γραπτό στις Πανελλήνιες
Αρχαία Ελληνικά: Η σημασία της κριτικής σκέψης στις φετινές πανελλήνιες εξετάσεις

Η φετινή εξεταστική διαδικασία στα αρχαία ελληνικά παρουσίασε σημαντικές προκλήσεις, απευθυνόμενη σε υποψηφίους με βαθιά γνώση της γλώσσας και ικανότητα ανάλυσης. Η Εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων αναλύει τα δοθέντα θέματα, επισημαίνοντας τα βασικά σημεία και τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν οι μαθητές.

Τα θέματα κρίθηκαν ως ιδιαίτερα εξατομικευμένα για καλά προετοιμασμένους υποψηφίους. Η γνώση της αρχαίας ελληνικής γλώσσας σε επίπεδο γραμματικής και συντακτικού ήταν αναγκαία προϋπόθεση, καθώς τα κείμενα απαιτούσαν ουσιαστική κατανόηση και σύνθετη ερμηνεία.

Το διδαγμένο απόσπασμα, που προέρχεται από τον μύθο του σπηλαίου στην «Πολιτεία» του Πλάτωνα, αποτέλεσε το κεντρικό σημείο της εξέτασης. Οι ερωτήσεις που σχετίζονταν με αυτό το κείμενο (Α1α, Α1β, Β1) κρίθηκαν σχετικά εύκολες, βασιζόμενες κυρίως στην ορθή κατανόηση του κειμένου.

Το παράλληλο κείμενο που επιλέχθηκε για σύγκριση ήταν ένα απόσπασμα του Τζορτζ Όργουελ, το οποίο επέλεξαν για να προκαλέσουν τους υποψηφίους σε κριτική σκέψη και εμβάθυνση. Η ομοιότητα εντοπίστηκε στην έννοια της άρνησης της εξωτερικής πραγματικότητας από τον «υλικό κόσμο», ενώ η διαφορά αφορά την αποδοχή της ύπαρξης και της σταθερότητας των φυσικών νόμων.

Αυτή η σύγκριση απαιτούσε από τους μαθητές να αναδείξουν βαθύτερες φιλοσοφικές αντιλήψεις και να τεκμηριώσουν την ανάλυσή τους με σαφήνεια.

Η ερώτηση σχετικά με τα ετυμολογικά συγγενή (Β3) δημιούργησε σημαντικές δυσκολίες, κυρίως λόγω της πολυπλοκότητας λέξεων όπως «οισοφάγος» και «φερφέρονο». Αντίθετα, η ερώτηση Β4 κρίθηκε πιο εύκολη, καθώς οι απαντήσεις μπορούσαν να αντληθούν από το σχολικό εγχειρίδιο.

Η μετάφραση του αποσπάσματος (Γ1) ήταν απαιτητική, κυρίως λόγω της χρήσης πλαγίου λόγου μετά από άνω τελεία, που δυσκόλευε τον εντοπισμό του ρήματος εξάρτησης. Ειδική προσοχή χρειάστηκε στην περίοδο που περιέχει υποθετικό λόγο, η οποία δεν διατυπωνόταν με απόλυτη σαφήνεια.

Οι γραμματικές ερωτήσεις (Γ3) απαιτούσαν στερεές γνώσεις γραμματικών κανόνων, ενώ οι συντακτικές παρατηρήσεις (Γ4) θεωρήθηκαν απαιτητικές, ιδίως η τελευταία υποερώτηση που προϋπέθετε υψηλό επίπεδο κατανόησης.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 13/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Γιατροί σε νοσοκομείο
Υγεία: «Μπλόκο» σε γιατρούς να μιλούν στα ΜΜΕ – «Δεν θα μιλάει κανείς χωρίς άδεια»
Η οδηγία του διοικητή της 2ης ΥΠΕ προκαλεί αντιδράσεις – Ο πρόεδρος της ΟΕΝΓΕ Γιάννης Γαλανόπουλος,δηλώνει ότι «δεν θα τους περάσει»
Υγεία: «Μπλόκο» σε γιατρούς να μιλούν στα ΜΜΕ – «Δεν θα μιλάει κανείς χωρίς άδεια»
ρομποτική
Helpdesk για διαδραστικούς πίνακες και ρομποτική στα σχολεία: Νέος διαγωνισμός 974.640 € από το Υπουργείο Παιδείας
Η δράση εντάσσεται στο πλαίσιο της ψηφιακής αναβάθμισης της εκπαίδευσης, με στόχο τη βιώσιμη λειτουργία του εξοπλισμού που έχει ήδη εγκατασταθεί σε...
Helpdesk για διαδραστικούς πίνακες και ρομποτική στα σχολεία: Νέος διαγωνισμός 974.640 € από το Υπουργείο Παιδείας
ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΝΟΣΗΛΕΥΤΕΣ
«Οι σχολικοί νοσηλευτές δεν φταίνε για τα κενά στα δημόσια νοσοκομεία»: Αντίδραση στις δηλώσεις του Άδωνι Γεωργιάδη
Δριμεία ανακοίνωση για τις συνθήκες εργασίας νοσηλευτών και αναπληρωτών από την Αγωνιστική Συσπείρωση ΕΕΠ-ΕΒΠ
«Οι σχολικοί νοσηλευτές δεν φταίνε για τα κενά στα δημόσια νοσοκομεία»: Αντίδραση στις δηλώσεις του Άδωνι Γεωργιάδη