δομνα 3
Υπόσχεση για 4-5.000 διορισμούς ανά έτος και αλλαγή στον τρόπο καταγραφής των κενών στα σχολεία από την επόμενη σχολική χρονιά

Τη δημιουργία μιας μια εξειδικευμένης τετραμελούς ομάδας ειδικών (task force), με σκοπό να ενημερώνει άμεσα την εκπαιδευτική κοινότητα για το πώς πρέπει να δράσει για τα ζητήματα βίας στα σχολεία, προανήγγειλε η υφυπουργός Παιδείας Δόμνα Μιχαηλίδου σε συνέντευξη που παραχώρησε στο alfavita.gr

Η ομάδα των ειδικών θα εξετάζει τις καταγγελίες που θα λαμβάνονται στην Ειδική Ψηφιακή Πλατφόρμα για αναφορές περιστατικών ενδοσχολικής βίας η οποία ετοιμάζεται και θα είναι σε συνεχή επικοινωνία με το σχολείο για την εξέλιξη του ζητήματος, θα εποπτεύει και όποτε χρειαστεί θα πραγματοποιεί και επιτόπιες επισκέψεις. Θα υπάρχουν συγκεκριμένα πρωτόκολλα, δηλαδή ποιος θα καταγράφει, τι θα καταγράφει, πώς θα χρησιμοποιείται η καταγεγραμμένη πληροφορία.

Επίσης η κ.Μιχαηλίδου προαναγγέλει επίσης την αλλαγή στον τον τρόπο καταγραφής των κενών στα σχολεία από την επόμενη σχολική χρονιά, μέσω ενός κεντρικού συστήματος διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού, με μια πλήρη αντικειμενική καταγραφή που θα επιταχύνει τις διαδικασίες και σαφώς θα μειώσει την ταλαιπωρία των παιδιών, αλλά και μόνιμες προσλήψεις 4.000 με 5.000 εκπαιδευτικών ανά έτος, για την επόμενη τετραετία

Τέλος, η υφυπουργός Παιδείας προαναγγέλλει ότι με τη Γ' φάση προσλήψεων θα έχουμε τη μεγαλύτερη κάλυψη σε ό,τι αφορά στα στελέχη της ειδικής αγωγής, ενώ για την πρόσφατη αντιπαράθεσή της με τον πρώην συμμαθητή της Στέφανο Κασσελάκη, δηλώνει γελώντας: Πώς μπορείς να αντιπαρατεθείς με κάποιον όταν σε... εξαφανίζει;

δομνα 2

Η συνέντευξη της Δόμνας Μιχαηλίδου στο alfavita.gr

Ποια πιστεύετε ότι θα είναι η σημαντικότερη νομοθετική παρέμβαση του υπουργείου την τρέχουσα σχολική χρονιά από αυτές που σχεδιάζονται;

