Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) ξεκινά μια καινοτόμο πρωτοβουλία, φέρνοντας την εικονική πραγματικότητα (VR) στην εκπαιδευτική διαδικασία. Με τη δρομολόγηση διαγωνιστικής διαδικασίας για την προμήθεια 80 συσκευών VR 3DoF Headsets, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου VR4Empathy, το ΙΕΠ θέτει στο επίκεντρο τη βιωματική μάθηση και την κοινωνική συνοχή.
Η επένδυση, προϋπολογισμού έως 45.000 ευρώ, χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και στοχεύει στην πιλοτική ενσωμάτωση ψηφιακών σεναρίων σε σχολεία της Ελλάδας.
Με το VR, οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να βιώσουν μέσα από διαφορετικές οπτικές την έννοια της ενσυναίσθησης, της συμπερίληψης και της πολιτισμικής κατανόησης, ενισχύοντας τη διδασκαλία σε μαθήματα όπως Ιστορία, Μελέτη Περιβάλλοντος, Γεωγραφία και Γεωλογία-Γεωγραφία, Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή Φυσική, Χημεία, Βιολογία.

Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα VR4Empathy, με συμμετοχή από τέσσερις χώρες (Ελλάδα, Σλοβενία, Πορτογαλία, Δανία), προωθεί τη χρήση της τεχνολογίας εικονικής πραγματικότητας ως εργαλείου για την ενεργό πολιτότητα και την καλλιέργεια αξιών στα σχολεία.
Με αυτή τη δράση, το ΙΕΠ επιβεβαιώνει τη στρατηγική του να μετασχηματίσει το ελληνικό σχολείο σε ένα χώρο όπου η γνώση συνδυάζεται με την κοινωνική ευαισθητοποίηση, την πολιτισμική εκπαίδευση και την ένταξη της τεχνολογίας.

Η ανακοίνωση του ΙΕΠ αναλυτικά
«Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) ανακοινώνει τη δρομολόγηση διαγωνιστικής διαδικασίας για την προμήθεια 80 συσκευών VR 3DoF Headsets, στο πλαίσιο της συμμετοχής του στο ευρωπαϊκό έργο «VR4Empathy – Using virtual reality for inclusive and action-oriented empathy in schools» (Project No 101132844 – ERASMUS-EDU-2023-PI-FORWARD-LOT1).
Η προμήθεια, προϋπολογισμού έως 45.000 ευρώ (με ΦΠΑ), χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (EACEA) και θα υποστηρίξει την πιλοτική εφαρμογή ψηφιακών σεναρίων σε σχολεία της Ελλάδας, ενισχύοντας τη διδασκαλία μαθημάτων όπως Ιστορία, Μελέτη Περιβάλλοντος, Γεωγραφία και Γεωλογία-Γεωγραφία, Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, Φυσικά, Φυσική, Χημεία και Βιολογία.
Το έργο VR4Empathy, με τη συμμετοχή 7 οργανισμών από 4 ευρωπαϊκές χώρες (Ελλάδα, Σλοβενία, Πορτογαλία, Δανία), αξιοποιεί την τεχνολογία της εικονικής πραγματικότητας ως μέσο για να καλλιεργηθεί η γνωστική ενσυναίσθηση, η συμπερίληψη και η κατανόηση της διαφορετικότητας. Μέσω της εικονικής πραγματικότητα, οι μαθητές και οι μαθήτριες έχουν τη δυνατότητα να δουν τον κόσμο από οπτικές γωνίες άλλων ανθρώπων και πολιτισμών, ενισχύοντας την ικανότητά τους να συναισθάνονται και να δρουν υπεύθυνα ως πολίτες.
Η συγκεκριμένη δράση εντάσσεται στη μακροπρόθεσμη στρατηγική του ΙΕΠ για την αξιοποίηση της εκπαιδευτικής τεχνολογίας με σκοπό την υποστήριξη ενός σχολείου που δεν περιορίζεται στη μετάδοση γνώσεων, αλλά καλλιεργεί αξίες, ενισχύει την κοινωνική συνοχή και προετοιμάζει ενεργούς και ευαισθητοποιημένους πολίτες.»
Η προκήρυξη για την προμήθεια των συσκευών θα αναρτηθεί σύντομα στην επίσημη ιστοσελίδα του ΙΕΠ (www.iep.edu.gr).
Μάθετε περισσότερα για το έργο VR4Empathy: https://virtualreality4empathy.eu/
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Η διεφθαρμένη διαδικασία εισαγωγής των πλούσιων γόνων σε ελίτ Πανεπιστήμια
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/7
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