Θέρμανση στα σχολεία
«Με τον παρόντα κανονισμό γίνεται εξαρχής φανερό ότι διαρρηγνύεται αυτή η σχέση των γονιών και των μαθητών με τον φυσικό τους χώρο, το σχολείο τους»

Επιστολή στη Δημοτική Επιτροπή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καλαμαριάς έστειλαν οι γονείς των μαθητών των σχολείων του Δήμου Καλαμαριάς για τον κανονισμό παραχώρησης και χρήσης των σχολικών χώρων, γυμναστηρίων, αιθουσών πολλαπλής χρήσης και αιθουσών εκδηλώσεων.

«Με τον παρόντα κανονισμό γίνεται εξαρχής φανερό ότι διαρρηγνύεται αυτή η σχέση των γονιών και των μαθητών με τον φυσικό τους χώρο, το σχολείο τους. Αντιμετωπιζόμαστε και εμείς οι γονείς ως εξωτερικοί φορείς που πρέπει να προσκομίσουμε μία σειρά από δικαιολογητικά και να προγραμματίσουμε ο,τιδήποτε μήνες πριν, για να πετύχουμε το αυτονόητο: να συνευρεθούμε στον χώρο που φοιτούν τα παιδιά τους, να προσφέρουμε σε αυτά δημιουργικές δραστηριότητες, να συναναστραφούμε, να οργανώσουμε δράσεις και εκδηλώσεις» τονίζουν στην επιστολή τους, που δημοσιεύει το alfavita.gr, οι γονείς.

«Τα σχολεία καθίστανται χώροι του Δήμου προς παραχώρηση ή και ενοικίαση και δρομολογείται μία προσπάθεια να απομακρυνθούν γονείς και μαθητές από αυτά και μάλιστα τη στιγμή που και οι ελεύθεροι χώροι συνεχώς συρρικνώνονται και τσιμεντοποιούνται και η πρόσβαση σε ιδιωτικούς χώρους που παρέχουν εξωσχολικές δραστηριότητες γίνεται πολυτέλεια για όλο και περισσότερα παιδιά λόγω των αυξανόμενων οικονομικών δυσκολιών» προσθέτουν.

Η επιστολή των Συλλόγων Γονέων των μαθητών του Δήμου Καλαμαριάς

Θέσεις Ένωσης Γονέων Καλαμαριάς για τον Κανονισμό Παραχώρησης Σχολικών Χώρων

Καλούμαστε ως Ένωση Συλλόγων Γονέων των Μαθητών της Καλαμαριάς να γνωμοδοτήσουμε για τον «Κανονισμό Παραχώρησης και Χρήσης Σχολικών Γυμναστηρίων -Αιθουσών Πολλαπλής Χρήσης-Αιθουσών Εκδηλώσεων-Σχολικών Χώρων Γενικά του Δήμου Καλαμαριάς» που συντάχθηκε από τον Δήμο.

Όπως γνωρίζουμε, μετά το πέρας του σχολικού ωραρίου, διαχειριστής των χώρων εντός των σχολικών μονάδων είναι ο Δήμος, ο οποίος έχει εξουσιοδοτηθεί να αποφασίζει σε ποιους θα τους παραχωρεί και με ποιους όρους.

Οι χώροι εντός των σχολικών μονάδων όμως, είναι ο τόπος που ζουν και περνούν ένα μεγάλο μέρος της ημέρας τους τα παιδιά μας, ο τόπος που εκπαιδεύονται, κοινωνικοποιούνται, δρουν συλλογικά και ωριμάζουν. Ο τόπος που και εμείς οι γονείς συναντιόμαστε, μοιραζόμαστε τους καθημερινούς μας προβληματισμούς και συνδεόμαστε άμεσα με τη σχολική ζωή των παιδιών μας. Τα σχολεία είναι χώροι φορτισμένοι με την καθημερινότητα των παιδιών και των γονιών. Γι’ αυτό και βάσει των καταστατικών των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων, η έδρα κάθε Συλλόγου είναι το σχολείο του. Η έδρα για τις συνελεύσεις των μελών του Συλλόγου αλλά και για κάθε είδους δράση που αποφασίζει το συλλογικό όργανο των γονέων ότι έχει αξία και λόγους να υλοποιήσει και συνάδει με τις ανάγκες και τις επιθυμίες των παιδιών και των γονέων.

