Νίκη Κεραμέως
INTIME NEWS/ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
Δηλώσεις έκανε η υπουργός Νίκη Κεραμέως για τα όσα βιώνει η εκπαίδευση τα τελευταία έτη, την ώρα που δυνάμεις ΜΑΤ προχωρούσαν έξω από το Μέγαρο Μουσικής στον άγριο ξυλοδαρμό των διαδηλωτών

Τον απολογισμό του έργου του υπουργείου Παιδείας κατά τα τέσσερα τελευταία χρόνια παρουσίασε η υπουργός, Νίκη Κεραμέως, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών νωρίτερα σήμερα το απόγευμα της Δευτέρας.

Υπενθυμίζεται ότι την ώρα της εκδήλωσης μεγάλη ένταση επικράτησε στο πάρκο Ελευθερίας, δίπλα από το Μέγαρο Μουσικής καθώς έλαβε χώρα σοβαρή επίθεση της αστυνομίας σε συγκέντρωση εκπαιδευτικών, με χρήση χημικών και έντονο ξυλοδαρμό. Μαζί με τους εκπαιδευτικούς βρίσκονταν καλλιτέχνες των κατειλημμένων θεάτρων, σχολών και φοιτητικών συλλόγων.

αστυνομική βία

Η σιωπηλή επανάσταση...

«Στην εκπαίδευση συντελείται μια σιωπηλή επανάσταση. Μεγάλες αλλαγές επιτέλους υλοποιούνται και μπορούμε να κοιτάξουμε τους πολίτες στα μάτια και να τους πούμε ότι αυτά που είπαμε το 2019 τα κάνουμε πράξη», τόνισε στον χαιρετισμό του ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Στόχος μας, αρχικός και διαχρονικός, να παρέχουμε στα παιδιά μας καλύτερα και περισσότερα εφόδια για να μπορούν πρωταγωνιστήσουν σε ένα ραγδαία εξελισσόμενο κόσμο. Να γίνουν δημιουργικοί και συμμετοχικοί πολίτες. Να διεκδικήσουν τα όνειρά τους, να κατακτήσουν τις κορυφές που επιθυμούν. Να είναι ευτυχισμένα». Αυτό τόνισε από τη μεριά της η υπουργός Παιδείας και πρόσθεσε ότι βασική επιδίωξη είναι «η επόμενη γενιά θα είναι πολύ καλύτερη από τη δική μας».

Ο πρώτος στόχος που ανακοινώθηκε το Νοέμβριο του 2018 ήταν «όλοι οι μαθητές, ανεξαρτήτως οικονομικής δυνατότητας, να έχουν ίσες ευκαιρίες στο ξεκίνημα της ζωής τους και πρόσβαση σε ποιοτική δημόσια εκπαίδευση». Σε αυτό το πλαίσιο, όπως ανέφερε η κυρία Κεραμεως, εντάχθηκαν η επέκταση του ολοήμερου σχολείου από τις 16:00 στις 17:30, τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο, η προετοιμασία των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων στο σχολείο, η λειτουργία διπλάσια πρότυπα και πειραματικά σχολεία πανελλαδικά, η ουσιαστική στήριξη σε μαθητές με αναπηρίες, σε παιδιά με προσφυγικό και μεταναστευτικό υπόβαθρο, σε φοιτητές με χαμηλό εισόδημα έως και διπλασιάζοντας το στεγαστικό τους επίδομα, και ο εφοδιασμός με ψηφιακό εξοπλισμό για περισσότερους από 665.000 δικαιούχους της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Όπως υποστήριξε η υπουργός, εντάχθηκαν νέα σχολικά προγράμματα σπουδών, τράπεζα θεμάτων στο λύκειο και οι ποιοτικές εναλλακτικές επιλογές, μέσω δύο μηχανογραφικών: το ένα που οδηγεί σε 180 σύγχρονες περιζήτητες ειδικότητες δημόσιων ΙΕΚ και το άλλο για εισαγωγή σε ένα πανεπιστήμιο με διευρυμένες δυνατότητες, όπως διπλά και κοινά πτυχία, επαγγελματικά μεταπτυχιακά, βιομηχανικά διδακτορικά, εσωτερικό Erasmus.

