ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ
Νομοσχέδιο για ΑΕΙ: Στην Ολομέλεια -Το «καυτό» Μέρος Γ’: Διαγραφές και ενίσχυση των πειθαρχικών διαδικασιών

Σήμερα ψηφίζεται στην Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο της κυβέρνησης που, πέρα από τη σύσταση νομικού προσώπου για τη Μονή Σινά, περιλαμβάνει και ρυθμίσεις για τα πανεπιστήμια, με κεντρικό ζήτημα την αυστηροποίηση των πειθαρχικών διαδικασιών και τις διαγραφές φοιτητών. Μετά από αίτημα του ΚΚΕ, ειδικά για αυτά τα άρθρα θα διεξαχθεί ονομαστική ψηφοφορία.

Η πολιτική αντιπαράθεση στη Βουλή

Η χθεσινή συζήτηση διεξήχθη σε κλίμα έντασης, καθώς εκτός από το νομοσχέδιο, υπήρξαν αντιπαραθέσεις για τις διαδικασίες της προηγούμενης ημέρας στη συζήτηση περί προανακριτικής επιτροπής για το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ. Παράλληλα, αρκετές επισημάνσεις έγιναν για το άρθρο που αφορά τη Μονή Σινά, το οποίο –σύμφωνα με το ΚΚΕ– συνδέεται με τις διμερείς σχέσεις Ελλάδας-Αιγύπτου και με ευρωατλαντικούς σχεδιασμούς στην Ανατολική Μεσόγειο.

Το «καυτό» Μέρος Γ’

Το επίμαχο τρίτο μέρος του νομοσχεδίου προβλέπει:

  • Ενίσχυση των πειθαρχικών διαδικασιών στα ΑΕΙ.

  • Αυστηροποίηση ποινών για φοιτητές.

  • Καθιέρωση ανώτατου ορίου φοίτησης, που οδηγεί σε διαγραφές.

Εδώ καταγράφηκαν οι σημαντικότερες διαφοροποιήσεις των κομμάτων:

  • Νέα Δημοκρατία: Υπερασπίζεται τις αλλαγές, υποστηρίζοντας ότι ενισχύεται η «ποιότητα» και η «ασφάλεια» στα ΑΕΙ.

  • ΠΑΣΟΚ: Εμφανίστηκε ικανοποιημένο, υπογραμμίζοντας ότι το μέτρο των διαγραφών είχε ήδη θεσπιστεί επί δικής του διακυβέρνησης. Η κριτική του περιορίστηκε στο ότι οι νέες ρυθμίσεις μπορεί να αποτύχουν λόγω έλλειψης αυτονομίας στα ΑΕΙ.

  • Ελληνική Λύση: Συντάχθηκε πλήρως με την κυβερνητική γραμμή, μιλώντας για «μειοψηφίες που λυμαίνονται τα πανεπιστήμια» και ζητώντας ακόμα και την κατάργηση των φοιτητικών παρατάξεων.

  • ΣΥΡΙΖΑ και Νέα Αριστερά: Αντιτάχθηκαν στις ρυθμίσεις, επισημαίνοντας ότι η εικόνα των ελληνικών ΑΕΙ δεν συνάδει με την κυβερνητική περιγραφή περί βίας και ανομίας. Ωστόσο, δεν ανέδειξαν –όπως σχολίασε το ΚΚΕ– τη σύνδεση της αυστηροποίησης με την επιχειρηματική λειτουργία των πανεπιστημίων.

  • Πλεύση Ελευθερίας: Εξέφρασε ενστάσεις για την κατάργηση του τεκμηρίου αθωότητας και πρότεινε «βελτιώσεις», όπως ακρόαση πριν από διαγραφή ή ψηφιακή πλατφόρμα για αιτήματα παράτασης σπουδών.

  • Νίκη: Κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι χρησιμοποιεί προσχηματικά το θέμα της βίας για να επιβάλει ποινικό κλοιό στα ΑΕΙ, ενώ επανέφερε εθνικιστικού χαρακτήρα αιτήματα για την εκπαίδευση.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Ο πρύτανης του ΔΠΘ
Φώτης Μάρης (ΔΠΘ) στο alfavita.gr: «Στην HELEXPO παρουσιάζουμε το κομμάτι της διεθνοποίησής μας»
Στην 89η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ) και στο περίπτερο του alfavita βρέθηκε ο Πρύτανης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (ΔΠΘ), Φώτης Μάρης,...
Φώτης Μάρης (ΔΠΘ) στο alfavita.gr: «Στην HELEXPO παρουσιάζουμε το κομμάτι της διεθνοποίησής μας»
Εκπαίδευση
ΠΔΕ Κρήτης: Ξεκινούν οι αιτήσεις για το Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας 2025-2026
ΠΔΕ Κρήτης - Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας 2025-2026: Οι αιτήσεις για μαθητευόμενους και εκπαιδευτικούς - Όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά
ΠΔΕ Κρήτης: Ξεκινούν οι αιτήσεις για το Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας 2025-2026
Αθλητικά μονοπάτια
Αναπληρωτές Φυσικής Αγωγής σε ΔΠΕ: «Η ανάθεση του μαθήματός μας σε εκπαιδευτικούς ΠΕ70 δεν είναι η προβλεπόμενη διαδικασία»
«Να μας γνωστοποιήσετε αναλυτικά και άμεσα τα κενά που εξακολουθούν να υπάρχουν αυτή τη στιγμή σε επίπεδο σχολείων»
Αναπληρωτές Φυσικής Αγωγής σε ΔΠΕ: «Η ανάθεση του μαθήματός μας σε εκπαιδευτικούς ΠΕ70 δεν είναι η προβλεπόμενη διαδικασία»