Με μια σκληρή ανοικτή επιστολή διαμαρτυρίας που κοινοποίησαν στο alfavita.gr, οι εκπαιδευτικοί του κλάδου Ειδικής Αγωγής ΠΕ71 καταγγέλλουν ότι βρίσκονται αντιμέτωποι με θεσμικές ανισότητες και πολιτικές που υποβαθμίζουν το έργο τους.
Η επιστολή έχει αποσταλεί στο Υπουργείο Παιδείας και κοινοποιείται δημόσια προκειμένου να αναδειχθεί το ζήτημα και να ενημερωθεί η εκπαιδευτική κοινότητα, καθώς –όπως τονίζουν οι συντάκτες της– η κατάσταση πλήττει άμεσα την ποιότητα υποστήριξης των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Το βασικό πρόβλημα που καταγγέλλουν
Σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς ΠΕ71, η ένταξη εκπαιδευτικών Γενικής Αγωγής (ΠΕ70) στους πίνακες Ειδικής Αγωγής μέσω επιμορφώσεων και μεταπτυχιακών τίτλων που αποκτώνται εκ των υστέρων, αλλοιώνει τον επιστημονικό χαρακτήρα του αντικειμένου τους και υποβαθμίζει την εξειδίκευσή τους.
Την ίδια στιγμή, οι ίδιοι δεν έχουν τη δυνατότητα να εγγραφούν στους πίνακες Γενικής Αγωγής, ακόμη κι αν διαθέτουν τα απαιτούμενα προσόντα, γεγονός που –όπως τονίζουν– αποτελεί κατάφωρη θεσμική αδικία.
«Απαιτούμε ισότητα και αξιοπρέπεια» – Τι αναφέρει η ανοικτή επιστολή
Οι εκπαιδευτικοί ΠΕ71 κάνουν λόγο για ασφυκτικό περιορισμό του επαγγελματικού τους πεδίου, τονίζοντας ότι το έργο τους, που περιλαμβάνει εξατομικευμένες παρεμβάσεις και υποστήριξη μαθητών με σύνθετες ανάγκες, δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται αποσπασματικά.
Στην επιστολή υπογραμμίζεται πως «η Ειδική Αγωγή δεν μπορεί να μετατρέπεται σε “πρόχειρη λύση ανάγκης” για την κάλυψη θέσεων. Οι οικογένειες των μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες έχουν δικαίωμα σε ποιοτική και εξειδικευμένη υποστήριξη από κατάλληλα καταρτισμένους εκπαιδευτικούς».
Τα αιτήματα των εκπαιδευτικών ΠΕ71
Στελέχωση των Τμημάτων Ένταξης αποκλειστικά από ΠΕ71 που διαθέτουν εξειδικευμένες σπουδές στην Ειδική Αγωγή.
Επαναφορά της πρόταξης των ΠΕ71 στους πίνακες Ειδικής Αγωγής για διασφάλιση ποιότητας στην εκπαίδευση.
Ισότιμη πρόσβαση στους πίνακες Γενικής Αγωγής (ΠΕ70) για τους εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής, όταν πληρούν τα προσόντα.
Τερματισμός της εργαλειοποίησης της Ειδικής Αγωγής και θεσμική κατοχύρωση του ρόλου της.
Έκκληση προς το Υπουργείο Παιδείας
Οι εκπαιδευτικοί κλείνουν την επιστολή τους με μια σαφή απαίτηση: «Αξιώνουμε ισότητα, αναγνώριση και αξιοπρέπεια. Η Πολιτεία οφείλει να σεβαστεί τον θεσμικό μας ρόλο και να αποκαταστήσει τη στοιχειώδη δικαιοσύνη στο εκπαιδευτικό μας περιβάλλον».
Η διαμαρτυρία τους έρχεται σε μια περίοδο όπου τα Τμήματα Ένταξης και οι δομές Ειδικής Αγωγής αντιμετωπίζουν ελλείψεις και αμφιλεγόμενες επιλογές στελέχωσης, προκαλώντας ευρύτερη συζήτηση για το μέλλον της υποστήριξης μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Αναλυτική η επιστολή
«Στελέχωση Τμημάτων Ένταξης και Επαγγελματικά Δικαιώματα των ΠΕ71 Εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής –Κλάδος ΠΕ71
Αξιότιμοι κυρίες και κύριοι,
Εμείς, οι απόφοιτοι των πανεπιστημιακών τμημάτων Ειδικής Αγωγής των κλάδων ΠΕ71, απευθυνόμαστε με αίσθημα ευθύνης αλλά και βαθιάς ανησυχίας για τη συνεχιζόμενη αποδυνάμωση των επαγγελματικών και επιστημονικών μας δικαιωμάτων στον χώρο της Ειδικής Εκπαίδευσης.
Οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ71 είναι οι μοναδικοί που αποφοίτησαν από δημόσια ελληνικά πανεπιστήμια με αποκλειστικό και τεκμηριωμένο αντικείμενο σπουδών την Ειδική Αγωγή. Κι όμως, βρισκόμαστε διαρκώς αντιμέτωποι με πολιτικές που αλλοιώνουν το ρόλο μας, υπονομεύουν την εξειδίκευσή μας και μας στερούν επαγγελματικές δυνατότητες που δικαιούμαστε.
