golearn-engl_970-250
sxoleia-mathites
ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ / INTIME NEWS
Στο τέλος του Οκτωβρίου αναμένεται η γ΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών - Το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να μειώσει ta 6.000 κενά με μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων

Τα τελευταία χρόνια, ιδιαίτερα την περίοδο των μνημονίων, οι ελαστικές μορφές εργασίας αυξάνονται συνεχώς στη δημόσια εκπαίδευση.

Σχολεία «ελαστικής» εκπαίδευσης!

Τέτοια εποχή πέρσι σε μια  της συνέντευξη (17 Οκτωβρίου 2020) στο δικτυακό τόπο thetoc.gr η υπουργός Παιδείας κ. Κεραμέως μιλώντας για τα κενά στην εκπαίδευση και τις προσλήψεις σημείωσε ότι «Αυτή τη στιγμή έχουμε προχωρήσει σε προσλήψεις νεοδιόριστων και αναπληρωτών που φτάνουν τις 49.214. Σε σχέση με- για παράδειγμα- το 2016 επί της προηγούμενης κυβέρνησης, που ήμασταν περίπου στις 22.000. Το 2017 είχαν γίνει γύρω στις 26.000 προσλήψεις, το 2018 περίπου 34.000. Τώρα είμαστε πάνω από τις 49.000».

Τι αποκάλυψε η υπουργός Παιδείας άθελά της;

Ότι το 27% του συνόλου των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στην Εκπαίδευση της χώρας είναι αναπληρωτές. Συγκεκριμένα, σε απόλυτους αριθμούς οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ανέρχονται σε 49.214 άτομα, ενώ οι μόνιμοι σε 130.515.

Η ΕΛΑΣΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ, ΔΗΜΟΤΙΚΑ, ΓΥΜΝΑΣΙΑ, ΛΥΚΕΙΑ, ΕΠΑΛ) – ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ
Σχολικό ΈτοςΠοσοστό αναπληρωτών
1964/652-3%
1976/774-5%
1985/867%
2011/128%
2015/16(22.000) 14%
2018/19(34.000) 19%
2019/20(40.000) 22%
2020/21(50.000) 27%

Τα τελευταία χρόνια, ιδιαίτερα την περίοδο των μνημονίων, οι ελαστικές μορφές εργασίας αυξήθηκαν δραματικά στη δημόσια εκπαίδευση.

 Βρισκόμαστε στην εποχή των αναπληρωτών «νομάδων εκπαιδευτικών», η επινόηση των οποίων καταργεί την παιδαγωγική σχέση και την αφοσίωση, που είναι απαραίτητες στην εκπαίδευση, η οποία είναι προφανέστατο ότι έχει ανάγκη από μόνιμους διορισμούς κι όχι από πλανόδιους εκπαιδευτικούς για να κλείνουν τρύπες του συστήματος.

Το σχολικό έτος 2011-2012 το ποσοστό των αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών επί των μόνιμων εκπαιδευτικών ήταν 8%, για να φτάσουμε το 2015-2016 στο 14%, ενώ για τη νέα σχολική χρονιά το ποσοστό θα είναι στο τέλος της χρονιάς πάνω από 27%!

Έτσι η αναλογία μόνιμου και ελαστικά εργαζόμενου προσωπικού (αναπληρωτές-ωρομίσθιοι) μεταβάλλεται κάθε χρόνο και περισσότερο υπέρ των αναπληρωτών, δείχνοντας με αυτόν τον τρόπο το εργασιακό μοντέλο που αργά και συστηματικά εμπεδώνεται στις σχολικές μονάδες.

Κάθε χρόνο και χειρότερα

Είναι φανερό ότι από το 2010 μέχρι σήμερα όλες οι πολιτικές ηγεσίες του υπουργείου Παιδείας έχουν επέμβει στις ζωές των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, του πιο αδύναμου κρίκου στην αλυσίδα της εκπαίδευσης.

Αυτήν ακριβώς την αίσθηση έχουν προκαλέσει στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, που σαν μετανάστες μήνες και μήνες λιώνουν τα παπούτσια τους σε όλη την Ελλάδα για μια… χούφτα μόρια, αφενός οι μηδενικοί διορισμοί, αφετέρου οι αλλεπάλληλοι «κόφτες» προσωπικού στη δημόσια εκπαίδευση.

 Από την υπουργό Αννα Διαμαντοπούλου, που συγχώνευσε και έκλεισε μέσα σε μια νύχτα πάνω από χίλιες σχολικές μονάδες, τον Κ. Αρβανιτόπουλο, που αύξησε το ωράριο των εκπαιδευτικών και έβγαλε στη διαθεσιμότητα εκατοντάδες εκπαιδευτικούς τεχνικών ειδικοτήτων, μέχρι τις αλχημείες των πολιτικών ηγεσιών του υπουργείου Παιδείας της περιόδου 2015-2021, που προχώρησαν σε αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα των Γυμνασίων, μείωσαν το ωράριο των σχολικών μονάδων και έκαναν τις αναθέσεις μαθημάτων των ειδικοτήτων λάστιχο, οι εκπαιδευτικοί στη χώρα μας, μόνιμοι και αναπληρωτές, κατανόησαν την επίσημη εκπαιδευτική πολιτική ως επίμονο και επίπονο τρύπημα σκληρών επιφανειών!

