Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, κατέθεσε η βουλευτής Σοφία-Χάιδω Ασημακοπούλου, αναδεικνύοντας ένα σοβαρό κενό στην εφαρμογή της προβλεπόμενης εισαγωγικής επιμόρφωσης για εκπαιδευτικούς και μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού.
Συγκεκριμένα, η βουλευτής επισημαίνει ότι, παρά την υποχρεωτικότητα της επιμόρφωσης σύμφωνα με το άρθρο 47 του Ν. 3528/2007, δεν έχει πραγματοποιηθεί η σχετική διαδικασία για όσους διορίστηκαν μετά τις 30 Ιουνίου 2022, γεγονός που παραβιάζει τη νομοθεσία και στερεί από τους εκπαιδευτικούς τη δυνατότητα προαγωγής, αλλά και από το εκπαιδευτικό σύστημα μια ουσιαστική διαδικασία επαγγελματικής ενδυνάμωσης.
Η κ. Ασημακοπούλου καλεί την Υπουργό να δώσει εξηγήσεις για την καθυστέρηση και να δεσμευτεί για την άμεση υλοποίηση των προγραμμάτων επιμόρφωσης, τα οποία, όπως τονίζει, αποτελούν βασικό εργαλείο βελτίωσης της ποιότητας της δημόσιας εκπαίδευσης και ενίσχυσης του ρόλου των εκπαιδευτικών στην κοινωνία.
Δείτε εδώ αναλυτικά την ερώτηση.
Τι αναφέρει η ερώτηση
«Εισαγωγική επιμόρφωση εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.), που διορίστηκαν μετά τις 30-06-2022»
Κυρία Υπουργέ,
Σύμφωνα με την παράγραφο 2, του άρθρου 47, του νόμου 3528/2007: «Η εισαγωγική εκπαίδευση είναι υποχρεωτική, τόσο για την υπηρεσία όσο και για τον υπάλληλο. Γίνεται κατά την πρώτη διετία από το διορισμό του υπαλλήλου και έχει ως σκοπό την εξοικείωση του υπαλλήλου με τα αντικείμενα της υπηρεσίας του και τα καθήκοντα του ως δημοσίου υπαλλήλου γενικότερα. … Δεν γίνεται προαγωγή υπαλλήλου στον επόμενο του εισαγωγικού βαθμό εάν δεν έχει ολοκληρώσει επιτυχώς την εισαγωγική εκπαίδευση.». Οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τα μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.), που διορίστηκαν μετά τις 30-06-2022 δεν έχουν κάνει εισαγωγική επιμόρφωση, ενώ έχει παρέλθει ή παρέρχεται διετία από το διορισμό τους. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, αφενός να ακυρώνεται στην πράξη, ο χαρακτήρας της «εισαγωγικής» επιμόρφωσης και αφετέρου να μην προωθούνται σε ανώτερο βαθμό, όσες και όσοι διορίστηκαν μετά τις 30-06- 2022 και θα έπρεπε να έχουν ήδη επιμορφωθεί. Η εισαγωγική επιμόρφωση δεν είναι τυπική διαδικασία αλλά, όπως και κάθε επιμόρφωση, αποβλέπει στη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος, στη βελτίωση της αποτελεσματικότητάς του, στην ικανοποίηση των αναγκών των εκπαιδευομένων, στη βελτίωση της αλληλεπίδρασης μεταξύ εκπαιδευτικού κόσμου και του συνόλου της κοινωνίας και στη διάχυση των ερευνητικών αποτελεσμάτων και στη σύνδεσή τους με την εκπαιδευτική πράξη.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτάται η κ. Υπουργός:
Για ποιους λόγους δεν έγιναν τα προγράμματα Εισαγωγικής Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού για τους υπόχρεους σε εισαγωγική επιμόρφωση που διορίστηκαν μετά τις 30-06- 2022;
Προτίθεσθε να παρέμβετε, ώστε η πραγματοποίηση των Προγραμμάτων Εισαγωγικής Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού να γίνουν το συντομότερο δυνατό;
Η ερωτώσα Βουλευτής
ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑ – ΧΑΪΔΩ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Kαμπανάκι από την EFSA για τα δύο πιο τοξικά τρόφιμα της αγοράς στην Ευρώπη
Βαθμολογίες κάτω από τη βάση... να φάνε και οι κότες! Μα τι συμβαίνει επιτέλους;
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 9/7
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