Η σημερινή πραγματικότητα:
- Η ένταξη εκπαιδευτικών γενικής αγωγής (ΠΕ70) στους πίνακες Ειδικής Αγωγής, μέσω επιμορφώσεων και μεταπτυχιακών που αποκτώνται εκ των υστέρων, οδηγεί σε αλλοίωση του επιστημονικού πεδίου της Ειδικής Αγωγής και ακυρώνει τον εξειδικευμένο χαρακτήρα των πτυχίων μας.
- Αντιστρόφως, οι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής (ΠΕ71) δεν έχουμε καμία δυνατότητα ένταξης στον πίνακα Γενικής Αγωγής (ΠΕ70), ακόμα και αν διαθέτουμε τα αντίστοιχα προσόντα.
- Το γεγονός αυτό συνιστά θεσμική στρέβλωση και καταφανή άνιση μεταχείριση: αποκλειόμαστε από επαγγελματικές ευκαιρίες που δίνονται σε άλλους χωρίς βασικές σπουδές στο δικό μας αντικείμενο.
- Πολλοί εκπαιδευτικοί ΠΕ71 έχουν υπηρετήσει επί σειρά ετών σε σχολικές μονάδες Γενικής Εκπαίδευσης μέσω παράλληλης στήριξης και τμημάτων ένταξης. Έχουμε αποδείξει στην πράξη την παιδαγωγική μας επάρκεια και τη βαθιά γνώση του αναλυτικού προγράμματος, αλλά το έργο μας παραμένει αόρατο στη θεσμική καταγραφή.
- Το επαγγελματικό μας πεδίο περιορίζεται ασφυκτικά, εγκλωβίζοντάς μας αποκλειστικά στην Ειδική Αγωγή, χωρίς αντίστοιχη δυνατότητα κινητικότητας ή επαγγελματικής εξέλιξης.
Στην εκπαιδευτική πράξη:
- Οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ71 διαθέτουν ειδική επιστημονική κατάρτιση, παιδαγωγική επάρκεια και πολυετή εμπειρία τόσο στη γενική όσο και στην ειδική εκπαίδευση.
- Εφαρμόζουμε εξατομικευμένα προγράμματα παρέμβασης, υποστηρίζουμε μαθητές με σύνθετες ανάγκες, συνεργαζόμαστε με εκπαιδευτικούς της γενικής και ειδικής αγωγής, και συμβάλλουμε στην ένταξη με επαγγελματισμό και ευαισθησία.
- Το έργο μας απαιτεί γνώση, συνέπεια, παιδαγωγική φροντίδα και δεν μπορεί να καλύπτεται αποσπασματικά ή περιστασιακά.
Ηθική και παιδαγωγική διάσταση:
- Η Ειδική Αγωγή δεν μπορεί να μετατρέπεται σε “πρόχειρη λύση ανάγκης” για την απλή κάλυψη θέσεων.
- Οι οικογένειες των μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες έχουν δικαίωμα σε ποιοτική και εξειδικευμένη υποστήριξη από κατάλληλα εκπαιδευμένους εκπαιδευτικούς.
- Η Πολιτεία οφείλει να προστατεύει τη σοβαρότητα και την εγκυρότητα της Ειδικής Αγωγής, στηρίζοντας την ουσία και όχι την αριθμητική κάλυψη.
Ζητούμε:
- Στελέχωση των Τμημάτων Ένταξης από εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ71 (Δάσκαλοι Ειδικής Αγωγής), οι οποίοι διαθέτουν την απαραίτητη επιστημονική εξειδίκευση και εκπαιδευτική εμπειρία στον ευαίσθητο τομέα της Ειδικής Αγωγής.
- Επαναφορά της πρόταξης των εκπαιδευτικών των κλάδων ΠΕ71 στον πίνακα Ειδικής Αγωγής, με στόχο τη διασφάλιση της ποιότητας και της συνέχειας στο έργο της ειδικής εκπαίδευσης.
- Δυνατότητα ισότιμης πρόσβασης των εκπαιδευτικών ΠΕ71 στον πίνακα γενικής εκπαίδευσης των ΠΕ70 (Δάσκαλοι), με την προϋπόθεση της απόκτησης των αντίστοιχων προσόντων, όπως ήδη ισχύει για την αντίστροφη περίπτωση.
- Άμεσος τερματισμός της εργαλειοποίησης της Ειδικής Αγωγής για σκοπούς αλλότριους της αποστολής της και επανένταξή της σε ένα πλαίσιο αξιοκρατικό, επιστημονικά τεκμηριωμένο και θεσμικά κατοχυρωμένο.
Η Ειδική Αγωγή δεν είναι ούτε εφεδρεία, ούτε χώρος πειραματισμού. Είναι ένα θεμελιώδες και σύνθετο παιδαγωγικό πεδίο, που υπηρετεί τις αρχές της ισότητας, της δικαιοσύνης και της κοινωνικής συνοχής.
Αξιώνουμε ισότητα, αναγνώριση και αξιοπρέπεια.
Η Πολιτεία οφείλει να σεβαστεί τον θεσμικό μας ρόλο και να αποκαταστήσει τη στοιχειώδη δικαιοσύνη στο εκπαιδευτικό μας περιβάλλον.
Με εκτίμηση,
Εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ71»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Ποιοι οδηγούν τα «ΑΟ» αυτοκίνητα στην Ελλάδα - Τι σημαίνουν οι μυστηριώδεις πινακίδες
Voucher 2250 ευρώ σε ανέργους με ΚΑΥΑΣ DYPAHS - ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΑΜΕΣΑ ΣΤΟ ΕΚΕΚ ΕΔΩ
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 1/8
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