θέατρο
«Ποιος λοιπόν είναι ο λόγος αυτής της υποβάθμισης του κλάδου μας; Ποιος είναι ο λόγος της υποβάθμισης του μαθήματος μας;»

Με ανακοίνωσή του ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων αναφέρεται στη μείωση διορισμών του κλάδου τους.

Όπως υποστηρίζεται, το υπουργείο Παιδείας οδηγεί σταδιακά την θεατρική αγωγή σε εξαφάνιση.

«Οι φάσεις των προσλήψεων για τον κλάδο μας, σε γενική και ειδική αγωγή, έκλεισαν στο αριθμό 652 για φέτος, χωρίς ωστόσο να έχουν καλυφθεί τα κενά του διδακτικού μας αντικειμένου σε όλα τα σχολεία, σε πολλά από τα οποία είτε δεν διδάσκεται καθόλου, είτε - και με βάση την παιδαγωγικά βλαπτική πρακτική της β’ ανάθεσης - διδάσκεται υποτυπωδώς, από μη εξειδικευμένο διδακτικό προσωπικό», τονίζεται ακόμα.

Η ανακοίνωση

«Τι «φάση» κύριε Υπουργέ;

Για ποια ενίσχυση της καλλιτεχνικής παιδείας μιλούσατε;

Παρατηρούμε πως το Υπουργείο Παιδείας έχει βάλει πλώρη για την εξαφάνιση της θεατρικής αγωγής από την εκπαίδευση -και ενώ ο Υπουργός ευαγγελιζόταν την ενίσχυση της καλλιτεχνικής παιδείας. Οι φάσεις των προσλήψεων για τον κλάδο μας, σε γενική και ειδική αγωγή, έκλεισαν στο αριθμό 652 για φέτος, χωρίς ωστόσο να έχουν καλυφθεί τα κενά του διδακτικού μας αντικειμένου σε όλα τα σχολεία, σε πολλά από τα οποία είτε δεν διδάσκεται καθόλου, είτε - και με βάση την παιδαγωγικά βλαπτική πρακτική της β’ ανάθεσης - διδάσκεται υποτυπωδώς, από μη εξειδικευμένο διδακτικό προσωπικό.

Η αισθητική αγωγή, και κατ’ επέκταση η θεατρική αγωγή σαν βασικός πυλώνας της, μπορεί να δώσει στα παιδιά όλα εκείνα τα εφόδια και τα εργαλεία για να εκφράσουν το συναίσθημά τους, να οξύνουν τη φαντασία τους, να ανακαλύψουν τη δύναμη της ομάδας και της συλλογικής προσπάθειας, να αποβάλλουν σε μεγάλο βαθμό την ένταση που μπορεί να τα βαραίνει από δύσκολες καταστάσεις που ζουν και βιώνουν στο περιβάλλον τους. Μ’ αυτόν τον τρόπο προλαμβάνονται ή αποτρέπονται βίαιες συμπεριφορές, αλλά και λειτουργούν «θεραπευτικά» σε τμήματα και ομάδες μαθητών/τριών με προβλήματα παραβατικών ή άλλων συγκρουσιακών συμπεριφορών. Το Υπουργείο ψάχνει να βρει υποτιθέμενες λύσεις στο πρόβλημα της βίας ανηλίκων, μέσα από διαδικτυακές πλατφόρμες αμφιβόλου αποτελέσματος, την στιγμή που καταργεί ή απαξιώνει το μάθημά μας από τις ηλικίες που το έχουν περισσότερο ανάγκη. Μέσα από την επαφή τους με την Τέχνη και το Θέατρο οι αυριανοί/ές μαθητές/ριες, μπορούν να γίνουν οι ενήλικες που θα αντιμετωπίζουν την πραγματικότητα κριτικά, ενώ ταυτόχρονα θα υπερασπίζονται το δικαίωμά τους σε μια ποιοτική και αρμονική ζωή. Το ξήλωμα της θεατρικής αγωγής από το δημόσιο σχολείο μπαλώθηκε από «εργαστήρια δεξιοτήτων», που ουδεμία σχέση έχουν με τα μαθήματα Τέχνης και Πολιτισμού, ενώ οι μαθητές και οι μαθήτριές μας μάς ρωτούν με απορία και απογοήτευση, γιατί από την Δ᾽ δημοτικού και έπειτα δεν θα ξαναδιδαχτούν Θεατρική Αγωγή!

Το 2020-2021 οι προσλήψεις στον κλάδο μας ήταν 914, το 2021-2022 ήταν 728 μαζί με τους ελάχιστους διορισμούς, το 2022-2023 ήταν 718 και φέτος μόλις 652. Ποιος λοιπόν είναι ο λόγος αυτής της υποβάθμισης του κλάδου μας? Ποιος είναι ο λόγος της υποβάθμισης του μαθήματος μας?

Απαιτούμε:

  • Θεατρική αγωγή σε όλα τα σχολεία, τις τάξεις και τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Ένας/μία θεατρολόγος ανά σχολείο.
  • Επαναφορά του μαθήματος της θεατρικής αγωγής στην Ε’ και Στ’ τάξη.
  • Μονιμοποίηση όλων των εκπαιδευτικών που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στα σχολεία για την κάλυψη όλων των κενών, σε κάθε σχολείο.
  • Ίδρυση οργανικών θέσεων θεατρικής αγωγής στην Α΄βάθμια & Β΄βάθμια εκπαίδευση.
  • Να δίνονται και να καλύπτονται όλα τα κενά από την Α΄ φάση και από την αρχή της χρονιάς.
  • Εξίσωση των δικαιωμάτων μόνιμων και αναπληρωτών/τριών εκπαιδευτικών.»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πώς λέγεται ο κουλ στα ελληνικά;

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 26/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

foto_education_pencils_molivia.jpg
Σχολεία: Συγχωνεύσεις τμημάτων που φοιτούν μαθητές με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες!
«Αυτή είναι η “αναβάθμιση” της εκπαίδευσης που νομοθετούν , με συγχωνεύσεις και κατάργηση τμημάτων, με κόφτες που στην ουσία μειώνουν θέσεις εργασίας»
Σχολεία: Συγχωνεύσεις τμημάτων που φοιτούν μαθητές με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες!
kyriakos-pierrakakis
Κυριάκος Πιερρακάκης: Το μήνυμα για την ημέρα Αποκατάστασης της Δημοκρατίας
Το μήνυμα του υπουργού Παιδείας για την ημέρα Αποκατάστασης της Δημοκρατίας: «Ανεξαρτήτως κομματικής οπτικής, αν δει κανείς τα γεγονότα καθαυτά, ο...
Κυριάκος Πιερρακάκης: Το μήνυμα για την ημέρα Αποκατάστασης της Δημοκρατίας
Υπουργείο Παιδείας
Υπουργείο Παιδείας (ΦΕΚ) : Κατανομή 1.723 οργανικών θέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση για τον διορισμό εκπαιδευτικών
Κατανομή οργανικών θέσεων ειδικοτήτων κλάδων ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ79-ΠΕ79.01, ΠΕ86, ΠΕ91- ΠΕ91.01 και ΠΕ91.02 ανά περιοχή μετάθεσης και σε...
Υπουργείο Παιδείας (ΦΕΚ) : Κατανομή 1.723 οργανικών θέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση για τον διορισμό εκπαιδευτικών