ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
Ένα σχολείο άστεγο που οι μαθητές του μετακινούνται σε διαφορετικά κτίρια που τους παραχωρούν αίθουσες, σε αποθήκες, σε διαδρόμους και στο πάρκο

Η ιστορία του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου – Λυκείου Αθηνών αναδεικνύει την τεράστια απόσταση που χωρίζει τις εξαγγελίες από την πραγματικότητα.

Το σχολείο ιδρύθηκε το 2018, χωρίς όμως να έχει προβλεφθεί κτίριο για τη στέγασή του αλλά και να έχει ληφθεί μέριμνα για τη στελέχωσή του με τους κατάλληλους καθηγητές. Για υποδομές και εργαστήρια, ούτε λόγος.

Τα δύο πρώτα χρόνια λειτουργίας του το Καλλιτεχνικό Αθηνών, που τότε είχε μόνο Α΄ και Β΄ Γυμνασίου, φιλοξενήθηκε στις εγκαταστάσεις του Μουσικού Σχολείου Αθηνών.

Όπως σημειώνει η Τάνια Γεωργιοπούλου στην "Καθημερινή", τον Νοέμβριο του 2019 αποφασίστηκε –το θέμα πέρασε και από το δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Αθηναίων– να πραγματοποιηθούν επισκευές σε κτίριο που βρίσκεται στη συμβολή των οδών Πρασσά, Βαλτετσίου και Μερλιέ (παλιό Βαρβάκειο) όπου για καιρό διέμεναν ομάδες προσφύγων, ώστε να αποκτήσει μόνιμη στέγη το Καλλιτεχνικό.

Στο μεταξύ, οι μαθητές αυξάνονταν εφόσον το σχολείο αναπτυσσόταν, οπότε ως λύση επιλέχθηκε η στέγασή του σε εγκαταστάσεις που βρίσκονται κοντά στο 2ο Πρότυπο Λύκειο. Προσωρινά βέβαια.

Σήμερα, το σχολείο παραμένει φιλοξενούμενο πρόχειρα, ενώ κάθε χρόνο ο σύλλογος γονέων καταφέρνει να έρθει σε συμφωνία με το Πρότυπο, διπλανό σχολείο και να δανειστεί κάποιες αίθουσες αφού οι μαθητές του αυξάνονται.

Η αντιπρόταση της πολιτείας; Τα παιδιά να κάνουν μαθήματα σε κάποια κοντέινερ που στήθηκαν για να λειτουργήσει νηπιαγωγείο, το οποίο τελικά δεν συστήθηκε.

Του χρόνου, το Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο – Λύκειο Αθηνών θα έχει επισήμως έξι τάξεις από δύο τμήματα σε καθεμιά και τους πρώτους αποφοίτους του. Παιδιά που διάλεξαν να ασχοληθούν με τον χορό παράλληλα με το εντατικό πρόγραμμα του Λυκείου και των Πανελλαδικών Εξετάσεων, αλλά δεν αξιώθηκαν να κάνουν μάθημα σε μια εξοπλισμένη αίθουσα με πάτωμα και καθρέφτες όλη τη σχολική τους ζωή. Δεν μπόρεσαν καν να έχουν τους καθηγητές που έπρεπε γιατί οι χορευτές δεν έχουν τα τυπικά προσόντα για να ενταχθούν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Και έκαναν συχνά μάθημα στην πλατεία.

Παιδιά που επέλεξαν την κατεύθυνση του θεάτρου στο Καλλιτεχνικό Σχολείο αλλά έκαναν –μέχρι πέρυσι τουλάχιστον– μάθημα στα σκαλιά, αφού δεν υπήρχε κάποιου είδους θέατρο.

Στο μεταξύ, τα έργα στο προτεινόμενο κτίριο δεν έχουν καν ξεκινήσει. Κατά τα άλλα το Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο – Λύκειο Αθηνών τυπικά υπάρχει και λειτουργεί. 

Η επιστολή των μαθητών του καλλιτεχνικού Γυμνασίου με Λυκειακές Τάξεις Αθηνών στον δήμαρχο Κώστα Μπακογιάννη:

Αξιότιμε Δήμαρχε,

Αξιότιμοι κύριοι,

Aπό το 2019,ο διευθυντής μας, οι δάσκαλοι μας, οι γονείς μας και εμείς προσπαθήσαμε και συνεχίζουμε να προσπαθούμε με κάθε τρόπο, με κάθε μέσο, να περιγράψουμε πόσο απελπιστική είναι η κατάσταση που βρίσκεται το Καλλιτεχνικό Σχολείο Αθηνών και η καθημερινή μας ζωή ως μαθητές. Η κατάσταση έχει καταλήξει πάνω από όλα επικίνδυνη καθώς τα προβλήματα που προκύπτουν συνεχώς δεν είναι επιτρεπτά για ένα σχολικό περιβάλλον. 

Είμαστε ένα σχολείο με πολλά προβλήματα, όπως άλλωστε τα περισσότερα δημόσια σχολεία της Αθήνας, που έχει όμως ένα επιπλέον πρόβλημα: είμαστε ένα σχολείο άστεγο. Μετακινούμαστε εδώ και τέσσερα χρόνια σε διαφορετικά κτίρια που μας παραχωρούν αίθουσες. Με αποτέλεσμα κάθε χρόνο να εισάγεται μειωμένος αριθμός μαθητών λόγω ανεπάρκειας χώρου. Εννοείται πως τα κτίρια που μας φιλοξενούν δεν πληρούν τις κατάλληλες προδιαγραφές, διότι είναι απαραίτητος μεγαλύτερος αριθμός αιθουσών για τα εργαστήρια εικαστικών, τις αίθουσες χορού αλλά και θεάτρου. Πολλά από τα μαθήματα εκτελούνται στο δώμα του γειτονικού σχολείου (2ο Πειραματικό) που βρίσκεται σε κατάσταση αποθήκης, στο απέναντι πάρκο (πλ. ‘Έλενας Βενιζέλου), σε διαδρόμους, στον ανεπαρκή προαυλιακό χώρο, ακόμη και στο γραφείο καθηγητών.

Αξίζει να σημειωθεί η κατάσταση της τωρινής μας κτιριακής υποδομής η οποία δεν χωράει να στεγάσει όλη την σχολική κοινότητα με συνέπεια να μην υπάρχει μόνιμη αίθουσα για κάθε τάξη. Συνεπώς οι μαθητές μετακινούνται κάθε ώρα αναζητώντας μια κενή αίθουσα. Σημαντικό είναι επίσης, πως το κτίριο επί της οδού Κυριακού πλημμυρίζει με την παραμικρή βροχόπτωση, υπάρχουν προβλήματα στα υδραυλικά και στην αποχέτευση, τα παράθυρα των τάξεων πέφτουν έχοντας ως αποτέλεσμα τον τραυματισμό καθηγητών και μαθητών. Ακόμα οι πόρτες ξεκολλάν με τον αέρα και οι σκάλες παραμένουν σπασμένες ύστερα από πολλές επιθεωρήσεις του δήμου. Εμείς όμως δεν βλέπουμε καμία αλλαγή ακόμη και μετά από πολλαπλές εισηγήσεις του συλλόγου γονέων στον αρμόδιο, κ. Αξιώτη.   

Έχουμε δείξει τεράστια υπομονή και κατανόηση περιμένοντας ότι θα έρθει επιτέλους η στιγμή που θα μεταφερθούμε στη μόνιμη κτιριακή μας υποδομή, επί της οδού Πρασσά. Όλοι μας όμως πια ξέρουμε πως οι υποσχέσεις της δημοτικής αρχής δεν είναι αξιόπιστες. Στο κτίριο της Πρασσά δεν μπήκαμε ούτε τον Σεπτέμβρη του 2022, ούτε τον Δεκέμβριο του 2022 και γνωρίζουμε πολύ καλά πως δεν θα μπούμε ούτε τον Σεπτέμβρη του 2023 παρά τις κλασικές προφορικές υποσχέσεις. Είναι ανεπίτρεπτο να ακούμε πως το κτίριο θα παραδοθεί σε 3 μήνες, όταν έχουν γίνει μηδαμινές εργασίες έως τώρα και η οικοδομική άδεια για βαριές εργασίες δεν έχει βγει ακόμη. Οι συνθήκες διδασκαλίας και η ποιότητα σχολικής ζωής έχουν φτάσει σε ακραίο βαθμό. Απαιτούμε την επίσπευση των εργασιών και την άμεση μετακίνηση μας στο κτίριο της Πρασσά.

Πάνω σε αυτά τα αυτονόητα που σας ζητάμε εδώ και τέσσερα χρόνια, μάθαμε πως τα παιδιά της φετινής Α’ Λυκείου, λόγο του κτηριακού μας προβλήματος θα χρειαστεί να συστεγαστούν την επόμενη χρονιά με το 6ο ΕΠΑΛ Αθηνών.  Θα χρειάζεται μαθητές και καθηγητές να μετακινούνται καθημερινά από το ένα κτήριο στο άλλο για να κάνουν τα  μαθήματα θεάτρου, χορού και εικαστικών κουβαλώντας μάλιστα τον βαρύ εξοπλισμό για τα μαθήματα αυτά. Μπορεί αυτή η δεκάλεπτη απόσταση να μην φαίνεται σαν κάτι σπουδαίο, θα στερήσει όμως  στους συμμαθητές μας πολλά. Αυτά τα δέκα λεπτά των διδακτικών ωρών θα χάνονται διαρκώς εξαιτίας των μετακινήσεων, μέσα από μεγάλους δρόμους όπως η λεωφόρος Βασιλίσσης Σοφίας και Αλεξάνδρας. Όλα αυτά όπως καταλαβαίνετε μας οδηγούν  σε ένα μη λειτουργικό πρόγραμμα.

Για τους παραπάνω λόγους, εμείς οι μαθητές του καλλιτεχνικού γυμνασίου με λυκειακές τάξεις Αθηνών ζητάμε παρέμβαση στο συμβούλιο σας την Δεύτερα 29 Μαΐου 2023 για να σας δείξουμε πως το Σχολείο μας εδώ και 4 χρόνια κρέμεται από μια κλωστή. Έχουμε κουραστεί ως μαθητές να ακούμε κούφιες υποσχέσεις .Τα καλλιτεχνικά σχολεία δεν είναι μόνο για γιορτές και προβολές. Είναι ένας τρόπος έκφρασης. Λειτουργεί σαν αδιέξοδο μπροστά  στο σύστημα που συνεχώς μας κόβει τα φτερά. Εμείς παραμένουμε εδώ, ζητώντας ακόμη μια φορά να εισακουστεί το αίτημα μας για να γίνουν όσα χρειαστούν για την μεταστέγαση του σχολείου μας στο μόνιμο κτήριο μας.

Οι μαθητές του Καλλιτεχνικού Σχολείου Αθηνών

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τι πολύ σοβαρό θεραπεύουν οι τηγανητές πατάτες;

ΕΛΜΕΠΑ: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής για εκπαιδευτικούς

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

βιβλία, τετράδια, σπιράλ, τράπεζα θεμάτων
«Δημιουργούμε μαθαίνοντας»: 1η Μαθητική Έκθεση Εργαστηριακών Κέντρων Ηρακλείου
Στη διημερίδα θα προβληθούν τα έργα των μαθητών/τριών και σπουδαστών/στριών της Δημόσιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης της πόλης του...
«Δημιουργούμε μαθαίνοντας»: 1η Μαθητική Έκθεση Εργαστηριακών Κέντρων Ηρακλείου
Κινητοποίηση έξω από τη Βουλή
Απεργία 28 Φεβρουαρίου: «Δεν ξεχνάμε» - Πανελλαδικός ξεσηκωμός έναν χρόνο μετά το έγκλημα στα Τέμπη
Απεργία ΑΔΕΔΥ, ΕΚΑ και ΠΑΜΕ για τα Τέμπη: Παραλύει αύριο η χώρα
Απεργία 28 Φεβρουαρίου: «Δεν ξεχνάμε» - Πανελλαδικός ξεσηκωμός έναν χρόνο μετά το έγκλημα στα Τέμπη
PIERAKAKIS
Αθέατες και "πονηρές" αλλαγές στο νομοσχέδιο για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια
Μυστικές και αθέατες, στοχευμένες τροποποιήσεις ρίχνουν τις μάσκες του «μη κερδοσκοπικού» χαρακτήρα των ιδιωτικών πανεπιστημίων
Αθέατες και "πονηρές" αλλαγές στο νομοσχέδιο για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια