βου
Ζητούνται εξηγήσεις για τη μη υλοποίηση των προβλεπόμενων επιμορφώσεων – Κίνδυνος καθυστερήσεων στις προαγωγές

Ανησυχία και ερωτήματα προκάλεσε η καθυστέρηση στην υλοποίηση της εισαγωγικής επιμόρφωσης για τους εκπαιδευτικούς που έχουν διοριστεί μετά τις 30 Ιουνίου 2022 σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, καθώς και για τα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.).

Η βουλευτής Σοφία-Χάιδω Ασημακοπούλου κατέθεσε ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας, ζητώντας απαντήσεις για την πολυετή καθυστέρηση στην έναρξη των προβλεπόμενων επιμορφωτικών προγραμμάτων και τις συνέπειες που αυτή επιφέρει στο διοικητικό και επαγγελματικό μέλλον των εκπαιδευτικών.

Τι προβλέπει ο νόμος για την εισαγωγική επιμόρφωση

Σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 47 του ν. 3528/2007, η εισαγωγική επιμόρφωση είναι υποχρεωτική τόσο για την υπηρεσία όσο και για τον υπάλληλο και πρέπει να διενεργείται εντός διετίας από τον διορισμό. Η επιτυχής ολοκλήρωσή της αποτελεί προϋπόθεση για την προαγωγή στον επόμενο βαθμό.

Τα κρίσιμα ερωτήματα προς την Υπουργό Παιδείας

Η κ. Ασημακοπούλου ζητά να μάθει:

  1. Για ποιον λόγο δεν έχουν υλοποιηθεί τα σχετικά επιμορφωτικά προγράμματα για τους εκπαιδευτικούς και τα μέλη Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. που διορίστηκαν μετά την 30-06-2022;

  2. Προτίθεται το Υπουργείο Παιδείας να παρέμβει άμεσα, ώστε να πραγματοποιηθούν τα Προγράμματα Εισαγωγικής Επιμόρφωσης στο συντομότερο δυνατό χρονικό διάστημα;

Η βουλευτής τονίζει ότι η εισαγωγική επιμόρφωση δεν είναι μια απλή τυπική διαδικασία αλλά αποτελεί κομβικό εργαλείο ενίσχυσης του εκπαιδευτικού έργου, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης και την ενίσχυση της επαγγελματικής ταυτότητας των νεοδιορισμένων εκπαιδευτικών.

Κίνδυνος «παγώματος» στις προαγωγές και υποβάθμισης της επιμόρφωσης

Η μη πραγματοποίηση της επιμόρφωσης δημιουργεί θεσμικό και λειτουργικό αδιέξοδο για εκατοντάδες εκπαιδευτικούς και μέλη Ε.Ε.Π./Ε.Β.Π., που μένουν μετέωροι, μη έχοντας τη δυνατότητα να προαχθούν ή να αναβαθμίσουν τον βαθμό τους.

Παράλληλα, υπονομεύεται ο παιδαγωγικός και αναπτυξιακός χαρακτήρας της εισαγωγικής επιμόρφωσης, η οποία έχει στόχο την ενσωμάτωση του εκπαιδευτικού στο δημόσιο σχολείο, την επαφή του με τη νομοθεσία, τις διοικητικές δομές και τις παιδαγωγικές αρχές.

Αναλυτικά η ερώτηση

«Κυρία Υπουργέ,

Σύμφωνα με την παράγραφο 2, του άρθρου 47, του νόμου 3528/2007: «Η εισαγωγική εκπαίδευση είναι υποχρεωτική, τόσο για την υπηρεσία όσο και για τον υπάλληλο. Γίνεται κατά την πρώτη διετία από το διορισμό του υπαλλήλου και έχει ως σκοπό την εξοικείωση του υπαλλήλου με τα αντικείμενα της υπηρεσίας του και τα καθήκοντα του ως δημοσίου υπαλλήλου γενικότερα. … Δεν γίνεται προαγωγή υπαλλήλου στον επόμενο του εισαγωγικού βαθμό εάν δεν έχει ολοκληρώσει επιτυχώς την εισαγωγική εκπαίδευση.».

Οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τα μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.), που διορίστηκαν μετά τις 30-06-2022 δεν έχουν κάνει εισαγωγική επιμόρφωση, ενώ έχει παρέλθει ή παρέρχεται διετία από το διορισμό τους. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, αφενός να ακυρώνεται στην πράξη, ο χαρακτήρας της «εισαγωγικής» επιμόρφωσης και αφετέρου να μην προωθούνται σε ανώτερο βαθμό, όσες και όσοι διορίστηκαν μετά τις 30-06- 2022 και θα έπρεπε να έχουν ήδη επιμορφωθεί.

Η εισαγωγική επιμόρφωση δεν είναι τυπική διαδικασία αλλά, όπως και κάθε επιμόρφωση, αποβλέπει στη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος, στη βελτίωση της αποτελεσματικότητάς του, στην ικανοποίηση των αναγκών των εκπαιδευομένων, στη βελτίωση της αλληλεπίδρασης μεταξύ εκπαιδευτικού κόσμου και του συνόλου της κοινωνίας και στη διάχυση των ερευνητικών αποτελεσμάτων και στη σύνδεσή τους με την εκπαιδευτική πράξη.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω, Ερωτάται η κ. Υπουργός:

1. Για ποιους λόγους δεν έγιναν τα προγράμματα Εισαγωγικής Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού για τους υπόχρεους σε εισαγωγική επιμόρφωση που διορίστηκαν μετά τις 30-06- 2022;

2. Προτίθεσθε να παρέμβετε, ώστε η πραγματοποίηση των Προγραμμάτων Εισαγωγικής Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού να γίνουν το συντομότερο δυνατό;

Η ερωτώσα Βουλευτής ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑ – ΧΑΪΔΩ»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Έκτακτο επίδομα έως 1.700 ευρώ σε εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 6/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Καταστροφές από την κακοκαιρία Byron
Κακοκαιρία: Πληγήκατε από πλημμύρες; Έτσι θα διεκδικήσετε αποζημίωση
Αποζημίωση πλημμύρας: Ποιοι δικαιούνται χρήματα από το Δημόσιο για ζημιές σε σπίτι ή αυτοκίνητο – Βήμα βήμα η διαδικασία
Κακοκαιρία: Πληγήκατε από πλημμύρες; Έτσι θα διεκδικήσετε αποζημίωση
Το Αριστοτέλειο επεκτείνει το δίκτυο των ακαδημαϊκών συνεργασιών στη Λατινική Αμερική
ΑΠΘ: Το Αριστοτέλειο επεκτείνει το δίκτυο των ακαδημαϊκών συνεργασιών του στη Λατινική Αμερική
Νέα διεθνής γέφυρα συνεργασίας για το ΑΠΘ, με στοχευμένες ακαδημαϊκές ανταλλαγές, κοινά ερευνητικά προγράμματα και ενίσχυση της παρουσίας του στη...
ΑΠΘ: Το Αριστοτέλειο επεκτείνει το δίκτυο των ακαδημαϊκών συνεργασιών του στη Λατινική Αμερική
Καταφύγιο σκύλων στη Νίκαια καταστράφηκε από την κακοκαιρία Byron
Κακοκαιρία Byron: «Πνίγηκε» καταφύγιο αδέσποτων στη Νίκαια – Έκκληση για βοήθεια (vid)
Καταστράφηκαν υποδομές, τροφές και εξοπλισμός – Επείγουσα έκκληση για φιλοξενία 30 ζώων και εθελοντές
Κακοκαιρία Byron: «Πνίγηκε» καταφύγιο αδέσποτων στη Νίκαια – Έκκληση για βοήθεια (vid)