Είναι πια για εμάς ξεκάθαρο. Η βία στα σχολεία δεν είναι ένα φαινόμενο που αντιμετωπίζεται με θεωρητικές προσεγγίσεις για αυτό και είμαστε εδώ για να δράσουμε. Στόχος μας; Να δώσουμε φωνή σε όλα εκείνα τα παιδιά που έρχονται αντιμέτωπα με τον σχολικό εκφοβισμό και την ενδοσχολική βία, να ενδυναμώσουμε τη σχολική κοινότητα και να ενισχύσουμε τους εκπαιδευτικούς μας. Να πάψουν τα παιδιά να φοβούνται και να μιλήσουν. Αυτό θέλουμε. Για αυτό δουλεύουμε σκληρά.Προς την κατεύθυνση αυτή διπλασιάσαμε τον αριθμό των σχολικών ψυχολόγων και των κοινωνικών συμβούλων (από 1.600 που ήταν το 2019 σε 3.200 την τελευταία τετραετία). Ακολουθώντας μια ανθρωποκεντρική προσέγγιση, εξασφαλίζουμε στα παιδιά ένα υγιές και συναισθηματικά ασφαλές σχολικό περιβάλλον. Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να μιλούν σε ειδικούς, όταν το χρειάζονται. Θεσμοθετήσαμε τον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής ο οποίος αποτελεί σταθερό «σημείο αναφοράς» για τους μαθητές σε κάθε σχολική μονάδα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο ρόλος του κρίσιμος και καταλυτικός στον εντοπισμό, την αντιμετώπιση και κατ’ επέκταση στην πρόληψη περιστατικών εκφοβισμού και βίας. Χτίζεται μια σχέση εμπιστοσύνης κι έτσι οι μαθητές μοιράζονται πιο εύκολα με τον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής κάτι που απασχολεί τους ίδιους ή τους συμμαθητές τους. Σε επίπεδο σχολικής μονάδας, ο Διευθυντής μαζί με έναν εκπαιδευτικό ή τον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής είναι οι υπεύθυνοι αντιμετώπισης της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Πολύ σημαντικό να σας αναφέρω ότι ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής έχει δικαίωμα να επικοινωνήσει, αν το κρίνει απαραίτητο, και απευθείας με τους γονείς των μαθητών (διερευνητικά, συμβουλευτικά) με στόχο να βοηθηθεί το παιδί. Προχωρήσαμε σε οριζόντιες επιμορφώσεις εκπαιδευτικών. Ήδη πάνω από 125.000 εκπαιδευτικοί έχουν επιμορφωθεί. Και συνεχίζουμε, με ad hoc επιμορφώσεις σε γονείς και εκπαιδευτικούς. Δεν πρέπει να ξεχνάμε και τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Μέσω των Εργαστηρίων εντάσσονται στη διδασκαλία των παιδιών αρχές, έννοιες και αξίες, όπως ο αυτοσεβασμός και η διαφορετικότητα. Τους δίνουμε τα εφόδια ώστε να τα θωρακίζουμε απέναντι στη βία. Έχουμε κάνει πολλά βήματα.

«Task force» για την ενδοσχολική βία

Έχουμε να κάνουμε ακόμα πολλά. Δημιουργούμε μια καινοτόμα Ειδική Ψηφιακή Πλατφόρμα για αναφορές περιστατικών ενδοσχολικής βίας, η οποία θα είναι διαθέσιμη στο gov.gr. Σύντομα θα δημοσιευθεί σχετική Υπουργική Απόφαση για τη λειτουργία της πλατφόρμας στην οποία θα έχουν πρόσβαση οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί για την άμεση και έγκαιρη αναφορά των περιστατικών. Τις αναφορές θα εξετάζει μια τετραμελής ομάδα ειδικών, με σκοπό να ενημερώνει άμεσα την εκπαιδευτική κοινότητα για το πώς πρέπει να δράσει. Η ομάδα των ειδικών θα είναι σε συνεχή επικοινωνία με το σχολείο για την εξέλιξη του ζητήματος, θα εποπτεύει και όποτε χρειαστεί θα πραγματοποιεί και επιτόπιες επισκέψεις. Θα υπάρχουν συγκεκριμένα πρωτόκολλα, δηλαδή ποιος θα καταγράφει, τι θα καταγράφει, πώς θα χρησιμοποιείται η καταγεγραμμένη πληροφορία. Πάντα με απόλυτο σεβασμό στα προσωπικά δεδομένα, τόσο του ενδεχόμενου θύματος, όσο και του ανθρώπου που έχει δώσει την πληροφορία. Η πλατφόρμα καταγραφής συμβάντων κακοποίησης θα μας βοηθήσει να χτίσουμε τη «μνήμη» που θα συμβάλλει στην επίλυση αλλά και στην πρόληψη. Η πλατφόρμα θα περιλαμβάνει και επιμορφωτικό υλικό τόσο για τους μαθητές, όσο και για τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς με απώτερο στόχο την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης ώστε να μπορέσουμε να καταπολεμήσουμε οριστικά τη βία και τον σχολικό εκφοβισμό. Έχουμε χρέος όλοι μαζί να υψώσουμε τείχη σε κάθε συμπεριφορά που απομονώνει, πληγώνει και τραυματίζει τα παιδιά μας μέσα στο σχολείο.

