Κινητοποιήσεις στη Θεσσαλονίκη
Konstantinos Tsakalidis / SOOC
Τι συζητήθηκε κατά την παράσταση διαμαρτυρίας που πραγματοποιήσαν οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας την Τρίτη στη Θεσσαλονίκη - Νέα παράσταση διαμαρτυρίας την Παρασκευή

Πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 24 Αυγούστου η παράσταση διαμαρτυρίας των Δ.Σ. των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Δυτικής Θεσσαλονίκης στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Στη συνάντηση με τον Δ/ντή Π.Ε. τέθηκαν από τα Δ.Σ. το ζήτημα του ασφυκτικού χρονοδιαγράμματος υπηρεσιακών μεταβολών αλλά και άλλων σημαντικών ζητημάτων της περιόδου.

Συζητήθηκαν οι περικοπές των κενών παράλληλης στήριξης με αφορμή την προφορική οδηγία για το πλαφόν στις προσλήψεις εκπαιδευτικών για την παράλληλη στήριξη, οι πρόσθετες προλήψεις αναπληρωτών καθώς και ζητήματα σχολικής στέγης και καθαριότητας σχολείων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα Δ.Σ. των Σ.Ε.Π.Ε. Λαγκαδά, Στ’, Ζ΄, Η΄ και Υπαίθρου Θεσσαλονίκης δηλώνουν ότι ως Δ.Σ. ότι θα εντείνουν τη δράση τους για την ανατροπή κάθε αντιεκπαιδευτικής και αντιλαϊκής ρύθμισης, καθορίζοντας ήδη από τώρα νέα παράσταση διαμαρτυρίας στην Διεύθυνση Π.Ε., την Παρασκευή 3 Σεπτέμβρίου, 12.30μ.μ.

Αναλυτικά τι συζητήθηκε κατά τη συνάντηση:

1. Χρονοδιάγραμμα ασφυξίας για υπηρεσιακές μεταβολές

Καταγγείλαμε  την απαράδεκτη ενέργεια του Υπουργείου Παιδείας που με την εγκύκλιο (100252/E2/12-8-2021) ζητά από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να ολοκληρώσουν όλες τις υπηρεσιακές μεταβολές στα λειτουργικά κενά μέχρι την Τετάρτη 25 Αυγούστου 2021, διαδικασίες που με βάση το ισχύον θεσμικό πλαίσιο ΠΔ 50 και ΠΔ 100 για υπολογισμό λειτουργικών υπεραριθμιών, πραγματικών κενών, προβλέπει να γίνει με την «έναρξη της σχολικής χρονιάς» ακριβώς γιατί είναι απαραίτητο να έχουν ανοίξει τα σχολεία ώστε να είναι πλήρης η αποτύπωση των πραγματικών αναγκών. Με την εγκύκλιο αυτή  προκαλείται μεγάλη αναστάτωση στην ομαλή λειτουργία των σχολείων αλλά και στο εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών καθώς οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε νόμιμη άδεια και δεν μπορούν να συνεδριάσουν οι Σύλλογοι Διδασκόντων ώστε να διαπιστώσουν και να δηλώσουν τα πραγματικά κενά και πλεονάσματα.

Ζητήσαμε από τη διοίκηση να παρατείνει τις διαδικασίες μέχρι την έναρξη του σχολικού έτους, ώστε να ενημερωθούν όλοι οι εκπαιδευτικοί, να διορθωθούν πιθανά λάθη, να αποτυπωθούν τα πραγματικά κενά και στη συνέχεια να καλυφθούν με τοποθετήσεις με βάση τις νόμιμες διαδικασίες και διορισμούς όλων των αναγκαίων εκπαιδευτικών. Ζητήσαμε επίσης να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος για την εξέταση των ενστάσεων, ώστε να δικαιωθούν όλοι/ες οι συνάδελφοι/ισσες.

Απαντώντας ο  Δ/ντής Π.Ε. μίλησε για προσπάθεια πραγματοποίησης των διαδικασιών με «όσο το δυνατόν πιο αξιόπιστο τρόπο γίνεται» και για αποτύπωση λειτουργικά κενών «κοντά στην πραγματικότητα». Συμφωνώντας για την δυσκολία στην εφαρμογή του χρονοδιαγράμματος, δήλωσε ότι ζήτησε από το Υπουργείο παράταση της ολοκλήρωσης των μεταβολών σε σχέση με το οριζόμενο χρονοδιάγραμμα. Επιπλέον μας ενημέρωσε ότι σε πρώτη φάση θα καλυφθεί από το υπουργείο το 70-80% των κενών τα οποία θα ονοματοποιηθούν ψηφιακά στον ΟΠΣΥΔ.

2. Περικοπές των κενών παράλληλης στήριξης

Με αφορμή την προφορική οδηγία για το πλαφόν στις προσλήψεις εκπαιδευτικών για την παράλληλη στήριξη, ζητήσαμε από την Δ/νση ενημέρωση για το ζήτημα που αφορά το δικαίωμα στη μόρφωση όλων των παιδιών αλλά και απολύσεις/μη προσλήψεις χιλιάδων εκπαιδευτικών.

