομιμοποιηθεί.
Σας καλούμε να παραμένετε σε συνεχή επαγρύπνηση και να παρακολουθείτε στενά τις εξελίξεις μέσα από τις επίσημες ανακοινώσεις των ΔΔΕ και του Υπουργείου, αλλά και την επικοινωνία με τους αιρετούς.
Με συναδελφικούς και αγωνιστικούς χαιρετισμούς
Κατσωνόπουλος Θοδωρής
Αιρετό μέλος του ΚΥΣΔΕ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Voucher 2250 ευρώ σε ανέργους με ΚΑΥΑΣ DYPAHS - ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΑΜΕΣΑ ΣΤΟ ΕΚΕΚ ΕΔΩ
1750 νέοι εκπαιδευτικοί ξεκινούν έως 30/7 Ειδική Αγωγή, Σχολ. Ψυχολογία, Παιδαγωγική και Ηγεσία
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 1/8
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