Νέο  κεντρικό σύστημα διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού

Κάθε χρόνο οι προσλήψεις των αναπληρωτών γίνονται την τελευταία στιγμή με αποτέλεσμα να δημιουργούνται νέα κενά και επόμενες φάσεις προσλήψεων, ταλαιπωρώντας μαθητές και οικογένειες. Σχεδιάζετε να αλλάξει κάτι από τη νέα σχολική χρονιά στον τρόπο πρόσληψης αναπληρωτών έτσι ώστε να συντομεύεται η διαδικασία;

Κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας ώστε να ξεκινά όσο το δυνατόν πιο ομαλά η κάθε νέα σχολική χρονιά. Κι αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε. Όπως έχει αναφέρει και ο Υπουργός μας, ο Κυριάκος Πιερρακάκης, ο τρόπος αποτύπωσης των κενών είναι ένας τρόπος που πρέπει να αλλάξει. Αν δει κανείς την αναλογία των μαθητών με τους καθηγητές στην Ελλάδα θα καταλάβει ότι η χώρα μας έχει μία από τις καλύτερες αναλογίες στην Ευρώπη. Η αναλογία αυτή δεν δικαιολογεί την ύπαρξη τόσων κενών, όπως αυτά αποτυπώνονται. Αυτό σημαίνει ότι θα αλλάξουμε τον τρόπο καταγραφής και μάλιστα μέσα στη χρονιά θα καλύψουμε το μεγαλύτερο κομμάτι των αναγκών. Για την επόμενη σχολική χρονιά, τον τρόπο καταγραφής των κενών, θα τον αλλάξουμε. Πώς θα γίνει; Μέσω ενός κεντρικού συστήματος διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού, με μια πλήρη αντικειμενική καταγραφή που θα επιταχύνει τις διαδικασίες και σαφώς θα μειώσει την ταλαιπωρία των παιδιών μας, των οικογενειών τους αλλά και των εκπαιδευτικών μας.

Θα προσλαμβάνουμε κάθε χρόνο περίπου 4.000 με 5.000 εκπαιδευτικούς

Τη νέα -επόμενη- σχολική χρονιά, γνωρίζετε πόσοι μόνιμοι εκπαιδευτικοί θα διοριστούν; Και αν όχι, πότε προβλέπεται να γνωρίζουμε τον αριθμό; Νέες οργανικές θέσεις προβλέπεται να δημιουργηθούν αφού έχουμε πάνω από 40.000 κενά -βάσει των προσλήψεων αναπληρωτών;

Καταλαβαίνουμε και αναγνωρίζουμε την ανάγκη ύπαρξης μόνιμων εκπαιδευτικών. Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να είναι μόνιμοι, τόσο για τους μαθητές ώστε να χτίζεται μια πολύτιμη μεταξύ τους σχέση, όσο και για τους ίδιους. Συνεχίζουμε να κάνουμε πράξη μια από τις θεμελιώδεις δεσμεύσεις μας. Τα προηγούμενα τέσσερα χρόνια κάναμε 28.500 διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών. Στοχος μας είναι για τα επόμενα τέσσερα χρόνια να προσλαμβάνουμε κάθε χρόνο περίπου 4.000 με 5.000 εκπαιδευτικούς για τη στελέχωση των σχολικών μονάδων μας. Και ο Πρωθυπουργός μας, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, γνωρίζει την ανάγκη. Για το ζήτημα είμαστε σε ανοιχτή επικοινωνία με το Υπουργείο Εσωτερικών. Ευτύχημα ότι Υπουργός Εσωτερικών είναι η Νίκη Κεραμέως, η οποία διετέλεσε την προηγούμενη τετραετία Υπουργός Παιδείας και γνωρίζει πολύ καλά τις ανάγκες.

Στον Πειραιά, επικρατεί ακόμα μεγάλη αναστάτωση και κινητοποιήσεις λόγω των πειθαρχικών διώξεων από τον ΔΔΕ κατά εκπαιδευτικών. Οταν σας επισκέφθηκε η ΕΛΜΕ είπατε ότι «σε ζητήματα παράβασης καθήκοντος ή κανονισμών από εκπαιδευτικούς θα υποστηρίζατε την παραπομπή τους σε πειθαρχικά όργανα, αλλά ουσιαστικά αναγνωρίσατε ότι οι περιπτώσεις μας δεν είναι τέτοιες και οι ενέργειες του διευθυντή της ΔΔΕ «είναι τελείως αχρείαστες», όπως μας ενημέρωσε η ΕΛΜΕ. Τι σκέφτεστε τώρα για την υπόθεση αυτή που ακόμα δεν έχει ξεκαθαρίσει καθώς ορισμένες από τις πειθαρχικές διαδικασίες συνεχίζονται ενώ άλλες όχι;

Θα ήθελα να ξεκαθαρίσω το εξής: σε παραβάσεις καθήκοντος που στρέφονται κατά των παιδιών θα είμαστε αμείλικτοι. Το λέω και το εννοώ. Έχω αποδείξει άλλωστε ότι όταν μιλάμε για τα παιδιά δεν κάνω βήμα πίσω. Να δώσουμε παραδείγματα. Κανείς, πόσο μάλλον ένας εκπαιδευτικός, δεν μπορεί να καπνίζει στα σχολεία. Ή ένας εκπαιδευτικός ο οποίος έχει διοριστεί σε ένα νησί δεν μπορεί να μην πηγαίνει να παρουσιαστεί. Σε τέτοια περιστατικά δεν έχουμε κάτι να διαπραγματευτούμε. Ως προς την ελευθερία του λόγου θέλουμε οι εκπαιδευτικοί μας να μπορούν -στο μέτρο του σεβασμού του ρόλου τους, των παιδιών κι όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας- να εκφράζονται ελεύθερα.

Διερευνούμε εξατομικευμένο τρόπο υποστήριξης μαθητών με ανάγκες υποστήριξης

Πριν από τη Β' φάση προσλήψεων, είχατε δηλώσει σε ανύποπτο χρόνο ότι δεν είναι σωστό ούτε για την εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά ούτε, για το ίδιο το παιδί με αναπηρία να υπάρχει ένας εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης για κάθε παιδί. Αυτή σας η δήλωση σχολιάστηκε πολύ αρνητικά, ενώ βλέπουμε ότι εντέλει έγιναν προσλήψεις που οδηγούν σε αυτό που λέτε ότι δεν είναι σωστό. Θα θέλατε να μας πείτε αν επιμένετε σήμερα στην ίδια δήλωση -ή να την επαναδιατυπώσετε;

Θα ήθελα να ξεκινήσουμε με την ακριβή μου διατύπωση. Αυτό που είπα είναι ότι βέβαια υπάρχουν περιπτώσεις που αυτό -το ένας εκπαιδευτικός προς έναν μαθητή- χρειάζεται, αλλά σίγουρα αυτές οι περιπτώσεις δεν είναι όλες. Όποιος θέλει μπορεί να ανατρέξει για να ακούσει ξανά εκείνη τη δήλωσή μου. Ξέρετε την αγωνία μου και την έγνοια μου για τα άτομα με αναπηρία. Ξέρετε τον αγώνα που έδωσα τα τέσσερα προηγούμενα χρόνια ως Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Διερευνούμε πώς η Πολιτεία θα μπορέσει να ανταποκριθεί στις ανάγκες υποστήριξης κάθε μαθητή και κάθε μαθήτριας με τρόπο πραγματικά εξατομικευμένο. Για εμάς αποτελεί προτεραιότητα η ποιοτική αναβάθμιση και αξιοποίηση της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης με μοναδικό γνώμονα το καλό των παιδιών μας. Απόδειξη της παραπάνω δέσμευσης, οι 20.000 προσλήψεις που έχουμε κάνει φέτος στην ειδική αγωγή. Με τη Γ' φάση θα έχουμε τη μεγαλύτερη κάλυψη σε ό,τι αφορά στα στελέχη της ειδικής αγωγής.