«Μια ευφυής άποψη»

Εδώ και πολλά χρόνια, πριν ακόμη από την αρχική φάση των μνημονίων ο ΟΟΣΑ έδινε «οδηγία» μείωσης του εκπαιδευτικού προσωπικού. Στην τελευταία έκθεσή του «Για ένα λαμπρό μέλλον της εκπαίδευσης στην Ελλάδα» (2018) το ζήτημα των διορισμών και της διαχείρισης του εκπαιδευτικού προσωπικού έχει κεντρική θέση. Το παρακάτω απόσπασμα είναι ενδεικτικό της αντίληψης που έχει για το θέμα της στελέχωσης των σχολείων με εκπαιδευτικούς και για τον τρόπο επίλυσής του:

«Οι ελληνικές αρχές πρέπει να χρησιμοποιήσουν την κρίση για την εφαρμογή μακροπρόθεσμων λύσεων, οι οποίες ενδέχεται να μην είναι διαθέσιμες υπό διαφορετικές συνθήκες. Δύο τέτοιες πιθανές λύσεις είναι: α. Εισαγωγή πολλών κατηγοριών δημοσίων υπαλλήλων, παράλληλα με την κατηγορία των οργανικών θέσεων, και β. Αλλαγή των ισχυόντων κανόνων όσον αφορά την απασχόληση των δημοσίων υπαλλήλων».

Η κατάσταση στη νέα σχολική χρονιά

Φέτος, όπως είναι γνωστό διορίστηκαν, μετά από πολλά χρόνια, 11.700 μόνιμοι εκπαιδευτικοί. Παράλληλα μέχρι στιγμής έχουν προσληφθεί περίπου 31.000 αναπληρωτές στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ενώ υπάρχουν στα μέσα του Οκτωβρίου ακόμη περίπου 6.000 κενά τα οποία το υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να τα "σβήσει" με μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων.

Όπως επισημαίνουν τόσο οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες όσο και τα πρωτοβάθμια σωματεία, ΕΛΜΕ και Σύλλογοι Εκπαιδευτικών ΠΕ το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να περάσει στην γ΄ φάση προσλήψεων έτσι ώστε να καλύψει τα υπάρχοντα κενά. Σύμφωνα με πληροφορίες του alfavita.gr το Υπουργείο Παιδείας θα προχωρήσει στη γ΄ φάση προσλήψεων πριν από το τέλος του Οκτωβρίου.

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

1000 ΕΥΡΩ ΈΚΤΑΚΤΟ επίδομα σε ανέργους - Πώς θα τα πάρετε και πότε μέσω του GoLearn

Νέο σύστημα διορισμών Εκπαιδευτικών: Αυτό το σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ μοριοδοτεί και στους δύο ΠΙΝΑΚΕΣ

Η 1η Πανεπιστημιακή Επιμόρφωση στον Αυτισμό από το Παν.Πατρών με Μοριοδοτούμενο Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ στην Ελλάδα online Lower - Proficiency για Ενήλικες σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

Αλέξανδρος Κόπτσης 2021 υπουργείο παιδείας
Προσλήψεις εκπαιδευτικών: Το Α΄15νθήμερο του Αυγούστου θα έχουν γίνει και οι διορισμοί των μονίμων και οι προσλήψεις των αναπληρωτών

Πριν από τις 15 Αυγούστου το υπουργείο Παιδείας φιλοδοξεί να έχουν γίνει τόσο οι μόνιμοι διορισμοί όσο και οι προσλήψεις αναπληρωτών...

Προσλήψεις εκπαιδευτικών: Το Α΄15νθήμερο του Αυγούστου θα έχουν γίνει και οι διορισμοί των μονίμων και οι προσλήψεις των αναπληρωτών
θάνατος εκπαιδευτικού
Πειραιάς: Θρήνος για τον ξαφνικό θάνατο εκπαιδευτικού μία ημέρα πριν βγει στη σύνταξη
«Έφυγε» ξαφνικά από τη ζωή εκπαιδευτικός στον Πειραιά «μία ημέρα πριν βγει στην σύνταξη και πριν την ονομαστική του εορτή» - Η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ
Πειραιάς: Θρήνος για τον ξαφνικό θάνατο εκπαιδευτικού μία ημέρα πριν βγει στη σύνταξη
Κορονοϊός: Γιατί η πανδημία χτύπησε τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες;
Γιατί η πανδημία χτύπησε τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και πώς η κλιματική αλλαγή γεννά φόβους για την απελευθέρωση παλαιο-ιών;
Κορονοϊός: Γιατί η πανδημία χτύπησε τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες;