υπουργειο Παιδείας
Οι μόνιμοι διορισμοί και το κεντρικό σύστημα διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού

Η υφυπουργός Παιδείας Δόμνα Μιχαηλίδου σε συνέντευξη που παραχώρησε στο alfavita.gr προαναγγέλλει την αλλαγή στον τρόπο καταγραφής των κενών στα σχολεία από την επόμενη σχολική χρονιά, μέσω ενός κεντρικού συστήματος διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού, με μια πλήρη αντικειμενική καταγραφή που θα επιταχύνει τις διαδικασίες και σαφώς θα μειώσει την ταλαιπωρία των παιδιών, αλλά και μόνιμες προσλήψεις 4.000 με 5.000 εκπαιδευτικών ανά έτος, για την επόμενη τετραετία

Τέλος, η υφυπουργός Παιδείας προαναγγέλλει ότι με τη Γ' φάση προσλήψεων θα έχουμε τη μεγαλύτερη κάλυψη σε ό,τι αφορά στα στελέχη της ειδικής αγωγής

δομνα μιχαηλιδου

Οι απαντήσεις της Δόμνας Μιχαηλίδου στις ερωτήσεις του alfavita.gr

alfavita.gr: Τη νέα -επόμενη- σχολική χρονιά, γνωρίζετε πόσοι μόνιμοι εκπαιδευτικοί θα διοριστούν; Και αν όχι, πότε προβλέπεται να γνωρίζουμε τον αριθμό; Νέες οργανικές θέσεις προβλέπεται να δημιουργηθούν αφού έχουμε πάνω από 40.000 κενά -βάσει των προσλήψεων αναπληρωτών;

Δόμνα Μιχαηλίδου: Καταλαβαίνουμε και αναγνωρίζουμε την ανάγκη ύπαρξης μόνιμων εκπαιδευτικών. Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να είναι μόνιμοι, τόσο για τους μαθητές ώστε να χτίζεται μια πολύτιμη μεταξύ τους σχέση, όσο και για τους ίδιους. Συνεχίζουμε να κάνουμε πράξη μια από τις θεμελιώδεις δεσμεύσεις μας. Τα προηγούμενα τέσσερα χρόνια κάναμε 28.500 διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών. Στοχος μας είναι για τα επόμενα τέσσερα χρόνια να προσλαμβάνουμε κάθε χρόνο περίπου 4.000 με 5.000 εκπαιδευτικούς για τη στελέχωση των σχολικών μονάδων μας. Και ο Πρωθυπουργός μας, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, γνωρίζει την ανάγκη. Για το ζήτημα είμαστε σε ανοιχτή επικοινωνία με το Υπουργείο Εσωτερικών. Ευτύχημα ότι Υπουργός Εσωτερικών είναι η Νίκη Κεραμέως, η οποία διετέλεσε την προηγούμενη τετραετία Υπουργός Παιδείας και γνωρίζει πολύ καλά τις ανάγκες.

alfavita.gr: Πριν από τη Β' φάση προσλήψεων, είχατε δηλώσει σε ανύποπτο χρόνο ότι δεν είναι σωστό ούτε για την εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά ούτε, για το ίδιο το παιδί με αναπηρία να υπάρχει ένας εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης για κάθε παιδί. Αυτή σας η δήλωση σχολιάστηκε πολύ αρνητικά, ενώ βλέπουμε ότι εντέλει έγιναν προσλήψεις που οδηγούν σε αυτό που λέτε ότι δεν είναι σωστό. Θα θέλατε να μας πείτε αν επιμένετε σήμερα στην ίδια δήλωση -ή να την επαναδιατυπώσετε;

