Μαθητές στο σχολείο
INTIME NEWS/ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
Σοβαρή τεχνητή μείωση στις επικείμενες προσλήψεις αναπληρωτών (Γ' φάση) που αναμένονται προς τα τέλη του μήνα, προκαλούν οι αθρόες συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων και οι υποχρεωτικές υπερωρίες των εκπαιδευτικών με εντολή Διευθυντή

Η Γ' φάση προσλήψεων αναπληρωτών αναμένεται να γίνει περί τις 28 Οκτωβρίου, αλλά θα είναι σα...να μην έχει γίνει, καθώς η επιχείρηση συγχωνεύσεων που ολοκληρώνει τις επόμενες μέρες το Υπουργείο Παιδείας προκαλεί τεχνητή μείωση με "μαχαίρι" ακόμα και στο μισό σε ορισμένες ειδικότητες και σχολεία, όπως εκτιμούν εκπαιδευτικοί...

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες του  alfavita.gr μέχρι την ερχόμενη Παρασκευή οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης θα αποστείλουν τα κενά στο Υπουργείο Παιδείας, ώστε την επόμενη εβδομάδα, αμέσως πριν ή αμέσως μετά από την εθνική εορτή, να ανακοινωθεί η πρόσκληση για τη Γ' φάση προσλήψεων αναπληρωτών -ώστε να γλιτώσει η κυβέρνηση και μισθούς ημερών Οκτωβρίου.

Προκειμένου τα κενά αυτά να είναι όσο το δυνατόν λιγότερα και σε καμία περίπτωση να μην αποσταλούν τα περίπου 6.000 κενά που οι εκπαιδευτικοί υπολογίζουν ότι απομένουν στα σχολεία, το Υπουργείο έχει επιδοθεί  όπως είναι γνωστό σε μαζικές συγχωνεύσεις Τμημάτων στα σχολεία. 

"Φιλικοί" Διευθυντές και υπερωρίες

Ειδικά σε περιοχές όπου οι διευθυντές εκπαίδευσης είναι φιλικοί προς την κυβέρνηση, η επιχείρηση μαζικών συγχωνεύσεων είναι εκτεταμένη προκειμένου  τα κενά που θα ζητήσουν να είναι κατά πολύ μειωμένα. Επίσης στο όνομα του "εξορθολογισμού", όπως αποκαλεί τις μαζικές συγχωνεύσεις εν μέσω κορονοϊού (...) το Υπουργείο Παιδείας,  οι  υπερωρίες έχουν πολλαπλασιαστεί ενώ οι αναθέσεις ακολουθούν τη "λογική" του...ό,τι νά'ναι. Αυτό καθώς με τον νέο νόμο (4823/2021) ο διευθυντής μπορεί πια να αναθέτει υποχρεωτικές υπερωρίες (μέχρι 5 ώρες εβδομαδιαίως). Φυσικά επί πληρωμή, αλλά ποια πληρωμή;  Λίγο πάνω από 5€ καθαρά την ώρα, ίσως 7€ σε ορισμένες περιπτώσεις, αλλά πάντως χαμηλότερα από ότι κοστίζει η ώρα ενός αναπληρωτή...

Για όλα αυτά ποιος φταίει;

Μα φυσικά οι εκπαιδευτικοί (!) που τολμούν να παίρνουν άδειες εγκυμοσύνης ή ασθενειών και ανατρέπουν τους σχεδιασμούς του γενικού γραμματέα του ΥΠΑΙΘ κ.Κόπτση, ο οποίος επανέλαβε χτες  τον "αφορισμό" Κεραμέως ότι το πρόβλημα δημιουργείται από ένα μεγάλο ποσοστό των αναπληρωτών, το οποίο μπορεί να φτάνει και το 25%, που «είτε δεν αναλαμβάνει, είτε παίρνει άδεια αναρρωτική ή μακροχρόνια».  Πάλι καλά που δεν τους είπε και "ντροπή σας"

«Συμπληρώνεις τα κενά και δημιουργούνται άλλα», ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, μιλώντας στην εκπομπή «Συνδέσεις» της ΕΡΤ για τις άδειες των εκπαιδευτικών. «Δεν μπορείς να αφήνεις ενάμισι μήνα το σχολείο και γι’ αυτό δεν έχει ευθύνη η πολιτεία», ενώ επανέλαβε ότι συνιστούν ρεκόρ οι 150.000 προσλήψεις -διορισμοί αναπληρωτών που κάλυψαν το 92% των κενών, πριν ξεκινήσουν οι άδειες των εκπαιδευτικών. Αυτό το διαχειρίζεσαι με 3 και 4η φάση προσλήψεων, είπε. Ξέχασε βέβαια να αναφέρει ότι εφέτος δεν έχουμε καν άδειες ειδικού σκοπού λόγω πανδημίας όπως πέρυσι.

Το ξέρατε; Χαμηλός ο μέσος όρος μαθητών ανά τάξη!

Στο ίδιο μοτίβο και η υφυπουργός Παιδείας κ.Μακρή, ενημέρωσε προχτές τη Βουλή ότι...δεν είναι αυτό που νομίζουμε. Οι συγχωνεύσεις τμημάτων γίνονται με βάση τα στοιχεία του σχολικού δυναμικού και όχι γιατί δεν γίνονται προσλήψεις εκπαιδευτικών, ανέφερε στη Βουλή η υφυπουργός Παιδείας, Ζέττα Μακρή, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΜέΡΑ25, Κρίτωνα Αρσένη, που αφορούσε συγχωνεύσεις τμημάτων εν μέσω της πανδημίας. Άλλωστε, συμπλήρωσε η ίδια, πέρυσι προσελήφθησαν 4.500 εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής και φέτος σχεδόν 12.000 εκπαιδευτικοί. Η υφυπουργός ισχυρίστηκε πως τηρούνται όλες οι αυστηρές προδιαγραφές του σχολικού πληθυσμού ανά τάξη που προβλέπει ο νόμος, και «ο μέσος όρος μαθητών και μαθητριών ανά τμήμα στη χώρα μας είναι ιδιαίτερα χαμηλός σε σχέση με τον μέσο όρο των περισσότερων κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Συγκεκριμένα, ο μέσος όρος είναι 19,94 μαθητές και μαθήτριες ανά τμήμα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και 17,41 στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και σ' αυτά δεν γίνεται συμψηφισμός ακριτικών, ορεινών, νησιωτικών περιοχών με τα μεγάλα αστικά κέντρα. Άρα, οι αριθμοί αποδίδουν την πραγματικότητα».

Τηρούνται οι αυστηρές προδιαγραφές, σωστά; Συνεπώς είναι μάλλον τρελοί οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί που παρατηρούν εντελώς άλλα πράγματα. 

Κατάργησαν μέχρι και εργαστήριο...

Ακόμα και κατάργηση εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών, προκειμένου να μετατραπεί σε αίθουσα διδασκαλίας έφερε η μαζική συγχώνευση τμημάτων, όπως καταγγέλλει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Λυκείου Βαθέος Αυλίδας.

Συγκεκριμένα, σημειώνουν ότι «Τα παιδιά μας ήδη κάνουν μάθημα σε κοντέινερ (2) και σε αποθήκες λίγων τετραγωνικών μέτρων  που «αναβαθμίστηκαν» σε  «αίθουσες» Τα τμήματα που προκύπτουν από τη συγχώνευση είναι αδύνατον να χωρέσουν σε αυτούς τους χώρους και έτσι το Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, αλλάζει χρήση και γίνεται ως δια μαγείας, χωρίς να πληροί τους όρους, αίθουσα διδασκαλίας, στερώντας τις ώρες της εργαστηριακής άσκησης από τους μαθητές η οποία είναι απαραίτητη για την κατανόηση της Φυσικών Επιστημών» Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου επιπλέον αναφέρουν ότι η αλλαγή χρήσης του Σ.Ε.Φ.Ε. συνιστά εκπαιδευτική ανισότητα, αφού οι μαθητές της Α΄ και Γ΄ τάξης θα έχουν άνιση μεταχείριση σε επίπεδο εξετάσεων, καθώς επίσης και παραβίαση του νόμου περί μη αλλαγής χρήσης των Σχολικών Ε.Φ.Ε., ο οποίος έχει ισχύ έως και σήμερα.Ταυτόχρονα, παραβιάζονται τα υγειονομικά πρωτόκολλα του COVID 19 σχετικά με τη μη μετακίνηση των μαθητών από αίθουσα σε αίθουσα και ανάμειξη των μαθητών μέσα στο χώρο του σχολείου, όπως πλέον θα επιβάλλεται σε τμήματα της Β΄ και Γ΄ τάξης. Η ανάμειξη διαφορετικών τμημάτων στην ίδια αίθουσα αποτελεί παράγοντα που επαυξάνει τον κίνδυνο διασποράς του κορονοϊού σε περίπτωση που ασυμπτωματικός /ή μαθητής/τρια γίνει άθελά του εστία μετάδοσης...

Αποχές...

Στην Καβάλα, αποχή από τα μαθήματα πραγματοποιούν οι μαθήτριες και οι μαθητές της Β΄ τάξης του 2ου ΓΕΛ Καβάλας, ενάντια στη συγχωνεύσεις τμημάτων. Σε ανοιχτή επιστολή τους σημειώνουν ότι «με το νέο μέτρο συγχώνευσης τοποθετούνται 26-27 μαθητές σε αίθουσες οι οποίες δεν έχουν το απαιτούμενο μέγεθος, όχι μόνο υπό συνθήκες πανδημίας, αλλά και υπό κανονικές. Ο αριθμός των 27 μαθητών ανά τμήμα είναι απαγορευτικός για την διεξαγωγή μαθήματος, καθώς ο καθηγητής αδυνατεί να δώσει στον κάθε μαθητή την προσοχή που χρειάζεται, και απλούστερα επικρατεί χάος».

Μάλιστα, όπως τονίζουν «στην αίθουσα πληροφορικής θα αναγκαστούμε να μοιραζόμαστε 3 άτομα τον ίδιο υπολογιστή».

...και καταλήψεις

Στην Αθήνα, όπως κατήγγειλε ο Νίκος Σοφιανός μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και δημοτικός σύμβουλος με τη Λαϊκή Συσπείρωση στο Δήμο Αθηναίων, το Υπουργείο Παιδείας και η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ανακοίνωσε ότι μέσα στον Οκτώβρη προχωράει σε συγχωνεύσεις περίπου χιλίων τμημάτων σε όλη την Ελλάδα. Στην Αθήνα, συγχωνεύονται σε 46 Γυμνάσια και Λύκεια κόβοντας 63 τμήματα. Στο τέλος του Αυγούστου έγινε μεγάλη συζήτηση και, κάτω από πίεση, οι Διευθύνσεις του 39 Γυμνασίου και Λυκείου πήραν πίσω τα 27αρια τμήματα που έφτιαχναν. Τώρα η Κυβέρνηση προχωρά και η αρμόδια δημοτική Αρχή νίπτει τας χείρας της και συμφωνεί σιωπώντας με τη δημιουργία τμημάτων με 28 μαθητές.

Στην Ιεράπετρα, υπό κατάληψη βρίσκεται από το πρωί της Δευτέρας το 2ο Λύκειο με τους μαθητές να διαμαρτύρονται για τις συγχωνεύσεις τμημάτων οι οποίες δημιουργούν υπεράριθμα τμήματα. Θέμα για το οποίο την περασμένη εβδομάδα υπήρξαν πολλές εξελίξεις με τους μαθητές να απέχουν από τα μαθήματα, να στέλνουν επιστολή στην Υπουργό Παιδείας, αλλά και να συζητούν με τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Κατσαγκόλη, χωρίς κάποιο θετικό αποτέλεσμα.

Και ομάδα στο Facebook

Κι αυτά είναι ελάχιστα παραδείγματα από την παράνοια των συγχωνεύσεων εν μέσω πανδημίας που προσπαθούν να σερβίρουν σαν κανονικότητα στο Υπουργείο Παιδείας -και για την οποία, ας μην το ξεχνάμε, φταίνε οι εκπαιδευτικοί που παίρνουν άδειες. Βέβαια οι πολίτες δεν είναι τόσο ευκολόπιστοι όσο θέλει να πιστεύει η κυβέρνηση, κι έτσι ακόμα και οι γονείς έχουν ξεσηκωθεί, ενώ τις τελευταίες μέρες δημιούργησαν και γκρούπ στο facebook με τίτλο "Εσύ φταις για τα κενά στα σχολεία Υπουργέ..."

Από εκεί, αντί επιλόγου, αντλούμε μια απλή ενδεικτική ανάρτηση -από τις εκατοντάδες που υπάρχουν: 

"50ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών ,όδος Αριστομένους. Ακόμα περιμένουμε να έρθουν παράλληλες στηρίξεις. Υπάρχουν 2 παράλληλες για 4-5 παιδιά. Παιδιά με σοβαρότητα προβλήματα και πιστοποιημένα από ΚΕΠΑ. Ως πότε θα κάνουνε τα στραβά μάτια; Το δικαιούνται... Το υπουργείο Παιδείας είναι άφαντο. Τελικά ποιος είναι ο ρόλος του;"

Και κάποιος ανάρτησε τη φωτογραφία με το ρόλο που αναζητά η ανάρτηση:

1.jpg

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ποιο σχολείο έχει βγάλει 9 καθηγητές Πανεπιστημίων

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/10

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pierrakakis
Κυριάκος Πιερρακάκης: Έτσι θα μειώσουμε κατά 50% τον αριθμό των αναπληρωτών εκπαιδευτικών
Τι είπε ο Κυριάκος Πιερρακάκης για τους όρους επίτευξης του στόχου για μείωση κατά 50% του αριθμού των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
Κυριάκος Πιερρακάκης: Έτσι θα μειώσουμε κατά 50% τον αριθμό των αναπληρωτών εκπαιδευτικών