amea
Αντί για ουσιαστική στήριξη, προβλέπεται η μετατροπή των ειδικών εκπαιδευτικών σε περιπλανώμενους "συμβούλους" και περιορίζεται η εξατομικευμένη παρέμβαση, ενώ ταυτόχρονα θεσμοθετείται κόφτης στις προσλήψεις Παράλληλης Στήριξης

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς–Ιθάκης εκφράζει την έντονη ανησυχία του για την υποκριτική εξαγγελία ίδρυσης 3.448 Τμημάτων Ένταξης, καθώς αυτή συνοδεύεται από νομοθετικές ρυθμίσεις που οδηγούν στην υποβάθμιση της ειδικής εκπαίδευσης.

Αντί για ουσιαστική στήριξη, προβλέπεται η μετατροπή των ειδικών εκπαιδευτικών σε περιπλανώμενους "συμβούλους" και περιορίζεται η εξατομικευμένη παρέμβαση, ενώ ταυτόχρονα θεσμοθετείται κόφτης στις προσλήψεις Παράλληλης Στήριξης.

Επισημαίνεται ότι η ίδρυση δεν συνεπάγεται λειτουργία των Τμημάτων, καθώς εκατοντάδες παραμένουν ανενεργά λόγω έλλειψης προσωπικού.

Το σωματείο ξεκαθαρίζει ότι δεν παραχωρεί τις κατακτήσεις του κινήματος και θα αγωνιστεί για πραγματική, καθολική και ποιοτική στήριξη των μαθητών με ειδικές ανάγκες, απέναντι στις λογικές περικοπών και εκπαιδευτικής "σαλαμοποίησης".

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς–Ιθάκης:

Αν και θα έπρεπε να είναι χαρμόσυνο το γεγονός, αφού αποτελεί πάγιο αίτημα των Συλλόγων Εκπαιδευτικών, των Οργανώσεων Γονέων, να δημιουργηθούν υποστηρικτές λειτουργίες ειδικής εκπαίδευσης σε όλα τα σχολεία, σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, δυστυχώς, η εξαγγελία, συμπίπτει με την κατάθεση του νομοσχεδίου, κατά το οποίο, στο άρθρο 117 δρομολογούνται αλλαγές σε σχέση με την περαιτέρω υποβάθμιση της ειδικής εκπαίδευσης, πάντα με μόνιμο «μπούσουλα» την περικοπή δαπανών και τη μείωση των πιστώσεων. Η αρνητική αυτή εξέλιξη ακουμπά και τα Τμήματα Ένταξης.

Επαναφέρουμε, λοιπόν, ότι, μεταξύ όλων των άλλων, στο προς ψήφιση νομοσχέδιο, προβλέπεται η αλλαγή της φυσιογνωμίας, της λειτουργίας του Τμήματος Ένταξης με την μετατροπή του ειδικού εκπαιδευτικού σε «γυρολόγου» στα τμήματα του σχολείου, για να δίνει συμβουλές και να στηρίζει τον εκπαιδευτικό. Η εξατομικευμένη στήριξη, με βάση τη δυσκολία του μαθητή και ακόμα παραπέρα τις δυνατότητές του, με εξατομικευμένο πρόγραμμα, σε κατάλληλες γι’ αυτόν συνθήκες, σε χώρο που να εξασφαλίζει την ηρεμία και τον χρόνο ώστε να στηρίζεται ολόπλευρα, θα γίνεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις.  Πλέον, η «υποστήριξη» γίνεται μέσα στην τάξη, στο όνομα της ταλαιπωρημένης έννοιας της «συμπερίληψης», που με την επίκλησή της, εξαφανίζονται επί της ουσίας οι μαθητές με τις ιδιαίτερες, διαφοροποιημένες και ως εκ τούτου σύνθετες ανάγκες, από τις οποίες πρέπει να προκύπτει η αναβαθμισμένη, εξατομικευμένη υποστήριξη, με απώτερο σκοπό την αυτονομία και την πλήρη ένταξή τους στην τάξη. 

Ταυτόχρονα, με την παρουσία του ειδικού εκπαιδευτικού Τμήματος Ένταξης, κλειδώνει το ανώτατο όριο μαθητών σε κάθε τάξη, δηλαδή μέχρι 25 μαθητές για την πρωτοβάθμια και μέχρι 28 για τη δευτεροβάθμια. Τέτοια μέριμνα για την παροχή του εκπαιδευτικού έργου με σύγχρονους και αναβαθμισμένους όρους!!

Επιπλέον, στο όνομα του ειδικού εκπαιδευτικού της ένταξης που θα γυρίζει τα τμήματα, καθοδηγώντας τον εκπαιδευτικό να κάνει εξατομικευμένο και διαφοροποιημένο πρόγραμμα (!!) θα μπει τσεκούρι στις προσλήψεις Παράλληλης Στήριξης. Κάτι που ρητά αναφέρεται στο νόμο, καθώς θεσμοθετούν τον κόφτη στον αριθμό των παράλληλων στηρίξεων σε μία ανά τμήμα, και με χίλιες προϋποθέσεις θα εξασφαλίζεται η δεύτερη, ανεξάρτητα από τον αριθμό των μαθητών, που με αξιολογική έκθεση θα έχει ανάγκη από έναν εκπαιδευτικό παράλληλης, με αποκλειστική ευθύνη γι’ αυτόν τον μαθητή.

Και τέλος, σε σχέση και με τους αριθμητικούς πανηγυρισμούς και σε όσους τρέξανε να εξάρουν την πρωτοβουλία της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας δύο υποσημειώσεις:

* η ίδρυση τμημάτων ένταξης δεν σημαίνει και λειτουργία τους, αφού κάθε χρόνο εκατοντάδες από τα ήδη ιδρυμένα παραμένουν κλειστά ελλείψει εκπαιδευτικών και μειωμένων προσλήψεων από την πλευρά του υπουργείου παιδείας, καθώς οι προτεραιότητες της κυβέρνησης, αποδεδειγμένα δεν αφορούν τις μορφωτικές ανάγκες  των μαθητών.

*Τέλος, σε σχέση με τα νούμερα που διακινούνται και μας έχουν φτάσει λίγο πριν τον Άρη - – ορισμένα στοιχεία για να προσγειωθούμε με την εικόνα των ήδη ιδρυμένων στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρα μας, με βάση την αναφορά σε ερώτηση που κατέθεσε το ΚΚΕ και την υπογράφει η υφυπουργός παιδείας Ζ. Μακρή με αριθμό πρωτ. 1538/3-4-2024 τα στοιχεία έχουν ως εξής:

 

 

 

Σύνολο  - σχολικών μονάδων

Τμήματα ένταξης 2023-2024

ποσοστό

Υπό ίδρυση

2024-2025

Ποσοστό

 

 

νηπιαγωγεία

5.068

546

10%

1.842

36,34%

 

Δημοτικά

4.414

2.471

55.9%

714

28,8%

 

γυμνάσια

1.761

721

40.9%

480

27%

 

Λύκεια

1.069

49

7.3%

231

21,6%

ΕΠΑΛ

434

32

7%

181

41.7%

 

 

 

 

 

 

 Προφανώς, και την ίδρυση των Τμημάτων Ένταξης δεν την χαρίζουμε σε κανέναν αφού είναι στην προμετωπίδα των αγώνων μας, η ολόπλευρη, καθολική στήριξη  για όσα παιδιά το έχουν ανάγκη και έχουμε καταφέρει κάτω από την μαζική, οργανωμένη διεκδίκηση με βάση τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, με ή χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, να φέρνουμε αποτελέσματα.

Διαμηνύουμε όμως προς την Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας ότι δε θα περάσουν τα σχέδια περαιτέρω «σαλαμοποίησης» των μαθητών μας, με ή χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, μέσα στις τάξεις, αφήνοντας τους «ακάλυπτους» σε σχέση με αυτό που δικαιούνται. Όσες υπογραφές και νόμους να ψηφίσετε, κάτω από την αποφασιστική παρέμβαση του κινήματος, θα φροντίσουμε να μείνουν στα χαρτιά.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Ο βουλευτής της ΝΙΚΗΣ, Νίκος Βρεττός
Νίκη: Απομακρύνεται ο Νίκος Βρεττός από την Εξεταστική Επιτροπή για τον ΟΠΕΚΕΠΕ
Η «Νίκη» απομάκρυνε τον βουλευτή της Νίκο Βρεττό από την Εξεταστική για τον ΟΠΕΚΕΠΕ μετά τη στήριξη της πρότασης της ΝΔ για Πρόεδρο - Παραπέμπεται...
Νίκη: Απομακρύνεται ο Νίκος Βρεττός από την Εξεταστική Επιτροπή για τον ΟΠΕΚΕΠΕ
Σε συζήτηση που πραγματοποιήθηκε στο Bio3 Forum 2025, στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης
Κυριάκος Μητσοτάκης για Trust Your Stars: «Δεν είμαι ικανοποιημένος με το πρόγραμμα, δικαιολογημένα τα παράπονα»
«Ορισμένα από τα παράπονα που διατυπώθηκαν ήταν δικαιολογημένα»: Ο πρωθυπουργός παραδέχεται προβλήματα στην αξιολόγηση των ερευνητικών προτάσεων
Κυριάκος Μητσοτάκης για Trust Your Stars: «Δεν είμαι ικανοποιημένος με το πρόγραμμα, δικαιολογημένα τα παράπονα»
ypoyrgeio paideias kai thriskeymaton
Παράταση θητείας Υποδιευθυντή στη Σχολή Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης Αχαρνών
Συνέχιση καθηκόντων Υποδιευθυντή στη Θεματική Σχολή Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης Αχαρνών
Παράταση θητείας Υποδιευθυντή στη Σχολή Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης Αχαρνών
επιδομα
Φοιτητικό στεγαστικό επίδομα 2024-2025: Ανοίγει ξανά η πλατφόρμα για τη χορήγησή του
Ανοίγει ξανά η πλατφόρμα για το στεγαστικό επίδομα – Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για την ηλεκτρονική αίτηση
Φοιτητικό στεγαστικό επίδομα 2024-2025: Ανοίγει ξανά η πλατφόρμα για τη χορήγησή του