Σύμφωνα με την ενημέρωση από την διοίκηση, εγκρίθηκαν 328 αιτήματα για παράλληλη στήριξη (285 για Δ.Σ., 31 Ν/γείο, 3 Braille και 8 νοηματικής για Δ.Σ. και 1 νοηματικής για Ν/γείο). Με βάση όμως την οδηγία του Υ.ΠΑΙ.Θ., η Δ/νση προχώρησε σε ομαδοποίηση των εγκρίσεων/αιτημάτων ανά σχολείο (για 1 αίτημα 1 τοποθέτηση, για 2-3 αιτήματα 2 τοποθετήσεις για 4 αιτήματα 3 τοποθετήσεις κλπ) και ζητήθηκαν τελικά από το Υπουργείο 246 εκπαιδευτικοί για παράλληλη στήριξη (207 για Δ.Σ., 27 Ν/γειο, 3 Braille και 8 νοηματικής για Δ.Σ. και 1 νοηματικής για Ν/γείο). Με άλλα λόγια στη Δ/νση Δυτικής Θεσσαλονίκης περικόπηκαν θέσεις εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης για 82 παιδιά (78 Δ.Σ. και 4 Ν/γείου).

Ζητήσαμε από τον Δ/ντη Π.Ε. την επανακατάθεση στο Υ.ΠΑΙ.Θ. του συνόλου των 328 θέσεων παράλληλης στήριξης καθώς και όλων όσων εγκριθούν στο επόμενο διάστημα και δήλωσε/δεσμεύτηκε ότι θα αποστέλλονται οι συγκεκριμένοι συνολικοί αριθμοί στην διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Δυστυχώς όμως επιβεβαίωσε και δηλώσεις στελεχών του Υ.ΠΑΙ.Θ. ότι από το σύνολο των δηλωθέντων κενών με την Α’ φάση προσλήψεων αναπληρωτ(ρι)ών θα καλυφθεί μόνο το 70% περίπου των αναγκών, δηλαδή περί τους/τις 170 εκπαιδευτικούς, καλύπτοντας οριακά λίγο περισσότερα από τα μισά παιδιά…

3. Άλλες προσλήψεις αναπληρωτ(ρι)ών

Η Δ/νση ενημέρωσε τα Δ.Σ. των Συλλόγων ότι έχουν ζητηθεί από το Υ.ΠΑΙ.Θ. ακόμη 23 όλοι κι όλοι αναπληρωτ(ρι)ες εκπαιδευτικοί ΠΕ70 και 40 ΠΕ60 (από παραιτήσεις Διευθυντών κλπ) και χωρίς να συνυπολογίζονται άδειες κλπ.

Ταυτόχρονα δηλώθηκαν από την Δ/νση στο Υ.ΠΑΙ.Θ. 94 κενά Ε.Β.Π. (για 110 αιτήσεις/εγκρίσεις) και 74 για νοσηλευτές (από 89 αιτήσεις/εγκρίσεις).

4. Ζητήματα σχολικής στέγης και καθαριότητας σχολείων

Τέθηκε από τα Δ.Σ. το ζήτημα/αίτημα της μη συγχώνευσης των 24ου και 19ου Δ.Σ. Ευόσμου που προωθεί η δημοτική αρχή και ο Δ/ντης Π.Ε. δεσμεύτηκε στην συγκεκριμένη θέση.

Σε ότι αφορά το ζήτημα του 3ου Δ.Σ. Ευκαρπίας, όπου με την μεγάλη καθυστέρηση στην ανέγερση του αναγκαίου τρίτου ορόφου του σχολικού κτιρίου και από την πλευρά του Δήμου Π. Μελά δηλώθηκε ότι δεν προλαβαίνει να ολοκληρώσει το έργο και ζητήθηκε να γίνει τηλεκπαίδευση μέχρι τον Οκτώβριο. Ο Δ/ντης Π.Ε. δήλωσε ότι δεν θα γίνει τηλεκπαίδευση και ότι προτείνεται να αξιοποιηθούν προσωρινά ορισμένες αίθουσες KIBO στην αυλή και άλλων χώρων του σχολείου μέχρι να ολοκληρωθεί ο τρίτος όροφος.

Τέλος ζητήθηκε από τον Δ/ντή Π.Ε. η παρέμβαση στα Υπουργεία Παιδείας και Εσωτερικών καθώς και τους Δήμους της περιοχής σχετικά με την απαράδεκτη εγκύκλιο Βορίδη που διαμορφώνει εν μέσω πανδημίας δυσμενέστερους όρους καθαρισμού των σχολείων, ρατσιστικές απολύσεις και καταστρατήγηση εργασιακών δικαιωμάτων των σχολικών καθαριστ(ρι)ών.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ypaith.jpg
Τοποθέτηση σε κενές θέσεις Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης - Δείτε αναλυτικά
Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τοποθέτηση σε κενές θέσεις Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης
Τοποθέτηση σε κενές θέσεις Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης - Δείτε αναλυτικά
kallitexnika_mathimata_art.jpg
Καλλιτεχνικά Σχολεία: Διαδικασία εισαγωγής των μαθητών στην Α' Γυμνασίου - Αναλυτικές πληροφορίες
Διαδικασία εισαγωγής των μαθητών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Καλλιτεχνικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2024-2025
Καλλιτεχνικά Σχολεία: Διαδικασία εισαγωγής των μαθητών στην Α' Γυμνασίου - Αναλυτικές πληροφορίες
protypapeiramatika.jpg
Ορισμός Εξεταστικών Κέντρων για τη διεξαγωγή τεστ στα Πρότυπα Γυμνάσια-Λύκεια της Θεσσαλίας
Ορισμός Εξεταστικών Κέντρων για τη διεξαγωγή δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων για την εισαγωγή μαθητών/τριών στα Πρότυπα Γυμνάσια και Λύκεια της...
Ορισμός Εξεταστικών Κέντρων για τη διεξαγωγή τεστ στα Πρότυπα Γυμνάσια-Λύκεια της Θεσσαλίας