Η (άλυτη) εξίσωση με τα κενά στα σχολεία
Η υφυπουργός Παιδείας υποπίπτει σε δομικό λάθος, συνδέοντας τον αριθμό των διορισμένων εκπαιδευτικών με τον αριθμό των μαθητών

Η υφυπουργός Παιδείας Δόμνα Μιχαηλίδου ανέφερε χθες (ΕΡΤ) ότι «στην Ελλάδα ανά παιδί έχουμε από τα υψηλότερα κλάσματα εκπαιδευτικών, δηλαδή έχουμε πολλούς εκπαιδευτικούς ανά παιδί, είμαστε στο top 5 όλης της κατανομής στην Ευρωπαϊκή Ενωση». Κατόπιν η κ. Μιχαηλίδου συνέδεσε την υψηλή αναλογία μαθητών ανά εκπαιδευτικό στην Ελλάδα με την ανάγκη αλλαγής του συστήματος αποτύπωσης των κενών στα σχολεία. «Την επόμενη χρονιά πηγαίνουμε σε ένα κεντρικοποιημένο σύστημα κατανομής, που θα ξεκινάει πολύ νωρίτερα, από την άνοιξη της προηγούμενης χρονιάς. Και αντί το υπουργείο Παιδείας να ζητεί (όπως συμβαίνει έως τώρα) στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς από τα σχολεία τις ελλείψεις τους σε εκπαιδευτικούς, τα κενά θα τα θέτει αρχικά το υπουργείο».

Το γεγονός ότι η κ. Μιχαηλίδου δεν παρουσίασε την αριθμητική αναλογία μαθητών ανά εκπαιδευτικό, καθώς και τις υπόλοιπες τέσσερις χώρες που απαρτίζουν την πρώτη πεντάδα στην Ε.Ε. στη σχετική αναλογία, αποτελεί κενό στην τεκμηρίωσή της. Ακόμη κι έτσι πάντως, είναι γνωστό ότι η Ελλάδα διαθέτει πολλούς εκπαιδευτικούς εξαιτίας της διασποράς των σχολείων σε απομακρυσμένες περιοχές και της υποχρέωσης της πολιτείας να προσφέρει εκπαίδευση με τους ίδιους όρους (αυτό σημαίνει εξασφάλιση στα σχολεία όλων των απαραίτητων ειδικοτήτων) στους μαθητές του κέντρου της Αθήνας και ενός νησιού της άγονης γραμμής με ελάχιστους μαθητές. Η υφυπουργός υποπίπτει σε δομικό λάθος, συνδέοντας τον αριθμό των διορισμένων εκπαιδευτικών με τον αριθμό των μαθητών.

Το υπουργείο Παιδείας χρειάζεται να γνωρίζει στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς πόσοι μαθητές θα φοιτήσουν σε κάθε τάξη και άρα πόσα τμήματα θα δημιουργηθούν και κατ’ επέκταση πόσοι εκπαιδευτικοί ανά ειδικότητα θα χρειαστούν. Στο ίδιο χρονικό πλαίσιο πρέπει να γνωρίζει πόσοι εκπαιδευτικοί θα αποχωρήσουν (λόγω συνταξιοδότησης κ.ά.) και να αφήσει τελευταίες στον υπολογισμό τις αποχωρήσεις για έκτακτους λόγους (στις αρχές Σεπτεμβρίου).

Άρα χρειάζεται να επιβάλει στα στελέχη εκπαίδευσης την εφαρμογή του υπάρχοντος πλήρους νόμου, τα οποία είναι αρμόδια για την αποτύπωση των αριθμών. Ταυτόχρονα χρειάζονται διορισμοί εκπαιδευτικών. Διότι η νέα ηγεσία του υπ. Παιδείας παραβλέπει ότι οι προσλήψεις των αναπληρωτών για την κάλυψη των κενών παγίως γίνονται τμηματικά, από τον Σεπτέμβριο έως και τον Δεκέμβριο, όχι διότι δεν είναι γνωστά τα κενά, αλλά γιατί δεν υπάρχουν εξασφαλισμένοι εγκαίρως πόροι για τους μισθούς. Αλλωστε, οι αναπληρωτές πληρώνονται μόνο για όσο χρονικό διάστημα εργάζονται…

Πηγή: Καθημερινή/ Απόστολος Λακασάς

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

alfavita_logo
Το alfavita συμμετέχει στην 24ωρη απεργία που κήρυξαν οι Ενώσεις εργαζομένων στο χώρο του Τύπου και των ΜΜΕ
24ωρη απεργία προκήρυξαν για σήμερα οι Ενώσεις των εργαζομένων στο χώρο του Τύπου και των ΜΜΕ
Το alfavita συμμετέχει στην 24ωρη απεργία που κήρυξαν οι Ενώσεις εργαζομένων στο χώρο του Τύπου και των ΜΜΕ