Σε κοινή ανακοίνωση προχώρησαν οι Σύλλογοι Γονέων του 14ου και του 27ου Δημοτικού Σχολείου Λάρισας, του 1ου και 26ου Νηπιαγωγείου, καθώς και η Ένωση Γονέων Λάρισας, καταγγέλλοντας την πολιτική συγχωνεύσεων τμημάτων και τη συστηματική αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη.
Οι γονείς μιλούν για ένα «αυθαίρετο και αντιπαιδαγωγικό μέτρο», το οποίο όχι μόνο υποβαθμίζει την ποιότητα της δημόσιας εκπαίδευσης, αλλά παραβιάζει και βασικούς κανόνες ασφάλειας και πυρασφάλειας.
Αφορμή για την έκρηξη αγανάκτησης στάθηκαν νέες προφορικές εντολές μετακίνησης μαθητών μεταξύ σχολείων, εντολές που –όπως αναφέρεται– ξεκινούν από το Υπουργείο Παιδείας και υλοποιούνται από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Όπως τονίζουν, πρόκειται για μια πρακτική που εφαρμόζεται ήδη εδώ και χρόνια ανάμεσα στο 14ο και 27ο Δημοτικό Σχολείο, με σοβαρές συνέπειες στη λειτουργία τους και στην ψυχολογία των παιδιών.
«Δεν θα δεχτούμε να στοιβάζονται τα παιδιά μας σαν σαρδέλες», αναφέρουν χαρακτηριστικά, καλώντας το Υπουργείο να σεβαστεί τις πραγματικές εκπαιδευτικές ανάγκες και να δώσει λύση τώρα, με τη δημιουργία δεύτερου τμήματος στην Α’ τάξη του 14ου Δημοτικού Λάρισας.
Οι γονείς καταγγέλλουν επίσης ότι:
Οι γνωματεύσεις και διαγνώσεις ειδικών μαθησιακών δυσκολιών αγνοούνται
Τα αδέλφια στέλνονται σε διαφορετικά σχολεία
Οι συνθήκες στις σχολικές αίθουσες είναι ασφυκτικές και μη παιδαγωγικές
Στο στόχαστρο μπαίνει ο νόμος του 2021, που επιτρέπει 25 μαθητές ανά τμήμα από την Α’ Δημοτικού, ακόμα και εν μέσω υγειονομικών κρίσεων.
«Μιλούν για “αναβαθμίσεις” και “αξιολογήσεις” την ώρα που υποβαθμίζουν συνειδητά τα σχολεία», υπογραμμίζουν, προσθέτοντας ότι τη στιγμή που χρήματα δίνονται αφειδώς αλλού, τα δημόσια σχολεία παραμένουν εγκαταλελειμμένα, με ανεπαρκές προσωπικό και πίεση στους γονείς να καλύψουν βασικές ανάγκες.
Αναλυτικά η ανακοίνωση
Ο νόμος, που επιτρέπει την αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα σε 25 παιδιά ακόμα και στις δύο πρώτες τάξεις του Δημοτικού, ψηφίστηκε το 2021 εν μέσω πανδημίας, όταν όλοι μιλούσαν για «αποστάσεις», «υγιεινή» και «μέτρα προστασίας».
Και τώρα βλέπουμε να ξεδιπλώνεται πλήρως το αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής, με προφορικές εντολές για μετακινήσεις μαθητών από σχολείο σε σχολείο, εντολές που ξεκινούν από το Υπουργείο και εκτελούνται από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, που σαν καλοκουρδισμένο ρολόι, εφαρμόζουν αυτή την απαράδεκτη και αντιπαιδαγωγική πρακτική, δείχνοντας το πιο αυταρχικό τους πρόσωπο στο όνομα της εξοικονόμησης πόρων.
Η εφαρμογή αυτών των αποφάσεων δεν είναι θεωρητική, συμβαίνει ήδη εδώ και χρόνια ανάμεσα στο 14ο και το 27ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας, δυσκολεύοντας και τα δύο σχολεία, υπονομεύοντας τον προγραμματισμό τους και φορτώνοντας με επιπλέον πίεση μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς.
Ως γονείς δεν μπορούμε και δεν πρόκειται να δεχτούμε αυτή τη λογική. Μας εκφράζουν απόλυτα τα κείμενα της ΔΟΕ και του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Λάρισας «Κωνσταντίνος Κούμας», που καταγγέλλουν αυτό το αυθαίρετο και παράνομο μέτρο. Στεκόμαστε δίπλα στους δασκάλους των παιδιών μας που παλεύουν καθημερινά να διδάξουν και να στηρίξουν κάθε παιδί μέσα σε ασφυκτικές αίθουσες των 25 μαθητών, χωρίς καμία πρόβλεψη για τις ιδιαίτερες μαθησιακές δυσκολίες ή τις διαφορετικές ανάγκες, παραβιάζοντας βασικούς
κανόνες αδειοδότησης και πυρασφάλειας.
Είναι το απόλυτο παράδοξο και η μεγαλύτερη υποκρισία να μιλά κανείς για «αναβαθμίσεις», «αξιολογήσεις» και «αποτιμήσεις» σχολικών μονάδων, την ίδια ώρα που συνειδητά δημιουργεί το χειρότερο δυνατό πλαίσιο μάθησης. Μιλούν για ποιότητα και ανάπτυξη, ενώ στην πράξη στοιβάζουν τα παιδιά μας σαν σαρδέλες, υπονομεύουν την παιδαγωγική διαδικασία, πλήθους αντί δασκάλου και φροντιστή της μάθησης.
Και ειδικά αυτή την περίοδο που ακούμε συνεχώς για χορό εκατομμυρίων σε οπλικά συστήματα, σε «παράνομους» δικαιούχους επιδοτήσεων, σε πολιτικές επιλεκτικών ενισχύσεων πολλών εκατομμυρίων, τα δικά μας δημόσια σχολεία, εκεί που εκπαιδεύονται τα παιδιά μας, παραμένουν υποχρηματοδοτημένα, με κτίρια που καταρρέουν, δασκάλους που ποτέ δεν επαρκούν, ανάγκες που ποτέ δεν καλύπτονται και μια μόνιμη πίεση στους γονείς να συμβάλλουν οικονομικά με κάθε τρόπο.
Εμείς οι γονείς πληρώνουμε μια ζωή με την εργασία μας, τίμια προσπαθούμε να κερδίσουμε τα απαραίτητα, και απαιτούμε το αυτονόητο: να επιστρέψει έστω ένα ελάχιστο μέρος όσων καταβάλουμε στην ουσία! Στα παιδιά μας και στη δημόσια, δωρεάν, ποιοτική εκπαίδευσή τους. Και αυτά τα λεφτά, με τον πιο προκλητικό τρόπο, αποδεικνύεται ότι εξυπηρετούν συμφέροντα.
Δεν θα ανεχτούμε άλλο αυτή την κοροϊδία! Όλοι έχουμε καταλάβει ακριβώς τι συμβαίνει! Είμαστε έξαλλοι, όσο κι αν προσπαθούμε να το πούμε ευγενικά.
Από εδώ και πέρα ΜΗ ΔΙΑΝΟΗΘΕΙ ΚΑΝΕΙΣ να στοιβάξει τα παιδιά μας σαν αριθμούς. Υπάρχει ήδη απίστευτη αύξηση δυσκολιών που τα ίδια τα παιδιά μας και εμείς αντιμετωπίζουμε. Υπάρχουν γνωματεύσεις και διαγνώσεις που αγνοούνται βάναυσα, αδέρφια που στέλνονται σε διαφορετικά σχολεία, υπάρχουν άδικοι νόμοι που μαζεύουν τα παιδιά σε τάξεις-αποθήκες, υπάρχει μια διοίκηση
που κωφεύει αντί να στηρίξει, υπάρχει υπογεννητικότητα που αποδεικνύει πόσο λάθος και καταστροφική είναι αυτή η πολιτική.
ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ!
ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ!
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ 2 ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α’ ΤΑΞΗ του 14ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΛΑΡΙΣΑΣ
ΣΤΗΡΙΞΗ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ, ΔΩΡΕΑΝ, ΠΟΙΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΠΟΥ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Η ελληνική συνταγή που ξετρέλανε το TikTok – Με μόνο 3 υλικά
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 11/7
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