Δόμνα Μιχαηλίδου: Θα ήθελα να ξεκινήσουμε με την ακριβή μου διατύπωση. Αυτό που είπα είναι ότι βέβαια υπάρχουν περιπτώσεις που αυτό -το ένας εκπαιδευτικός προς έναν μαθητή- χρειάζεται, αλλά σίγουρα αυτές οι περιπτώσεις δεν είναι όλες. Όποιος θέλει μπορεί να ανατρέξει για να ακούσει ξανά εκείνη τη δήλωσή μου. Ξέρετε την αγωνία μου και την έγνοια μου για τα άτομα με αναπηρία. Ξέρετε τον αγώνα που έδωσα τα τέσσερα προηγούμενα χρόνια ως Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Διερευνούμε πώς η Πολιτεία θα μπορέσει να ανταποκριθεί στις ανάγκες υποστήριξης κάθε μαθητή και κάθε μαθήτριας με τρόπο πραγματικά εξατομικευμένο. Για εμάς αποτελεί προτεραιότητα η ποιοτική αναβάθμιση και αξιοποίηση της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης με μοναδικό γνώμονα το καλό των παιδιών μας. Απόδειξη της παραπάνω δέσμευσης, οι 20.000 προσλήψεις που έχουμε κάνει φέτος στην ειδική αγωγή. Με τη Γ' φάση θα έχουμε τη μεγαλύτερη κάλυψη σε ό,τι αφορά στα στελέχη της ειδικής αγωγής.

alfavita.gr: Κάθε χρόνο οι προσλήψεις των αναπληρωτών γίνονται την τελευταία στιγμή με αποτέλεσμα να δημιουργούνται νέα κενά και επόμενες φάσεις προσλήψεων, ταλαιπωρώντας μαθητές και οικογένειες. Σχεδιάζετε να αλλάξει κάτι από τη νέα σχολική χρονιά στον τρόπο πρόσληψης αναπληρωτών έτσι ώστε να συντομεύεται η διαδικασία;

Δόμνα Μιχαηλίδου: Κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας ώστε να ξεκινά όσο το δυνατόν πιο ομαλά η κάθε νέα σχολική χρονιά. Κι αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε. Όπως έχει αναφέρει και ο Υπουργός μας, ο Κυριάκος Πιερρακάκης, ο τρόπος αποτύπωσης των κενών είναι ένας τρόπος που πρέπει να αλλάξει. Αν δει κανείς την αναλογία των μαθητών με τους καθηγητές στην Ελλάδα θα καταλάβει ότι η χώρα μας έχει μία από τις καλύτερες αναλογίες στην Ευρώπη. Η αναλογία αυτή δεν δικαιολογεί την ύπαρξη τόσων κενών, όπως αυτά αποτυπώνονται. Αυτό σημαίνει ότι θα αλλάξουμε τον τρόπο καταγραφής και μάλιστα μέσα στη χρονιά θα καλύψουμε το μεγαλύτερο κομμάτι των αναγκών. Για την επόμενη σχολική χρονιά, τον τρόπο καταγραφής των κενών, θα τον αλλάξουμε. Πώς θα γίνει; Μέσω ενός κεντρικού συστήματος διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού, με μια πλήρη αντικειμενική καταγραφή που θα επιταχύνει τις διαδικασίες και σαφώς θα μειώσει την ταλαιπωρία των παιδιών μας, των οικογενειών τους αλλά και των εκπαιδευτικών μας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εκπαιδευτικοί: Νέος υπολογισμός της μισθοδοσίας από 1 Μαρτίου λόγω τροποποίησης φόρου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 1/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

taksi-katharistira-thrania.jpg
Γυμνάσιο Πειραιά: Ψήφισμα του Δήμου για την αντίθεσή του στη μετατροπή του σχολείου σε Πειραματικό
Με ομόφωνο ψήφισμά του το Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά εκφράζει την αντίθεσή του στην κατάργηση του 1ου Γυμνασίου Πειραιά και τη μετατροπή του σε...
Γυμνάσιο Πειραιά: Ψήφισμα του Δήμου για την αντίθεσή του στη μετατροπή του σχολείου σε Πειραματικό
πιερρακακης
Ολα τα ιδιωτικά κολέγια θα μπορέσουν να «ανωτατοποιηθούν», μετατρεπόμενα σε παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων
Το νομοσχέδιο που τελικά η κυβέρνηση κατέθεσε στη Βουλή ευτελίζει ακόμα παραπάνω την πανεπιστημιακή εκπαίδευση
Ολα τα ιδιωτικά κολέγια θα μπορέσουν να «ανωτατοποιηθούν», μετατρεπόμενα σε παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων