ΔΙΕΚ: Ποια είναι τα κριτήρια μετατροπής τους σε Πειραματικά/Θεματικά (ΦΕΚ)
Nick Paleologos / SOOC
Αναλυτικά η διαδικασία μετατροπής δημόσιων ΙΕΚ σε Πειραματικά και Θεματικά - Τα Θεματικά ΙΕΚ καθορίζονται βάσει της ομάδας προσανατολισμού που προτίθενται να υποστηρίξουν, ανά τομέα ειδικοτήτων

Βγήκε σε ΦΕΚ η απόφαση που εξειδικεύει τα κριτήρια αλλά και τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί για τη μετατροπή εν λειτουργία ΙΕΚ αρμοδιότητας του υπουργείου Παιδείας σε Πειραματικά ή Θεματικά

Σύμφωνα με την απόφαση που υπογράφει η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως:

α) τα Πειραματικά ΙΕΚ είναι μονάδες παροχής αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης, οι οποίες στοχεύουν στην υποστήριξη του πειραματισμού και της πιλοτικής εφαρμογής καινοτομιών στο σύστημα επαγγελματικής κατάρτισης και συμβάλλουν στον καλύτερο σχεδιασμό της αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης και την πιλοτική εφαρμογή μεθόδων κατάρτισης, ώστε να καλλιεργηθούν και διαχυθούν οι βέλτιστες εκπαιδευτικές μέθοδοι, πρακτικές και εργαλεία σε ολόκληρο το σύστημα επαγγελματικής κατάρτισης.

β) Τα Θεματικά ΙΕΚ είναι μονάδες παροχής αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης, οι οποίες στοχεύουν στην υποστήριξη μίας ολιστικής εφαρμογής και λειτουργίας ειδικοτήτων, που αντιστοιχούν σε στοχευμένους αναπτυξιακούς τομείς της οικονομίας, με την εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων λειτουργίας και εφαρμογής καλών πρακτικών.

Στο ΦΕΚ ορίζεται αναλυτικά και η διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσει η εκάστοτε διεύθυνση των εν λειτουργία ΙΕΚ ούτως ώστε να προχωρήσει η μετατροπή, εφόσον το επιθυμούν, σε Πειραματικό ή Θεματικό. 

Δείτε εδώ το ΦΕΚ

Η απόφαση προβλέπει τα εξής:

Άρθρο 1
Πειραματικά - θεματικά Ι.Ε.Κ.

Τα Πειραματικά Ι.Ε.Κ. είναι μονάδες παροχής αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης, οι οποίες στοχεύουν στην υποστήριξη του πειραματισμού και της πιλοτικής εφαρμογής καινοτομιών στο σύστημα επαγγελματικής κατάρτισης και συμβάλλουν στον καλύτερο σχεδιασμό της αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης και την πιλοτική εφαρμογή μεθόδων κατάρτισης, ώστε να καλλιεργηθούν και διαχυθούν οι βέλτιστες εκπαιδευτικές μέθοδοι, πρακτικές και εργαλεία σε ολόκληρο το σύστημα επαγγελματικής κατάρτισης.

Τα Θεματικά Ι.Ε.Κ. είναι μονάδες παροχής αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης, οι οποίες στοχεύουν στην υποστήριξη μίας ολιστικής εφαρμογής και λειτουργίας ειδικοτήτων, που αντιστοιχούν σε στοχευμένους αναπτυξιακούς τομείς της οικονομίας, με την εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων λειτουργίας και εφαρμογής καλών πρακτικών.

Τα Θεματικά Ι.Ε.Κ. καθορίζονται βάσει της ομάδας προσανατολισμού που προτίθενται να υποστηρίξουν, ανά τομέα ειδικοτήτων.

Άρθρο 2 Κριτήρια

Kριτήρια για τη μετατροπή λειτουργούντων Ι.Ε.Κ. αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων σε Πειραματικά ή Θεματικά Ι.Ε.Κ. είναι τα ακόλουθα:

α) Εξωστρέφεια: Το κριτήριο της εξωστρέφειας περιλαμβάνει τον σχεδιασμό, την προώθηση και την υλοποίηση πρωτοβουλιών, συνεργειών, συμπράξεων, συνεργασιών, στρατηγικών και δράσεων που αφορούν την ευρωπαϊκή και διεθνή διάσταση της επαγγελματικής κατάρτισης.