Ολιστική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που αρχίζει από το Νηπιαγωγείο και φτάνει μέχρι το Πανεπιστήμιο

Τι θέλετε -και προσπαθείτε- να αφήσετε ως παρακαταθήκη σας στην εκπαίδευση φεύγοντας κάποτε από το ΥΠΑΙΘΑ;

Αυτό που θα ήθελα είναι οι γονείς στις πόλεις, στα χωριά, στα νησιά, στα βουνά μας να έχουν λίγη περισσότερη εμπιστοσύνη στο ελληνικό σχολείο. Θέλουμε βήμα βήμα να κάνουμε πιο εύκολη την καθημερινότητα για μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς. Η ψηφιοποίηση και η ενοποίηση διαδικασιών έχουν στόχο τη δραστική μείωση της γραφειοκρατίας και στην εκπαίδευση. Να απλουστεύσουμε τις διαδικασίες, αυτό θέλουμε. Εργαζόμαστε για μια ολιστική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που αρχίζει από το Νηπιαγωγείο και φτάνει μέχρι το Πανεπιστήμιο και τη Διά Βίου Μάθηση, καλλιεργώντας στη χώρα μας μια επόμενη γενιά γεμάτη με τα ποιοτικότερα εφόδια. Για τους μαθητές, τους φοιτητές, τους σπουδαστές, τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς, ολόκληρη την κοινωνία. Για μια Παιδεία που δεν θα υστερεί σε τίποτα έναντι των καλύτερων εκπαιδευτικών συστημάτων του κόσμου.

Για Κασσελάκη: Πώς μπορείς να αντιπαρατεθείς με κάποιον όταν σε εξαφανίζει;

Με τον συμμαθητή σας Στέφανο Κασσελάκη είχατε ήδη μια πρώτη αντιπαράθεση όταν επισκεφθήκατε το ίδιο σχολείο. Τι θα του λέγατε αν τον είχατε σήμερα μπροστά σας σε μια χαλαρή κουβέντα και τι του εύχεστε στη νέα του θέση;

Δεν είχαμε καμία αντιπαράθεση. Πώς μπορείς να αντιπαρατεθείς με κάποιον όταν σε εξαφανίζει; (γέλια) Θα επιμείνω σε κάτι. Όταν μιλάμε για τα παιδιά μας και την προστασία τους, δικός μας σκοπός δεν είναι η πολιτική αντιπαράθεση αλλά η πολιτική σύνθεση. Προσβλέπουμε σε έναν εποικοδομητικό διάλογο με την αντιπολίτευση κι όχι σε επικοινωνιακά σόου για τις κάμερες. Σε έναν διάλογο με προτάσεις, τις οποίες με προσοχή θα ακούσουμε και γιατί όχι και θα υιοθετήσουμε όπου υπάρχει κοινός τόπος. Η δουλειά μας δεν είναι να εκθέτουμε απλά και μόνο τα προβλήματα. Η δουλειά μας είναι να τα λύνει. Εμείς, αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε. Απρόσκοπτα και αδιαπραγμάτευτα.

δομνα 1

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Συνελήφθη καθηγήτρια σε σχολική εκδρομή επειδή μαθητής είχε πάνω του κάνναβη και σουγιά

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 15 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 15/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

παραλία Τηγάνι
Η άγνωστη περιοχή στα παράλια της Λάρισας με τα πάνω από 20 ναυάγια πλοίων και το καράβι που μετέφερε χρυσό
Πρόκειται για μία παραλία με μεγάλες ηφαιστιογενής πέτρες και βότσαλα λαξευμένα από τα χτυπήματα της θάλασσας, ιδανική για ψαροντουφεκάδες και...
Η άγνωστη περιοχή στα παράλια της Λάρισας με τα πάνω από 20 ναυάγια πλοίων και το καράβι που μετέφερε χρυσό
DEFIX_2024-04-12_18-22-28-294
Delphi Economic Forum IX: Με τη συμμετοχή του Πρύτανη του Ε.Κ.Π.Α. Καθηγητή Γεράσιμου Σιάσου
Ο Πρύτανης του Ε.Κ.Π.Α., Καθηγητής κ. Γεράσιμος Σιάσος, συμμετείχε στη συζήτηση στο Delphi Economic Forum IX
Delphi Economic Forum IX: Με τη συμμετοχή του Πρύτανη του Ε.Κ.Π.Α. Καθηγητή Γεράσιμου Σιάσου