Με τον παρόντα κανονισμό γίνεται εξαρχής φανερό ότι διαρρηγνύεται αυτή η σχέση των γονιών και των μαθητών με τον φυσικό τους χώρο, το σχολείο τους. Αντιμετωπιζόμαστε και εμείς οι γονείς ως εξωτερικοί φορείς που πρέπει να προσκομίσουμε μία σειρά από δικαιολογητικά και να προγραμματίσουμε ο,τιδήποτε μήνες πριν, για να πετύχουμε το αυτονόητο: να συνευρεθούμε στον χώρο που φοιτούν τα παιδιά τους, να προσφέρουμε σε αυτά δημιουργικές δραστηριότητες, να συναναστραφούμε, να οργανώσουμε δράσεις και εκδηλώσεις.

Σύμφωνα με τον προτεινόμενο κανονισμό παραχώρησης, στο άρθρο 3, ως δικαιούχοι αναγράφονται πρώτα «εξωσχολικοί φορείς του Δημοσίου ή του ιδιωτικού τομέα» και μετά «φορείς που συνδέονται με το σχολείο».

Τα σχολεία καθίστανται χώροι του Δήμου προς παραχώρηση ή και ενοικίαση και δρομολογείται μία προσπάθεια να απομακρυνθούν γονείς και μαθητές από αυτά και μάλιστα τη στιγμή που και οι ελεύθεροι χώροι συνεχώς συρρικνώνονται και τσιμεντοποιούνται και η πρόσβαση σε ιδιωτικούς χώρους που παρέχουν εξωσχολικές δραστηριότητες γίνεται πολυτέλεια για όλο και περισσότερα παιδιά λόγω των αυξανόμενων οικονομικών δυσκολιών.

Σύμφωνα με την περίπτωση Α, του άρθρου 5 του κανονισμού, που αφορά στην «Παραχώρηση σχολικού χώρου σε Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων και Δημοτικούς φορείς για την εφαρμογή προγραμμάτων δημιουργικής απασχόλησης των μαθητών», με δική τους ευθύνη και οικονομική στήριξη, το πρόγραμμα πρέπει να εγκριθεί από σύμβουλο εκπαίδευσης ή να εναρμονίζεται με τους σκοπούς του Υπουργείου Παιδείας και να απασχολεί αδιόριστο εκπαιδευτικό της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Εφόσον ο Δήμος έχει τόση μεγάλη ευαισθησία για την ποιότητα αυτών των προγραμμάτων, γιατί, εκτός από το να θέσει το πλαίσιο και να τα ελέγξει, δεν αναλαμβάνει ο ίδιος να τα υλοποιήσει; Γιατί δεν αξιοποιεί ο ίδιος τους χώρους των σχολικών μονάδων για να παρέχει δωρεάν και ποιοτικά προγράμματα δημιουργικής απασχόλησης στα παιδιά, όπως θα όφειλε να κάνει; Το γεγονός ότι επιχειρεί αν ελέγξει τα προγράμματα που σχεδιάζουν οι ίδιοι οι γονείς για τα παιδιά τους έχει να κάνει με το ότι νοιάζεται για την ουσία αυτών των προγραμμάτων; Ή με το ότι στην πραγματικότητα θέλει να θέσει εμπόδια στους γονείς ώστε να δίνεται προβάδισμα σε άλλους εξωτερικούς φορείς;

Γιατί ενώ αναφέρει παρακάτω στο άρθρο 6 ότι θα δίνεται προτεραιότητα στις ανάγκες των σχολείων και των λοιπών προγραμμάτων, δραστηριοτήτων και εκδηλώσεων του συλλόγου γονέων κάθε σχολείου, αυτή η προτεραιότητα είναι κατ’ επίφαση και αναιρείται στην πράξη,δεδομένου ότι αφορά αποκλειστικά και μόνο σε εγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα και αποκλειστικά και μόνο σε πρόγραμμα που απευθύνεται σε παιδιά. Και ενώ είναι λογικό και θεμιτό να δίνεται προβάδισμασε δράσεις που αφορούν σε παιδιά, δεν μπορούν να αποκλείονται δραστηριότητες γονέων, που αποτελούν και για εμάς μια διέξοδο, έναν τρόπο να έρθουμε κοντά, να επικοινωνήσουμε και μέσα από την εμπειρία της συλλογικότητας και της από κοινού δημιουργίας, να συσφίξουμε τις σχέσεις της κοινότητας μαθητών και γονέων.

Κυρίως όμως, μπορούμε να αντιληφθούμε το σκεπτικό που διακατέχει τον κανονισμό και την σημαντική προτεραιότητα που δίνεται στα αθλητικά σωματεία ή μάλλον σε συγκεκριμένα - βάσει προδιαγραφών - αθλητικά σωματεία. Και είναι φανερή η προτεραιότητα που εν τέλει δίνεται στα σωματεία που προάγουν όχι απλά τον αθλητισμό και την ευγενή άμιλλα, αλλά τον πρωταθλητισμό. Και ενώ ο πρωταθλητισμός, που καλλιεργεί τον ανταγωνισμό και την ατομικότητα, ανάγεται κυρίαρχος των χώρων προς παραχώρηση, παραγκωνίζεται παράλληλα, τόσο ο πολιτισμός, που προάγει την καλλιέργεια του πνεύματος, της φαντασίας, της ομαδικότητας και της κοινωνικής συνοχής. Και υπάρχει παράδειγμα σχολείου, του 23ου Δημοτικού Καλαμαριάς, που από την ημέρα της ίδρυσής του, ένα αθλητικό σωματείο διατηρεί την άδεια και την πρόσβαση να χρησιμοποιεί καθημερινά και Σαββατοκύριακα την αίθουσα πολλαπλών χρήσεων για να παραδίδει μαθήματα αθλητικών δραστηριοτήτων σε παιδιά, με υψηλό κόστος διδάκτρων. Γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων να μην έχει πρόσβαση στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου του, για να πραγματοποιήσουμε συνελεύσεις, εξειδικευμένα σεμινάρια και συναντήσεις γονέων και παιδιών, εκδηλώσεις αλλά και απογευματινές  δραστηριότητες.

Αυτό πώς συνάδει με την απαγόρευση του άρθρου 6 που αναγράφει ρητά ότι: «Δεν επιτρέπεται η παραχώρηση σχολικών χώρων για τη διεξαγωγή προγραμμάτων που απευθύνονται επιλεκτικά, βάσει κοινωνικοοικονομικών κριτηρίων, σε συγκεκριμένους μαθητές ή ομάδες μαθητών, αποκλείοντας μαθητές που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να συμμετάσχουν.»;

Μπορούμε να καταλάβουμε ότι αυτός ο κανονισμός διαμορφώθηκε για να αποκλείει τους Συλλόγους Γονέων όταν υπάρχει ενδιαφερόμενος εξωτερικός φορέας και όταν το σχολείο διαθέτει “περιζήτητους” χώρους. Το ότι το πρόβλημα δεν είναι γενικευμένο αλλά συναντάται αυτή τη στιγμή σε συγκεκριμένα σχολεία, όπως στο 23 Δημοτικό, αλλά και στο 8ο Δημοτικό και το 1ο Γυμνάσιο - Λύκειο, έχει να κάνει μήπως με το γεγονός ότι οι εγκαταστάσεις των λοιπών σχολείων δεν πληρούν τις προδιαγραφές που θέλουν οι ιδιώτες στους οποίους παραχωρείτε τους χώρους;

Αλλά αν ζητήσουν αθλητικά σωματεία τους χώρους αυτούς, τι θα συμβεί με τις εγκρίσεις που έχετε δώσει ήδη προφορικά στα περισσότερα σχολεία για να πραγματοποιήσουν δραστηριότητες και τις έχουν ήδη ξεκινήσει με μεγάλη συμμετοχή παιδιών και με πρωτοβουλία και πολλή εθελοντική δουλειά των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων; Θα αναιρέσετε την άδεια που δώσατε; Θα τους αναγκάσετε να συμμορφωθούν με τον κανονισμό, ακόμη και αν αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να καταργήσουν κάποιες από τις δραστηριότητές τους;

Αναφέρεται επίσης στο άρθρο 8 του κανονισμού ότι ο φορέας συμμετέχει στα έξοδα φωτισμού, θέρμανσης και ύδρευσης. Τα καταβλητέα χρηματικά ποσά καθορίζονται με απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής και του Δημοτικού Συμβουλίου. Αντίστοιχη συμμετοχή στα έξοδαπροτίθεστε να ζητάτε και από τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων;

Στο άρθρο 9 αναφέρει: Το αντίτιμο, όταν απαιτείται ή συμφωνείται, διαμορφώνεται ανάλογα με την εγκατάσταση, το είδος της δραστηριότητας και τη διάρκεια της παραχώρησης της χρήσης του χώρου, σύμφωνα με σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμαριάς.Δίνεται η δυνατότητα στον/στην αρμόδιο/αρμόδια Αντιδήμαρχο να εισηγηθεί, με ειδική αιτιολόγηση, στο Δημοτικό Συμβούλιο, περιπτώσεις κατά τις οποίες, κατ’ εξαίρεση  και για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, μπορεί να παραχωρούνται αθλητικοί χώροι χωρίς την καταβολή τιμήματος.

Τελικά θα παραχωρούνται ή θα ενοικιάζονται οι χώροι των σχολείων μας; Μήπως ο κανονισμός αποσκοπεί τελικά στην ενοικίαση των χώρων σε εξωτερικούς φορείς και κατ΄ επέκταση σε ιδιώτες προκειμένου να αποκομίζει έσοδα ο Δήμος περιορίζοντας ή αποκλείοντας τη χρήση αυτών των χώρων από μαθητές και γονείς;

Ένας κανονισμός που θα ορίζει το πλαίσιο σύμφωνα με το οποίο θα λαμβάνει ο καθένας που θα αξιοποιεί τους χώρους τις ευθύνες που του αναλογούν, προφανώς είναι χρήσιμος. Τη μεγαλύτερη ευθύνη για την ασφάλεια των ίδιων των σχολικών κτιρίων τη φέρει ο ίδιος ο Δήμος, καθώς συνεχώς ανακύπτουν επικινδυνότητες, κακοτεχνίες και βλάβες. Επιπρόσθετα, εάν ο Δήμος ενδιαφέρεται πραγματικά για τη διασφάλιση των δραστηριοτήτων που λαμβάνουν χώρα στους σχολικούς χώρους, και για την ασφάλεια των χώρων και των παιδιών, γιατί το δείχνει έμπρακτα προσλαμβάνοντας σχολικούς φύλακες;

Οι δραστηριότητες που πραγματοποιούν τα παιδιά μας, εκτός σχολικού ωραρίου, συμβάλλουν στην κοινωνικοποίησή τους, στην καλλιέργεια των δεξιοτήτων τους, στον εμπλουτισμό των γνώσεων, την συστηματική ενασχόληση με τις τέχνες και τον αθλητισμό, την ψυχαγωγία τους αποτελούν αναφαίρετο δικαίωμά τους. Και αντίστοιχα αναφαίρετο είναι και το δικαίωμα των γονέων σε ανάλογες δραστηριότητες και συλλογικές συναντήσεις. Ζητούμε από τον Δήμο να στηρίξει, να περιχαρακώσει και όχι να χαντακώσει το δικαίωμα των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων, να διοργανώνουν τέτοιες δραστηριότητες στον χώρο των σχολείων ή να τις αναλάβει ο ίδιος και να τις παρέχει δωρεάν, εφόσον ενδιαφέρεται για το περιεχόμενό τους. Ζητούμε απρόσκοπτη πρόσβαση και προτεραιότητα των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων στους σχολικούς χώρους, χωρίς περιορισμούς, φυσικά με τη διασφάλιση της διαφύλαξης της ακεραιότητας και της καθαριότητας και τον σεβασμό αυτών των χώρων.

Για το Δ.Σ. της Ένωσης Συλλόγων Γονέων των Μαθητών της Καλαμαριάς,

Τα μέλη στη Δημοτική ΕπιτροπήΑ΄βάθμιας και Β’ βάθμιας Εκπαίδευσης Καλαμαριάς

Ελένη Μαυροπούλου,

Πρόεδρος ΔΣ

Κατερίνα Μπόλματη

Αντιπρόεδρος ΔΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 9/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekpaideutikoi_anaplirotes_kathigites
Αυταρχισμός και εκδικητικότητα από το ΥΠΑΙΘΑ: Διώκονται οι αγωνιζόμενοι εκπαιδευτικοί αντί να λυθούν τα προβλήματα της εκπαίδευσης
Η πρακτική αυτή της κυβέρνησης είναι μια φτηνή προσπάθεια εκφοβισμού και τρομοκράτησης, προκειμένου να επιβληθούν οι αντιεκπαιδευτικές πολιτικές της
Αυταρχισμός και εκδικητικότητα από το ΥΠΑΙΘΑ: Διώκονται οι αγωνιζόμενοι εκπαιδευτικοί αντί να λυθούν τα προβλήματα της εκπαίδευσης
¨κατάργηση¨ του Πανεπιστημιακού ασύλου
Ποιοι επιχειρούν μπλόκο στην ίδρυση παραρτήματος του ΕΚΠΑ στην Κύπρο αν και το 90% των Κυπρίων το θέλουν
Η εκτίμηση είναι ότι σε μεγάλο βαθμό η όλη καθυστέρηση και οι παλινωδίες έχουν να κάνουν και με παρασκηνιακούς χειρισμούς των ιδιωτικών συμφερόντων...
Ποιοι επιχειρούν μπλόκο στην ίδρυση παραρτήματος του ΕΚΠΑ στην Κύπρο αν και το 90% των Κυπρίων το θέλουν
kimolia
Εκπαιδευτικοί: Καταγγελίες για εκφοβισμό του ΥΠΑΙΘΑ - Ζητούν μονιμοποίηση αναπληρωτών
Αντίδραση των Σ.Ε.Π.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης στις πιέσεις για αξιολόγηση και μονιμοποιήσεις εκπαιδευτικών - Καλούν σε κινητοποίηση στις 10/12
Εκπαιδευτικοί: Καταγγελίες για εκφοβισμό του ΥΠΑΙΘΑ - Ζητούν μονιμοποίηση αναπληρωτών
paidia_kids_kataskinoseis.jpg
ΟΠΕΚΑ- Επίδομα παιδιού: Έκλεισε η πλατφόρμα- Τα ποσά που θα λάβουν οι δικαιούχοι μαζί με το έκτακτο επίδομα
Αυτή είναι η ημερομηνία για την πληρωμή της «αυξημένης» έκτης δόσης για το 2024
ΟΠΕΚΑ- Επίδομα παιδιού: Έκλεισε η πλατφόρμα- Τα ποσά που θα λάβουν οι δικαιούχοι μαζί με το έκτακτο επίδομα