zetta makri vouli
Ο μέσος όρος μαθητών και μαθητριών ανά τμήμα στη χώρα μας είναι ιδιαίτερα χαμηλός σε σχέση με τον μέσο όρο της ΕΕ, ισχυρίστηκε η Ζέττα Μακρή, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή για τις συγχωνεύσεις

Οι συγχωνεύσεις τμημάτων γίνονται με βάση τα στοιχεία του σχολικού δυναμικού και όχι γιατί δεν γίνονται προσλήψεις εκπαιδευτικών, ανέφερε στη Βουλή η υφυπουργός Παιδείας, Ζέττα Μακρή, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΜέΡΑ25, Κρίτωνα Αρσένη, που αφορούσε συγχωνεύσεις τμημάτων εν μέσω της πανδημίας. Άλλωστε, συμπλήρωσε η ίδια, πέρυσι προσελήφθησαν 4.500 εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής και φέτος σχεδόν 12.000 εκπαιδευτικοί.

Η υφυπουργός ισχυρίστηκε πως τηρούνται όλες οι αυστηρές προδιαγραφές του σχολικού πληθυσμού ανά τάξη που προβλέπει ο νόμος, και «ο μέσος όρος μαθητών και μαθητριών ανά τμήμα στη χώρα μας είναι ιδιαίτερα χαμηλός σε σχέση με τον μέσο όρο των περισσότερων κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Συγκεκριμένα, ο μέσος όρος είναι 19,94 μαθητές και μαθήτριες ανά τμήμα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και 17,41 στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και σ' αυτά δεν γίνεται συμψηφισμός ακριτικών, ορεινών, νησιωτικών περιοχών με τα μεγάλα αστικά κέντρα. Άρα, οι αριθμοί αποδίδουν την πραγματικότητα».

Ειδικά για τις συγχωνεύσεις τμημάτων στη διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Γ΄ Αθήνας, που αφορούσαν το 5ο και 6ο λύκειο Αιγάλεω, το 4ο γυμνάσιο Αιγάλεω, το 3ο γυμνάσιο Αγίας Βαρβάρας και το γυμνάσιο του Περιστερίου, υπογράμμισε πως αυτές έγιναν με βάση τα στοιχεία που αντλήθηκαν από το πληροφοριακό σύστημα Myschool στο πλαίσιο της διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού και σύμφωνα πάντα με την ισχύουσα νομοθεσία για τον αριθμό των μαθητών στα σχολικά τμήματα.

Για την αντιμετώπιση της διάδοσης της πανδημίας, η κ. Μακρή επισήμανε πως όλα τα στατιστικά μοντέλα δείχνουν ότι οι πιο αποτελεσματικές πολιτικές ελέγχου της μετάδοσης στις σχολικές αίθουσες είναι τα συχνά αυτοδιαγνωστικά τεστ, η χρήση της μάσκας και ο έλεγχος για συμπτώματα που έχουμε υιοθετήσει και εμείς στην χώρα, ενώ η λιγότερο αποδοτική είναι η μείωση της πυκνότητας των μαθητών.

Πρόσθεσε πως μαθηματικά μοντέλα του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης, στα οποία κάνει αναφορά και ο ECDC, υπολόγισαν ότι για να επιτευχθεί 40% μείωση της μετάδοσης στις σχολικές αίθουσες μέσω μείωσης της πυκνότητας, θα πρέπει οι μαθητές να χωριστούν σε τρία τμήματα, να πηγαίνουν εκ περιτροπής κάθε τρεις μέρες στο σχολείο εναλλάξ, ενώ με το καθολικό τεστ (όπως είναι η πρακτική στη χώρα μας, τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα και εμείς έχουμε υιοθετήσει) επιτυγχάνεται 70% μείωση της μετάδοσης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Σεπτεμβρίου, τόνισε η υφυπουργός, έχουμε 3.000 λιγότερα κρούσματα σε παιδιά 4 έως 18 ετών και ειδικά έχουν μειωθεί δραστικά τα κρούσματα στις ηλικίες 15 έως 18 ετών, που είναι δυόμισι φορές λιγότερα κρούσματα τον Σεπτέμβριο σε αυτές τις ηλικίες και αυτό οφείλεται στον εμβολιασμό, αλλά και στην πιστή τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων.

Σχετικά με τον εμβολιασμό των μαθητών και μαθητριών από 12 ετών και άνω, η υφυπουργός ανέφερε πως «ήδη στους μαθητές και μαθήτριες με μία δόση κλεισμένου ραντεβού, φτάνουμε στο 35% για τις ηλικίες 15-18 ετών και στο 17% για τις ηλικίες 12-14 ετών.

Κρίτων Αρσένης: Αδιανόητες οι συγχωνεύσεις τμημάτων εν μέσω πανδημίας

Ο βουλευτής του ΜέΡΑ25, Κρίτων Αρσένης, αναπτύσσοντας την ερώτησή του, χαρακτήρισε αδιανόητο εν μέσω πανδημίας να γίνονται συνενώσεις σχολικών τμημάτων αντί για το αντίθετο. Ανέφερε πως όταν κατέθεσε την ερώτηση, τα τμήματα που είχαν συνενωθεί ήταν 13 στην Δυτική Αττική και σήμερα είναι πάνω από 28, καθώς μετά τα σχολεία σε Αιγάλεω, Αγία Βαρβάρα, Περιστέρι, η κυβέρνηση πρόσθεσε και σχολεία στο Χαϊδάρι.

Ο βουλευτής τόνισε πως σε πανελλήνιο επίπεδο, ο αριθμός αυτός μπορεί να φτάνει και τα 1.000 σχολεία σε όλη την Ελλάδα. «Την ώρα που συζητάμε για τάξεις των δεκαπέντε μαθητών, εσείς, εν μέσω του τέταρτου κύματος, αυξάνετε τα σχολεία και τα κάνετε σχεδόν τριάντα μαθητών! Έτσι προστατεύετε την υγεία των μαθητών! Ο ΠΟΥ για τα σχολεία συστήνει ένα μέτρο απόσταση για κάθε μαθητή εκατέρωθεν», τόνισε ο κ. Αρσένης και χαρακτήρισε «κεντρική επιλογή της κυβέρνησης» τις «τάξεις των 27 και 28 ατόμων».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Καθηγητές μουσικής
Μουσικά Σχολεία: Διαδικασία εισαγωγής μαθητών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου - Δείτε λεπτομερώς
Διαδικασία εισαγωγής μαθητών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2024-2025
Μουσικά Σχολεία: Διαδικασία εισαγωγής μαθητών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου - Δείτε λεπτομερώς
ypaith.jpg
Τοποθέτηση σε κενές θέσεις Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης - Δείτε αναλυτικά
Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τοποθέτηση σε κενές θέσεις Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης
Τοποθέτηση σε κενές θέσεις Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης - Δείτε αναλυτικά
kallitexnika_mathimata_art.jpg
Καλλιτεχνικά Σχολεία: Διαδικασία εισαγωγής των μαθητών στην Α' Γυμνασίου - Αναλυτικές πληροφορίες
Διαδικασία εισαγωγής των μαθητών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Καλλιτεχνικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2024-2025
Καλλιτεχνικά Σχολεία: Διαδικασία εισαγωγής των μαθητών στην Α' Γυμνασίου - Αναλυτικές πληροφορίες