Και ανθρώπινο δυναμικό...

Τρίτος στόχος του υπουργείου, όπως τονίστηκε, η επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης και σε αυτή την κατεύθυνση πραγματοποιήθηκαν 25.000 μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών, μετά από 12 χρόνια, 6.000 εκ των οποίων στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, αλλά και 150.000 οριζόντιες επιμορφώσεις, διπλασιασμό των ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία και η αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, «με εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς μας, με διάθεση αναγνώρισης του έργου τους, με δυνατότητα για επαγγελματική ανέλιξη ή υποχρεωτική επιμόρφωση, όπου χρειάζεται», όπως ανέφερε η κυρία Κεραμέως. Επιπλέον, δόθηκαν στα ΑΕΙ 1.850 νέες θέσεις καθηγητών από το 2019 έως σήμερα, ενώ δόθηκε η ευκαιρία να γίνουν τα ΑΕΙ πιο εξωστρεφή. «Η χώρα μας απέκτησε αγγλόφωνα προπτυχιακά, κορυφαία πανεπιστήμια από χώρες όπως οι ΗΠΑ και η Μεγάλη Βρετανία ιδρύουν παραρτήματα στη χώρα μας, συνάπτουν ολοένα και περισσότερες συνεργασίες με τα δικά μας εξαιρετικά πανεπιστήμια», είπε η υπουργός.

«Ενισχύσαμε την αυτονομία της σχολικής μονάδας, με μεγαλύτερη ευχέρεια κινήσεων στο διευθυντή, με θέσπιση υποστηρικτικών οργάνων, θεσπίσαμε ένα νέο μοντέλο διακυβέρνησης στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, καθιερώσαμε ένα νέο μοντέλο διοίκησης των Πανεπιστημίων και αποκαταστήσαμε το άσυλο στην πραγματική του έννοια, οικοδομώντας ένα πανεπιστημιακό περιβάλλον ελευθερίας και ασφάλειας, βάζοντας τέλος σε καταλήψεις δεκαετιών, αποδίδοντας το πανεπιστήμιο εκεί που πραγματικά ανήκει: στους φοιτητές, στο προσωπικό του, στην κοινωνία», ανέφερε η υπουργός.

Υποδομές;

Στη συνέχεια, η Κεραμέως αναφέρθηκε στις εκπαιδευτικές υποδομές και τον ψηφιακό εξοπλισμό.

«Σήμερα έχουμε πάνω από 90.000 τάμπλετ και λάπτοπ για κάθε σχολείο της χώρας, 665.000 παιδιά, νέοι και όλοι οι εκπαιδευτικοί έλαβαν voucher για αγορά ψηφιακού εξοπλισμού, ξεκινούν να παραδίδονται αυτές τις ημέρες 177.000 σετ ρομποτικής σε όλα νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια της χώρας και 36.000 διαδραστικοί πίνακες σε όλα τα Γυμνάσια και τα Λύκεια της χώρας καθώς και στην Ε' και ΣΤ' τάξη του Δημοτικού, διασφαλίζουμε ταχύτερο internet σε όλα τα σχολεία και ειδικό προηγμένο τεχνολογικό εξοπλισμό για μαθητές με αναπηρία και ειδικές μαθησιακές ανάγκες», είπε η υπουργός.

«Μεταξύ άλλων, τα αποτελέσματα πανελλαδικών αποστέλλονται και με SMS, η ανάληψη υπηρεσίας εκπαιδευτικών γίνεται ψηφιακά, σχεδιάσαμε μία ψηφιακή πλατφόρμα επικοινωνίας σχολείου-γονέων, οι εκπαιδευτικοί ενημερώνονται μέσω γραπτού μηνύματος στο κινητό τους για την τοποθέτησή τους, απλουστεύσαμε τη διαδικασία αναγνώρισης ακαδημαϊκών προσόντων μέσω ΔΟΑΤΑΠ, δημιουργήσαμε ένα πιο ευέλικτο πλαίσιο για τους ΕΛΚΕ, θεσπίσαμε ένα Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων για την πιστοποίηση προσόντων των αποφοίτων της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης. Κατανέμουμε με σαφή, αντικειμενικά και ποιοτικά κριτήρια τη χρηματοδότηση στα ΑΕΙ μας, και όχι κατά την αυθαίρετη κρίση του εκάστοτε υπουργού όπως ήταν προηγουμένως», σημείωσε η υπουργός.

«Το έργο μας στον τομέα της Παιδείας, 4 χρόνια τώρα, είναι στη διάθεση όλων. Να το αξιοποιήσουν, να το κρίνουν, να οικοδομήσουν πάνω στα κεκτημένα πλέον της εκπαίδευσης, που πιστεύουμε πραγματικά ότι αποτελούν μία παρακαταθήκη για το μέλλον», κατέληξε.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εκπαιδευτικοί: Νέος υπολογισμός της μισθοδοσίας από 1 Μαρτίου λόγω τροποποίησης φόρου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 1/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

καταληψη σχολείου
Ζάκυνθος: Η Εισαγγελία ζητάει ονόματα μαθητών παραμονή της πανελλαδική απεργίας
«Δίνουμε απάντηση στην απόπειρα τρομοκράτησης με μαζική συμμετοχή στην απεργιακή συγκέντρωση στις 28/2 στις 9.30πμ στην πλ. Αγ. Μάρκου»
Ζάκυνθος: Η Εισαγγελία ζητάει ονόματα μαθητών παραμονή της πανελλαδική απεργίας
Πολάκης
Η παρέμβαση του Π. Πολάκη στη Βουλή: Ήμουν σκληρός στην Ολομέλεια θα είμαι πιο σκληρός και με ονόματα και διευθύνσεις
Όσοι με τον κόπο τους καταφέρνουν να μπουν στα Δημόσια Πανεπιστήμια αποτελούν τον ανθό της ελληνικής νεολαίας και όχι οι δήθεν, οι «σπρωχνόμενοι», οι...
Η παρέμβαση του Π. Πολάκη στη Βουλή: Ήμουν σκληρός στην Ολομέλεια θα είμαι πιο σκληρός και με ονόματα και διευθύνσεις
dromos_0.jpg
Σοβαρό τροχαίο στη Βασιλίσσης Σοφίας: Όχημα «καρφώθηκε» σε κολώνα φωτισμού- Πώς σώθηκε από θαύμα ο οδηγός
Ο οδηγός του αυτοκινήτου ανέβαινε, περίπου στις 04:30 τα ξημερώματα, τη λεωφόρο στο ύψος του Ιπποκρατείου, όταν ξαφνικά έχασε τον έλεγχο του ΙΧ και...
Σοβαρό τροχαίο στη Βασιλίσσης Σοφίας: Όχημα «καρφώθηκε» σε κολώνα φωτισμού- Πώς σώθηκε από θαύμα ο οδηγός
μετεωρίτης
Ιωάννινα: Εντυπωσιακό βίντεο από την πτώση μετεωρίτη- Τι λένε οι επιστήμονες για την «λαμπρή βολίδα»
Επιστήμονες εξηγούν τι ήταν η "λαμπρή βολίδα" που πέρασε πάνω από τα Ιωάννινα
Ιωάννινα: Εντυπωσιακό βίντεο από την πτώση μετεωρίτη- Τι λένε οι επιστήμονες για την «λαμπρή βολίδα»