εκπαιδευτικοσ
«Προφανώς θέλουν τον εκπαιδευτικό «άβουλο και μοιραίο» δημόσιο υπάλληλο και όχι επιστήμονα με κριτική σκέψη. Άρα η συμμόρφωση – πειθάρχηση του εκπαιδευτικού σε ένα αυστηρά ιεραρχικό και πανοπτικό σύστημα ελέγχου και χειραγώγησης είναι ο πυρήνας της αξιολόγησης και όχι η δήθεν «ανάπτυξη» και «εξέλιξή» του»

Γνωστό στέλεχος της ΔΑΚΕ, διευθύντρια σχολείου βιάζεται να αξιολογήσει και να υλοποιήσει την κυβερνητική γραμμή με υπερβάλλοντα ζήλο.

Σύμφωνα με πληροφορίες μπήκε στην αίθουσα για να αξιολογήσει εκπαιδευτικό και ενώ οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους κηρύσσοντας απεργία – αποχή. Ωστόσο η συγκεκριμένη διευθύντρια, παρόλο που είναι συνδικαλιστικό στέλεχος βιάζεται να προσφέρει τις υπηρεσίες της στην κυβέρνηση. Δεν είναι άλλωστε η πρώτη φορά! Έχει δείξει δείγματα γραφής αναλαμβάνοντας και πιο βρώμικους ρόλους, αφού σύμφωνα με πληροφορίες εμπλέκεται και στη σκευωρία για τη δίωξη τεσσάρων εκπαιδευτικών για τη συνδικαλιστική παρέμβαση στο 1ο Γυμνάσιο Κερατσινίου για τις εξετάσεις PISA.

Το ερώτημα που προκύπτει είναι αν η πλειοψηφία του ΔΣ της ΕΛΜΕ Πειραιά γνωρίζει το συγκεκριμένο γεγονός της αξιολόγησης ή όχι. Ή μήπως κάνει ότι δεν το ξέρει; Σε κάθε περίπτωση θα έχει ενδιαφέρον η τοποθέτησή της. Εκτός και αν κάνει την πάπια, όπως στο θέμα των διώξεων.

Οι διευθυντές και η αξιολόγηση

Ο διευθυντής -ντρια του σχολείου καλείται να αξιολογήσει το «παιδαγωγικό κλίμα και τη διαχείριση της τάξης». Σε τετράβαθμη κλίμακα όλα αυτά – μη ικανοποιητικό, ικανοποιητικό, πολύ καλό, εξαιρετικό. Και με μια προσθήκη της τελευταίας στιγμής: «δεν αξιολογήθηκε με υπαιτιότητα του αξιολογούμενου», εννοώντας προφανώς τη συμμετοχή του/της στην απεργία – αποχή των σωματείων.

Πέρα από τους μύθους της εξουσίας, η αλήθεια είναι ότι «το παιδαγωγικό κλίμα» και η «διαχείριση τάξης» δεν είναι ποσοτικά μεγέθη που μπορούν να μετρηθούν. Γι’ αυτό και δεν υπάρχουν μέθοδοι ή κριτήρια «αντικειμενικά» και «αξιοκρατικά».

H εκπαιδευτική διαδικασία και ο εκπαιδευτικός δεν μπορούν να διασπαστούν σε επιμέρους αξιολογούμενα στοιχεία και να μετρηθούν μέσα από 2–3 επισκέψεις. H εκπαιδευτική διαδικασία έχει χαρακτήρα δυναμικό και όχι στατικό, επηρεάζεται από πλείστους όσους κοινωνικούς και εκπαιδευτικούς παράγοντες και άρα δεν μπορεί να διασπαστεί και να μετρηθεί.

Η ευκαμψία της μέσης και το τρίπτυχο  συμμόρφωση – υποταγή πειθάρχηση συνθέτουν τη συνταγή της «επιτυχίας». Προφανώς θέλουν τον εκπαιδευτικό «άβουλο και μοιραίο» δημόσιο υπάλληλο και όχι επιστήμονα με κριτική σκέψη. Άρα η συμμόρφωση – πειθάρχηση του εκπαιδευτικού σε ένα αυστηρά ιεραρχικό και πανοπτικό σύστημα ελέγχου και χειραγώγησης είναι ο πυρήνας της αξιολόγησης και όχι η δήθεν «ανάπτυξη» και «εξέλιξή» του.

Γιώργος Κ. Καββαδίας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 4/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

βιβλία τσάι, φλυτζάνι, λουλούδια, μωβ
Η έννοια της λέξης "ανεκλάλητος"
Η ελληνική γλώσσα, με την πλούσια ιστορία της και τη διαρκή εξέλιξή της, κρύβει μέσα της λέξεις που κουβαλούν ιδιαίτερο βάρος και νόημα.
Η έννοια της λέξης "ανεκλάλητος"
konserva
Γιατί δεν πρέπει να αποθηκεύετε ανοιχτές κονσέρβες στο ψυγείο
Aρκετοί καταναλωτές κάνουν ένα συνηθισμένο λάθος: τοποθετούν στο ψυγείο την κονσέρβα ανοιχτή, με το φαγητό να παραμένει μέσα στο μεταλλικό δοχείο.
Γιατί δεν πρέπει να αποθηκεύετε ανοιχτές κονσέρβες στο ψυγείο