Συγκεκριμένα συνεκτιμώνται:

α.1) Φιλοξενία δράσεων που προάγουν την καινοτομία και καθιστούν το Ι.Ε.Κ. ελκυστικό, ανοιχτό στην κοινωνία μέσω ανάληψης πρωτοβουλιών εξωστρέφειας, όπως προ- ώθηση συνεργασιών, διαμόρφωση και μεταφορά καλών πρακτικών, επιδίωξη αμφίδρομων δράσεων και ανάπτυξη στρατηγικών συνεργασιών με Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.), με ευρωπαϊκά και διεθνή εκπαιδευτικά ιδρύματα, με την τοπική επιχειρηματική και οικονομική κοινότητα, με επιμελητήρια, με κρατικούς και κοινωνικούς φορείς, με αναγνωρισμένες προσωπικότητες στον χώρο της ΕΕΚ και της αγοράς εργασίας, με εμπορικούς συλλόγους,σωματεία, και άλλους κοινωνικούς εταίρους καθώς και με τις δημοτικές αρχές.

α.2) Συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα, επιστημονικά συνέδρια, δράσεις που αναδεικνύουν το Ι.Ε.Κ. ως κέντρο κατάρτισης και δημιουργίας, που καθιστούν τον καταρτιζόμενο το επίκεντρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας και του προσφέρουν ευκαιρίες για να βιώσει επιτυχίες και να αναπτύξει την αυτοεκτίμησή του.

α.3) Συμμετοχή σε ευρωπαϊκές ή/και διεθνείς εκδηλώσεις, σε προγράμματα επιχειρηματικότητας, σε παγκόσμιους ή εθνικούς διαγωνισμούς, υλοποίηση ευρωπαϊκών/διεθνών σχεδίων.

β) Συμμετοχή σε καινοτόμες δράσεις: Το κριτήριο της καινοτομίας διαμορφώνεται ως αποτέλεσμα μιας διαδικασίας που συγκεντρώνει νεωτεριστικές ιδέες με τρόπο ώστε να επηρεάζει θετικά την κατάρτιση, την οικονομία, το περιβάλλον και την κοινωνία.

Συγκεκριμένα συνεκτιμώνται:

β.1) Λειτουργία πειραματικών ειδικοτήτων ή πιλοτικών προγραμμάτων κατάρτισης τα οποία έχουν διαμορφωθεί σε συνεργασία με Α.Ε.Ι., επιμελητήρια, επιχειρήσεις και κοινωνικoύς εταίρους.

β.2) Δυνατότητα παροχής προγραμμάτων εξ αποστάσεως κατάρτισης στην Ε.Ε. και διεθνώς, δρομολόγηση μακροπρόθεσμων συνεργειών για την εκπόνηση κοινών προγραμμάτων σπουδών, συμμετοχή καταρτιζόμενων από χώρες του εξωτερικού σε ξενόγλωσσα προγράμματα στην Ελλάδα, ανταλλαγές καταρτιζόμενων, ακαδημαϊκών, ερευνητών και τεχνογνωσίας, καθώς και άλλες παρόμοιες δράσεις.

β.3) Επιδίωξη συνεργασίας με εκπαιδευτικά ιδρύματα για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών κατάρτισης, την αξιοποίηση των τεχνολογιών για την προβολή και τη δημοσιότητα του ΙΕΚ και των καλών πρακτικών του, την επιμόρφωση σε θέματα ασφάλειας και υγιεινής, την ευαισθητοποίηση σε θέματα εθελοντισμού και περιβαλλοντικής συνείδησης καθώς και τη στόχευση σε δράσεις για την μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος και την εξοικονόμηση ενεργειακών πόρων.

β.4) Δράσεις για την καλλιέργεια ευρωπαϊκής συνείδησης και την συμμετοχικότητα των καταρτιζόμενων.

β.5) Προαγωγή της ψηφιοποίησης για παροχή υψηλής ποιότητας κατάρτισης, εξοικονόμηση πόρων και ταχύτερη εξυπηρέτηση του κοινού, δυνατότητα πρόσβασης σε βιβλιοθήκη με τη χρήση των νέων τεχνολογιών, αξιοποίηση των υποδομών και του εξοπλισμού, εκτός διδακτικού ωραρίου, για την παροχή υπηρεσιών στην τοπική κοινωνία.

γ) Υποδομές

γ.1) Ύπαρξη κτηριακών και εργαστηριακών υποδομών που πληρούν τις απαιτήσεις ασφάλειας, εργονομίας, ποιότητας και χρηστικότητας για χώρους διεξαγωγής επαγγελματικής κατάρτισης, σωστή συντήρηση των εγκαταστάσεων, λειτουργική κατάσταση καθώς και δυνατότητα πρόσβασης σε καταρτιζόμενους με αναπηρία, στο σύνολο των υπηρεσιών που παρέχονται από το Ι.Ε.Κ.

γ.2) Συνέργειες και συμπράξεις του Ι.Ε.Κ. με άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα και Ερευνητικά Κέντρα καθώς και με φορείς δημόσιου ή κοινωφελούς χαρακτήρα για αξιοποίηση κοινών πόρων, αποτελεσματική κατανομή και ορθολογική διαχείριση των διαθέσιμων πόρων (αίθουσες διδασκαλίας, εργαστήρια, ειδικοί χώροι, εξοπλισμός, διαθέσιμα μέσα, οικονομικοί πόροι του Ι.Ε.Κ).

γ.3) Ύπαρξη σύγχρονου εξοπλισμού και αξιοποίησή του για την ψηφιοποίηση των διαδικασιών κατάρτισης, γραμματειακής υποστήριξης, επικοινωνίας, ενημέρωσης, εξυπηρέτησης κοινού και δημοσιοποίησης του έργου του Ι.Ε.Κ.

Άρθρο 3
Διαδικασία υποβολής αιτημάτων

Για τη μετατροπή λειτουργούντων δημοσίων Ι.Ε.Κ. αρμοδιότητας Υ.ΠΑΙ.Θ. σε Πειραματικά ή Θεματικά, μπορούν να ακολουθηθούν οι εξής διαδικασίες:

α) Η διεύθυνση του Ι.Ε.Κ. υποβάλλει ηλεκτρονικά, σχετικό αίτημα, συνοδευόμενο από πλήρη τεκμηρίωση αναφορικά με τα κριτήρια του άρθρου 2 της παρούσας στη Διεύθυνση Εφαρμογής Επαγγελματικής Κατάρτισης.

Η εισήγηση της Διεύθυνσης Εφαρμογής Επαγγελματικής Κατάρτισης για την μετατροπή λειτουργούντων ΙΕΚ σε Πειραματικά ή Θεματικά σύμφωνα με τα κριτήρια του άρθρου 2 της παρούσας, διαβιβάζεται στον Γενικό Γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης και Νεολαίας, προκειμένου να ακολουθηθεί η από τον νόμο προβλεπόμενη διαδικασία.

Οι σχετικές αιτήσεις των Ι.Ε.Κ. υποβάλλονται μέχρι τον Δεκέμβριο κάθε έτους προκειμένου να αξιολογηθούν για το επόμενο έτος κατάρτισης, ή

β) Η Διεύθυνση Εφαρμογής Επαγγελματικής Κατάρτισης υποβάλλει εισήγηση αναφορικά με τα κριτήρια του άρθρου 2 της παρούσας στον Γενικό Γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης και Νεολαίας για τη μετατροπή λειτουργούντων Ι.Ε.Κ. σε Πειραματικά ή Θεματικά σύμφωνα με τα κριτήρια του άρθρου 2 της παρούσας.

γ) Ειδικά κατά την πρώτη εφαρμογή της παρούσας απόφασης, για τη μετατροπή και λειτουργία Θεματικών και Πειραματικών ΙΕΚ από το έτος κατάρτισης 2021 - 2022, η Διεύθυνση Εφαρμογής Επαγγελματικής Κατάρτισης υποβάλλει εισήγηση αναφορικά με τα κριτήρια του άρθρου 2 της παρούσας, στον Γενικό Γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης και Νεολαίας.

Άρθρο 4
Διαδικασία επιλογής

Τα στάδια που ακολουθούνται κατά τη διαδικασία επιλογής είναι:

α) γνωμοδότηση από την Κεντρική Επιστημονική Επιτροπή (Κ.Ε.Ε.).

β) εισήγηση από το Κεντρικό Συμβούλιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Σ.Ε.Ε.Κ.), στην οποία λαμβάνεται υπόψη και η γνωμοδότηση της Κεντρικής Επιστημονικής Επιτροπής (Κ.Ε.Ε.).

Η εισήγηση του Κεντρικού Συμβουλίου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Σ.Ε.Ε.Κ.) υποβάλλεται στον Γενικό Γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης και Νεολαίας.

γ) η σχετική υπουργική απόφαση μετατροπής δημοσίων Ι.Ε.Κ. αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων σε Πειραματικά ή Θεματικά Ι.Ε.Κ. εκδίδεται από το Τμήμα Γ’ Προσωπικού και Υποστήριξης Επαγγελματικής Κατάρτισης της Διεύθυνσης Εφαρμογής Επαγγελματικής Κατάρτισης.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

για την αξιολόγηση των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Εκπαιδευτικοί Ξάνθης: Ανοίγει διάλογο για τα εργασιακά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα
Ενημερωτική εκδήλωση της ΕΛΜΕ Ξάνθης για τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών
Εκπαιδευτικοί Ξάνθης: Ανοίγει διάλογο για τα εργασιακά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα