Βιβλίο
«Πόσο μαγικά πράγματα είναι αυτά τα Εθνικά Απολυτήρια και τα Πολλαπλά Βιβλία, που είναι συνέχεια στη δημοσιότητα»;

Θα μπορούσαμε να πούμε το αντίστροφο, «Πολλαπλό Βιβλίο όπως …Εθνικό Απολυτήριο». Το ίδιο σενάριο, το ίδιο παιχνίδι, επικοινωνιακός οργασμός, ανύπαρκτο έργο.

Τι θαυμαστοί καιροί στην εκπαίδευση. Να εξαγγέλλονται ξανά και ξανά τα ίδια μέτρα, να ανακοινώνονται τίτλοι βαρύγδουποι, να δίνονται σχεδόν καθημερινά συνεντεύξεις βαθυστόχαστες, να τροφοδοτείται αρθρογραφία ύμνων και επαίνων… Και η πραγματικότητα; Ένα φάντασμα!

Στα ίδια βήματα βαδίζει ο σημερινός Υπουργός Παιδείας με την προηγούμενη Υπουργό. Δεν τολμά ούτε καν με μια κριτική διάθεση να δει τα εκτρώματα. Τα πανεπιστήμια δεν μπορούν να ασχοληθούν με τα τόσο κρίσιμα ζητήματά τους, γιατί οι νόμοι της Ν.Δ. για τη διοίκησή τους τα υπονομεύουν με θεσμικό τρόπο!

Η κ. Κεραμέως είχε εξαγγείλει αρκετές φορές το πολλαπλό βιβλίο. Είχε δεσμευτεί ότι θα γίνει πράξη μέσα στη δική της υπουργική θητεία. Δεν έγινε απολύτως τίποτα. Επιτροπές επί επιτροπών, χρήματα δαπανήθηκαν, σχέδια χωρίς επαφή με τη σχολική ζωή, ανυπαρξία πολιτικής πρότασης. Κενό. Τα ίδια και με το Εθνικό Απολυτήριο, συνεντεύξεις, δηλώσεις και ξανά τα ίδια σχεδόν μια φορά το μήνα.

Θα αναρωτιόταν κάνεις, που δεν έχει σχέση με την εκπαίδευση. «Πόσο μαγικά πράγματα είναι αυτά τα Εθνικά Απολυτήρια και τα Πολλαπλά Βιβλία, που είναι συνέχεια στη δημοσιότητα»;

Για τον σημερινό Υπουργό Παιδείας τα πράγματα είναι ακόμα πιο σοβαρά, γιατί υποτίθεται ότι θα συνεχίσει πάνω στο προηγούμενο έργο. Όμως, δεν έχει κάνει μία αξιολόγηση του τι δεν πήγε καλά, γιατί δεν προχώρησαν στα τέσσερα προηγούμενα χρόνια της κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας. Δεν θα έπρεπε να δώσει κάποια εξήγηση; Είναι τόσο τέλεια το έργο της προηγούμενης Υπουργού, που δεν μπορεί να δεχτεί καμιά σκιά. Κομματικός πατριωτισμός με πολλά ξέφτια…

Αλλά με τι τόλμη να δηλωθούν οι αποτυχίες; Ποια είναι η δική μου εκτίμηση και βεβαιότητα; Ούτε και στα τέσσερα χρόνια υπουργίας του κ. Πιερρακάκη θα έχουμε Εθνικό Απολυτήριο ούτε Πολλαπλό Βιβλίο. Μοναδική πρωτοτυπία στην ιστορία της ελληνικής εκπαίδευσης, να εξαγγέλλονται συνεχώς τα ίδια μέτρα και επί 8 χρόνια να μην γίνεται τίποτα.

Και να γιατί. Η εφαρμογή του πολλαπλού βιβλίου, ακόμα και με τις δικές τους θεωρήσεις είναι για μετά από 3-4 χρόνια. Δηλαδή μετά τις επόμενες εκλογές. Τι έγιναν τα προηγούμενα χρόνια και αυτή τη χρονιά; Διαμόρφωσαν ποτέ κάποια πρόταση, που μπορούσε να εφαρμοστεί; Αν έχει ψηφιστεί ένα σχέδιο, ποια είναι η απόληξή του, πότε θα πάνε τα βιβλία στα σχολεία;

Είναι αξιοσημείωτο ότι δεν έχουν εκτιμήσει ούτε καν το οικονομικό κόστος του πολλαπλού βιβλίου, γιατί με τους προϋπολογισμούς που έχουμε δεν πρόκειται να στηριχθεί. Αλλά μάλλον δεν χρειάζεται. Αφού κατά βάθος ξέρουν ότι δεν πρόκειται να το εφαρμόσουν. Είναι εντυπωσιακό ότι και το εγχείρημα της συγγραφής των βιβλίων έχει γίνει χωρίς να τηρούνται οι απαραίτητες προϋποθέσεις αποζημιώσεων, πνευματικών δικαιωμάτων κλπ. Στον αέρα…

Και τι ακριβώς γίνεται με το εθνικό απολυτήριο; Δεν έχει διαμορφωθεί καμία πρόταση. Έχω την εκτίμηση ότι δεν έχουν αποτιμήσει καν ποιες είναι οι προϋποθέσεις για την εφαρμογή του. Ακόμα κι αν είχαν σήμερα κάποιο σχέδιο εφαρμογής, θα πήγαινε μετά το τέλος της τωρινής κυβερνητικής θητείας της Ν.Δ. Γιατί, το εθνικό απολυτήριο δεν μπορεί να εφαρμοστεί τώρα με κανένα τρόπο. Απαιτείται μεταρρύθμιση στο Λύκειο, και εδώ «δεν κουνιέται φύλλο».

Άλλωστε, αν είχαν ένα σχέδιο, αυτό θα αφορούσε μαθητές που θα ξεκινούσαν την Α΄ λυκείου από την επόμενη χρονιά. Δεν το έχουν. Ακόμα για τεχνικούς λόγους, λοιπόν, η εφαρμογή θα πάει πολύ πίσω.

Έχω αποκομίσει μία (σχεδόν) βεβαιότητα από την εμπειρία μου στην εκπαίδευση. Όταν ένας υπουργός είναι συνέχεια στα ΜΜΕ, όταν κάνει δηλώσεις επί δηλώσεων, όταν δίνει συνεντεύξεις για τα ίδια και τα ίδια πράγματα, όχι μόνο δεν κάνει τίποτα για αυτά που αναφέρεται αλλά έχει αποκτήσει μια νοοτροπία εικονικής πολιτικής και δημαγωγικής ρητορικής.

Καθρεφτίζεται στις εικόνες του, της τηλεόρασης και του διαδικτύου, αυτοθαυμάζεται στα …ωραία, βερμπαλιστικά του κείμενα και θεωρεί ότι παράγει έργο. Δηλαδή δεν υπάρχει μόνο εικονική πραγματικότητα του διαδικτύου υπάρχει και εικονική πραγματικότητα των υπουργών Παιδείας της Ν.Δ.

*Γραμματέας του Τομέα Παιδείας του ΠΑ.ΣΟ.Κ. – Κινήματος Αλλαγής

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Μάθε τι σημαίνει το όνομά σου στα αρχαία ελληνικά

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

leipsoi
Οι Λειψοί «ραπάρουν» και μας καλούν για διακοπές το Πάσχα
Ο ράπερ «Μιχαλάρας» μαζί με τον δήμαρχο Λειψών Φώτη Μάγγο ένωσαν τις φωνές τους σε ένα ιδιαίτερο μουσικό τραγούδι με τίτλο «Έλα μαζί μου στους...
Οι Λειψοί «ραπάρουν» και μας καλούν για διακοπές το Πάσχα