εκπαιδευτικοσ
«Προφανώς θέλουν τον εκπαιδευτικό «άβουλο και μοιραίο» δημόσιο υπάλληλο και όχι επιστήμονα με κριτική σκέψη. Άρα η συμμόρφωση – πειθάρχηση του εκπαιδευτικού σε ένα αυστηρά ιεραρχικό και πανοπτικό σύστημα ελέγχου και χειραγώγησης είναι ο πυρήνας της αξιολόγησης και όχι η δήθεν «ανάπτυξη» και «εξέλιξή» του»

Γνωστό στέλεχος της ΔΑΚΕ, διευθύντρια σχολείου βιάζεται να αξιολογήσει και να υλοποιήσει την κυβερνητική γραμμή με υπερβάλλοντα ζήλο.

Σύμφωνα με πληροφορίες μπήκε στην αίθουσα για να αξιολογήσει εκπαιδευτικό και ενώ οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους κηρύσσοντας απεργία – αποχή. Ωστόσο η συγκεκριμένη διευθύντρια, παρόλο που είναι συνδικαλιστικό στέλεχος βιάζεται να προσφέρει τις υπηρεσίες της στην κυβέρνηση. Δεν είναι άλλωστε η πρώτη φορά! Έχει δείξει δείγματα γραφής αναλαμβάνοντας και πιο βρώμικους ρόλους, αφού σύμφωνα με πληροφορίες εμπλέκεται και στη σκευωρία για τη δίωξη τεσσάρων εκπαιδευτικών για τη συνδικαλιστική παρέμβαση στο 1ο Γυμνάσιο Κερατσινίου για τις εξετάσεις PISA.

Το ερώτημα που προκύπτει είναι αν η πλειοψηφία του ΔΣ της ΕΛΜΕ Πειραιά γνωρίζει το συγκεκριμένο γεγονός της αξιολόγησης ή όχι. Ή μήπως κάνει ότι δεν το ξέρει; Σε κάθε περίπτωση θα έχει ενδιαφέρον η τοποθέτησή της. Εκτός και αν κάνει την πάπια, όπως στο θέμα των διώξεων.

Οι διευθυντές και η αξιολόγηση

Ο διευθυντής -ντρια του σχολείου καλείται να αξιολογήσει το «παιδαγωγικό κλίμα και τη διαχείριση της τάξης». Σε τετράβαθμη κλίμακα όλα αυτά – μη ικανοποιητικό, ικανοποιητικό, πολύ καλό, εξαιρετικό. Και με μια προσθήκη της τελευταίας στιγμής: «δεν αξιολογήθηκε με υπαιτιότητα του αξιολογούμενου», εννοώντας προφανώς τη συμμετοχή του/της στην απεργία – αποχή των σωματείων.

Πέρα από τους μύθους της εξουσίας, η αλήθεια είναι ότι «το παιδαγωγικό κλίμα» και η «διαχείριση τάξης» δεν είναι ποσοτικά μεγέθη που μπορούν να μετρηθούν. Γι’ αυτό και δεν υπάρχουν μέθοδοι ή κριτήρια «αντικειμενικά» και «αξιοκρατικά».

H εκπαιδευτική διαδικασία και ο εκπαιδευτικός δεν μπορούν να διασπαστούν σε επιμέρους αξιολογούμενα στοιχεία και να μετρηθούν μέσα από 2–3 επισκέψεις. H εκπαιδευτική διαδικασία έχει χαρακτήρα δυναμικό και όχι στατικό, επηρεάζεται από πλείστους όσους κοινωνικούς και εκπαιδευτικούς παράγοντες και άρα δεν μπορεί να διασπαστεί και να μετρηθεί.

Η ευκαμψία της μέσης και το τρίπτυχο  συμμόρφωση – υποταγή πειθάρχηση συνθέτουν τη συνταγή της «επιτυχίας». Προφανώς θέλουν τον εκπαιδευτικό «άβουλο και μοιραίο» δημόσιο υπάλληλο και όχι επιστήμονα με κριτική σκέψη. Άρα η συμμόρφωση – πειθάρχηση του εκπαιδευτικού σε ένα αυστηρά ιεραρχικό και πανοπτικό σύστημα ελέγχου και χειραγώγησης είναι ο πυρήνας της αξιολόγησης και όχι η δήθεν «ανάπτυξη» και «εξέλιξή» του.

Γιώργος Κ. Καββαδίας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΟΡΘΙΟΙ ΑΔΕΡΦΙΑ.jpg
Αγωνιστική Παρέμβαση (ΕΛΜΕ Νέας Σμύρνης Καλλιθέας Μοσχάτου): Δυο κουβέντες μόνο και το ψηφοδέλτιο μας
Όλα μας τα χρόνια μαζί με τους αγώνες ενάντια στις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές, διεκδικώντας καλύτερες συνθήκες για τη ζωή και τη δουλειά μας, δώσαμε...
Αγωνιστική Παρέμβαση (ΕΛΜΕ Νέας Σμύρνης Καλλιθέας Μοσχάτου): Δυο κουβέντες μόνο και το ψηφοδέλτιο μας
Λύματα στο Ηράκλειο
Εφιάλτης στο Ηράκλειο: Λύματα πλημμύρησαν ολόκληρες γειτονιές – Έντονη δυσοσμία
Από το συγκεκριμένο σημείο διέρχονται καθημερινά και μικρά παιδιά που μεταβαίνουν σε σχολικό συγκρότημα της περιοχής
Εφιάλτης στο Ηράκλειο: Λύματα πλημμύρησαν ολόκληρες γειτονιές – Έντονη δυσοσμία